[A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven
Moderator: Moderatoren
-
hoevenpe
- expressweg
Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven
N65 ombouwen tot volwaardige A65 zal wel niet goed vallen bij de nibies... 
-
Kaaiman
- Secretaris
Besteden aan de A27 lijkt me inderdaad zo gek nog niet. 260 mln euro is een substantieel bedrag en dat project kan nog wel een substantieel bedrag gebruiken. Het is wel één van de ruggegraten van het Nederlandse hoofdwegennet, vergelijkbaar met de A2.
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
Als het al zonodig in Brabant moet worden besteed, dan zie ik het het liefst aan een volwaardige ombouw van KP Hooipolder besteed worden.
-
Kaaiman
- Secretaris
Ik zie liever meteen volwaardig 2x3. Scheelt een hoop kosten ná de oplevering.
🇳🇱🇪🇺
-
Myquandro
- dorpsstraat
Ik zou het zonde vinden als deze er nooit komt en dit niet een tijdelijk hobbel blijkt te zijn maar (op zijn minst voor de komende 10/20 jaar) het einde is voor de oostelijke ring Eindhoven danwel ruit om Eindhoven en Helmond.
Als ze bij de aanleg van de A2 of later bij de verbreding van de A2 ervoor hadden gekozen om de A2 aan te leggen/te verleggen naar een tracé tussen pak 'm beet de huidige afrit 21 en dan oostelijk langs Eindhoven om dan ter hoogte van Leende aan te sluiten op de huidige A2 dan had de route 's Hertogenbosch - Weert 8km en 4 minuten korter geweest, waren er minder file problemen omdat de A2 en A67 niet parallel lopen, is de kans groter dat er uiteindelijk ook een westelijke ring Eindhoven zou worden aangelegd en daarmee een volledige ring rond Eindhoven ligt en zou de A270 mooi kunnen aansluiten op de A2 waardoor er minder verkeer door de kleine dorpen en over andere niet-autosnelwegen zou hoeven rijden.
Maar goed, terugkijkend is het altijd makkelijk oordelen al hebben de plannen voor een dergelijke route er jaren gelegen.
Als ze bij de aanleg van de A2 of later bij de verbreding van de A2 ervoor hadden gekozen om de A2 aan te leggen/te verleggen naar een tracé tussen pak 'm beet de huidige afrit 21 en dan oostelijk langs Eindhoven om dan ter hoogte van Leende aan te sluiten op de huidige A2 dan had de route 's Hertogenbosch - Weert 8km en 4 minuten korter geweest, waren er minder file problemen omdat de A2 en A67 niet parallel lopen, is de kans groter dat er uiteindelijk ook een westelijke ring Eindhoven zou worden aangelegd en daarmee een volledige ring rond Eindhoven ligt en zou de A270 mooi kunnen aansluiten op de A2 waardoor er minder verkeer door de kleine dorpen en over andere niet-autosnelwegen zou hoeven rijden.
Maar goed, terugkijkend is het altijd makkelijk oordelen al hebben de plannen voor een dergelijke route er jaren gelegen.
-
MrAlpine
- polderweggetje
En het hoge woord is eruit (voor nu althans): de ruit komt er niet. In totaal hebben 82 leden van de Tweede Kamer tegen gestemd, en een minderheid van 60 leden stemden voor de komst van de ruit. Omroep Brabant meldt dat het geld nu in de A58 en de A67 gestoken zal worden.
Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/22063 ... n+A67.aspx
Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/22063 ... n+A67.aspx
29 | Verkeers(regel)kundige | TU Delft & NHTV
"To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.”
- Ralph Waldo Emerson
Austrian MTM: www.youtube.com/user/MisterrAlpine/videos
"To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.”
- Ralph Waldo Emerson
Austrian MTM: www.youtube.com/user/MisterrAlpine/videos
-
Steyn_E
- autoweg
Ik ben benieuwd. Ik hoop dat de provincie verstandig is en het geld gaat uitgeven aan oa. de N279 en de A58. De eerste volledig 2x2 auto(snel)weg en de tweede volledig 2x3 tussen Eindhoven en Breda. Bij Tilburg dan een stukje 2x4. En wie weet eindelijk de A65 afmaken. Ik vermoed overigens dat de N279 in het geval van verbreding dan over het gehele stuk 2x2 wordt, niet alleen ten zuiden van Beek en Donk.
