[A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

RSK
Penningmeester

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door RSK »

^^ Als hij er al komt, zal het vrijwel zeker N worden. Maar op dit moment is het de vraag of hij er überhaupt komt. ;)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

En Knooppunt Ekkersrijt heeft nooit bestaan; het was en blijft de aansluiting Centrum/Helmond.
Naturist
expressweg

Bericht door Naturist »

^^Herstel: is blijft voorlopig een aansluiting.
Maar om even terug te komen op een korte omleiding achter Nuenen, die gaat er nooit komen.
Bepaalde grondeigenaren hebben zich daar al meermalen groot tegen verzet en is al in een zeer vroeg stadium afgedaan.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Ik had het enkel over de naam van de aansluiting.
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Sowieso een N-nummer. Een A-nummer zou het worden bij een snelweg en dat zit er hoogstwaarschijnlijk niet in ;).
Steyn_E
autoweg

Bericht door Steyn_E »

waldo79 schreef:En Knooppunt Ekkersrijt heeft nooit bestaan; het was en blijft de aansluiting Centrum/Helmond.
Dat is niet waar, toen er nog verkeerslichten stonden kwamen daar de A58 en de A50 bij elkaar en was het wel degelijk een knooppunt. Daarnaast heeft RWS het tijdens de afsluiting van de A50 een paar maanden terug de aansluiting op de LED borden als Knooppunt Ekkersrijt bewegwijzerd (gezien).
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Rijksweg 50 was ter plekke geen autosnelweg omdat er iets verderop nog een gelijkvloerse kruising met de straat Ekkersrijt was.
Maar goed, ik kom en kwam niet dagelijks op dat punt, dus ik kan niks bevestigen :yes:
Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza »

^^
Voor zover ik weet hebben er nooit knooppuntenborden met de naam Ekkersrijt gestaan op dat punt.
Boerenkool
autoweg

Bericht door Boerenkool »

Ik meen me te herrinneren dat het kruispunt waar de Kennedylaan, de voorganger van de A50 en de snelweg bij elkaar kwamen wel altijd Ekkersrijt heette. Als ik dat al als kind in me opnam dan zal er wel een bordje hebben gestaan.

Wat me als kind ook al bijzonder fascineerde was dat het stuk snelweg daar vroeger dubbelgenummerd was als A2/A58.
Je kon vanaf de oude N2 van Den Bosch-Eindhoven af toen twee oanten A2 op. En doorgaand verkeer over de Boschdijk vinden veel mensen ook nog N2, maar die wegwijzers waren al heel lang weg of er nooit geweest.

Niemnd die ik vroeger sprak vond die dubbelnummering raar, dat was een voorbereiding op de Oostelijke randweg en/of de oostelijke tracevarianten voor Eindhoven-Den Bosch.
Veel mensen vonden de A2 in het westen amper een A2. Dat was gewoon de Poot van Metz, een verbinding tussen A58 en A67 om de oude ring wat te ontlasten. Veel andere relaties werden in de jaren 80 door veel mensen nog via de ring afgwekkeld, via boschdijk, Kennedylaan, aalsterweg, Leenderweg. Mensen zijn daar beetje weggepest of werden het beu, maar heel lang reden veel mensen vanuit oost naar noord via Boschdijk/ Kennedylaan-Ring-Leender of Aalsterweg.
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Boerenkool schreef:...
Wat me als kind ook al bijzonder fascineerde was dat het stuk snelweg daar vroeger dubbelgenummerd was als A2/A58.
Je kon vanaf de oude N2 van Den Bosch-Eindhoven af toen twee kanten A2 op. En doorgaand verkeer over de Boschdijk vinden veel mensen ook nog N2, maar die wegwijzers waren al heel lang weg of er nooit geweest.
...
Enkel het stukje tussen de aansluiting Boschdijk (later: knooppunt Ekkersweijer) en knooppunt Batadorp was dubbelgenummerd als A2-A58. Het stuk Boschdijk tot aan de Kennedylaan was alleen A58.
Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel »

waldo79 schreef:Rijksweg 50 was ter plekke geen autosnelweg omdat er iets verderop nog een gelijkvloerse kruising met de straat Ekkersrijt was.
Maar goed, ik kom en kwam niet dagelijks op dat punt, dus ik kan niks bevestigen :yes:
Maar tussen de verkeerslichten aan het einde van de A58 en die gelijkvloerse kruising met de straat Ekkersrijt had de weg wel het nummer A50 in noordelijke richting, en volgens mij stond A58 in zuidelijke richting aangegeven.

