paolie schreef:Het Buikslotermeerplein in Amsterdam Noord ligt dicht tegen de A10, heeft een groot gratis parkeerterrein en een winkelaanbod waar een gemiddelde provinciestad u tegen zegt.
Een aftandse kleine V&D, en verder weinig meer dan de gemiddelde stad in de omgeving ook niet heeft. Is meer een wijkwinkelcentrum voor Noord, dan dat het enige regionale uitstraling heeft.
paolie schreef:Hetzelfde geldt voor de Amsterdamse Poort/Arena Boulevard/Villa Arena. Het winkelaanbod is hier gigantisch.
Nou, zo gigantisch is dat niet. Misschien wel in m2, maar veel meer dan een paar woonwinkels en een mediamarkt stelt het niet voor. En dat met werkelijk bespottelijke parkeertarieven. Nee, ook dat stelt als winkelgebied helemaal niks voor.
paolie schreef:Winkelcentrum Osdorp. Ook binnen 5 minuten vanaf de A10 gelegen, grote gratis parkeergarage, veel winkels.
Véél te ver van de snelweg. Weinig bijzonder winkelaanbod.
paolie schreef:Winkelcentrum Amstelveen: Enorm winkelcentrum direct langs de A9, grotendeels overdekt, heel veel parkeergelegenheid (alleen niet gratis)
Is zeker een veelzijdig winkelcentrum, maar nog steeds een centrumgebied, met te hoge parkertarieven. Bereikbaarheid vanaf de A9 zal in de toekomst sterk verslechteren door de plannen die Amstelveen heeft met de verdichting van het gebied zonder een stadsweg aan te willen leggen op het dak van de A9-tunnel.
paolie schreef:Maxis-Muiden direct naast de A1. Ben er nog nooit geweest, maar veel winkels en gratis parkleerterrein.
Stelt niet veel voor. Een C1000, een Toys 'R Us en 4 of 5 andere winkels.
paolie schreef:En zo kan ik nog wel even door gaan, want ik sla nog heel wat woonboulevards, losse grootschalige vestigingen zoals Ikea of Makro, iets kleinere winkelcentra etc over, die ook allemaal perfect per auto te bereiken zijn.
Losse vestigingen van een winkel maken nog geen winkelgebied. Wat ik bedoel zijn locaties met een groot en gevarieerd winkelaanbod onder één dak, met flink wat gratis parkeren eromheen. Echte
malls dus.