-
Chris
- Moderator
Het plan kostte € 885 miljoen. Hiervan was € 260 miljoen rijksfinanciering. Die rijksfinanciering kan nu naar andere projecten, de A58 en A67 worden dus al genoemd, maar hoe zeker is dat? Daarnaast is er nog de rest van de financiering, dik € 600 miljoen. Wat gaat daar mee gebeuren? De provincie zou ervoor kunnen kiezen omdat geld in te zetten op de voorfinanciering van geplande rijksprojecten. Het probleem alleen is dat er niks 'shovel ready' is, alle procedures voor de verbreding van de A58 of A67 moeten nog doorlopen worden.
-
Chris
- Moderator
Theoretisch gezien zou de provincie Brabant het project nog steeds kunnen uitvoeren, al dan niet versoberd, of zelf voor die 260 miljoen opdraaien.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Het is misschien niet onverstandig. De A 67 zit ook al aan zijn limiet tussen Venlo en Eindhoven, vooral door de hoge vrachtwagenintensiteit. En de A 58 schreeuwt volgens mij ook wel om verbreding.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Steyn_E
- autoweg
Het rijk zit er zelfs over te denken mee te betalen aan de N279: http://www.bd.nl/regio/regio-oss-en-ude ... -1.4641761Chris schreef:Het plan kostte € 885 miljoen. Hiervan was € 260 miljoen rijksfinanciering. Die rijksfinanciering kan nu naar andere projecten, de A58 en A67 worden dus al genoemd, maar hoe zeker is dat? Daarnaast is er nog de rest van de financiering, dik € 600 miljoen. Wat gaat daar mee gebeuren? De provincie zou ervoor kunnen kiezen omdat geld in te zetten op de voorfinanciering van geplande rijksprojecten. Het probleem alleen is dat er niks 'shovel ready' is, alle procedures voor de verbreding van de A58 of A67 moeten nog doorlopen worden.
Lijkt me ook terecht. Maar, ik zou als RWS eisen dat het een autosnelweg wordt
Sowieso lijkt me dat helemaal geen raar plan, kijk maar eens op Google Maps. Het lijkt me een aardige missing link. De provincie Brabant heeft ook al vaker bij de ombouw van een 1x2 naar autosnelweg het voortouw genomen, zowel de A59 tussen Oss en 's Hertogenbosch en de A50 tussen Oss en Eindhoven. Beide wegen zijn erg populair geworden in de afgelopen 10 jaar, dus ik zie hier best een rol weggelegd voor de provincie. En ik zie graag de A279 (A66?) komen als Veghelaar. En als we dan toch bezig zijn, een verlengde A77 :P
-
Kaaiman
- Secretaris
In de MKBA kwam de oost-westverbinding, zeg maar de doortrekking van de A58 naar Helmond uit de bus als meest rendabele investering. Mij dunkt dat de provincie voor die € 600 mln als eerste naar realisering van die verbinding moet kijken. Voor de N279 kunnen de maatregelen wellicht uitgesmeerd kunnen worden over een periode van 15 jaar, à la N307 (N23) in Flevoland.
🇳🇱🇪🇺
-
Steyn_E
- autoweg
Maar die verlengde A58 is vandaag afgeschoten, vandaar de N279 als een mogelijke investering.
-
Kaaiman
- Secretaris
Door de Tweede Kamer ja. Maar hoewel de zaak bestuurlijk lastig ligt, met name op gemeentelijk niveau, is er feitelijk nog niets besloten door de provincie.
Los daarvan: een complete N279 2x2 stroomweg 100 km/u met knooppunten zou natuurlijk ook prachtig zijn. Maar voor rijksgeld zou ik op z'n minst wel een Vmax van 100 km/u eisen. Anders is het rijksbelang mijns inziens veel te beperkt, omdat er te weinig verkeer wordt aangetrokken.