Knooppuntborden stonden er inderdaad niet.
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

In de periode dat de A50 klaar was maar de ombouw nog niet was begonnen was het staartje A58 in ieder geval gewoon A58, met een ruitje Nijmegen als service voor de automobilisten richting de A50. http://i.imgur.com/F5GZXqi.jpg (bron van foto is mij onbekend)
Coen Tunnel
Voorzitter

^^ Dat klopt, ik had het alleen over het kleine stukje tussen het einde van de A58 (het kruispunt met de Kennedylaan) en het begin van de autosnelwegstatus van de A50 bij Ekkersrijt.
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Ah dat stukje, verkeerd begrepen :oops: .
Feder
verkeersader

Bericht door Feder »

Verbreding A67 Venlo - Eindhoven stuk dichterbij / Kansen Ruit om Eindhoven slinken
De verbreding van de A67 tussen Venlo en Eindhoven naar 2x3 rijstroken lijkt een stuk dichterbij te komen. De kans is namelijk vrij groot dat een meerderheid van de Tweede Kamer tegen het plan voor een nieuwe rondweg rond Eindhoven stemt. Zij vindt de zogeheten 'ruit' rond Eindhoven niet nodig en steekt het geld liever onder meer in de aanpak van files op de A67. In een commissievergadering bleek dat de voorstanders daarvan 74 kamerzetels achter zich hebben. Het plan voor de rondweg kan rekenen op 69 stemmen. Uiteindelijk bepaalt een aantal eenmansfracties en afsplitsingen welke kant het op gaat. Zij waren vandaag niet bij het debat aanwezig. Minister Schultz van Haegen maakte duidelijk zich bij het besluit van de Tweede Kamer neer te leggen. (Bron, en de rest van het artikel: http://www.1limburg.nl/verbreding-a67-v ... t=topstory)

Nog meer op http://www.omroepbrabant.nl/?news/22043 ... rslag.aspx
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Dit lijkt dezelfde kant op te gaan als de A6-A9 verbinding. Geen nieuwe verbinding, maar verbreding van bestaande autosnelwegen. Ik moet zeggen dat het idee me wel enigszins aanspreekt gezien de weinig ambitieuze plannen van de provincie.
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Wat er ook zou gebeuren met de Ruit, de A67 is hard toe aan een verbreding naar 2x3 :)<>:
Giuseppe
verkeersader

Bericht door Giuseppe »

Op zich ook logisch, immers is er ook nog een ruimtereservering voor 4x3 beschikbaar op de westelijke randweg.
Boerenkool
autoweg

Bericht door Boerenkool »

De A67 begint ook wel in rap tempo onhoudbaar te worden.
De gemiddelde vertraging valt mee, maar er gebeuren te vaak flinke ongrlukken met grote vertragingen. Het alignement is krap en de treintjesvorming van vrachtwagens lokt geregeld halve kamikazeacties uit bij in/uutvoegen/inhaln door zowel vrachtwagens als autos.
Je hoort ook geen enkel tegengeluid over zo'n verbreding.

Tussen Eindhoven en Helmond moet t blijkbaar nog erger worden. En dan stel ik voor dat we bibekowegen en de A270 opwaarderen :hap: :rofl2:
mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas »

Chris schreef:Dit lijkt dezelfde kant op te gaan als de A6-A9 verbinding. Geen nieuwe verbinding, maar verbreding van bestaande autosnelwegen. Ik moet zeggen dat het idee me wel enigszins aanspreekt gezien de weinig ambitieuze plannen van de provincie.
Eens. Maar aan de andere kant is het wel jammer als de nieuwe oost-westverbinding er niet zou komen (ondanks die 80), die toch de N270 zal ontlasten. En ook de verbrede N279 lijkt me een nuttige maatregel.

