[FOTO] A104, A4, A86, A6, A10 (F)

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

[FOTO] A104, A4, A86, A6, A10 (F)

Bericht door Chris »

Marne-la-Vallée - Paris - Palaiseau

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark »

Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

Mooie foto's!

Ik heb trouwens ook gezien dat er stond: [afritsymbool] ..... Mocht je kennelijk zelf een leuk nummer invullen. :roll:
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Mark schreef:http://img358.imageshack.us/img358/7425 ... 1869id.jpg

Volgens mij mis ik hier wat :roll:
Ja das zo'n halve afslag, waarvan je alleen vanuit/naar het noorden (Paris) kunt. Die kom je ook regelmatig tegen op de A20 Vierzon - Limoges. Blijkbaar was het daar niet de moeite waard om een afslagnummer bij te verzinnen.
Pino
4x4 autosnelweg

Bericht door Pino »

Afbeelding
Enig idee waarom dat A 86-bord groen is?

Verder: prima foto's.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Omdat je vanaf de A4 vanuit Reims niet direct de A86 richting Bobigny/Lille opkan, moet je eerst een stukje N-weg rijden (of een D-weg). Komt volgens mij door de tunnel in de A86 tussen Bobigny en de A4.
Pino
4x4 autosnelweg

Bericht door Pino »

Chrizz schreef:Omdat je vanaf de A4 vanuit Reims niet direct de A86 richting Bobigny/Lille opkan, moet je eerst een stukje N-weg rijden (of een D-weg). Komt volgens mij door de tunnel in de A86 tussen Bobigny en de A4.
Ah. Dan zou je zeggen dat A 86 daar niet op een ruitertje / schildje had moeten staan, maar als doel op zich (uitgeschreven). Iemand een mooi Frans woord voor wegweizer? :)
R4
expressweg

Bericht door R4 »

Afbeelding
Dit is een van de zaken die me storen aan de Franse bewegwijzering: de borden zijn heel druk. Dat komt niet enkel door het gebruik van blokletters, maar ook door alle soorten bestemmingen door elkaar gemixt op een bord te zetten: Bordeaux is de 2de grootste stad van Frankrijk, maar hier moet je de naam dus echt bijna zoeken op het bord tussen allerlei andere bestemmingen, waarvan de meeste kleinere steden of voorsteden zijn en voor de meeste mensen niet belangrijk. Als je met 120km/u hier komt aanrijden, dan heb je de tijd niet om het hele bord te lezen, daarvoor staat er teveel informatie op. Men mag die minder belangrijke bestemmingen gerust aanduiden, maar zet de grotere (Bordeaux en Nantes) dan toch tenminste op een duidelijke manier op een bord, en niet tussen allerlei andere namen. Geef mij daarom maar het Duitse systeem: niet teveel doelen op een bord, telkens de naam van de volgende afrit aanduiden, maar vooral de grote doelen weergeven.
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

R4, we zijn het een keer helemaal eens... ;)
Pino
4x4 autosnelweg

Bericht door Pino »

René schreef:R4, we zijn het een keer helemaal eens... ;)
Vind zelf ook dat in Frankrijk structureel te veel doelen op de borden staan, waardoor je de essentialia er niet meer kunt uitvissen.

De vraag is natuurlijk, welke doelen dan die essentialia zijn. Ik meen dat jijzelf hier juist ooit hebt gesteld dat veruit het grootste gedeelte van het verkeer rondom de grote steden lokaal is. Zeer goed mogelijk dat meer mensen op weg zijn naar Palaiseau (of Étampes for that matter) dan naar Bordeaux en Nantes samen.

Ikzelf vind vier doelen per bord een absoluut maximum, wanneer je met 100+ km/h rondrijdt. Op "doorwegwijzers" vind ik de naam van de volgende afslag en de control city in de regel zelfs genoeg.
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

Pino schreef:Ik meen dat jijzelf hier juist ooit hebt gesteld dat veruit het grootste gedeelte van het verkeer rondom de grote steden lokaal is. Zeer goed mogelijk dat meer mensen op weg zijn naar Palaiseau (of Étampes for that matter) dan naar Bordeaux en Nantes samen.
Dat bij grote steden het gros van het verkeer regionaal is, klopt.
Maar ik heb ook altijd gezegd dat je bewegwijzering plaatst voor de ter plekke onbekenden - en daar hoort die grote horde dagelijks regionaal woon-werk verkeer uiteraard niet bij.
Pino
4x4 autosnelweg

Bericht door Pino »

René schreef:Maar ik heb ook altijd gezegd dat je bewegwijzering plaatst voor de ter plekke onbekenden - en daar hoort die grote horde dagelijks regionaal woon-werk verkeer uiteraard niet bij.
Eens. En toch ben ik van mening dat je op je borden doelen moet zetten, waar een substantieel deel van de weggebruikers daadwerkelijk naar op weg is. Je zet bij Amsterdam ook nog niet Parijs op de borden.

Dat neemt niet weg dat ik Bordeaux een logisch doel vind op die plek, maar tenminste enige aandacht voor lokale doelen vind ik wel degelijk op zijn plaats, ook al weten de meeste bewoners van het ÃŽle de France de weg wel.
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

Pino, we zijn het behoorlijk eens.

