Riva schreef:Toch wel iets meer, volgens mij: Waar nu Tilburg en 's-Hertogenbosch als hoofddoel richtinggevend zijn, worden deze doelen vervangen door de netwerkdoelen Breda/Rotterdam en Utrecht/Amsterdam. Tilburg komt dan pas zodra de Randweg verlaten wordt bij Batadorp op de borden. 's-Hertogenbosch helemaal niet, maar ik denk dat Rene dit doel vergeten is en dat het toch bij Ekkersweijer wel zal verschijnen. Daarnaast wordt Venlo later vermeld dan nu het geval is; namelijk pas bij Leenderheide en niet al bij Ekkerweijer, zoals nu.
Helaas vrees ik dat op een rondweg bepaalde richtingen zullen gaan ondersneeuwen: Venlo wordt later vermeld dan nu. De A67-oost is dus ten noorden en westen van Eindhoven niet meer vertegenwoordigd, daar Duisburg op hetzelfde moment verschijnt als Venlo. Bij Leenderheide zullen de A58 en de A2-noord met ieder twee doelen vertegenwoordigd zijn, terwijl de A50 moet wachten tot Batadorp.
Ik denk ook dat hij 's-Hertogenbosch is vergeten in zijn opsomming. Gelet op de status van Tilburg denk ik ook dat Den Bosch pas vanaf Batadorp zal worden vermeld.
Ergens wel vreemd. Het nabijgelegen Tilburg krijgt een minder prominente plaats dan het verder weg gelegen Breda. Breda heeft dan wel een grotere betekenis in het netwerk, maar ik blijf het vreemd vinden. Ik vind Breda zeker relevant, als oriëntatiepunt richting Zeeland en (het al vermelde) Rotterdam, maar Tilburg is zó groot en zó dichtbij...
Zo ook de vermelding van Utrecht ten koste van 's-Hertogenbosch. Utrecht en Amsterdam liggen relatief ver, maar dicht bij elkaar. Het nabijgelegen Den Bosch krijgt een onbelangrijke rol in de bewegwijzering. Ik vind heb daar mijn twijfels bij. Omdat Utrecht en Amsterdam redelijk dicht bij elkaar liggen zou ik Utrecht laten vervallen en Den Bosch ervoor in de plaats vermelden.
Wat mij opvalt is dat de A67-oost blijkbaar slecht zal worden aangegeven. Pas bij Leenderheid is de eerste verwijzing naar Venlo/Duisburg. Ik zou Venlo al vanaf Batadorp vermelden. Zoals Rene het nu heeft weergegeven zal bijvoorbeeld tussen De Hogt en Leenderheid alleen Maastricht worden genoemd. Ik kan me niet voorstellen dat dit werkelijk zo zal worden uitgevoerd. Als Oberhausen* één van de buitenlandse netwerkdoelen is, dan zou je toch een vermelding naar Oberhausen mogen verwachten vanaf Batadorp.
*ik zou de combi Oberhausen/Duisburg op dezelfde wijze benaderen als nu de combi Arnhem/Nijmegen. Nijmegen vanuit het zuiden, Arnhem vanuit het noorden. Dat kan ook met Oberhausen (vanaf Arnhem) en Duisburg (vanuit Eindhoven)
Overigens moet ik opmerken dat de ring van Eindhoven wel één van de lastigste locaties is ten aanzien van deze kwestie. Met zoveel richtingen zullen er altijd bestemmingen afvallen. Ik denk dat op de meeste snelwegen met dit systeem prima gewerkt kan worden. Wel zal in sommige gevallen maatwerk geleverd moeten worden.
Riva schreef:Hetzelfde zie ik gebeuren op de Ring A10, waar Amersfoort geen netwerkdoel zal zijn, maar Zwolle wel. Analoog aan de Eindhovense situatie zal dus Zwolle als netwerkdoel op de A10 verschijnen voor de oostelijke richting en Amersfoort pas bij Watergraafsmeer worden vermeld. Aangezien er bij mijn weten ook geen Twents netwerkdoel is, zal dus Zwolle moeten dienen als richtinggevend doel voor het noorden en oosten. De A1 richting oosten sneeuwt hierdoor onder, waar in de huidige situatie Amersfoort als richtinggevend doel beide richtingen vertegenwoordigt.
Ik verwacht dat ook Hengelo (of Enschede) 1 van de 8 netwerkdoelen zal zijn (naast hoofddoelen A'dam en R'dam verwacht ik Groningen, Zwolle, Hengelo, de combi Arnhem/Nijmegen, Maastricht, Eindhoven, Breda en Utrecht). In dat geval zouden zowel Groningen (A6), Zwolle (A28), als Hengelo vermeld kunnen worden. Het lastige voor de A1 bij Amsterdam is dat het zo ontzettend lang duurt voor je bij een netwerkdoel bent. Alleen Zwolle lijkt me niet gewenst omdat Zwolle het oosten/Twente niet dekt. Alleen Hengelo lijkt me ongewenst omdat dan veel relevante afbuigende richtingen (A6, A28) ondersneeuwen.