Los daarvan: een complete N279 2x2 stroomweg 100 km/u met knooppunten zou natuurlijk ook prachtig zijn. Maar voor rijksgeld zou ik op z'n minst wel een Vmax van 100 km/u eisen. Anders is het rijksbelang mijns inziens veel te beperkt, omdat er te weinig verkeer wordt aangetrokken.
🇳🇱🇪🇺
-
Driver
- woonerf
Besteed een gedeelte van het geld aan verbetering van de N69 in Valkenswaard.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Daarmee zal de route door Valkenswaard ook flink ontlast worden.
-
RSK
- Penningmeester
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
-
Rogier
- 2x2 autosnelweg
Gewoon voor de A67 en A58 gebruiken.
Eventueel kan het ook gebruikt worden om de ombouw van de A27 te versnellen.
Overigens vindt men dit in Den Haag niet erg.
In de jaren 2017 - 2020 zijn eigenlijk teveel projecten ingepland, waardoor een deel van de projecten toch uitgesteld moet worden.
T/m 2028 kunnen wel alle toegezegd projecten uitgevoerd worden.
Door deze beslissing is dit probleem (gedeeltelijk) opgelost, waardoor de reeks toegezegde projecten geen vertragingen oplopen.
Eventueel kan het ook gebruikt worden om de ombouw van de A27 te versnellen.
Overigens vindt men dit in Den Haag niet erg.
In de jaren 2017 - 2020 zijn eigenlijk teveel projecten ingepland, waardoor een deel van de projecten toch uitgesteld moet worden.
T/m 2028 kunnen wel alle toegezegd projecten uitgevoerd worden.
Door deze beslissing is dit probleem (gedeeltelijk) opgelost, waardoor de reeks toegezegde projecten geen vertragingen oplopen.
-
Kaaiman
- Secretaris
Grote kans dat het geld naar de A27 en/of A58 gaat, getuige de volgende zinsnede uit deze brief uit 2013 aan de Tweede Kamer uit 2013, die is geschreven naar aanleiding van een motie uit 2013 om de rijksbijdrage aan de Ruit te temporiseren.
Ik [de minister] zal de provincie de ruimte geven tot aan het bestuurlijk overleg MIRT van najaar 2014 om te bekijken hoe voortgang zal worden gegeven aan de Ruit en of zij mogelijk voorkeur heeft om andere projecten in de regio te versnellen. Tot dat moment zal ik het budget van de Ruit nog niet temporiseren. Dit is ruim op tijd om de geprogrammeerde projecten A27 Houten-Hooipolder en de A58 Eindhoven-Tilburg alsnog te versnellen. De start van deze projecten kan pas op zijn vroegst in 2018 plaatsvinden.
🇳🇱🇪🇺
-
Ds79m
- 2x3 autosnelweg
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
Is er eigenlijk bekend hoe hoog de intensiteiten op de Ruit zouden zijn met de plannen die er waren (of zijn als de provincie de 260 miljoen bijlegt, wat erg onwaarschijnlijk is)?
En hoe zit het eigenlijk met de N279 ten noorden van waar de Ruit zou aansluiten door tot aan Veghel? Apart project geworden? Het was namelijk eerst allemaal 'Noordoostcorridor' getuige deze post en die eronder
En hoe zit het eigenlijk met de N279 ten noorden van waar de Ruit zou aansluiten door tot aan Veghel? Apart project geworden? Het was namelijk eerst allemaal 'Noordoostcorridor' getuige deze post en die eronder
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Provincie teleurgesteld over standpunt Tweede Kamer Ruit Eindhoven
28-11-2014
Het college van Gedeputeerde Staten neemt met grote teleurstelling kennis van het feit dat een meerderheid van de Tweede Kamer de plannen voor de Ruit Eindhoven wil aanpassen: “Teleurgesteld en beraden op consequenties.”
De provincie zal nu met minister Schultz van Haegen in overleg gaan over de wijze waarop zij uitvoering wenst te geven aan deze uitspraak van de Tweede Kamer.
