Moderator: Moderatoren
Ah. Dan zou je zeggen dat A 86 daar niet op een ruitertje / schildje had moeten staan, maar als doel op zich (uitgeschreven). Iemand een mooi Frans woord voor wegweizer?Chrizz schreef:Omdat je vanaf de A4 vanuit Reims niet direct de A86 richting Bobigny/Lille opkan, moet je eerst een stukje N-weg rijden (of een D-weg). Komt volgens mij door de tunnel in de A86 tussen Bobigny en de A4.

Vind zelf ook dat in Frankrijk structureel te veel doelen op de borden staan, waardoor je de essentialia er niet meer kunt uitvissen.René schreef:R4, we zijn het een keer helemaal eens...
Dat bij grote steden het gros van het verkeer regionaal is, klopt.Pino schreef:Ik meen dat jijzelf hier juist ooit hebt gesteld dat veruit het grootste gedeelte van het verkeer rondom de grote steden lokaal is. Zeer goed mogelijk dat meer mensen op weg zijn naar Palaiseau (of Étampes for that matter) dan naar Bordeaux en Nantes samen.
Eens. En toch ben ik van mening dat je op je borden doelen moet zetten, waar een substantieel deel van de weggebruikers daadwerkelijk naar op weg is. Je zet bij Amsterdam ook nog niet Parijs op de borden.René schreef:Maar ik heb ook altijd gezegd dat je bewegwijzering plaatst voor de ter plekke onbekenden - en daar hoort die grote horde dagelijks regionaal woon-werk verkeer uiteraard niet bij.
Hangt van je berekeningsmethode af. Pak je de agglomoratie mee of niet? Zie het overzicht op http://www.mongabay.com/igapo/France.htmChrizz schreef:Is dat zo? Ik dacht dat het altijd zo was:
Paris, Lyon, Marseille, Lille en dan pas de andere grote steden zoals Toulouse, Nantes, Strasbourg, Bordeaux, Nice etc.
Dat bordje betekent dat het verboden is om explosieve/ontvlambare stoffen te vervoeren op het betreffende wegdeel. Na deze afrit ligt namelijk een x-aantal tunnels.DjIdee schreef:Verboden je auto in de fik te laten vliegen??? of is dat het franse bordje voor verboden voor bv tankwagens ed???