[FOTO] A203, A34, A26, A4, A104 (F)

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

[FOTO] A203, A34, A26, A4, A104 (F)

Bericht door Chris »

Sedan - Charleville-Mézières - Reims - Paris

helaas door stortregens nauwelijks foto's van de A34 Charleville-Mézières - Rethel - Reims. :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Hele mooie foto's hoor, ondanks de regen :toppie: .

http://img83.imageshack.us/img83/5616/f ... 1095tj.jpg

Ik vind wel dat hier wel erg veel bestemmingen opstaan. Kan wel een beetje minder naar mijn idee.
snelwegracer
autoweg

Bericht door snelwegracer »

In Belgie heeft elke E nummer een bestemming op de borden volgens mij.
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).
bas1984
autoweg

Bericht door bas1984 »

Ondanks de regen toch mooie fotos! :D
Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

Erg mooie foto's, Chrizz!

Wat mij in Frankrijk ook opviel dat er over afstanden was gepopnageld. Hoe kan een afstand nu veranderen, alleen als het bord zelf ook is verplaatst, lijkt me.
snelwegracer
autoweg

Legt disneyland nog ver van Parijs af?
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Ja, ongeveer 12km van de meest oostelijke voorsteden, maar ruim 35km vanaf de Boulevard Péripherique, de stadsgrens met het échte Paris.

Marne-la-Vallée is een soort nieuwgebouwde stad, stond er op de borden, citée nouvelle oid. Ook wordt langs de A4 een nieuwe TGV gebouwd.
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

ViaHaaren schreef:Wat mij in Frankrijk ook opviel dat er over afstanden was gepopnageld. Hoe kan een afstand nu veranderen, alleen als het bord zelf ook is verplaatst, lijkt me.
Heb ik in Australië ook gezien. Had daar vaak te maken met het feit dat een bypass om een stad heen was aangelegd, waardoor er net een paar kilometers bijkomen of afgaan.

Weet niet, waar je in Frankrijk gepopnagelde borden hebt gezien. Kan het te maken hebben met de aanleg / voltooiing van de A 20 en de A 71?
snelwegracer
autoweg

Dat kan wel de A71 is volegns mij nog geen oude snelweg.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

De A71 ligt er al een tijdje (Orléans - Clermont-Ferrand) Maar de A20 (Vierzon - Montauban) ligt er al een tijdje, aan het ontwerp van de weg te zien lijkt het of het noordelijke gedeelte ten noorden van Limoges een omgebouwde N-weg is. Soms missen er de vluchtstroken. De zuidelijke A20 vooral ten zuiden van Brive-la-Gaillarde is echt perfect rijden. Gloednieuw wegdek en bewegwijzering, dit stuk is nog maar pas klaar, en alleen het zuidelijke gedeelte (Vanaf Souillac) is tol, de noordelijke paar 100km is tolvrij.

Overigens heeft de A20 het langste stuk zonder knooppunten, zo'n 485km! Maar over een paar jaar is dat niet meer, vanwege de nieuwe A89 Bordeaux - Clermont-Ferrand, thv Brive-la-Gaillarde.
snelwegracer
autoweg

Ik vond het bij limoges ook soms erg smal.
Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

Pino schreef:Weet niet, waar je in Frankrijk gepopnagelde borden hebt gezien. Kan het te maken hebben met de aanleg / voltooiing van de A 20 en de A 71?
Nee, op de borden op de A63 was de afstand naar San Sébastián gewijzigd. Hoe dat komt weet ik ook niet.
praatpaal
autoweg

Bericht door praatpaal »

zo te zien waren vooral de borden interessant om te fotograferen ;)
wie op de wegenwacht, wacht het langst
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

praatpaal schreef:zo te zien waren vooral de borden interessant om te fotograferen ;)
Tja, een foto van een stuk snelweg kan overal zijn. En je ijkpunten zijn toch wel de verkeersborden, dus die staan op de foto ;)
R4
expressweg

Bericht door R4 »

Chrizz schreef:De A71 ligt er al een tijdje (Orléans - Clermont-Ferrand) Maar de A20 (Vierzon - Montauban) ligt er al een tijdje, aan het ontwerp van de weg te zien lijkt het of het noordelijke gedeelte ten noorden van Limoges een omgebouwde N-weg is. Soms missen er de vluchtstroken. De zuidelijke A20 vooral ten zuiden van Brive-la-Gaillarde is echt perfect rijden. Gloednieuw wegdek en bewegwijzering, dit stuk is nog maar pas klaar, en alleen het zuidelijke gedeelte (Vanaf Souillac) is tol, de noordelijke paar 100km is tolvrij.
De A20 ten noorden en ook een stuk ten zuiden van Limoges is inderdaad de omgebouwde vroegere N20. Voorts bevat de A20 het langste stuk autostrade in Frankrijk dat Péagevrij is, en is daarmee een heel interessante route voor wie naar het zuiden (Spanje en Pyreneën) wil!!
Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits »

Chrizz, het zijn prachtige foto's geworden. De Franse bewegwijzering vind ik echt helemaal niks, maar daar kan jij niks aan doen. :P
Alfa
2x4 autosnelweg

Bericht door Alfa »

Ik vraag mij af hoeveel keer 'Paris ' op de borden staat in Frankrijk. Volgens mij een onmogelijke opgave om dat te tellen. Die fransen denken blijkbaar nog steeds dat Parijs het centrum van het heelal is.
Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs »

Laten we niet overdrijven. Ik heb de laatste weken op vakantie redelijk wat rondgetourd in delen van Frankrijk, en kan me niet herinneren een vermelding Paris te zijn tegengekomen waar deze niet 100% op z'n plaats was. Bij Tours werd voor de A10 ri. Paris bijv. gewoon Orleans aangegeven, en niet Paris.