Voorrangspleinen/voorrangspleintjes (largas)
Moderator: Moderatoren
-
Via
- 2x5 autosnelweg
Re: Voorrangspleinen/voorrangspleintjes (largas)
In Waalre is er vorige maand ook een geopend op de oude N69. Daar zijn wel driekleurige verkeerslichten toegepast.
-
ericding
- woonerf
De laatste keer dat ik daar was, was de volgorde "Geel knipper" > "Geel continue" > "Rood".
-
Mark
- Forumbeheerder
Brandt het groene licht daar dan continu?Via schreef: wo 14 feb 2024, 12:17 In Waalre is er vorige maand ook een geopend op de oude N69. Daar zijn wel driekleurige verkeerslichten toegepast.
Ben jij al lid van de Vereniging Wegenforum? • Wegenforum updates • #A4ZuidNu!
-
Via
- 2x5 autosnelweg
Volgens mij wachtstand rood voor auto's en groen voor fiets/bus. Zeker weten doe ik dat niet.
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
Haha! Gekke Rotterdammers.Palance schreef: ma 12 feb 2024, 18:16Ik wel, althans bij 2-kleurige lichten. De lichten bij bruggen in Rotterdam (zoals bv deze) werken allemaal zo: Geel knipperen is vooraankondiging voor rood.Seat Ibiza schreef: ma 12 feb 2024, 18:05Toegegeven dat je het tegenwoordig veel minder vaak ziet dan vroeger, maar als VRI's 's avonds uitgeschakeld worden, dan knippert toch ook gewoon het oranje licht? Ik heb nog nooit de gedachte gehad dat het licht dan op rood zou springen...
Oh wacht, voor de leuk zal ik deze nog even toevoegen.Artikel 75
Geel knipperlicht betekent: gevaarlijk punt; voorzichtigheid geboden.
1 Bij tweekleurige verkeerslichten betekent:
a. geel licht: stop; voor bestuurders die het licht zo dicht genaderd zijn dat stoppen redelijkerwijs niet meer mogelijk is: doorgaan;
b. rood licht: stop.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Ik vraag me af waarom men daar geen reguliere bruglichten (RVV 1990 artikel 72) toepast.Palance schreef: ma 12 feb 2024, 18:16Ik wel, althans bij 2-kleurige lichten. De lichten bij bruggen in Rotterdam (zoals bv deze) werken allemaal zo: Geel knipperen is vooraankondiging voor rood.Seat Ibiza schreef: ma 12 feb 2024, 18:05Toegegeven dat je het tegenwoordig veel minder vaak ziet dan vroeger, maar als VRI's 's avonds uitgeschakeld worden, dan knippert toch ook gewoon het oranje licht? Ik heb nog nooit de gedachte gehad dat het licht dan op rood zou springen...
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Dat is het ookericding schreef: wo 14 feb 2024, 12:31De laatste keer dat ik daar was, was de volgorde "Geel knipper" > "Geel continue" > "Rood".
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
verfmeer95
- expressweg
Een voorrangsplein met 1 zijstraat bij de luchthaven van St. Helena: https://maps.app.goo.gl/ZsMUtpCMwb2BdLjeA
-
debaanverkeer
- woonerf
Weet iemand een rekentool / spreadsheet / website om een voorrangspleintje / LaRGaS door te rekenen? Bij CROW vind ik die niet.
(Dus zoiets als de Meerstrooksrotondeverkenner dat is voor rotondes, maar dan voor de LaRGaS).
(Dus zoiets als de Meerstrooksrotondeverkenner dat is voor rotondes, maar dan voor de LaRGaS).
Verkeer | Verkeersveiligheid | Vorm
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Wat wil je doorrekenen? Dan kan één van ons gericht helpen zoeken.
-
debaanverkeer
- woonerf
De capaciteit van z'n pleintje, net als bij de meerstrooksrotondeverkenner dat dan de max. verzadigingsgraad wordt gegeven.
Verkeer | Verkeersveiligheid | Vorm