In 2013 vroeg Tweede Kamer minister Schultz om een nieuwe Maatschappelijke Kosten Baten Analyse (MKBA) uit te laten voeren alvorens over te gaan tot definitieve overdracht van de toegezegde Rijksbijdrage van € 271 miljoen voor het project dat in totaal € 880 miljoen kost. De daarop uitgevoerde MKBA en second opinion onderschrijven dat aanleg van een verkeersruit rond Eindhoven-Helmond de beste oplossing is om de regio ook in de toekomst bereikbaar te houden en problemen met sluipverkeer in de regio te verminderen. Een meerderheid van de fracties in de Tweede Kamer legt deze onderzoeken nu naast zich neer.
‘Afspraak is afspraak’
Het college van Gedeputeerde Staten is teleurgesteld over deze uitspraak van de Tweede Kamer zeker met oog op het zorgvuldig doorlopen besluitvormingsproces. Het plan voor de Verkeersruit is tot stand gekomen na vele jaren van onderzoek en met bestuurlijke afspraken over ieders bijdrage. Het college ziet met spijt dat het principe ‘afspraak is afspraak’ desondanks niet vanzelfsprekend is.
Robuuste oplossing
Gedeputeerde Mobiliteit Van Heugten: “Met deze motie lijkt het integrale pakket van maatregelen dat we na langdurig onderzoek hebben samengesteld te worden opgeknipt en gefaseerd en vraagt de Tweede Kamer wederom om aanvullend onderzoek. Dat vertraagt het zorgvuldige proces dat we hebben doorlopen en komt een robuuste oplossing waar de regio behoefte aan heeft niet ten goede. Als college zijn wij nog steeds van mening dat dit plan voor de Verkeersruit de beste oplossing is om onze belangrijke Brainportregio in de toekomst bereikbaar te houden en verder te laten groeien. Uiteraard blijven wij ons als provincie inzetten om te komen tot goede oplossing, maar we nemen nu eerst de tijd om ons te beraden op de consequenties van deze motie.”
http://www.brabant.nl/actueel/nieuws/20 ... -ruit.aspx
-
Boerenkool
- autoweg
Er is eigenlijk nog niks bekend over wat wel en niet doorgaat.
Theorethisch gezien gaat alles nog door.
De provincie beslist hier, en heeft besloten.
Maar dat was een besluit met de hakken over de sloot, waarbij de beschikbaarheid van een redelijke rijksbijdrage duidelijk meespeelde.
Maar de provincie zou het grootste deel toch al betalen, ze kunnen theorethisch nu ook alles zelf betalen.
Maar ze kunnen nu ook er mee kappen.
Ik denk dat ze delen gewoon alsnog doen, maar dat je voorlopig even niks hoort.
De provincie gaat nu vast eerst eens met snikkende overhalende stem met het ministerie praten " belofte! Schade want we waren al zo ver, alles voor niks.
. Dan wordt er in Den Haag wat gemurmeld over iets anders in de provincie en dan gaat er een verlanglijstje over en weer. Dan roepen ze ook nog eens boos dat ze niet snappen dat ze door het schatkistbankieren vortaan alleen nog rente mogen uitgeven van de enorme pot geld van nutsbedrijvenverkoop.
Als dat spelletje is gespeeld komt de provincie wel met een plan voor een gedeeltelijke aanleg die ze helemaal zelf betalen denk ik. Misschien gelijkvloers ofzo via bestaande traces met wat dorpschicanes e.d. en zonder verbreding A67 en N279. En dan legt het rijk die aan samen met verbredingen op allerlei wegen. De provincie mag die dan ineens wel voorfinancieren met hun spaargeld en dan is iedereen uiteindelijk blij.
De provincie wilde al eerder graag een bredere a58 voorfinancieren.
Edit: bericht hierboven misgelopen. Spelletje is dus begonnen.
Theorethisch gezien gaat alles nog door.
De provincie beslist hier, en heeft besloten.
Maar dat was een besluit met de hakken over de sloot, waarbij de beschikbaarheid van een redelijke rijksbijdrage duidelijk meespeelde.
