[RUS] Moskou • Moskva • Москва

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Wimpie24
expressweg

Re: [RUS] Moskou

Bericht door Wimpie24 » zo 31 mei 2009, 16:28

Volgens mij gaat het hier echt over een perceel als je kijkt naar de begroeiing die erop staat en het feit dat het ook netjes met een hek afgezet is.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 31 mei 2009, 21:56

Het is een wereldwijd fenomeen: je wilt een weg aanleggen en doorloopt een onteigeningsprocedure. In de rest van de wereld wordt gewacht met de aanleg van de weg totdat iedereen netjes onteigend is. In Moskou beginnen ze maar vast en lossen ze het op met een tijdelijke wegversmalling.
Heel erg slordig uitgevoerd zeg. Wat mij betreft een -1 voor de wegbeheerder!
Zelfs als je relatief weinig geld te besteden hebt, en zelfs als je weet dat dit een tijdelijke situatie is dan vind ik de gekozen oplossing ronduit beroerd. Zelfs in Wallonië zouden ze dat nog beter oplossen...

Een vergelijkbare situatie in Amsterdam (waar door het bredere spoortalud minder ruimte is voor de Haarlemmer Houttuinen).
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 04141&z=18
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 02 jun 2009, 17:00

Pino schreef:^^ Ik weet helemaal niets zeker. Verhaal komt als gezegd van English Russia.
Mja, ik heb mijn twijfels bij de oprechtheid van die site, ze laten altijd de vaagste dingen zien.

duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » di 02 jun 2009, 17:46

De chauffeur die mijn pa in Almaty had toen hij daar kwam werken (inmiddels rijd hij zelf, maar in het begin in vreemd verkeer waar je de taal niet spreekt, met borden die je niet kunt lezen en zonder dat je de weg weet is een chauffeur wel handig).

Die gast zei telkens: "In Almaty everything is possible." OF 'In Almaty everything is possible if you have money."
Ik denk dat dat in Moskou niet heel anders is, en dan vallen veel dingen op die site wellicht toch in de eerste van die twee categorieën...

Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner » wo 15 jul 2009, 14:36

Lekker handig dat er maar twee lijnen zitten tussen de twee rijbanen in. Als iemand dan uit de bocht vliegt is het hele verkeer ontregeld. :evil:

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » wo 15 jul 2009, 18:42

Chris schreef:
Pino schreef:^^ Ik weet helemaal niets zeker. Verhaal komt als gezegd van English Russia.
Mja, ik heb mijn twijfels bij de oprechtheid van die site, ze laten altijd de vaagste dingen zien.
Geloof mij, in Rusland gebeuren ook werkelijk de vaagste dingen.
Ik kan me best voorstellen dat wat je op die site ziet grotendeels klopt. (Het zal best weleens een beetje opgeleukt zijn hier en daar.)

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » zo 26 jul 2009, 19:24

Pino schreef:Het is een wereldwijd fenomeen: je wilt een weg aanleggen en doorloopt een onteigeningsprocedure. In de rest van de wereld wordt gewacht met de aanleg van de weg totdat iedereen netjes onteigend is. In Moskou beginnen ze maar vast en lossen ze het op met een tijdelijke wegversmalling.
Dat is niet iets wat alleen in dat soort landen voorkomt; kijk maar eens naar de Luxemburgse A13 waar er door een opstandige boer die zijn stukje land niet wil opgeven nog altijd een vreemde knik en een rotonde in de weg zitten.

roebftb
stadsweg

Bericht door roebftb » di 06 okt 2009, 18:07

Op Yandex zijn er een hoop leuke dingen te vinden over Moskou, zoals webcams, die voor het gemak gewoon werken.
En schematische kaartjes van belangrijke knooppunten;

http://maps.yandex.ru/?text=%D0%BC%D0%B ... 0%BA%D0%BC

Klik eens op het blauwe bordje met de witte pijl midden op het kruispunt. Mini-app om te kijken hoe je het kruispunt over moet als je naar punt X wilt en uit Y komt. Geniaal. :roll:

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 06 okt 2009, 18:10

Video's van wat rondrijden door Moskou:
Link
Link
Opvallend is dat het aantal ouwe Lada's vrij beperkt is, je ziet meer moderne zakenauto's dan ouwe roestbakken. Navigeren door Moskou lijkt me nogal problematisch als je niet bekend bent. Ik zie vrijwel geen bewegwijzering.

duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » di 06 okt 2009, 20:12

Bewegwijzering mis ik ook. Weinig Zhiguly's, Volga's en andere ex-ussr auto's had ik wel verwacht. Er rijden wel een aantal nieuwe Lada's rond.

