Dubbel-grensoverschrijdende doelen
Moderator: Moderatoren
-
- stadsweg
Re: Dubbel-grensoverschrijdende doelen
Ik vind dubbel-grensoverschreidende doelen nogal wat overdreven. Wel zou ik ze willen zien op de A31 vanaf Metz (Brussel) en Thionville (Trier) en ook vanuit de andere kanten via Luxemburg. Ook kun je wel dubbel-grensoverschreidende doelen gebruiken bij landen als Liechtenstein, Andorra en Slovenië. Zagreb zou ik dus terecht vinden op de Oostenrijkse A9 na Graz. Ook zou ik heel miss als er een snelweg komt naar St. Petersburg Riga al in Polen aangeven. Budapest vind ik ook een logisch doel op de snelweg van Brno naar Györ door Slowakije.
Bij wegen zitten praten over wegen met 'n stuk asfalt in de maage.
-
- 2x2 autosnelweg
NEE NEE NEE, in Luxembourg zijn die doelen logisch, om aan te geven welke richtingen er na Luxembourg zijn, maar nog in Frankrijk Brussel of in Duitsland al Metz te vermelden en ook zo dde andere richtingen te doen, vind ik te ver gaan, Luxembourg volstaat.Wel zou ik ze willen zien op de A31 vanaf Metz (Brussel) en Thionville (Trier) en ook vanuit de andere kanten via Luxemburg.
Eens.Zagreb zou ik dus terecht vinden op de Oostenrijkse A9 na Graz.
Je gaat echt te ver, Budapest zou pas in de buurt van Bratislava logisch zijn en Riga ook pas in Litouwen.Ook zou ik heel miss als er een snelweg komt naar St. Petersburg Riga al in Polen aangeven. Budapest vind ik ook een logisch doel op de snelweg van Brno naar Györ door Slowakije.
Is dit in grap? Ik vermeld zelden dubbel grensoverschrijdende doelen, alleen als je uitstulpingen van een land hebt, zoals Limburg.Het zou een interessante draad worden, wanneer we ook nog eens de dubbel-grensoverschrijdende doelen volgens Snelwegenkenner en co. zouden moeten toevoegen. Jullie zijn er in jullie discussies vele malen beter (?) in om doelen op grote afstand en in buitenlanden op de borden te zetten.
-
- 4x3 autosnelweg

-
- 2x2 autosnelweg
Met dubbel-grensoverschrijdende doelen kun je ook 2 buitenlandse doelen op een snelweg bedoelen, dus Arnhem en Utrecht op de BAB3 vanaf Wesel. 
Of noem je dat anders?

Of noem je dat anders?
-
- 4x3 autosnelweg
-
- stadsweg
Dubbel-grensoverschreidende doelen zijn doelen waarvoor je 2 keer een landgrens moet passeren.
Bijvoorbeeld Kopenhagen in Nederland of München in Italië.
Ook doelen waarvoor je 3 of meer keren een grens moet passeren zijn dubbel-grensoverschreidende doelen, maar deze komen eigenlijk nooit voor.
Bijvoorbeeld Kopenhagen in Nederland of München in Italië.
Ook doelen waarvoor je 3 of meer keren een grens moet passeren zijn dubbel-grensoverschreidende doelen, maar deze komen eigenlijk nooit voor.
-
- 2x5 autosnelweg
Brunssum en Roermond op de Niederländische Durchgangsstrasse (N274). Is wel een speciale want het gaat om slechts 2 landen.
-
- 4x5 autosnelweg
Maar die reken ik onder Arnhem via Emmerich (in 's-Heerenberg), Breda via Meer (Zundert) en Innsbruch via Rosenheim, daar je in hetzelfde land terugkomt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x2 autosnelweg
Op 29 nov. 2008 heb ik deze imitatie in elkaar geknutseld.
Dit bord staat bij Zittau aan de grens, en ja, om in Liberec te geraken, moet je door Polen heen
:

Orginele foto staat ook op Google Aarth (Panoramio), bij Zittau in de buurt.
Dit bord staat bij Zittau aan de grens, en ja, om in Liberec te geraken, moet je door Polen heen

Orginele foto staat ook op Google Aarth (Panoramio), bij Zittau in de buurt.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 2x3 autosnelweg
Was dat vroeger geen corridor vanwaar je Polen niet verder in kon?
-
- 4x5 autosnelweg
Heeft dit bord trouwens ook geen betrekking op een kruispunt dat in Polen (en dus over de grens) ligt? Ik kan dat op GE niet zo goed zien, jammer genoeg.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Een beetje flauw, maar toch:
In Breda staat Turnhout bewegwijzerd via Baarle-Nassau. Onderweg passeer je de Nederlands-Belgische grens vijfmaal
.
In Breda staat Turnhout bewegwijzerd via Baarle-Nassau. Onderweg passeer je de Nederlands-Belgische grens vijfmaal

