[A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » wo 12 jul 2006, 15:35

Eindhovens Dagblad (12-7-2006) schreef:'Overleg over snelwegen'

EINDHOVEN – De provincie Noord-Brabant en regiobestuur SRE gaan na de zomervakantie overleg voeren over de plannen voor aanleg of uitbouw van autowegen in de provincie Zuidoost-Brabant. Het is momenteel onduidelijk welke plannen waarschijnlijk wel en niet doorgaan.
De provincie wil proberen om met het SRE op één lijn te komen over de verschillende wensen. Aanleiding is onder meer het afschieten van de geplande weg langs de randen van Eindhoven, Nuenen en Geldrop. Regiobestuur SRE koos vorig jaar na veel commotie voor de aanleg van de omstreden weg, die de wegenruit rond Eindhoven af zou maken, als aanvulling op de snelwegen die er al liggen aan de noord-, west- en zuidzijde van de stad.

Voorstel

Het nieuwe gemeentebestuur van Eindhoven dat na de verkiezingen in maart aantrad, wil er echter weer vanaf. Eindhoven moet nog met een voorstel naar het SRE komen, maar krijgt dan hoogstwaarschijnlijk een meerderheid van de regiogemeenten achter zo’n voorstel.
Ondertussen zijn echter alarmerende cijfers over de verkeersgroei in de komende vijftien tot twintig jaar bekend geworden. Het aantal auto’s en vrachtwagens op snelwegen in deze regio groeit volgens de prognoses met veertig tot tachtig, of zelfs honderd procent.
Alle overheden zijn er daarom van overtuigd dat er wat moet gebeuren om een verder verkeersinfarct in de regio tegen te gaan. De provincie laat daarom samen met Rijkswaterstaat onderzoeken of een verbreding van de N279, de provinciale weg langs de Zuid-Willemsvaart tussen Den Bosch, Helmond en Asten, soelaas biedt.
Dat is volgens gedeputeerde E. Janse de Jonge een alternatief voor een verbreding van de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch. Die uitbouw is volgens hem onmogelijk omdat de snelweg bij Vught niet breder kan worden gemaakt. Daarvoor is er te veel waardevolle natuur langs de weg.

Inmiddels is een onderzoek voltooid van het SRE naar nóg een weg, tussen Eindhoven-noord en Helmond-noord. Dat onderzoek is opgestart als uitwerking van het plan voor de ’verkeersruit’. Daarin is gekeken of het nuttig is om ook een verbindingsweg van twee rijstroken aan te leggen tussen de nieuwe ’verkeersruit’ om Eindhoven en de N279 bij Helmond. Die zou ongeveer langs het Wilhelminakanaal moeten lopen.
Zo’n weg blijkt veel verkeer weg te halen uit de kernen van Helmond, Aarle-Rixtel en Beek en Donk. Maar ook deze weg doorsnijdt waardevolle natuur. Bovendien is alleen gekeken naar het nut als ook de ’ruit om Eindhoven’ er komt.
De Brabantse Milieufederatie en bewonersgroepen verenigd in het Beter-Bose-netwerk zijn daarom tegen de mogelijke komst van deze verbinding.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

praatpaal
autoweg

Bericht door praatpaal » wo 12 jul 2006, 16:05

^^ Het gaat niet eens over 'snelwegen'.

Ik vind de plannen allemaal maar mager. Het gaat allemaal om 2x1 gelijkvloerse verbindinkjes die naar mijn idee geen structurele uitkomst bieden voor het probleem in de regio. Verder mis ik de N69, welke wat mij betreft ook een keer flink op de schop moet. In Nederland is er genoeg geld voor, maar helaas vloeien gelden vaak naar algemene middelen. Ik als belastingbetaler zie dan ook liever dat wegen kwalitatief goed zijn en dus ook wel wat mogen kosten. Zowel op het gebied van inpassing als op het gebied van het structureel oplossen van het verkeersprobleem zie ik als idealen op dit gebied.