Als de Tweede Kamer tegenstemt, dan valt er dus heel veel geld weg voor de wegen. Ik vraag me dan af wat de provincie gaat doen, wat vooral speculeren zal zijn.
Steyn_E
autoweg

Bericht door Steyn_E »

Ik neem dan even aan dat, wanneer de ruit niet doorgaat, de hele N279 wordt verbreed. Dus ook tussen Veghel en Helmond.
Ik stel overigens een A66 voor :hap:
captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 »

Als het niet doorgaat, A2 (hoofdrijbanen) verbreden naar 2x3 tussen Batadorp en De Hogt en A67 (hoofdrijbanen) verbreden naar 2x3 tussen De Hogt en Asten. Als er dan nog geld over is nemen ze ook maar gelijk de A50 mee tussen de aansluiting Veghel en de aansluiting Helmond. Provincie moet het dan maar lekker zelf uitzoeken op de provinciale wegen in de regio.
Dweep
verkeersader

Bericht door Dweep »

Gezien de stemming in de kamer zal een rondje Eindhoven in de gewenste vorm een droom blijven. Jammer dit het weer niks wordt, te veel kamerleden wonen rond Amsterdam, daar kunnen wel 2de ringen (A9 of A5) komen of bij Den Haag een Rijnlandroute. Jammer hoor :nuts:
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)
RSK
Penningmeester

Bericht door RSK »

^^ De aanpak van wegen in de Randstad vind ik nu typisch een voorbeeld van hoe het niet moet. Doe het goed of doe het niet; in Eindhoven kiest met nu kennelijk voor niet. Dat lijkt me beter dan een halfbakken oplossing met een 80-weg.
Coen Tunnel
Voorzitter

^^ Met zo'n instelling had 'jouw' N11 ook nooit als 2x2 autoweg aangelegd hoeven worden omdat het geen volwaardige snelweg is en de aansluiting op de A4 geen knooppunt is. :duck:
RSK
Penningmeester

Bericht door RSK »

^^ Het laten voortmodderen van de pré-N11-situatie had waarschijnlijk op termijn wel geleid tot een volwaardige snelweg. Sommige mensen zeggen dan "beter een half ei dan een lege dop", maar ik heb daar zo mijn vraagtekens bij. Feit is dat de N11 een belangrijke route is geworden, terwijl de aansluitingen op het eind (behalve van en naar Utrecht) daar totaal niet op zijn gebouwd. Dan had ik dus liever gezien dat 10 jaar later een volwaardige snelweg was geopend, dan die halfbakken verzakkende weg die er nu ligt.
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

De Brabantse tegenstanders hebben via de 2e Kamer hun gelijk gehaald.
OK, die 260 miljoen kunnen nu ergens anders naartoe. Nee, uiteraard niet naar Brabant. Die mogen nu even op de blaren zitten.
Welke andere leuke projecten zijn er nog buiten Brabant met een financieringstekort ?
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Met € 260 miljoen kan je ongeveer 25 kilometer snelweg verbreden mits er geen grote bruggen bij zitten.

Ik denk dat het politiek lastig is dat geld buiten de provincie te besteden, het zal wel gezien worden dat dat geld aan Brabant gecommiteerd is. Ik denk dat de A27-corridor een goede kandidaat zou zijn. Geen spitsstroken, maar volwaardige rijstroken.
hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe »

Chris schreef:Met € 260 miljoen kan je ongeveer 25 kilometer snelweg verbreden mits er geen grote bruggen bij zitten.

Ik denk dat het politiek lastig is dat geld buiten de provincie te besteden, het zal wel gezien worden dat dat geld aan Brabant gecommiteerd is. Ik denk dat de A27-corridor een goede kandidaat zou zijn. Geen spitsstroken, maar volwaardige rijstroken.
A2 tussen Leenderheide en Weert naar 2x3
A2 tussen Batadorp en De Hogt (hoofdrijbaan) naar 2x3
A27 tussen Everdingen en Hooipolder volwaardige rijstroken ipv spitsstroken
A58 tussen Batadorp en Tilburg naar 2x3
A67 tussen Leenderheide en Zaardeheiken naar 2x3

Keus genoeg lijkt me zo :)
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

Ik zou niet weten waarom het in Brabant uitgegeven zou moeten worden. Door de uitspraak van de Tweede Kamer is de toezegging ongedaan gemaakt, en de minister is in principe volledig vrij om haar geld te besteden waar ze wil. Als er op dit moment een geldtekort is bij een aansprekend project elders, dan staat dat net zo hoog in de spotlight. Plus dat je dan als bestuurder natuurlijk een signaal kunt afgeven naar de regio's: als je er niet zelf voor zorgt dat je draagvlak op orde is, loop je het risico alles kwijt te raken.

Haal de tol maar van ViA15 bijvoorbeeld. Lijkt me een fantastische alternatieve besteding van het geld.