Verwijzen doelen over de grens: Nederland vs. Duitsland
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
Re: Doelendiscussie: Nederland vs. Duitsland
Het staat erbij op het afstandenbord, omdat het Knooppunt Mgladbach de eerste "afrit" is. Vind het dus helemaal niet gek dat het na de afrit Viersen (of Mackenstein) op de borden staat.
-
- 2x2 autosnelweg
Dat schreef ik ook:
een paar afritten ervoor(dus bij Viesen) is het(dus Roermond) wel logisch.
-
- autoweg
Ja, jij wil het eerder op de borden hebben staan. Je zegt tevens dat het niet logisch is dat het nu vlak voor het knooppunt pas op de borden staat. Dat het daar staat, is wel logisch (volgens het systeem). Ik zou het vreemd vinden als je bijvoorbeeld na afrit 3 Breyel in een keer die bestemmingen erbij zet. Dan ook meteen vanaf de grens zoals jij eerder aangaf.
Overigens.. jouw tekst "bij Viersen" stond er nog niet toen ik reageerde. Je moet niet je berichten achteraf gaan zitten aanpassen he, dat is wel makkelijk dan.
Overigens.. jouw tekst "bij Viersen" stond er nog niet toen ik reageerde. Je moet niet je berichten achteraf gaan zitten aanpassen he, dat is wel makkelijk dan.
-
- 2x2 autosnelweg
Doe ik altijd, als ik mijn bericht niet goed vind.Je moet niet je berichten achteraf gaan zitten aanpassen he, dat is wel makkelijk dan.
Ik zal mijn idee nog wat duidelijker maken:Ja, jij wil het eerder op de borden hebben staan. Je zegt tevens dat het niet logisch is dat het nu vlak voor het knooppunt pas op de borden staat. Dat het daar staat, is wel logisch (volgens het systeem). Ik zou het vreemd vinden als je bijvoorbeeld na afrit 3 Breyel in een keer die bestemmingen erbij zet. Dan ook meteen vanaf de grens zoals jij eerder aangaf.
Vanaf Venlo, de grens dus, komen bij mij Dusseldorf, Monchengladbach en Koblenz alledrie op de borden, zonder streep dus. Daar zijn Koblenz en Dusseldorf nog netwerkdoelen, dus hoeft er geen streep, dat leest ongemakkelijk en het bord word er drukker op.
Vanaf Viersen komt Roermond daar bij en komen Roermond en Dusseldorf onder een streep, omdat het dan hoek om doelen worden. Roermond moet de andere richting van de weg vertegenwoordigen.

-
- autoweg
Prima, maar dan moet jij mij niet achteraf dat ik iets niet gelezen heb wat jij ook al zei, want dat had ik dus nog niet kunnen lezen, want het stond er niet.Snelwegenkenner schreef:Doe ik altijd, als ik mijn bericht niet goed vind.Je moet niet je berichten achteraf gaan zitten aanpassen he, dat is wel makkelijk dan.
Ik vind Dusseldorf een goed doel vanaf de grens. Aan de andere kant kun je ook als je vanaf Eindhoven komt via de A67 - BAB40 en BAB57 naar Dusseldorf. Net zo logisch. Dus bedien je eigenlijk alleen de Venlonaren met de vermelding Dusseldorf bij de grens.
-
- 2x2 autosnelweg
Als je de A61/A52 pakt is Dusseldorf daar toch logisch en goped om te vermelden.Dus bedien je eigenlijk alleen de Venlonaren met de vermelding Dusseldorf bij de grens.
Daarom vermeld ik haar niet op Zaarderheiken en Ulingsheide.Aan de andere kant kun je ook als je vanaf Eindhoven komt via de A67 - BAB40 en BAB57 naar Dusseldorf. Net zo logisch.

Stomme actie van Snelwegenkenner.Prima, maar dan moet jij mij niet achteraf dat ik iets niet gelezen heb wat jij ook al zei, want dat had ik dus nog niet kunnen lezen, want het stond er niet.

Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op vr 05 jun 2009, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- autoweg
Dan kun je je toch afvragen waarom het er op de borden bij moet. De Venlonaren weten echt wel hoe je in Dusseldorf komt.Snelwegenkenner schreef:Klopt, en het geeft in Duitsland ook de andere route naar Dusseldorf aan, als je die pakt.
Daarom vermeld ik haar niet op Zaarderheiken en Ulingsheide.![]()
-
- 2x2 autosnelweg
Het stoort niet en het is een groot doel in de regio. Ook is het een logische aftakking van Monchengladbach. Ik doe het niet voor de Venlonaren.
-
- autoweg
Voor wie dan? Heeft dan toch geen nut als het al niet voor de mensen is die komen vanaf Zaarderheiken en het is ook niet voor de Venlonaren.
Ik vind het dan echt overbodig.
Ik vind het dan echt overbodig.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
Deze foto wilde ik jullie altijd nog een keer zien:

Heel vreemd dat Duitsland de hele tijd op de BAB96 alleen Bregenz weergeeft. Nou vind ik het logisch dat ze aan de Oostenrijkse zijde van de grens ook Innsbruck erbij noemen. Maar dat Duitsland daar even een pootje voor steekt is wel bijzonder! Zomaar ineens Innsbruck op de borden vóór de grens.
Het komt geheel onverwachts. Misschien dat ze zoiets straks ook met de BAB7 doen na afrit 139 Füssen?
Want aan de Oostenrijkse kant staat op de B179 ook Innsbruck als 'hoofddoel'.
Beter hadden ze op dat bord voor de grens bij Lindau een Zwitserse plaats kunnen noemen, bij het Zwitserse 'CH' schildje. Nu lijkt het net alsof Bregenz in Zwitserland ligt.
uh2:
Heel vreemd dat Duitsland de hele tijd op de BAB96 alleen Bregenz weergeeft. Nou vind ik het logisch dat ze aan de Oostenrijkse zijde van de grens ook Innsbruck erbij noemen. Maar dat Duitsland daar even een pootje voor steekt is wel bijzonder! Zomaar ineens Innsbruck op de borden vóór de grens.

Beter hadden ze op dat bord voor de grens bij Lindau een Zwitserse plaats kunnen noemen, bij het Zwitserse 'CH' schildje. Nu lijkt het net alsof Bregenz in Zwitserland ligt.

"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- 2x4 autosnelweg
Zo aan de foto te zien is dit het laatste bord voor de grensovergang. Daar zullen ze al de Oostenrijkse situatie hebben overgenomen. Omdat de Oostenrijkers Innsbruck wel op de borden zetten, doen ze dat hier, een paar honderd meter voor de grens, ook alvast.
De situatie is vergelijkbaar met de foto's van de A6 bij de Tsjechische grens in de buurt van Waidhaus die elders op het forum te zien zijn. Daar je hetzelfde: de Duitsers nemen alvast de situatie van het andere land over.
De situatie is vergelijkbaar met de foto's van de A6 bij de Tsjechische grens in de buurt van Waidhaus die elders op het forum te zien zijn. Daar je hetzelfde: de Duitsers nemen alvast de situatie van het andere land over.
-
- 2x2 autosnelweg

"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- verkeersader
Re: Verwijzen doelen over de grens: Nederland vs. Duitsland
Ik was gisteren in Duitsland en zag in de Eemshaven dat daar al wordt verwezen naar Oldenburg (142km). Dat is natuurlijk prima want van alle passagiers op de boot naar Borkum was toch wel 75% afkomstig uit Duitsland. Zij hebben via de A7 (waar bij Noordbroek/N33 ook 'Eemshaven' wordt vermeld), de N33 en de Eemshaven een prima verbinding met hun eiland Borkum. Gelet op de vele Duitse toeristen en het vele (internationaal) vrachtverkeer vind ik de vermelding van Oldenburg in de Eemshaven een goede zaak.
(Al had misschien ook Leer (D) gekund, omdat veel automobilisten bij Dreieck Bunde via de A31 richting het Ruhrgebied afzakken. Maar Leer is zo klein, dat het toch beter is een wat grotere Duitse plaats te noemen. Dan komt Oldenburg het eerst in aanmerking.)
(Al had misschien ook Leer (D) gekund, omdat veel automobilisten bij Dreieck Bunde via de A31 richting het Ruhrgebied afzakken. Maar Leer is zo klein, dat het toch beter is een wat grotere Duitse plaats te noemen. Dan komt Oldenburg het eerst in aanmerking.)
-
- stadsweg
Ze hadden ook Milaan erbij op kunnen zetten, geeft wel goed de route richting Zuid-Zwitserland en Italië aan.
Bij wegen zitten praten over wegen met 'n stuk asfalt in de maage.
-
- 2x5 autosnelweg
Een Italiaans doel is erg overbodig en zal (m.u.v. jou) door niemand gemist worden op de bewegwijzering.
-
- autoweg
Ik denk dat ik het verkeerd begrijp. Gaat het echt over het bewegwijzeren van Milaan in de Eemshaven?
-
- 2x5 autosnelweg
Ik zie Koenie geen bericht quoten over de A7 in Füssen.
-
- stadsweg
Milaan vanaf de Eemshaven jaa
. Relevant vind ik dat.
Maar boe ... dat heb jij heel goed gezien

Maar boe ... dat heb jij heel goed gezien

-
- autoweg
Dat gebeurt vaker, bijv. op de BAB40, waar nèt voor de grens Eindhoven als doel erbij komt.Willem schreef:Zo aan de foto te zien is dit het laatste bord voor de grensovergang. Daar zullen ze al de Oostenrijkse situatie hebben overgenomen. Omdat de Oostenrijkers Innsbruck wel op de borden zetten, doen ze dat hier, een paar honderd meter voor de grens, ook alvast.
En Heerlen en Antwerpen verschijnen ook nèt voor de grens (vanaf Kreuz Aachen) op de BAB4.
Of de BAB7 waar Kolding erbij komt vanaf Flensburg
-
- zandpaadje
Ik zou Hannover of Berlin willen zien vanaf Amsterdam, om onze Poolse vrienden een dienst te bewijzen. Er komen steeds meer mensen uit het Oostblok richting Nederland.
Als ze weer terug richting het Oostblok gaan krijgen ze een lastige bewegwijzering voor hun kiezen. Hengelo zegt ze waarschijnlijk helemaal niets
..
Geen uitgebreide doelendiscussies hier svp - forumbeheer
Als ze weer terug richting het Oostblok gaan krijgen ze een lastige bewegwijzering voor hun kiezen. Hengelo zegt ze waarschijnlijk helemaal niets

-
- 2x2 autosnelweg
Berlijn vanaf Amsterdam?
Ik prefereer meer aan Osnabrück vanaf Amsterdam op de A1. Osnabrück is vanaf Gildehaus al 76km, Amsterdam vanaf Hengelo 143km, tel daar ongeveer een kilometer of 25 aan wit stuk, zit je op ongeveer 244km vanaf Amsterdan maar Osnabrück.
Kan je net zo goed Terespol (PL) (UA) gaan vermelden (E30)

Ik prefereer meer aan Osnabrück vanaf Amsterdam op de A1. Osnabrück is vanaf Gildehaus al 76km, Amsterdam vanaf Hengelo 143km, tel daar ongeveer een kilometer of 25 aan wit stuk, zit je op ongeveer 244km vanaf Amsterdan maar Osnabrück.
Kan je net zo goed Terespol (PL) (UA) gaan vermelden (E30)

60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- zandpaadje
Ik vind Osnabrück te onbelangrijk om al vanaf om Amsterdam op de borden te komen. Hetzelfde geld voor Terespol. Berlin volstaat voor zowel onze Duitse als Poolse vrienden
.

Laatst gewijzigd door Rene op do 18 jun 2009, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet nodeloos een bovenstaande post quoten SVP
Reden: Niet nodeloos een bovenstaande post quoten SVP
-
- 2x2 autosnelweg
Berlijn is vanaf Amsterdam grofweg 655km
Amsterdam -> Hengelo (m.i. Osnabrück)
Hengelo -> Osnabrück
Osnabruck -> Hannover
Hannover -> Berlijn
Berlijn - Wroclaw (BAB12 en BAB15)
En daarbij : Niet alle transporteurs moeten naar Berlijn. Je moet echt kijken naar de 1e (belangrijke) stad over de grens. Dat is dan net zoiets om vanaf Amsterdam op de A7 Bremen te vermelden, en op de A2 bij Amsterdam Luik / Liége / Lüttich.