Jammer dat de verbreding van de westelijke randweg in capaciteitsvergroting weinig voorsteld, zodat er al voor 2020 weer grote problemen kunnen ontstaan. 4x3 lijkt me dan ook het beste om nu daar aan te leggen, waarvan bij de A2-A67 2x4 (hoofdrijbaan) en 2x3 (parallelbanen).

Een oostelijke randweg zoal bij het Boseplan werd voorgesteld, zie ik ook niet graag. De stromen zijn radiaal naar de stad gericht en worden niet opgelost door een rondweg. Ik ben daardoor ook eerder voor het aanleggen van fly-overs en duikers op huidige kruispunten bij de wegen richting de stad.

De A2 moet wat mij betreft wel worden verbreed. De plannen voor uitbouw van de N279 zijn prima, maar zullen bij lange na geen vervanging kunnen zijn voor het verkeer op de A2. De passage bij Vught kan op verschillende manieren worden aangepakt. Ik heb twee ideeen hiervoor uitgewerkt. Ze hebben zowel voor- als nadelen:

Afbeelding
Afbeelding
wie op de wegenwacht, wacht het langst

overdrive
verkeersader

Bericht door overdrive » wo 12 jul 2006, 17:52

De provincie laat daarom samen met Rijkswaterstaat onderzoeken of een verbreding van de N279, de provinciale weg langs de Zuid-Willemsvaart tussen Den Bosch, Helmond en Asten, soelaas biedt.
Dat is volgens gedeputeerde E. Janse de Jonge een alternatief voor een verbreding van de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch. Die uitbouw is volgens hem onmogelijk omdat de snelweg bij Vught niet breder kan worden gemaakt. Daarvoor is er te veel waardevolle natuur langs de weg.
Ik snap er weer niets van. Als er inderdaad overwogen wordt om de N279 helemaal tot aan de A67 bij Asten te verbreden -wat me een heel goed plan lijkt, mits als snelweg uitgevoerd- dan is één blik op de kaart voldoende om te zien dat de N279 vooral in de regio Helmond door veel grotere stukken 'waardevolle natuur' gaat dan die anderhalve kilometer bij Vught.

De dreigende conclusie van het hele verhaal:

'geen nieuwe weg door waardevolle natuur', opgeteld bij 'dreigend verkeersinfarct', geeft als uitkomst: geld van verbreding van A2 naar busbaantjes, tolheffing en Vmax verlaagt naar 70 km/uur op alle snelwegen rond Eindhoven. :evil:

Om zo'n doemscenario te voorkomen zal er toch écht heel wat nieuw asfalt moeten komen! Dan maar een paar bomen tegen de vlakte.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

praatpaal
autoweg

Bericht door praatpaal » wo 12 jul 2006, 18:07

Ik vind t ook maar een vaag artikel. Veel tegenstrijdigheden in ieder geval. Als een paal boven water staat dat er iets moet gebeuren. Nu loopt het al flink in de soep. Om nu al te concluderen dat er niets van de passage bij Vught kan worden gemaakt, vind ik ook nogal kortzichtig, inderdaad zeker vreemd als er andere plannen zijn die net zo goed 'waardevolle natuur' doorsnijden. Maarja, janse de Jonge wil mensen zijn eigen wil opleggen door te manipuleren. Alsof Rijkswaterstaat niet op de hoogte is van het trace'.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » wo 12 jul 2006, 18:45

Eindhovens Dagblad (12-7-2006) schreef:De provincie Noord-Brabant en regiobestuur SRE gaan na de zomervakantie overleg voeren over de plannen voor aanleg of uitbouw van autowegen in de provincie Zuidoost-Brabant.
:)

(Separatisme, daar in Zuid-Oost-Noord-Brabant?)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Alain
expressweg

Bericht door Alain » wo 12 jul 2006, 19:26

Jazeker! Eindhoven is al lang genoeg niet seriös genomen door Den Haag! Tijd voor een eigen staat!