Wat me aan de bewegwijzering opvalt, en dan vergelijk ik het natuurlijk weer: Waar deze er is zijn de portaalborden beter als Almaty MAAR nog geen Europees niveau. Wat ik meteen mis (en dat zie je in Almaty wel) is de straatnamen boven de weg. Hier en daar zie je wel straatnamen staan, maar naar mijn idee veel te weinig.

Het rijgedrag vind ik overigens aardig netjes. Je hoort weleens spookverhalen over het rijgedrag, maar dit valt goed mee. Maar misschien ben ik er inmiddels wat aan gewend?

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » di 06 okt 2009, 20:34

Chris schreef:Video's van wat rondrijden door Moskou
Ik denk dat als je in 1984 dit filmpje aan een Moskoviet zou hebben laten zien onder het motto "zo ziet het er over 25 jaar uit" je ter plekke voor gek zou worden verklaard.

roebftb
stadsweg

Bericht door roebftb » di 06 okt 2009, 21:13

Die beelden van yandex-streetview laten vooral de indruk op mij achter dat er heel veel kleine straatjes zijn in het centrum en tegelijk veel enorme boulevards. Lijkt me geweldig om een keer doorheen te rijden.
Er zit gelukkig schot in de economie van Rusland, de stad ziet er netjes uit op veel plekken!

jelger
expressweg

Bericht door jelger » di 06 okt 2009, 22:09

moskou en st petersburg zijn de steden waar veel kapitaal zit, en/f waar het gemaakt wordt. Waar veel mensen het laten zien [ook veel op krediet... beetje neprijkdom dus].

Zet je 2 stappen buiten die steden is het al snel een negorij.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 06 okt 2009, 23:44

Rene schreef:
Chris schreef:Video's van wat rondrijden door Moskou
Ik denk dat als je in 1984 dit filmpje aan een Moskoviet zou hebben laten zien onder het motto "zo ziet het er over 25 jaar uit" je ter plekke voor gek zou worden verklaard.
Marcel heeft nog wel leuke foto's uit het begin van de jaren '90 uit Moskou. Dan waan je je even in een totaal andere wereld...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Bongo
verkeersader

Bericht door Bongo » vr 09 jul 2010, 21:45

nog wat 'leuke' ongeluksfoto's van Moskouse wegencamera's (englishrussia):
Harsh video shot by supervision cameras in Moscow. Sounds deserve special attention!
hmm embadden lijkt niet te lukken, dan maar linkje.
http://www.youtube.com/watch?v=psQHKKTeylg

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » za 10 jul 2010, 0:54

Grappig, alleen spijtig dat die geluidseffecten zo nep zijn.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 06 aug 2010, 13:44

Vroeger was de MKAD de enigste snelweg in Moskou, en alles daarbinnen bestond uit giga-brede boulevards met enorme kruispunten.

De laatste jaren proberen ze in de stad zo goed als mogelijk het wegennet te verbeteren binnen de bestaande ruimte, kruispunten worden verwijderd of ongelijkvloers gemaakt, waardoor je tegenwoordig van de MKAD wat dieper de stad in kan komen zonder talloze verkeerslichten tegen te komen.

Daarnaast hebben ze de zogenaamde "derde transportring" aangelegd, die om het centrum van Moskou loopt, met onder andere de Lefortevotunnel waarvan op internet nogal wat filmpjes circuleren.

Deze Третье транспортное кольцо - TTK (Tretye Transportnoye Kolitso) is 36 kilometer lang, waarvan 19 kilometer op viaducten en 5 kilometer ondergronds. Het laatste deel hiervan opende in 2005. De meeste delen tellen 2x4 rijstroken. De TTK is volledig ongelijkvloers.

route:
Afbeelding

Lefortevo-tunnel:
Afbeelding

TTK even voor de Moskva-Citi (groot nieuw kantorengebied)
Afbeelding

0-km punt
Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 06 aug 2010, 14:00

Momenteel wordt een vierde ringweg aangelegd, tussen de MKAD en de TTK. Deze heet de Четвёртое транспортное кольцо - ЧТК (Chetvyortoye Transportnoje Koltcho - vierde transportring). De geplande lengte is 74 kilometer. Momenteel zijn maar twee korte stukje voltooid, aan de west- en zuidkant van Moskou. Dit zijn feitelijk nog niet meer dan één of twee ongelijkvloerse kruisingen. In 2015 moet de ring af zijn.

