Parijs ?

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Parijs ?

Bericht door Palance » zo 28 jun 2009, 8:42

Hajo schreef:Navigatiesysteem...
Ge jij eens heel gauw je mond spoelen! :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Parijs ?

Bericht door Hajo » di 30 jun 2009, 11:47

Hoezo? Bijzonder handig hoor, die dingen. En zo duur zijn ze nu ook weer niet. :mrgreen:

Als ik een langere reis plan, kijk ik eerst op de kaart. In de buurt van mijn bestemming stop ik op een geschikte plek (bijvoorbeeld een wegrestaurant) om daar pas mijn TomTom te gebruiken. Die leidt me dan naar mijn hotel. Werkt feilloos.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Parijs ?

Bericht door Chris » di 30 jun 2009, 15:24

Ik gebruik TomTom vooral voor het OWN buiten Nederland. Van de hele dag naar dat ding luisteren wordt ik goed gestoord...

Phoonke
woonerf
Berichten: 53
Lid geworden op: di 22 mei 2007, 14:38
Locatie: Opwijk

Re: Parijs ?

Bericht door Phoonke » wo 01 jul 2009, 0:30

navigatie allemaal goed en wel, maar ik vind dat je ook de reis moet voorbereiden op een kaart!
Ik heb het vorig jaar nog gezien op een aire de service in Macon, navigatie kapot gegaan onderwerg en ze hadden geen kaart van Frankrijk liggen in de auto???
Heb toen mijn goed hart getoond :yes: en die mensen geholpen en een kaart meegegeven ( ik krijg er toch elk jaar 1 van mijn reisbureau).
Mensen bereid je reis voor schrijf de knooppunten en schrijf op welke autosnelwegnummers je moet volgen, laat de navigatie je in de steek kan je nog altijd op iets terugvallen

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Parijs ?

Bericht door Willem » wo 01 jul 2009, 9:13

^^ Er zijn zelfs mensen die in zo'n situatie zo radeloos worden dat ze de ANWB bellen.

Ehuls
verkeersader
Berichten: 639
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: Parijs ?

Bericht door Ehuls » wo 01 jul 2009, 10:40

Hajo schreef:Hoezo? Bijzonder handig hoor, die dingen. En zo duur zijn ze nu ook weer niet. :mrgreen:

Als ik een langere reis plan, kijk ik eerst op de kaart. In de buurt van mijn bestemming stop ik op een geschikte plek (bijvoorbeeld een wegrestaurant) om daar pas mijn TomTom te gebruiken. Die leidt me dan naar mijn hotel. Werkt feilloos.
In dat soort gevallen heb ik gewoon de hele weg mijn navigatie aanstaan, maar zet ik het geluid uit. Op die manier stoort het totaal niet, je kan gewoon rijden op je eigen wegenkennis, eventueel met hier en daar wat bevestiging van de navigatie. En je kan gewoon ongestoord muziek aan hebben. Op het moment dat ik de bestemming nader en mijn eigen kennis te kort begint te schieten, zet ik ter ondersteuning het geluid van de navigatie ook weer aan.

Maar 9 van de 10 keer heb ik vantevoren de route op de kaart bekeken en weet ik er feilloos heen te rijden..

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Parijs ?

Bericht door duikgek89 » do 02 jul 2009, 14:59

^^ Ik heb de navigatie van ons mam een paar keer gebruikt. Twee keer vond ik het handig:
- Een keer in Nieuwegein bij een wegopbreking was dat wel handig,
- In Berlijn (Berlijn uit naar de ringweg) was ook wel makkelijk,

De paar andere keren heb ik er of niet naar gekeken omdat ik de weg toch wel wist of ik deed toch waar ik zelf zin in had. Heb zelf zo'n ding niet en zal het ook niet snel kopen. Ik zie liever duidelijkere straatnaamborden in de steden die je ruim voor de kruising kunt zien en niet pas op de kruising.

Sanmiguel
zandpaadje
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 jun 2009, 21:53

Re: Parijs ?

Bericht door Sanmiguel » zo 19 jul 2009, 20:29

Zo, ik ben terug.
De heenrit fluitje van een cent, want ... een kameraad van me moest dezelfde avond dezelfde richting uit. Hij heeft TomTom mèt filemelding via Gsm.
We reden normaliter via de A86 maar vlak ervoor kreeg ie melding '20 minuten file', dan maar een alternatieve weg, welke zèèr vlot ging. Op een hup waren we door Parijs. Inderdaad, zo 's nachts rond 2 uur niks problemen.

De terugkeer daarentegen ... moest ik alleen doen.
Waarschijnlijk had ik m'n DomDommeke :shutup: verkeerd ingesteld, want ie koos de Pheripherique en dan heb ik weet niet waar allemaal gezeten, voor een rood licht of 15 gestaan, de enige Boulevard die ik me nog herinner is de Bvd Jean Paul Vaillant (couturier)....
Eigenlijk ging dat al-bij-al toch wel vlotjes.

Ook een raar toemaatje :
In het heengaan stuurde DomDommeke me ook los door Barcelona, in het terugkomen stuurde ie me over de Ring rond Barcelona ...
Vandaar noem ik haar nu dus DomDommeke hè.
Of moet ik mezelf misschien zo noemen ... :?

Nogmaals bedankt aan iedereen voor de bijdragen !!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Parijs ?

Bericht door Chris » zo 19 jul 2009, 20:32

Sanmiguel schreef: Waarschijnlijk had ik m'n DomDommeke :shutup: verkeerd ingesteld, want ie koos de Pheripherique en dan heb ik weet niet waar allemaal gezeten, voor een rood licht of 15 gestaan, de enige Boulevard die ik me nog herinner is de Bvd Jean Paul Vaillant (couturier)....
Eigenlijk ging dat al-bij-al toch wel vlotjes.
Hmm, die weg loopt parallel aan de A6 aan de zuidkant van Parijs. Lijkt me vreemd als hij je van de snelweg af leidt...

Sanmiguel
zandpaadje
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 22 jun 2009, 21:53

Re: Parijs ?

Bericht door Sanmiguel » ma 20 jul 2009, 9:27

Vond ik ook.
En het is niet dat ik ergens iets gemist heb en verkeerd ben gereden, want vrouwlief heef mee gevolgd met de gps.

Trouwens, in Spanje moest ik tweemaal naar hetzelfde adres rijden en gps stuurde me telkens via een andere route.
En m'n buurman daar had net hetzelfde voor...

Grillen der technologie zekers ?...

Plaats reactie