Was getekend:

een echte Eindhovenaar
(in den vreemde, dat dan weer wel)

:mrgreen:

nielske1990
autoweg

Bericht door nielske1990 » vr 14 jul 2006, 16:32

overdrive schreef: Ik snap er weer niets van. Als er inderdaad overwogen wordt om de N279 helemaal tot aan de A67 bij Asten te verbreden -wat me een heel goed plan lijkt, mits als snelweg uitgevoerd- dan is één blik op de kaart voldoende om te zien dat de N279 vooral in de regio Helmond door veel grotere stukken 'waardevolle natuur' gaat dan die anderhalve kilometer bij Vught.
De N279 gaat thv Helmond NIET door waardevolle natuur. Hooguit een paar boompjes die ene bos vormen. Kijk zelf maar op de kaart. De N279 ligt precies tegen de rand van de bossen aan en ik denk dat hier dus prima een verbreding/snelweg kan komen. Desnoods leg je de nieuwe weg verdiept thv Helmond zodat ook de nabij gelegen woonwijken worden ontzien alsmede de bossen (die wel wat hinder zullen hebben van het lawaai)... ;)
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Alain
expressweg

Bericht door Alain » vr 14 jul 2006, 19:50

nielske1990 schreef:
overdrive schreef: Ik snap er weer niets van. Als er inderdaad overwogen wordt om de N279 helemaal tot aan de A67 bij Asten te verbreden -wat me een heel goed plan lijkt, mits als snelweg uitgevoerd- dan is één blik op de kaart voldoende om te zien dat de N279 vooral in de regio Helmond door veel grotere stukken 'waardevolle natuur' gaat dan die anderhalve kilometer bij Vught.
De N279 gaat thv Helmond NIET door waardevolle natuur. Hooguit een paar boompjes die ene bos vormen. Kijk zelf maar op de kaart. De N279 ligt precies tegen de rand van de bossen aan en ik denk dat hier dus prima een verbreding/snelweg kan komen. Desnoods leg je de nieuwe weg verdiept thv Helmond zodat ook de nabij gelegen woonwijken worden ontzien alsmede de bossen (die wel wat hinder zullen hebben van het lawaai)... ;)
Bedoelen ze niet dat bosgebied tussen Gerwen en Stiphout? Tsja, er bestaan helaas geen onwrikbare criteria om te bepalen of iets waardevol is of niet. Maar met een koppeling van de (snel)weg met het bestaande Kanaal en een goede inpassing moet het op zich toch te doen zijn.

overdrive
verkeersader

Bericht door overdrive » za 15 jul 2006, 8:46

nielske 1990 schreef:De N279 gaat thv Helmond NIET door waardevolle natuur. Hooguit een paar boompjes die ene bos vormen. Kijk zelf maar op de kaart. De N279 ligt precies tegen de rand van de bossen aan en ik denk dat hier dus prima een verbreding/snelweg kan komen. Desnoods leg je de nieuwe weg verdiept thv Helmond zodat ook de nabij gelegen woonwijken worden ontzien alsmede de bossen (die wel wat hinder zullen hebben van het lawaai)...
Tja, als ik op de kaart kijk zie ik dat de N279 tussen Asten en Helmond eerst een stukje over de Oostappense Heide gaat, dan dwars door de Vlierdense bossen voert, en daarna door de rand van de Bakelse Bossen snijdt. Maar het is te lang geleden dat ik daar geweest ben om het uit eigen ervaring te kunnen beoordelen.

Overigens bouwen ze die weg wat mij betreft gisteren al om tot A75 (of zo), maar het ging mij om de vergelijking met het omstreden stuk A2 bij Vught, waar er van natuur maar nauwelijks sprake is, zéker vergeleken met de N279.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 23 sep 2006, 16:55

Dan maar een nieuwsberichtje op deze toch uitermate saaie forumdag...
Geldschieter gevonden voor tunnelplan Eindhoven

EINDHOVEN - Adviesbureau NedMobiel uit Breda heeft een grote geldschieter gevonden voor de financiering van een tunnel ten oosten van Eindhoven. Directeur Gevink zei vrijdagavond tegenover Omroep Brabant Radio dat de Royal Bank of Canada voor meer dan een miljard euro wil investeren.