Maar de provincie zou het grootste deel toch al betalen, ze kunnen theorethisch nu ook alles zelf betalen.
Maar ze kunnen nu ook er mee kappen.
Ik denk dat ze delen gewoon alsnog doen, maar dat je voorlopig even niks hoort.
De provincie gaat nu vast eerst eens met snikkende overhalende stem met het ministerie praten " belofte! Schade want we waren al zo ver, alles voor niks.
Als dat spelletje is gespeeld komt de provincie wel met een plan voor een gedeeltelijke aanleg die ze helemaal zelf betalen denk ik. Misschien gelijkvloers ofzo via bestaande traces met wat dorpschicanes e.d. en zonder verbreding A67 en N279. En dan legt het rijk die aan samen met verbredingen op allerlei wegen. De provincie mag die dan ineens wel voorfinancieren met hun spaargeld en dan is iedereen uiteindelijk blij.
De provincie wilde al eerder graag een bredere a58 voorfinancieren.
Edit: bericht hierboven misgelopen. Spelletje is dus begonnen.
-
Naturist
- expressweg
Jammer dat je het bovenstaande bericht hebt misgelopen, je schrijft zeer vermakelijk 
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
-
nielske1990
- autoweg
Heb nog een bestandje op mijn computer staan waarvan ik de actualiteit niet kan achterhalen, maar daarin staan de volgende getallen die wel een aardig idee geven:keokiracer schreef:Is er eigenlijk bekend hoe hoog de intensiteiten op de Ruit zouden zijn met de plannen die er waren
2030:
N279 Veghel <-> Beek en Donk: 36500 mvt/etm
N279 Beek en Donk <-> Helmond: 58300 mvt/etm
Oost-West Eindhoven <-> Beek en Donk: 30600 mvt/etm
Samenstelling verkeer N279 Beek en Donk <-> Helmond:
41% intern verkeer (herkomst én bestemming in de regio).
38% extern verkeer (herkomst óf bestemming in de regio).
21% doorgaand verkeer (oftewel 5600 personenauto's + 6600 vrachtauto's)
Samenstelling verkeer Oost-West Eindhoven <-> Beek en Donk:
59% intern verkeer (herkomst én bestemming in de regio).
36% extern verkeer (herkomst óf bestemming in de regio).
5% doorgaand verkeer (oftewel 900 personenauto's + 700 vrachtauto's)
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Hectometerpaaltjes A50 in Eindhoven
Omdat ik geen draad erbij kon vinden, hierbij:
Vorige week zag ik dat er stadinwaarts vanaf de aansluiting Helmond nog hectometerpaaltjes staan met A50, tot de aansluiting met de voormalige N265.
Ligt het wegbeheer dan nog bij Rijkswaterstaat of is men ze simpelweg vergeten weg te halen :confuuuse:
Vorige week zag ik dat er stadinwaarts vanaf de aansluiting Helmond nog hectometerpaaltjes staan met A50, tot de aansluiting met de voormalige N265.
Ligt het wegbeheer dan nog bij Rijkswaterstaat of is men ze simpelweg vergeten weg te halen :confuuuse:
-
Mark
- Forumbeheerder
Het stuk weg komt niet voor in de actuele wegenlijst in ieder geval (cq: het zou geen rijksweg meer moeten wezen).
Edit: als ik zo op SV kijk lijkt het dat het stukje weg wordt beschouwd als een zijtak, gezien de letter op de hmpalen. Onderdeel van aansluiting 7 dus.
Edit: als ik zo op SV kijk lijkt het dat het stukje weg wordt beschouwd als een zijtak, gezien de letter op de hmpalen. Onderdeel van aansluiting 7 dus.
Ben jij al lid van de Vereniging Wegenforum? • Wegenforum updates • #A4ZuidNu!
-
Jackbauer1350
- 2x3 autosnelweg
Ten tijde van het "VRI knooppunt Ekkersrijt" stonden er ook hectometerpaaltjes langs de JF Kennedylaan tot aan de komgrens met Eindhoven, alleen zonder wegnummerschildje.