route: de zwarte delen zijn voltooid.
Afbeelding

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 06 aug 2010, 14:10

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 06 aug 2010, 15:02

Ленинградское шоссе

Het verlengde van de M10 uit Sankt Peterburg de stad Moskou in, is de Ленинградское шоссе oftewel de Leningradskoye Shosse. Deze weg is recent verbeterd en is tot voorbij de TTK volledig ongelijkvloers, dus een snelle route naar het centrum van Moskou vanuit het noorden. Files komen uiteraard veel voor, het blijft een stad van meer dan 10 miljoen inwoners.

Wat foto's.

1. knooppunt met de MKAD aan de noordkant van Moskou. De MKAD loopt van boven naar beneden, de Leningradskoye Shosse van links naar rechts (links is naar Sankt Peterburg)
Afbeelding

2. aankondiging knooppunt MKAD vanuit Moskou gezien. Naar de MKAD wordt met windrichtingen verwezen; Jug (zuid) en Sever (noord)
Afbeelding

3. File staduitwaarts.
Afbeelding

4. Een snelweg is het niet, maar het heeft wel een hoge capaciteit zo
Afbeelding

5. Halverwege de route wordt een tunnel aangelegd in de weg, wat lastig is omdat er al een metrotunnel onder ligt. Gelukkig liggen de meeste metrostations in Moskou erg diep.
Afbeelding

6. Dichter bij het centrum zit een verdiept en overdekt deel.
Afbeelding

7. Het knooppunt met de TTK is op beperkte ruimte aangelegd. Hier bevindt zich een volledige U-lus om verkeer vanuit de zijstraten eerder de gelegenheid te geven te draaien.
Afbeelding

8. Einde van het ongelijkvloerse deel. Vanaf hier is het nog 3 kilometer naar het Kremlin.
Afbeelding

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » vr 06 aug 2010, 18:30

Foto 2: Behalve een sponsoring voor de IKEA (en niet eens in het cyrillisch) ook al een verwijzing naar Riga. Da's best een eindje weg.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 06 aug 2010, 19:09

Ongeveer 900 kilometer. Dat is voor Russische begrippen niet bijzonder ver, en de M9 loopt er ook rechtstreeks heen. Daar komt bij dat er langs de M9 geen andere grote steden liggen, die weg gaat nogal door de eenzaamheid. De enigste 100.000+ stad langs de M9 is Velikiye Luki met 105.000 inwoners, ongeveer 180 kilometer voor de Letlandse grens, maar ik vermoed dat deze stad in Rusland niet zo bekend is.

Chris
Moderator

Re: [RUS] Moskou • Moskva • Москва

Bericht door Chris » zo 08 aug 2010, 15:10

Nog wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 08 aug 2010, 15:23

Op de DRIP op de laatste foto staat, als ik het goed begrijp, iets van "Bestuurders, geef voorrang aan overstekende kinderen". Beetje vreemde tekst voor op een 5-strooks weg :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » zo 08 aug 2010, 15:35

Bovendien hebben de meeste Moskouse boulevards tunneltjes onder de weg voor voetgangers, omdat de straten te breed en te druk zijn om zomaar over te steken.
Je komt er dus sowieso maar heel weinig oversteekplaatsen tegen.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » zo 08 aug 2010, 15:39

Ik denk dat het meer beschouwd moet worden als mottobord. Zebrapaden komen soms wel voor op 2x2 wegen op het platteland.

marcel
2x2 autosnelweg

Bericht door marcel » zo 08 aug 2010, 18:13

Palance schreef:Op de DRIP op de laatste foto staat, als ik het goed begrijp, iets van "Bestuurders, geef voorrang aan overstekende kinderen". Beetje vreemde tekst voor op een 5-strooks weg :)
Bestuurders, houd u aan de regels voor het vervoer van kinderen.

Het gaat denk ik meer om dingen als kinderzitjes e.d.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 08 aug 2010, 18:21

Dank je, dan zat ik er toch een klein beetje naast :)

Autosnelwegen.net

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » zo 08 aug 2010, 19:37

Die wegen rond Moskou zien er goed uit en de bewegwijzering is over het algemeen duidelijk. :blauweduim: