Rene schreef:<KNIP>.......... In Nederland zelf zijn er zo 10 netwerkdoelen vastgesteld, in Duitsland 4 en in België ook 4. Vervolgens worden er routebomen opgesteld, waarbij netwerkdoelen al bij het voorafgaande netwerkdoel worden aangeduid, terwijl hoofddoelen opvolgend worden aangeduid.
Ik geef het op, zo valt er niet zinnig te discussiëren. Ik heb mijn vraag 3x gesteld en geen antwoord gehad. Als je het niet weet, zeg het dan. Als er geen goede reden is waarom Duisburg geen netwerkdoel is en Oberhausen wel, is dat ook prima, maar mij voor de 3e keer achter elkaar hetzelfde concept uitleggen is me echt te veel. Ik snap het concept, ik vind het een goed concept en ik snap ook dat je doelen moet gaan veranderen. Maar daar ging mijn vraag niet over.
Rene schreef:Chris schreef:Oberhausen is in het Ruhrgebied een prominent doel. Rondom Dortmund wordt er naar verwezen op de A2 en A1, vanaf de A3 uit Nederland en ook vanaf de zuidelijke Rhein-Ruhrregio (Köln e.o.), zeker prominenter dan Duisburg, met name omdat Duisburg al omsingeld wordt door andere grote steden. Wat dat betreft kan ik de consequentheid van Oberhausen wel begrijpen vanaf Nederlands A67-oogpunt.
Blij dat ik dan toch eindelijk een medestander heb gevonden

uh2:
Ja, het is wel triest dat nou juist Chris voor het eerst een mogelijk antwoord op mijn vraag geeft.
@Chris: ik ontken niet dat Oberhausen een goed netwerkdoel is, maar niet voor de A67, want dat verkeer is helemaal niet op weg naar dat netwerkdoel, maar naar het netwerkdoel Duisburg, Düsseldorf of Köln.
En trouwens, het is echt een blunder om Köln via de A61 ipv A40 te bewegwijzeren. Over een jaar of 5, 6 (als de A74 net klaar is) moet er een stuk A61 wijken voor de bruinkool, dus dan wil je dat verkeer daar niet hebben. Komt nog bij dat afhankelijk waar je moet zijn in Keulen je veel sneller via A40-A3 bent. En het netwerkdoel-karakter komt toch ook voor een stuk door de Kreuze Leverkusen en Heumar, die ook aan de A3 liggen.
Het netwerkdoel Düsseldorf is ook een doel wat op de A67 en A40 beter zou kunnen worden aangegeven. Daar heb ik de redenen ook al voor aangevoerd (belangrijke Kreuze/richtinggevend, Landeshauptstadt, veel inwoners)
Mijn slotconclusie: Er zijn legio betere netwerkdoelen met richtinggevende functie dan Oberhausen te bedenken voor A67-A40, te weten Duisburg, Köln, Düsseldorf. Het merendeel van het verkeer is niet op weg naar netwerkdoel Oberhausen.
- over en sluiten wat mij betreft -