Amsterdam -> Hengelo (m.i. Osnabrück)
Hengelo -> Osnabrück
Osnabruck -> Hannover
Hannover -> Berlijn
Berlijn - Wroclaw (BAB12 en BAB15)
En daarbij : Niet alle transporteurs moeten naar Berlijn. Je moet echt kijken naar de 1e (belangrijke) stad over de grens. Dat is dan net zoiets om vanaf Amsterdam op de A7 Bremen te vermelden, en op de A2 bij Amsterdam Luik / Liége / Lüttich.
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 2x2 autosnelweg
Ook dat vind ik te veel van het goede. Enschede is een logisch doel om op te richten vanuit Amsterdam en het is bekend als doel voor Oost Nederland. Pas bij het naderen van Twente kun je aan een Duits doel gaan denken. Vergelijk de intensiteiten op de A1 bij De Lutte en bij pak hem beet bij Rijssen. Dan zie je dat het grootste gedeelte gewoon in het binnenland blijft en Enschede veel logischer is.Ik prefereer meer aan Osnabrück vanaf Amsterdam op de A1. Osnabrück is vanaf Gildehaus al 76km, Amsterdam vanaf Hengelo 143km, tel daar ongeveer een kilometer of 25 aan wit stuk, zit je op ongeveer 244km vanaf Amsterdan maar Osnabrück.
-
- stadsweg
Klopt, Enschede is stukken beter dan Osnabrück of Hengelo. Enschede volstaat voor het oosten. Als je met Berlijn aan komt zetten weten mensen het verloop van de weg in Nederland niet.
Na Apeldoorn kun je dan met een Duits doel beginnen. Ik denk dat Osnabück de plaats is waar de meeste mensen zich op richten. De belangrijkste plaats dus aan de route.
Na Apeldoorn kun je dan met een Duits doel beginnen. Ik denk dat Osnabück de plaats is waar de meeste mensen zich op richten. De belangrijkste plaats dus aan de route.
-
- 2x2 autosnelweg
Hebben jullie misschien iets gemist hierboven?

