Afbeelding

[FOTO][PL] DK5 van Grens naar Bolków

Moderator: Moderatoren

mhkamp
2x2 autosnelweg

[FOTO][PL] DK5 van Grens naar Bolków

Bericht door mhkamp » zo 31 mei 2009, 9:56

Hier een serie vanuit Polen over de in grotendeels slechte staat verkerende DK5 vanaf de grens met Tsjechië (Kralovec) naar Bolków. Ook hier schroomt men niet om verre bestemmingen aan te geven....

foto's verwijderd
Laatst gewijzigd door mhkamp op vr 15 okt 2010, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

duikgek89
2x3 autosnelweg

Re: [FOTO][PL] DK5 van Grens naar Bolków

Bericht door duikgek89 » zo 31 mei 2009, 11:40

Die derde foto, gekkenwerk. Een hoofdweg met kamikaze strookjes aan de zijkant en daar een ongecontroleerde aansluiting op... Daar zullen wel de nodige ongelukken gebeuren. Zeker als daar op z'n Pools gereden wordt, met 130 of iets dergelijks over die weg heen, vrolijk met z'n allen tussendoor aan het inhalen...

vynkce
2x4 autosnelweg

Bericht door vynkce » zo 31 mei 2009, 14:42

^^ Dat is ook het geval in Tsjechië op verschillende belangrijkere wegen :?

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 05 jun 2009, 16:11

Die spoorwegovergangen zijn op veel plekken in Polen een probleem heb ik gezien op foto's. Grote hoogteverschillen tussen de rails en het wegdek, en dat nog eens met een oneffen wegdek. Maarja, Polen moet tienduizenden kilometers weg herasfalteren na decennia van verwaarlozing, ze werken daar hard aan, maar kunnen uiteraard niet alles tegelijkertijd vervangen.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » vr 05 jun 2009, 16:32

^^ Bij sommige spoorwegovergangen geldt er ook een algemene stop-plicht en soms zijn de rails gewoon gevuld met houten planken. Dan is het wel handig als je achter een lokale bestuurder aanrijdt, want dan dender je niet met 80 over zo'n hindernis :lol:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » vr 05 jun 2009, 16:40

Het is in Polen sowieso niet onverstandig om bij spoorweg overgangen op rustige plekken even af te remmen en te kijken. Het schijnt vaker voor te komen dat wachter in slaap is gevallen en de bomen niet dicht gaan voor een aanstormende trein.

Verder, bij een onbewaakte overgang of een overgang met een stopbord steeds helemaal stoppen. Het schijnt dat daar nog weleens politie wil staan.

Verder heb je bij spoorwegovergangen kennelijk meer kans op schade aan het wegdek. In Almaty is dat ook te zien. Bij sommige kruispunten vliegt men vol gas het kruispunt op, gaat op de remmen staan voor de trambaan, hobbelt daar langzaam overheen en gaat dan vol gas verder. Als je als buitenlander dat fenomeen niet kent is dat best wel gevaarlijk. Je rijd namelijk vlot mee en ineens, schijnbaar zonder aanleiding, staat de auto voor je boven op de rem...

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » za 06 jun 2009, 20:05

Chris schreef:Die spoorwegovergangen zijn op veel plekken in Polen een probleem heb ik gezien op foto's. Grote hoogteverschillen tussen de rails en het wegdek, en dat nog eens met een oneffen wegdek. Maarja, Polen moet tienduizenden kilometers weg herasfalteren na decennia van verwaarlozing, ze werken daar hard aan, maar kunnen uiteraard niet alles tegelijkertijd vervangen.
Je moest eens weten hoeveel het reguliere onderhoud aan een spoorwegovergang kost. Dat moet je dus zeker eens in de paar jaar 'rechtleggen'... :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 08 jun 2009, 17:33

Ik heb nu de foto's echt eens op mijn gemak bekeken (had nogal wat in te halen na een week afwezigheid), en de DK5 lijkt me een typische Poolse weg die niet zo heeel belangrijk is; redelijk tot goed buiten de kom, maar slecht bij steden en spoorwegovergangen. De afwezigheid van een kantmarkering vindt ik matig.

Vegi
verkeersader

Bericht door Vegi » vr 11 sep 2009, 23:34

Over de Poolse trein:
Die gaat ook maar 30km/h over een onbewaakte overgang .. :hahaHAHA: Het is dan ook niet aan te raden om met de trein te gaan daar, een autobus is sneller... (of zelf met de auto :P)

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » za 12 sep 2009, 7:45

^^ Ah vandaar. Zelfs bij een bewaakte overgang ging-ie er langzaam over....
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

roylabruyere
stadsweg

Bericht door roylabruyere » za 12 sep 2009, 11:03

^^ In Hongarije was dat vroeger ook zo. Maar nu hebben ze daar veel overgangen vernieuwd met jawel: Led lampjes. En nu rijd hij daar wel goed door. Een grote tijdwinst vond ik (Ik was namelijk naar Székesfehérvár met de trein geweest). Maargoed, ik zie dat ze daar in Polen nog van moeten leren... Of misschien hebben ze daar het geld niet?
Wie niet van de Wegen geniet, geniet niet van zijn Leven!