Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe
Moderator: Moderatoren
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » ma 01 jun 2009, 11:51
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
-
SnarfFlevoland
- 2x2 autosnelweg
Bericht
door SnarfFlevoland » ma 01 jun 2009, 19:40
Uitermate nette autosnelwegen daar in Slovenië!

Ook de wegwijzers zien er nogal aardig uit en het asfalt is van goede kwaliteit als ik dat zo op de foto's zie.
Mooie fotoserie! Nog niet veel van Slovenië hier op dit forum gezien.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Vinny » ma 01 jun 2009, 21:36
Er staan 8 bestemmingen op. Volgens de richtlijnen bewegwijzering is dit aantal het absolute maximum wat in Nederland überhaupt op richtinggevende borden mag op snelwegen. Dit toont eens te meer aan dat vorkborden er niet thuishoren. Wat mij betreft worden vorkborden dus een soort overzichtsborden met maximaal één bestemming per afslaande richting en altijd in één kleur: die van de weg waar je op dat moment bevindt. Regelborden geven additionele informatie in de kleur van het bord van de weg of het bestemmingstype.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Chris
- Moderator
Bericht
door Chris » vr 05 jun 2009, 16:09
Vinny schreef:Er staan 8 bestemmingen op. Volgens de richtlijnen bewegwijzering is dit aantal het absolute maximum wat in Nederland überhaupt op richtinggevende borden mag op snelwegen.
Dan moet je eens in Zwitserland gaan kijken, ik heb daar portalen gezien met 32 "objecten" bij Bern. (wegnummers, doelen, afritnummers, pictogrammen etc.). Volkomen waardeloos, ik snap niet dat ze in Zwitserland niet wat meer portaalborden combineren, nu heb je twee losse borden per rijbaan (één boven elke rijstrook), wat makkelijk gecombineerd kan worden tot één portaalbord zoals je dat overal in Europa ziet.
-
nederland24
- 2x2 autosnelweg
Bericht
door nederland24 » ma 25 okt 2010, 23:12
Mooie foto's van een mooi land. Ook leuk dat je eens een ander gedeelte van het land laat zien. Gek genoeg lukt het Slovenie wel om maar liefst vijf verschillende kleuren te gebruiken op de bewegwijzering, waarbij het ook nog zeer duidelijk blijft.
Ik heb groen voor de autosnelwegen gezien, blauw voor de autowegen, geel voor het OWN, wit voor de lokale bestemmingen en bruin voor toeristische doelen. In de meeste landen, waaronder helaas Nederland, wordt het soms al een kleurenkermis bij twee of drie kleuren.
-
Willem
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Willem » di 26 okt 2010, 20:16
De overvloed aan bestemmingen, een typisch Sloveense kwaal, valt hier reuze mee. Het is natuurlijk aan de rand van het land, dat zal uitmaken.
Los daarvan lijkt het erop dat ze op het OWN veel minder bestemmingen aangeven dan op de snelwegen.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » di 26 okt 2010, 20:31
Ik ken het OWN alleen maar met weinig bestemmingen. Die overdaad zie je alleen tegenwoordig op de snelwegen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
-
Chris
- Moderator
Bericht
door Chris » di 26 okt 2010, 20:34
En dan vooral op afstandsborden. Over het algemeen is de bewegwijzering in Slovenië zeer goed, veel beter dan buurlanden Italië en Oostenrijk.