helaas door stortregens nauwelijks foto's van de A34 Charleville-Mézières - Rethel - Reims.

Moderator: Moderatoren

Heb ik in Australië ook gezien. Had daar vaak te maken met het feit dat een bypass om een stad heen was aangelegd, waardoor er net een paar kilometers bijkomen of afgaan.ViaHaaren schreef:Wat mij in Frankrijk ook opviel dat er over afstanden was gepopnageld. Hoe kan een afstand nu veranderen, alleen als het bord zelf ook is verplaatst, lijkt me.
De A20 ten noorden en ook een stuk ten zuiden van Limoges is inderdaad de omgebouwde vroegere N20. Voorts bevat de A20 het langste stuk autostrade in Frankrijk dat Péagevrij is, en is daarmee een heel interessante route voor wie naar het zuiden (Spanje en Pyreneën) wil!!Chrizz schreef:De A71 ligt er al een tijdje (Orléans - Clermont-Ferrand) Maar de A20 (Vierzon - Montauban) ligt er al een tijdje, aan het ontwerp van de weg te zien lijkt het of het noordelijke gedeelte ten noorden van Limoges een omgebouwde N-weg is. Soms missen er de vluchtstroken. De zuidelijke A20 vooral ten zuiden van Brive-la-Gaillarde is echt perfect rijden. Gloednieuw wegdek en bewegwijzering, dit stuk is nog maar pas klaar, en alleen het zuidelijke gedeelte (Vanaf Souillac) is tol, de noordelijke paar 100km is tolvrij.