De tunnel zou de ruit rond Eindhoven afmaken en daarmee de verkeersproblemen voor de regio Eindhoven moeten oplossen. Door te kiezen voor een tunnel zou de natuur met name rond het Dommeldal gespaard blijven.

praatpaal
autoweg

Bericht door praatpaal » za 23 sep 2006, 19:36

Hoe actueel is dit bericht? Stond er een datum bij?

Het zou mooi zijn, maar ik vraag me af hoe realistisch dit echt is.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 23 sep 2006, 19:39

Van vandaag :)

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » za 23 sep 2006, 19:52

In elk geval goed dat private partijen ook meedenken. Hoewel er wat tegenover zal moeten staan denk ik... :lol:

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » zo 24 sep 2006, 13:36

Royal prices denk ik :roll:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » zo 24 sep 2006, 13:49

Het zal dan wel zeker om een tolweg gaan ja. Maar als die bank die investering wil doen, en het wordt zo uitgevoerd wordt dat 'de maatschappij' er ook nog wat aan heeft, mooi toch? Gewoon doen!

(Ik bedoel: als we straks een weg krijgen die WEL landschappen verpest, maar zo duur is dat nog niemand er wat aan heeft, zijn we natuurlijk niks opgeschoten.)

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » zo 24 sep 2006, 16:11

Laten we eerst maar eens kijken hoe de omgebouwde randweg straks functioneert. Als het dan nog drukdruk-krapkrap blijft kan de ruit alsnog voltooid worden. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » zo 24 sep 2006, 16:38

Ald e parallelbaan werkelijk als een 80 km weg wordt met gelijksvloerskruisingen kan ik het antwoord wel voorspellen.

nielske1990
autoweg

Bericht door nielske1990 » di 26 sep 2006, 15:34

Wie-o-Wie heeft er nog dat mooie kaartje met daarop alle varianten van de Oostelijke Randweg Eindhoven of wie weet waar ie te vinden is? :roll: IK zoek namelijk informatie over de verschillende varianten in de BOSE-studie en ik kan het nergens meer vinden :cry: Wie-o-Wie kan mij deze informatie verschaffen en liefst ook nog met dat kaartje erbij... :roll:
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

praatpaal
autoweg

Bericht door praatpaal » di 26 sep 2006, 20:59

Chris schreef:Van vandaag :)
Dat is mooi!

Alleen reageer ik tegenwoordig gereserveerd. Ik ben al vaak genoeg blijgemaakt met een dooie mus. Grote bouwprojecten die heel zeker lijken te zijn en perfect lijken en een grote kans hadden van realisatie, maar toch niet doorgaan. Toch heb ik stil wat hoop en ben ik benieuwd wat de toekomst brengt. Ik hou het nieuws goed in de gaten in ieder geval. Ik heb het nergens anders nog gelezen.

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » wo 27 sep 2006, 11:25

zody schreef:
Eindhovens Dagblad schreef:’Ruit’ om Eindhoven aan diggelen

EINDHOVEN – Het vorig jaar genomen besluit van regiobestuur SRE voor een nieuwe weg om Eindhoven, Nuenen en Geldrop gaat op de helling. Het omstreden plan voor de ’verkeersruit’ om Eindhoven moet worden verfijnd, vinden de overheden in ’BrabantStad’.
Het omstreden plan voor de weg is vorig jaar juni aangenomen door het SRE. Na de raadsverkiezingen heeft het nieuwe college van Eindhoven al gesteld dat de plannen gewijzigd moeten worden.

Hoe de aanpassing uitpakt is nog niet zeker. Eerst willen de overheden de N279 (Den Bosch-Helmond-Asten) verbreden, en onderzoeken wat dat betekent voor het verkeer in de regio Eindhoven-Helmond. In elk geval dient er volgens BrabantStad een verbinding te komen tussen Eindhoven-noord, waar de A2, A58 en A50 samenkomen, en de N279 boven Helmond. Dat kan volgens SRE-bestuurder E. van Merrienboer bij Laarbeek, maar ook noordelijker, bij Boerdonk.

