Snel rijden op Duitse Autobahn

Moderator: Moderatoren

nederland24
2x2 autosnelweg

Re: Snel rijden op Duitse Autobahn

Bericht door nederland24 » za 31 mar 2012, 23:47

^^Er zijn genoeg mensen, die op deze snelheid rijden en bij het inhalen wat gas bijgeven.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » zo 01 apr 2012, 0:23

duikgek89 schreef:Reed je ook met inhalen 100kmh terwijl er sneller verkeer aan kwam?

Kun je het zo wel lezen? :mrgreen:
Als je bij het inhalen van vrachtwagens eventjes versnelt naar 130kmh is er weinig aan de hand als je daarbij ook je spiegels gebruikt. 100kmh is ook niet per definitie gevaarlijk als het in je spiegel gewoon LEEG is. Maar als er ander verkeer rijd, ook al is het ver weg, dan verwachten ze gewoon niet dat je met de luxewagen maar 100 rijdt en dat kan best gevaarlijke situaties opleveren. Dat is wel iets wat je je goed moet realiseren. Echter heb ik vaak het idee dat veel mensen zo geïndoctrineerd zijn met "langzaam=veilig" en "iedereen-die-harder-rijdt-als-ik-is-een-gevaarlijke-asociale-gek" dat ze gewoon niet snappen/beseffen dat langzamer rijden als mensen verwachten gevaarlijk kan zijn.

edit:
@ Hieronder, zo erg is het ook niet. Maar het is laat en ik kruip in bed, dan kijk ik morgen nog wel een keer.
Laatst gewijzigd door duikgek89 op zo 01 apr 2012, 1:08, 1 keer totaal gewijzigd.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » zo 01 apr 2012, 0:39

duikgek89 schreef:
duikgek89 schreef:Reed je ook met inhalen 100kmh terwijl er sneller verkeer aan kwam?
Kun je het zo wel lezen? :mrgreen:
Het valt mij op dat je niet inziet dat die zin voor geen meter klopt ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » zo 01 apr 2012, 1:10

Laat je niet gek maken duikgek89, er zijn zo mensen die graag 'geïndoctrineerd' zijn. En als mensen mij met 200 km/h + gevaarlijk vinden rijden, dan moeten ze dat zelf maar weten. Er wordt echter snel vergeten dat je ervoor gooien op de linkerrijstrook een strafdelict kan zijn, zodra je een achterop komende auto ernstig hindert en dwingt vol in de remmen te gaan. Daar staat officieel zelfs een gevangenisstraf van minimaal 3 maanden voor! Uiteraard wordt die straf zelden uitgesproken door de rechter, maar het gaat voornamelijk om het idee en principe. Daarnaast wordt je rijbewijs afgepakt en krijg je een flinke geldboete. De hardrijder is zelf pas fout op het moment dat hij of zij met opzet gaat bumperkleven en/of de voorgooier gaat 'terugpakken'. Als de hardrijder netjes blijft en hoogstens een waarschuwingssignaal geeft is hij of zijn volledig aan de goede zijde van de wet.

En op die manier worden de kaarten van 'hardrijder = altijd fout' ineens omgedraaid. De wetgeving is in Duitsland wat dat betreft nog lang niet zo slecht en beschermd in bepaalde opzichten de hardrijder. Het idee dat een hardrijder bij een ongeluk altijd een deel van de schuld heeft is dus niet correct, wanneer hij of zijn volop een voorgooier knalt. Sterker nog: De voorgooier is flink de klos... Desalniettemin heb je natuurlijk niks aan een ongeluk. Ook hiervoor geldt: Voorkomen is beter dan genezen.

Overigens heb ik bij 200 km/h + nog nooit echt in de ankers gemoeten. Mijn persoonlijke indruk is dat men duidelijk merkt dat je snel komt aanrijden, en dus ook snel weer weg bent, zodat je eigenlijk niemand klem kan rijden. Bij snelheden rond de 150 km/h tref ik veel sneller mensen die zich 'ervoor' gooien. Uiteraard ga ik alleen écht snel wanneer het rustig is. En onder rustig versta ik een vrijwel lege snelweg, met alleen op de rechterrijstrook af en toe een paar auto's en/of een enkele vrachtwagen. Bij drukkere snelwegen vind ik snelheden vanaf 180 km/h ook belachelijk, maar op stukken zonder snelheidslimiet kan je het ze niet verbieden. Ik heb in ieder geval weinig zin om eerder bij de garage te staan, omdat m'n remmen en banden versleten zijn door het remmen. En ten tweede heb ik ook geen zin om eerder bij een tankstation te staan, omdat ik veel meer heb moeten optrekken.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Groningen
expressweg

Bericht door Groningen » zo 01 apr 2012, 9:08

duikgek89 schreef:Op de Autobahn terwijl alles om je heen harder reed? Reed je ook met inhalen 100kmh terwijl er sneller verkeer aan kwam? Dan ben je gevaarlijk bezig!
Uiteraard! Ik ben immers Nederlander, dus ik kan per definitie niet rijden: ik vraag me al tijden af waarom die uitsteeksels aan de buitenkant van de auto voor zijn en ook dat grote ding middenop de voorruit. Ook snap ik niet waarvoor die linkerstengel achter het stuur is. Ik blijf er daarom maar af.