In het huidige systeem zul je ook regionale doelen moeten noemen, maar de hoofddoelen zullen er wel goed uit moeten blijven springen.

Naar een verdere toekomst toe (met veel meer navigatiesystemen) denk ik dat het aantal doelen overigens sterk beperkt zou moeten kunnen worden, maar dat heb ik al eens in een andere draad vermeld. (In die situatie zou ik dus met name saneren in de regionale doelen.)
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Bordeaux is de 2de grootste stad van Frankrijk
Is dat zo? Ik dacht dat het altijd zo was:

Paris, Lyon, Marseille, Lille en dan pas de andere grote steden zoals Toulouse, Nantes, Strasbourg, Bordeaux, Nice etc.
Pino
4x4 autosnelweg

Bericht door Pino »

Chrizz schreef:Is dat zo? Ik dacht dat het altijd zo was:
Paris, Lyon, Marseille, Lille en dan pas de andere grote steden zoals Toulouse, Nantes, Strasbourg, Bordeaux, Nice etc.
Hangt van je berekeningsmethode af. Pak je de agglomoratie mee of niet? Zie het overzicht op http://www.mongabay.com/igapo/France.htm
Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

Je kunt vaak wel aan de kleuren van het systeem zien waar je op moet letten, dat is dan weer wel handig.
xavierob
dorpsstraat

Bericht door xavierob »

Iemand een mooi Frans woord voor wegweizer? :)
in mijn woordenboek heb ik niet "wegweizer" maar wel "wegwijzer" is het hetzelfde woord? In ieder geval heb ik de vertaling voor wegwijzer die is "poteau indicateur". Ziezo
geweldig!2 x 15/20 en 11/20 voor mijn examens :d
Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny »

Xavierob, op dit forum wordt de term wegweizer gebruikt voor een wegwijzer waar 'iets' fout aan is. Er staat een plaatsnaam verkeerd gespeld bijvoorbeeld. (Hier en daar circuleren de termen: verkeerdborden en verkeersmisformatie die natuurlijk in normaal Nederlands verkeersborden en verkeersinformatie heten...

Bij mijn weten is het Franse woord voor wegwijzer overigens 'panneau de direction'; op het franstalige sara-forum heeft men het altijd over 'les panneaux verts' bijvoorbeeld. ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny »

Dit heb ik nog nooit gezien: Een D routeschildje op volledig blauwe bewegwijzering!
Op het SARA-forum stond een plaatje van de Pont de Normandie waarop een wegwijzer stond met een D nummer, maar dan in een rood (snelwegachtig) kader. Zelf ben ik er voor het laatst gereden toen er nog überhaupt geen sprake was van de A 29 en alle wegwijzers dus wit/groen waren.
bas1984
autoweg

Bericht door bas1984 »

STaat dat D nummer hier niet aangegeven, omdat het het verlengde is van de N104 ?
Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m »

Ja, weglaten ervan zou de indruk wekken dat de weg niet verder loopt en het gewoon een oprit van de A4 is.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
bas1984
autoweg

Bericht door bas1984 »

het is inderdaad de aftakking rechtdoor:

http://map018.viamichelin.com/mapsgene/ ... RI5afHOJQQ

Het onderste blauwe bord hadden ze mogelijk wel in zwart op wit kunnen plaatsen. Dit zijn de plaatsen die je bereikt via de D-weg.
Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m »

Dat had inderdaad wel gekund, dat wordt immers op dit (i.m.o. overzichtelijke) bord ook gedaan:

http://img358.imageshack.us/img358/1628 ... 1638at.jpg
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
bas1984
autoweg

Bericht door bas1984 »

Ja inderdaad. Stom dat ze dat een paar 100m verderop dus weer anders doen.
Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny »

Weet je wat me vooral opvalt? Dat het gele kader beter zichtbaar is dan het rode...

(Opmerkelijk, want toen in de jaren '70 de A- en N- nummerschildjes zijn bedacht moet men voor het omgekeerde in Nederland hebben gekozen. Is er iemand in de zaal die weet waarom?)
DjIdee
autoweg

Bericht door DjIdee »

Afbeelding

Verboden je auto in de fik te laten vliegen??? of is dat het franse bordje voor verboden voor bv tankwagens ed???
Charles
stadsweg

Bericht door Charles »

DjIdee schreef:Verboden je auto in de fik te laten vliegen??? of is dat het franse bordje voor verboden voor bv tankwagens ed???
Dat bordje betekent dat het verboden is om explosieve/ontvlambare stoffen te vervoeren op het betreffende wegdeel. Na deze afrit ligt namelijk een x-aantal tunnels.
Groet, Charles
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

Mag je er dan door met een LPG-installatie ?
bas1984
autoweg

Bericht door bas1984 »

goede vraag :?:

Ik dacht het eerlijk gezegd van wel.....
Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

René schreef:Mag je er dan door met een LPG-installatie ?
Er wordt op sommige plaatsen nog een onderbordje met ''G.P.L.'' onder gehangen, maar of dat wel of niet er hangen iets wil zeggen weet ik ook niet.