Of daarna de omstreden weg langs Nuenen en Geldrop nog nodig is, moet nog blijken. BrabantStad wil binnen een half jaar samen met het ministerie van Verkeer een planning maken voor Zuidoost-Brabant.

Ook de problematiek rond de N69, de rijksweg die dwars door Waalre en Valkenswaard loopt, wordt in dit halfjaar opgepakt. Hiervoor wordt in Brabant gedacht aan een nieuwe weg, om Valkenswaard en Waalre heen, tussen valkenswaard-Zuid en Veldhoven. Het probleem is dat het rijk nog moet instemmen met deze oplossing. Ook zal ’Den Haag’ gevraagd worden om flink mee te betalen aan deze oplossing.

De provincie is volgens Janse de Jonge ook bereid om de weg over te nemen van het Rijk, maar wil dan wel een ’bruidsschat’ van minstens 175 miljoen euro. Dat geld is volgens de gedeputeerde nodig om de problemen rond de weg op te lossen.

Naast het miljard voor Zuidoost-Brabant willen de overheden in ’BrabantStad’ ook nog rijksgeld voor drie andere maatregelen, die voor 2010 gerealiseerd kunnen worden en die het openbaar vervoer en de bereikbaarheid van de centra van Eindhoven en Helmond moeten verbeteren. Een daarvan is het openstellen van het treinstation bij Maarheeze, dat tevens als transferium kan dienen voor verkeer vanuit het zuiden naar Eindhoven.

Tunnelbak

Verder wil Eindhoven een tweede HOV-tunnelbak in Eindhoven, op de kruising van de Aalsterweg en de ring. Er ligt momenteel één tunnelbak, bij de Beukenlaan. De nieuwe bak vormt een onderdeel van een vrije busbaan tussen het Winkelcentrum Woensel, centrum en de High Tech Campus. De tunnelbak kost circa 25 miljoen. Eindhoven wil er zelf 4,3 miljoen voor uittrekken.

Verder wil ’BrabantStad’ de spoortunnel in Helmond realiseren. Deze tunnel bij het centraal station moet de nieuwe wijk Suytkade met het centrum verbinden.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

zody
expressweg

Bericht door zody » wo 27 sep 2006, 11:50

Goede plannen die uiteraard wat kosten. Ik ben benieuwd of de praktijk van deze plannen uitwijst of er wel/niet een oostelijke randweg (oostelijke ruit Ehv) nodig is ;)
Espace de zody 8-)

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » do 28 sep 2006, 13:07

Ik weet niet wat ik van die OV-verbinding moet denken. Volgens mij gaat dat prima zo.

En dat ze maar voortmaken met die andere plannen dan!

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » do 28 sep 2006, 13:12

Eindh. Dagblad schreef:Niemand rouwt om schrappen nieuwe weg
Door JULES HEZEMANS

EINDHOVEN – ’Echt positief’, en ’een heel goede ontwikkeling’: niemand lijkt er rouwig om dat er waarschijnlijk geen autoweg wordt aangelegd om Eindhoven, Nuenen en Geldrop. Er is wel bezorgdheid.
„Heel Nuenen is hier positief over, durf ik te stellen“, zegt wethouder J. van de Ven van Nuenen. Deze gemeente was altijd fel tegen de weg in haar achtertuin, net als buurgemeente Geldrop-Mierlo.

Provincie, regiobestuur SRE en Eindhoven en Helmond willen de bereikbaarheidsproblemen van Zuidoost-Brabant oplossen met een verbreding van de provincialeweg N279 tussen Den Bosch, Helmond en Asten. Die zou dan wel een verbinding moeten krijgen met de A50 bij Eindhoven. Dat maakt een ’grote verkeersruit om Eindhoven’, samen met de bestaande snelwegen om Eindhoven. Deze oplossing vormt een belangrijk deel van het pakket aan verkeersmaatregelen, waar Brabant goedkeuring én geld –een miljard euro– voor wil van verkeersminister Peijs.

