harry schreef: ma 30 sep 2024, 20:29
Ondertussen ben ik begonnen aan een verzameling foto's van molens (in Nederland).
De afgelopen jaren heb ik er al een paar honderd op de foto gezet, als onderdeel van mijn verzameling "stads- en dorpsgezichten".
Volgens mijn gegevens heb ik nu 386 molens met foto en zijn er nog 669 molens zonder foto.
De afgelopen maand ben ik o.a. in de Zaanse Schans geweest. Veel toeristen, maar toch ook hoekjes waar je verder niemand tegenkomt.
Ik heb al mijn foto's sinds 2003 doorgevlooid op molens en ondertussen nog een paar nieuwe foto's van molens gemaakt.
De stand na gisteren is: in totaal 580 molens met foto, 504 molens zonder foto.
Een paar aardige (allemaal van november 2024):

Goliath, Eemshaven. Met kunstobject.

Nieuw Leven, Hazerswoude. In deze buurt hebben we ook de Rooie Wip en de Blauwe Wip.
Ik denk dat ik weet hoe Nieuw Leven is ontstaan...

Nieuwbouwmolens in Heusden. Met de poëtische namen Molen I en Molen II. (Molen III staat iets verderop).

Kikkermolen, Leiden.
Ik heb bij deze verzameling het voordeel dat er veel molens relatief dichtbij staan. Op 1 middag door Leiden kon ik er 5 op de foto zetten.

Rosmalen. Deze molen staat in een vrij saaie nieuwbouwwijk, waar ik normaal gesproken niet zo gauw naartoe zou gaan.

Broekdijkmolen, Warmond (Kaag).
Ook in november kan het soms mooi weer zijn.

Zeldenrust, Westerwijtwerd.
Door deze nieuwe verzameling kom ik op plekken in Nederland waar ik zelfs op mijn zoektochten naar plaatsnaambordjes nog nooit geweest ben.
Ik verwacht hier nog een jaartje mee zoet te zijn. Maar ik zal jullie niet al te veel vervelen met mijn molenfoto's, want ze gaan wel allemaal op elkaar lijken...