Nieuwe borden N746 x N71 Lommel

Foto- en videoreportages van Belgische autowegen

Moderator: Moderatoren

Kaaiman
Secretaris

Re: Nieuwe borden N746 x N71 Lommel

Bericht door Kaaiman »

harry schreef: di 05 mar 2024, 21:33
evos schreef: di 05 mar 2024, 18:45 Aardig voorbeeld in Nederland is de fusiegemeente Pekela
Op de N33 wordt niet naar de gemeente verwezen, maar naar beide dorpen als meervoud
Dat is al tientallen jaren zo, lang voordat de Pekela's één gemeente vormden. Het is dus niet te vergelijken met de Belgische situatie.
Ik blijf het een rare uitzondering vinden.

Waarom dan niet 'Smildes', 'Zoeterwoudes', 'Tonges', 'Schoonebeeken'? En 'Drechtsteden', 'Drentse Monden' of 'Gasselte(rnijveen(schemond))'? Of zelfs 'Noordoostpolder', 'Twente', 'Duiveland', 'Texel'?
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter »

De Waddeneilanden staan op het vasteland wel als bestemming genoemd ipv de dorpen. Logisch, want er is maar 1 route via de veerboot. Regios als Twente werken als je dichterbij komt vaak niet meer en dan moet je alsnog dorpen benoemen en is de continuiteit weg.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry »

Kaaiman schreef: wo 06 mar 2024, 7:36 Waarom dan niet
Omdat er ooit iemand anders besloot. En dat is vervolgens al die jaren zo gebleven.
(Laten we teruggaan naar België.)
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
JuwaA35
dorpsstraat

Bericht door JuwaA35 »

IQ[] schreef: zo 03 mar 2024, 21:55 Grappig om reacties te zien op een foto van mij, van ondertussen bijna 15 jaar geleden (waar blijft de tijd).
Ja, en dit komt eigenlijk door mij. Ik haalde dit topic naar boven toen ik dit toevallig in dit subforum las, ik klikte hier gewoon random op (wel bewust, wetende dat dit een Limburgs topic moet zijn).

Bovendien was dit ook mijn eerste bericht:
JuwaA35 schreef: ma 12 feb 2024, 18:32 Ja, :| logisch.
Met mijn 200+ berichten wellicht niet de grootste, maar wel de jongste upcoming.
Waar ik ook ben, Holwerd, Vasse of Gaanderen, mijn hart verlangt voor altijd naar Vlaanderen.