Nee hoor, wees niet bang. Hoewel ik nog maar 5 jaar mijn rijbewijs heb en dus geen rijervaring heb en nog niet goed kan autorijden, ben ik niet zo stompzinnig om dat te doen. Bovendien was het zondagmorgen half 8 op de BAB 31, dus geen kip te zien en er was derhalve ook geen reden tot inhalen.

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » zo 01 apr 2012, 11:46

SnarfFlevoland schreef:Laat je niet gek maken duikgek89, er zijn zo mensen die graag 'geïndoctrineerd' zijn. En als mensen mij met 200 km/h + gevaarlijk vinden rijden, dan moeten ze dat zelf maar weten. Er wordt echter snel vergeten dat je ervoor gooien op de linkerrijstrook een strafdelict kan zijn, zodra je een achterop komende auto ernstig hindert en dwingt vol in de remmen te gaan. Daar staat officieel zelfs een gevangenisstraf van minimaal 3 maanden voor! Uiteraard wordt die straf zelden uitgesproken door de rechter, maar het gaat voornamelijk om het idee en principe. Daarnaast wordt je rijbewijs afgepakt en krijg je een flinke geldboete. De hardrijder is zelf pas fout op het moment dat hij of zij met opzet gaat bumperkleven en/of de voorgooier gaat 'terugpakken'. Als de hardrijder netjes blijft en hoogstens een waarschuwingssignaal geeft is hij of zijn volledig aan de goede zijde van de wet.
Deze beschulding slaat werkelijk nergens op. :neenee: Als je dus rustig op de snelweg rijdt, ben je een aso? Ik rij ook vrij rustig op de snelweg, maar dat betekent niet, dat ook een hekel heb aan hardrijders.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » zo 01 apr 2012, 13:42

^^
Goed lezen... Ik heb het over iemand die zich ervoor gooit. Met mensen die het prettiger vinden om langzamer te rijden is natuurlijk niets mis, zolang ze maar goed op blijven letten en hardrijders niet hinderen. Dat laatste is namelijk in ernstige gevallen een strafdelict. Aan de andere zijde moeten hardrijders natuurlijk ook rekening houden met het overige verkeer. Als het drukker wordt kan je het gewoon niet maken om hard proberen te rijden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » wo 26 sep 2012, 17:54

60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » wo 26 sep 2012, 18:12

Je moet kunnen stoppen binnen de afstand waarover je de weg kunt overzien en deze vrij is. Dat kon deze meneer/mevrouw blijkbaar niet of hij heeft niet op tijd in de gaten gehad dat dit een file was.

Overigens was dit wel een hele lompe file, zo is er geen kip op de weg en net om die bocht staat het ineens stil. Als die zwarte of dat spul rechts alarmlichten aangezet hadden, had het misschien wat gescheelt, maar ook hun kunnen best geschrokken zijn van die file en daar goed niet eens aan gedacht hebben. Niettemin had hij naar mijn mening al wat gas terug moeten nemen toen die zwarte naar links ging, en ik had alsnog geprobeerd om tussen die zwarte en de groene vrachtauto door naar de vluchtstrook te komen, had misschien niet gegaan, maar dan raak je in ieder geval die zwarte auto niet...

Maar goed, zo'n rotkwaliteit filmpje helpt natuurlijk niet echt in de inschatting.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 26 sep 2012, 18:36

Er wordt in ieder geval gewaarschuwd voor onoverzichtelijke bochten. Overigens mag je in Duitsland toch ook niet achterop een file knallen? Deze persoon lijkt mij dan 100% schuldig...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » wo 26 sep 2012, 19:16

Lijkt mij ook inderdaad. Het is een beetje moeilijk in te schatten zo op video, maar naar mijn idee was de snelheid gewoon wat te hoog voor de weg.