-
- stadsweg
Nou sorry maar ik lees nie alle posts door :hypocrite:
-
- 2x2 autosnelweg
*Stofferdestof*
Ik wil ook even mijn eigen toets geven van een vergelijking van NL en D bij de grensovergangen.
A280/A7
Duitsland: Groningen vanaf Oldenburg
Nederland: Oldenburg vanaf Groningen
= gelijkwaardig. Prima op deze route.
B402/A37
Duitsland: Emmen ergens vanaf Meppen
Nederland: Meppen vanaf Hoogeveen
= Nederland beter, maar dat komt door slechte infrastructuur in Duitsland. Emmen mag zeker al wel vanaf de BAB1 verschijnen. Door commentaar toch niet. Mhkamp weet dat beter dan ik.
A30/A1
Duitsland: Amsterdam vanaf Bad Oeynhausen en Hengelo een afrit voor de grens.
Nederland: Osnabruck vanaf Azelo.
= Duitsland beter, Osnabruck moet eerder verschijnen, zeker vanaf kn Beekbergen, Hengelo is toch best karig. Hannover kan er bij na Hengelo.
B54/A35
Duitsland: Enschede vanaf Munster, Hengelo een afrit voor de grens.
Nederland: Munster vanaf kn Buren
= Duitsland beter, maar dat komt doordat er veel te verwijzen valt in Twente. Munster wordt dan al netjes vanaf Hengelo vermeld.
A3/A12
Duitsland: Arnhem vanaf kreuz Kaiserberg. Utrecht vanaf Emmerich
Nederland: Koln vanaf kn Oud Dijk en Oberhausen al vanaf Utrecht
= Nederland beter, Utrecht wordt als dekker van de Randstad opvallend laat vermeld, in tegenstelling tot Oberhausen.
Ook verschijnt Arnhem best laat, zou best al vanaf kreuz Hilden mogen.
A57/A77
Duitsland: Nijmegen vanaf kreuz Kaarst. Rotterdam vanaf Goch
Nederland: Koln vanaf kn Ewijk, Goch vanaf kn Rijkevoort, Krefeld vanaf een afrit voor de grens.
= Gelijkwaardig.
A40/A67
Duitsland: Venlo vanaf kreuz Kaiserberg. Eindhoven vanaf een afrit voor de grens.
Nederland: Duisburg bij Eindhoven.
= Nederland beter, Eindhoven wordt opvallend laat vermeld, in tegenstelling tot Duisburg.
A61/A74
Duitsland: Venlo vanaf wanneer Bonn er af gaat
Nederland: Monchengladbach vanaf kn Zaarderheiken
= Duitsland beter, maar dat komt door gebrekkige infrastructuur hier.
A52/N280
Duitsland: Roermond vanaf kreuz Kaarst
Nederland: Dusseldorf vanaf Roermond.
A4/A76
Duitsland: Eindhoven vanaf kreuz Koln-west, Antwerpen, Heerlen en Maastricht vanaf kreuz Aachen.
Nederland: Aachen vanaf de grens, Koln vanaf Kerkrade.
= Duitsland beter, maar dat komt door de omleidingsroute om de bruinkool te ontkomen.
Hieruit kan ik concluderen dat beide landen moeite hebben om 2 doelen over de grens te vermelden, op een route, langer dan een afrit er na.
Omdat we nu een schengen-beleid hebben, mogen die regels best versoepeld worden. Zeker als er de nog nodige binnenlandse doelen op de borden staan.
Een extra doel om de route te bevestigen stoort namelijk niet op de afstandsborden, waar normaal wel meer doelen op staan.
Ik wil ook even mijn eigen toets geven van een vergelijking van NL en D bij de grensovergangen.
A280/A7
Duitsland: Groningen vanaf Oldenburg
Nederland: Oldenburg vanaf Groningen
= gelijkwaardig. Prima op deze route.
B402/A37
= Nederland beter, maar dat komt door slechte infrastructuur in Duitsland. Emmen mag zeker al wel vanaf de BAB1 verschijnen. Door commentaar toch niet. Mhkamp weet dat beter dan ik.
A30/A1
Duitsland: Amsterdam vanaf Bad Oeynhausen en Hengelo een afrit voor de grens.
Nederland: Osnabruck vanaf Azelo.
= Duitsland beter, Osnabruck moet eerder verschijnen, zeker vanaf kn Beekbergen, Hengelo is toch best karig. Hannover kan er bij na Hengelo.
B54/A35
Duitsland: Enschede vanaf Munster, Hengelo een afrit voor de grens.
Nederland: Munster vanaf kn Buren
= Duitsland beter, maar dat komt doordat er veel te verwijzen valt in Twente. Munster wordt dan al netjes vanaf Hengelo vermeld.
A3/A12
Duitsland: Arnhem vanaf kreuz Kaiserberg. Utrecht vanaf Emmerich
Nederland: Koln vanaf kn Oud Dijk en Oberhausen al vanaf Utrecht
= Nederland beter, Utrecht wordt als dekker van de Randstad opvallend laat vermeld, in tegenstelling tot Oberhausen.
Ook verschijnt Arnhem best laat, zou best al vanaf kreuz Hilden mogen.
A57/A77
Duitsland: Nijmegen vanaf kreuz Kaarst. Rotterdam vanaf Goch
Nederland: Koln vanaf kn Ewijk, Goch vanaf kn Rijkevoort, Krefeld vanaf een afrit voor de grens.
= Gelijkwaardig.
A40/A67
Duitsland: Venlo vanaf kreuz Kaiserberg. Eindhoven vanaf een afrit voor de grens.
Nederland: Duisburg bij Eindhoven.
= Nederland beter, Eindhoven wordt opvallend laat vermeld, in tegenstelling tot Duisburg.
A61/A74
Duitsland: Venlo vanaf wanneer Bonn er af gaat
Nederland: Monchengladbach vanaf kn Zaarderheiken
A52/N280
Duitsland: Roermond vanaf kreuz Kaarst
Nederland: Dusseldorf vanaf Roermond.
A4/A76
Duitsland: Eindhoven vanaf kreuz Koln-west, Antwerpen, Heerlen en Maastricht vanaf kreuz Aachen.
Nederland: Aachen vanaf de grens, Koln vanaf Kerkrade.
= Duitsland beter, maar dat komt door de omleidingsroute om de bruinkool te ontkomen.
Hieruit kan ik concluderen dat beide landen moeite hebben om 2 doelen over de grens te vermelden, op een route, langer dan een afrit er na.
Omdat we nu een schengen-beleid hebben, mogen die regels best versoepeld worden. Zeker als er de nog nodige binnenlandse doelen op de borden staan.

Een extra doel om de route te bevestigen stoort namelijk niet op de afstandsborden, waar normaal wel meer doelen op staan.
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op do 08 okt 2009, 20:10, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x2 autosnelweg
Hatsjie!Snelwegenkenner schreef:*Stofferdestof*
B402/A37

Wat? Nee, Dat is voor Emmen onnodig. Ondanks dat het de E233 is, lijkt mij Cloppenburg / Meppen voldoende. Als je vanaf Meppen Emmen doet, vogt dat wel in lijn op.
Ik kan die mening niet met je delen. Ik vind het aangeven van doelen over de grens prima, al irriteert mij dat Oldenburg niet voor Groningen aangeven staat. En daarbij : Een beetje (internationaal) chauffeur heeft tegenwoordig een navigatiesysteem die hem / haar alles voorkauwt

Het Schengen beleid heeft m.i. er helemaal er niets mee te maken.
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.