-
- stadsweg
Antwerpen staat ook op de Belgische A3 volgensmij in de richting Aachen.
Dus om dan Antwerpen te bereiken moet je eerst naar Duitsland en dan nog een stuk door Nederland heen en vervolges kom je weer in België. Dus moet je 3 keer een grens over
Dus om dan Antwerpen te bereiken moet je eerst naar Duitsland en dan nog een stuk door Nederland heen en vervolges kom je weer in België. Dus moet je 3 keer een grens over
-
- 2x2 autosnelweg

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Heeft iemand foto's van laatste stuk van de A3 ri. Aachen?
-
- Wegnummerfotograaf
Monschau is in Duitland vanuit het noorden via Belgisch grondgebied bewegwijzerd.
Wordt Hulst vanaf de A58 met een "via"-bord door België geleid, of wijst dat bord richting Westerscheldetunnel?
Industrieterrein Nieuweschans via Duitsland. (Was dat al genoemd?)
Wordt Hulst vanaf de A58 met een "via"-bord door België geleid, of wijst dat bord richting Westerscheldetunnel?
Industrieterrein Nieuweschans via Duitsland. (Was dat al genoemd?)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
-
- 2x2 autosnelweg

60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 2x5 autosnelweg
Via de Liefkenshoektunnel. Maar ook dit is een voorbeeld waarbij je weer in het oorspronkelijke land uitkomt.harry schreef:Wordt Hulst vanaf de A58 met een "via"-bord door België geleid, of wijst dat bord richting Westerscheldetunnel?
-
- 2x4 autosnelweg
Voor de omgekeerde richting gaat hetzelfde op: in en rond Liberec staat Zittau aangegeven.mhkamp schreef: Dit bord staat bij Zittau aan de grens, en ja, om in Liberec te geraken, moet je door Polen heen:
-
- 4x5 autosnelweg
Ook een leuke: Is er bij dit soort doelen ook altijd sprake van een dubbel-grensoverschrijdend doel de andere kant op? Bij Zittau dus wel, net als Aachen/Antwerpen via Nederland.
Het voorbeeld waar ik mee begon (Pula-Trieste) dus niet: Vanuit Trieste zijn er slechts verwijzingen naar Capodistria (Italiaans voor Koper) en Slovenië als landennaam.
Is er vanaf de Brenner (Italiaanse zijde) ook al iets te vinden dat verwijst naar Duitsland?
Het voorbeeld waar ik mee begon (Pula-Trieste) dus niet: Vanuit Trieste zijn er slechts verwijzingen naar Capodistria (Italiaans voor Koper) en Slovenië als landennaam.
Is er vanaf de Brenner (Italiaanse zijde) ook al iets te vinden dat verwijst naar Duitsland?
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x3 autosnelweg
Op de A22 staat de stad München wel een paar keer genoemd, maar niet op de richtinggevende bewegwijzering. Er staan wel een paar borden met informatienummers voor de route naar München. Maar voor een gespiegelde verwijzing is met name interessant wat er op de Oostenrijkse A13 aangegeven staat. Vanaf de Brennerpas zelf zou dan München moeten worden vermeld (alleen dan is de verwijzing niet langer dubbel-grensoverschrijdend). Weet eerlijk gezegd niet of dat het geval is.
-
- 2x4 autosnelweg
Hier op deze foto van Chris is München een dubbelgrensoverschrijdend doel, want het stukje Oostenrijk zit er nog tussen:

-
- stadsweg
Volgensmij zijn er rond Trieste wel verwijzingen te vinden naar Rijeka, daarvoor moet je ook door Slovenie
-
- autoweg
Nee, maar heb die route wel vaak genoeg gereden om te weten dat daar geen Antwerpen staat aangegeven. Antwerpen wordt pas bij Kreuz Aachen voor het eerst aangegeven.Seat Ibiza schreef:
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk. Heeft iemand foto's van laatste stuk van de A3 ri. Aachen?
-
- 2x2 autosnelweg

Ok, bedankt. Het zou ook erg onlogisch zijn, omdat (vanaf Eynatten) Antwerpen via Luik korter is.
-
- 2x2 autosnelweg
Hier nog een foto uit eigen collectie van Zuid-Polen, grensovergang met Slowakije:

"Wieden" is Wenen, "Budapeszt" is Boedapest en daarmee staan er dus twee dubbel grensoverschrijdende doelen op dit bord!

"Wieden" is Wenen, "Budapeszt" is Boedapest en daarmee staan er dus twee dubbel grensoverschrijdende doelen op dit bord!
-
- 2x2 autosnelweg
Wordt Wenen ook in Slowakije aangegeven om consequentie te bewaren?
-
- 2x2 autosnelweg

Ik zou het niet weten. Ben niet verder naar het zuiden gereisd.
-
- 2x4 autosnelweg
Wenen wordt daar aan de andere kant van de grens niet meer aangegeven, net zomin als Budapest.
Alleen Poprad blijft op de borden, maar dat is logisch.
Alleen Poprad blijft op de borden, maar dat is logisch.
-
- Moderator
Ik vraag me sowieso af of er niet eens een snelweg Kraków - Budapest moet komen. Lijkt me toch een vrij vitale link in centraal Europa.
-
- 2x2 autosnelweg
De tussenliggende plaatsen zijn niet groot en ik weet niet of er voldoende verkeer rijdt.