[D][B050n] Wittlich - Rheinböllen + Hochmosel-übergang
Moderator: Moderatoren
-
- 2x3 autosnelweg
Re: [D][B050n] Wittlich - Rheinböllen + Hochmosel-übergang

Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- Forumbeheerder
Zaterdag ben ik langs de bouwplaats van de brug gefietst. Wat telefoonfoto's hieronder, dus niet de gebruikelijke kwaliteit.
Hier zien we het brugdek wat wordt ingeschoven. Gaat allemaal relatief traag dus het is ten opzichte van de vorige foto's hier niet enorm veel opgeschoten:

WP_20160730_13_23_31_Rich by Jeroen van Lieshout, on Flickr
De laatste pijler die klaar is staat net ten naast de rivier. Flinke joekels als je er zo langs rijdt:

WP_20160730_13_22_58_Rich by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Aan de andere zijde is men nog bezig met het bouwen van pijlers. Er werd overigens wel op zaterdag gewerkt, dus het is niet zo dat er helemaal niets is gedaan:

WP_20160730_13_23_03_Rich by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Voor de rest heb ik tijdens het rijden richting het zuiden kunnen zien dat men ook volop bezig is met de tracébouw verderop richting vliegveld Hahn. Er zijn al diverse viaducten gebouwd en men is nu bezig met de grondwerken. Het is alleen de vraag of dat allemaal hard genoeg gaat voor een openstelling in 2018. Ik denk zelf dat het wel eens wat later kan worden. De positie van de brug is overigens wel slim gekozen. Het is mijn inziens de minst aantrekkelijke bocht van de Moezel tussen Bernkastel-Kues en Traben-Trarbach en door de scherpe bochten van de rivier is de brug ook niet vanuit het dal al van zeer ver te zien.
Hier zien we het brugdek wat wordt ingeschoven. Gaat allemaal relatief traag dus het is ten opzichte van de vorige foto's hier niet enorm veel opgeschoten:

WP_20160730_13_23_31_Rich by Jeroen van Lieshout, on Flickr
De laatste pijler die klaar is staat net ten naast de rivier. Flinke joekels als je er zo langs rijdt:

WP_20160730_13_22_58_Rich by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Aan de andere zijde is men nog bezig met het bouwen van pijlers. Er werd overigens wel op zaterdag gewerkt, dus het is niet zo dat er helemaal niets is gedaan:

WP_20160730_13_23_03_Rich by Jeroen van Lieshout, on Flickr
Voor de rest heb ik tijdens het rijden richting het zuiden kunnen zien dat men ook volop bezig is met de tracébouw verderop richting vliegveld Hahn. Er zijn al diverse viaducten gebouwd en men is nu bezig met de grondwerken. Het is alleen de vraag of dat allemaal hard genoeg gaat voor een openstelling in 2018. Ik denk zelf dat het wel eens wat later kan worden. De positie van de brug is overigens wel slim gekozen. Het is mijn inziens de minst aantrekkelijke bocht van de Moezel tussen Bernkastel-Kues en Traben-Trarbach en door de scherpe bochten van de rivier is de brug ook niet vanuit het dal al van zeer ver te zien.
-
- 4x3 autosnelweg
Leuk om een update te zien. Ik wist niet dat je in die omgeving bivakkeerde 

-
- Moderator
Pff, hebben ze aan de westkant van het dal nog steeds de brugpijlers niet af? Ik verbaas me er over dat ze op zaterdag werken, terwijl de voortgang super traag is. Ze zijn daar nu al 6 jaar aan het bouwen, twee keer zo lang als de bouwtijd van het complete Viaduc de Millau, en het is nog lang niet af.
Ik weet niet of ze structureel op zaterdag werken. Soms is het een contractje van een onderaannemer van € 10.000 ofzo die nog afgewerkt moet worden voor een bepaalde datum.
De brugpijlers zijn dan wel indrukwekkend.
Ik weet niet of ze structureel op zaterdag werken. Soms is het een contractje van een onderaannemer van € 10.000 ofzo die nog afgewerkt moet worden voor een bepaalde datum.
De brugpijlers zijn dan wel indrukwekkend.
-
- 2x2 autosnelweg

Nou ja, bij het nieuwe dalviaducten van Bestwig en Nuttlar (A46/B480) werken ze ook regelmatig wel op zaterdag. Je wilt alleen niet weten met hoeveel. Hoogstends een paar mensen. Schiet alsnog voor geen meter op.