Een verstandige oplossing, vindt het Eindhovense PvdA-raadslid P. van Liempd. „Dit is wat de Eindhovense coalitie bij zijn aantreden begin dit jaar wilde. Het is ook te prijzen dat SRE en provincie samen optrekken, en niet meer tegenover elkaar staan, want daar schiet de regio geen barst mee op.“

Dat hiervoor een besluit van de SRE Regioraad, het ’parlement’ van de regio, op de schop moet, is volgens Van Liempd niet erg: „Het doel blijft overeind. Ook blijven andere onderdelen van dat besluit bestaan, zoals het oplossen van lokale verkeersknelpunten.“ Toch is het net alsof de spelregels worden aangepast nadat het spel is gespeeld, vindt burgemeester H. Gilissen van Laarbeek. Ook Laarbeek was tegen de weg om Nuenen. Maar nu is er bezorgdheid omdat er een weg door of langs de gemeente moet komen om Ekkersrijt bij Eindhoven met de N279 te verbinden. Laarbeek zal volgens Gilissen ’tot het gaatje gaan’ om zo’n weg langs het Wilhelminakanaal te voorkomen. „Wij willen hierover meepraten aan de tekentafel.“ Ex-wethouder M. Schreurs van Eindhoven, nu raadslid, is blij dat de politici het nu eens zijn, maar is ook bezorgd. Zij is bang voor gezondheidsproblemen in de regio, door luchtvervuiling. Automobilisten moeten immers massaal door bewoonde gebieden blijven rijden als er geen weg om de dorpen heen komt, vreest ze.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » do 28 sep 2006, 14:17

Een weg tussen de A58 en een verbrede N279 vind ik prima, mits beide wegen toch wel op zijn minst als 2x2 ongelijkvloers worden uitgevoerd.

zody
expressweg

Bericht door zody » do 28 sep 2006, 18:10

Ze hebben eindelijk het licht gezien en men is niet meer zo verdeeld. Zou hij er dan toch komen, een snelle verbinding tussen de N279 van Helmond-Noord en de A58 en A50 bij knp. Ekkersrijt? :idea:
Espace de zody 8-)

BlaZ
stadsweg

Bericht door BlaZ » do 28 sep 2006, 21:23

zody schreef:Ze hebben eindelijk het licht gezien en men is niet meer zo verdeeld. Zou hij er dan toch komen, een snelle verbinding tussen de N279 van Helmond-Noord en de A58 en A50 bij knp. Ekkersrijt? :idea:
Laten we het hopen, wel als snelweg uitgevoerd. Jammer dat mijn gemeente hier zo negatief tegenover staat.

Beetje stemmingmakerij in het bericht ook alsof iedereen in Nuenen en Geldrop tegen een weg door de "achtertuin" is. Om de vergelijking door de trekken licht de huidige doorgaande weg dwars door het huis dus wat er dan negatief aan is.... Mijn vrienden/familie in Nuenen waren juist voorstander voor de nieuwe weg.

zody
expressweg

Bericht door zody » do 28 sep 2006, 21:42

@BlaZ: journalistiek is vaak subjectief en generaliserend. Ook ik hoop op een verlenging van de A58.
Espace de zody 8-)

BlaZ
stadsweg

Bericht door BlaZ » vr 29 sep 2006, 16:06

zody schreef:@BlaZ: journalistiek is vaak subjectief en generaliserend. Ook ik hoop op een verlenging van de A58.
Helaas wel inderdaad, de politiek doet ook altijd veel te negatief over nieuwe wegen. Zaken als kortere reistijd worden gewoon vergeten.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 29 sep 2006, 19:48

Ze hebben het alleen over een "betrouwbare" reistijd.

Nou, als je altijd en overal een uur extra reistijd moet rekenen, standaard, heb je wel betrouwbare reistijd (immers altijd een uur vertraging).

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » za 30 sep 2006, 19:47

Nou, als je altijd en overal een uur extra reistijd moet rekenen, standaard, heb je wel betrouwbare reistijd (immers altijd een uur vertraging).
Klopt, dat is het nieuwe beleid ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.