Ben overigens echt benieuwd hoeveel verkeer straks die Hochmoselübergang gaat aantrekken en/of de weg ooit nog als A60 wordt omgenummerd. Het is vrij zeldzaam om Gelde Autobahnen om te nummeren, maar hier wellicht niet gek (evenals de B6 ten noorden van de Harz). Of de E42 dan ook vanuit België daadwerkelijk meer verkeer zal gaan verweken is m.i. nog maar sterk de vraag. Sowieso is het ook de vraag hoe lang het met Frankfurt-Hahn (de naam Frankfurt is hier een marketing-truc) goed blijft gaan. De budget-airlines blijven de prijzen drukken en er zijn regelmatig wat probleempjes. Ze durven ook aan General Aviation enorme landingskosten te vragen die bijna nog hoger zijn dan een grote luchthaven als Düsseldorf.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- Moderator
Recente foto's:

Hochmoselbrücke - Sep 2016 / 7 by Attila Németh, on Flickr

Hochmoselbrücke - Sep 2016 / 5 by Attila Németh, on Flickr

Hochmoselbrücke - Sep 2016 / 1 by Attila Németh, on Flickr

Hochmoselbrücke - Sep 2016 / 7 by Attila Németh, on Flickr

Hochmoselbrücke - Sep 2016 / 5 by Attila Németh, on Flickr

Hochmoselbrücke - Sep 2016 / 1 by Attila Németh, on Flickr
-
- stadsweg
Peiler noordoever aan de B53 rijdend richting Urzig, foto's genomen 12-09-16:

toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)
-
- 2x2 autosnelweg
Ik ben er vorige week ook geweest, het gaat inderdaad wel erg langzaam:

Op het bord staat nog steeds 2018:

Ook leuk: op deze kaart bij de kerk in Rachtig is alles gewoon al klaar

Op het bord staat nog steeds 2018:
Ook leuk: op deze kaart bij de kerk in Rachtig is alles gewoon al klaar
-
- 2x2 autosnelweg
Ik kwam onlangs een autogids van Duitsland tegen uit 1998...die brug stond toen al ingetekend als zijnde in aanbouw.
-
- Voorzitter

-
- 4x5 autosnelweg
Wat? Wegenplannen voor dit forum bestond? Hoax natuurlijk. 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Moderator
Twee jaar geleden is de uitschuiffase begonnen. Een screenshot van de webcam:

-
- 2x2 autosnelweg
Nou, gaat lekker vooruit daar, ik vraag me af of ze 2020 nog gaan halen.
-
- Moderator
Als je het tempo van de afgelopen twee jaar extrapoleert dan gaan ze een openstelling in 2018 inderdaad niet redden. Ik weet overigens niet hoe het zit met de aansluitende wegvakken, in Duitsland komt het nogal eens voor dat ze eerst jarenlang een brug aan het bouwen zijn, en als dat klaar is pas de rest van de weg aan gaan leggen. Het voorgaande stuk nieuwe B50 tussen het Kreuz Wittlich en Platten duurde 11,5 jaar om aan te leggen.
-
- 4x3 autosnelweg

-
- 2x3 autosnelweg

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 2x4 autosnelweg
Nog 3-4 secties te doen. De meest rechter sectie kan wellicht conventioneel vanaf de andere kant. Er is niet noodzakelijk verlichting nodig. Vermoedelijk komt die er niet. Men zou de overkant kunnen bereiken eind 2017 of begin 2018. Dan nog een half jaartje voor de afronding, waar men op een deel al in 2017 kan beginnen. Moet kunnen als men het wil eind 2018.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- 2x2 autosnelweg

Maar de wil mist zoals altijd nogal in de Duitse wegenbouw als het geen PPS-project is. Wat dat betreft ga ik ook van minimaal 2019 als openingsjaar uit, misschien zelfs wel 2020 of nog later.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- 2x5 autosnelweg
Ik ben vorig jaar daar nog geweest, en de B50 is in ieder geval aan de westzijde redelijk ver gevorderd.Pino schreef:Heb ook niet het idee dat we binnen een anderhalf jaar over die brug kunnen rijden. Maar misschien verkijk ik me erop door die uitschuiffase. Wat betreft de aansluitende wegen: ze zijn in ieder geval bezig aan de Hunsrücker zijde. Zie http://www.volksfreund.de/nachrichten/r ... 79,4632925. Ook dit ziet er echter niet uit als een plaats waar over 18 maanden een 2x2-weg ligt. Ben trouwens wel benieuwd naar de parkeerplaats die ze bij de brug gaan aanleggen. Het moet een versie 2.0 worden van de parkeerplaats Moseltal aan de A61, zo lijkt het.
Ik vraag me alleen af als ik dat nieuwsbericht zo zie, waar de B50 aan de oostzijde tijdelijk aan moet sluiten? Ik zie namelijk helemaal geen infrastructuur in de buurt liggen waar de B50 tijdelijk op aangesloten zou kunnen worden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 4x3 autosnelweg

-
- 2x2 autosnelweg

De B50n zal toch doorlopen tot kort voorbij Longkamp? Het derde deel (2b) is gezamelijk in aanleg gegaan met het tweede deel (Hochmoseltalbrücke) en zullen waarschijnlijk ook gezamenlijk opgeleverd worden. Je hebt dan bij Kommen directe aansluiting op de B50 naar Rheinböllen en de B269 naar Morbach en Idar-Oberstein.
-
- 4x3 autosnelweg

-
- Moderator
Bij Kommen sluit de B50n op de bestaande weg aan. Dat is zo'n 11 - 12 kilometer ten oosten van de Hochmoselbrücke en volgens Google Earth is dit traject in aanbouw.
Er zijn minstens 4 ecoducten op dit traject. Beelden van augustus 2016:

Er zijn minstens 4 ecoducten op dit traject. Beelden van augustus 2016:

-
- 2x2 autosnelweg
De toeleidende wegen zijn verder als de Hochmoselbrücke zelf. Het scenario van missende toeleidende wegen zal wel niet voorkomen.Pino schreef:Maar goed, mijn opmerking zag op een mogelijke tijdelijke aansluiting. Misschien begreep ik Mavas verkeerd, maar dan praat je dus juist over scenario's waarin (ondanks alle mooi plannen) de toeleidende wegen nog niet klaar zijn terwijl de brug dat wel is?

-
- Secretaris
Gewoon op de nieuw aangelegde weg naar Lösnich, direct ten oosten van de Moezel, neem ik aan? Overigens heeft het doorgaande B50-verkeer daar dan nog niet zo veel aan.mavas schreef:Ik vraag me alleen af als ik dat nieuwsbericht zo zie, waar de B50 aan de oostzijde tijdelijk aan moet sluiten? Ik zie namelijk helemaal geen infrastructuur in de buurt liggen waar de B50 tijdelijk op aangesloten zou kunnen worden.
https://www.openstreetmap.org/#map=14/49.9627/7.0172
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- Forumbeheerder
Vorig jaar in elk geval gezien dat men vanaf de brug tot de rotonde met de bestaande B50 wat verder van Morbach met grondwerken bezig was en dat de kunstwerken al meestal gereed waren. Maar goed dat kan betekenen dat men daar ook nog wel de nodige tijd nodig heeft voordat het daadwerkelijk is afgebouwd.
-
- Moderator
Recente foto. De overspanning is in 4 maanden 0 meter opgeschoven.

Hochmoselbrücke Aug 2017 / 6 by Attila Németh, on Flickr

Hochmoselbrücke Aug 2017 / 6 by Attila Németh, on Flickr
-
- 2x3 autosnelweg

Laatst gewijzigd door Hajo op zo 06 aug 2017, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 2x2 autosnelweg
Zelfs een slak steekt die brug over in minder tijd dan dat.
-
- verkeersader
Verbaas je niet over wat je al weet.
Duitsers en hun arbeidsethos....................

Duitsers en hun arbeidsethos....................
I would rather be a little nobody, then to be a evil somebody - President Lincoln