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » wo 26 sep 2012, 20:04

Wij gaan af en toe wel eens naar Duitsland om even te kunnen doorperen. Onderweg stoppen we dan ook bij een Burgerking want dat is nog zoiets dat we in België niet hebben. :D

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » do 27 sep 2012, 10:00

Zo'n ongeluk is natuurlijk wel triest, maar het belangrijkste is dat je met een gezond verstand aan het autorijden bent. Ik denk dat dat een punt is dat mensen die weinig op de Duitse Autobahn onderweg zijn vergeten en denken: "Oh, geen maximumsnelheid!! Gas geven!!" Dit is een bewijs dat dit zo niet werkt.

In Nedersaksen wil men in totaal 145 kilometer aan snelheidslimieten gaan afschaffen! Bovendien wordt waarschijnlijk in heel Duitsland het hebben van navigatiesystemen met vaste flitslocaties ook toegestaan. Men hoopt op deze manier dat er meer begrip komt voor de maximumsnelheid en dat eventuele controles niet als afzetterij worden beschouwd. Hier staat tegenover dat wel meer snelheidscontroles uitgevoerd gaan worden in Nedersaksen. Persoonlijk vind ik dit geen verkeerd besluit. Snelheid omhoog of afschaffen waar dit kan, in ruil voor meer controle. Zo zijn helaas ook in Duitsland onnodige en/of belachelijk lage snelheidslimieten (zoals 80 km/h voor een 2x2 tunnel). En daar waar het echt nodig is, moet men zich er ook aan houden.

Een artikel in het Duits over dit thema:
www.haz.de (Hannoversche Allgemeine) schreef:Tempolimits auf Autobahnen kommen auf den Prüfstand

Die Tempolimits auf Niedersachsens Autobahnen sollen überprüft werden. Per Erlass hat Verkehrsminister Jörg Bode (FDP) am Mittwoch eine regelmäßige Kontrolle der Begrenzungen vorgeschrieben.

Hannover. Ein einmal festgelegtes Tempolimit solle nicht für alle Ewigkeit gelten, sondern anhand von Unfallzahlen und Verkehrsbelastung immer wieder unter die Lupe genommen werden. Nach Einschätzung des Ministeriums können die Tempobegrenzungen auf 145 Kilometer Autobahnstrecke in Niedersachsen abgeschafft werden. Nach einer neuen Bundesregel wird auf sieben Kilometern künftig Tempo 130 statt 120 gelten. Derzeit gilt auf 350 der 1400 Autobahnkilometer im Land eine Begrenzung.

Bode kündigte zugleich einen Antrag Niedersachsens für die nächste Verkehrsministerkonferenz mit dem Ziel an, das Verbot von Radarwarnern und Blitzer-Apps aufzuheben. Es gehe ihm darum, die Akzeptanz von Tempolimits zu erhöhen und den Eindruck zu vermeiden, dass es bei Radarfallen um Abzocke gehen. Tempolimits, die wie im Landkreis Lüchow-Dannenberg zur Sanierung der klammen Kassen aufgestellt würden, dienten nicht der Verkehrssicherung.

Für seinen Vorstoß erntete Bode Kritik der Opposition. Der Minister mache sich „zum Kumpan der Bleifußpiloten“ durch die Warnhinweise vor fest installierten Geschwindigkeitskontrollen. Das sei keine Verkehrspolitik, sondern „Raser-Lobbyismus auf Stammtischniveau“, sagte der grüne Abgeordnete Ennno Hagenah. Die Abgeordnete Ursula Weisser-Roelle von den Linken forderte zur Entlastung der Straßen den Ausbau des Bahnverkehrs. Dazu gehörten erschwingliche Preise oder auch Sozialtickets.

Groningen
expressweg

Bericht door Groningen » do 27 sep 2012, 10:13

^^ Ik vind er wel wat in zitten. Beperken waar het moet, onbeperkt waar het kan.
SnarfFlevoland schreef:
www.haz.de (Hannoversche Allgemeine) schreef:Bleifußpiloten
Geweldige term. :mrgreen:

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » do 27 sep 2012, 15:16

SnarfFlevoland schreef:Zo'n ongeluk is natuurlijk wel triest, maar het belangrijkste is dat je met een gezond verstand aan het autorijden bent. Ik denk dat dat een punt is dat mensen die weinig op de Duitse Autobahn onderweg zijn vergeten en denken: "Oh, geen maximumsnelheid!! Gas geven!!" Dit is een bewijs dat dit zo niet werkt.
Absoluut mee eens, alleen wil ik daarbij nog zeggen dat ook een maximumsnelheid niet per definitie betekent dat je die ook kunt rijden. In Nederland mag de algemene Vmax dan 120 of 130 zijn, over de sneeuw is het naar mijn mening niet zo verstandig om dan ook maar meteen de Vmax te rijden.
In Nedersaksen wil men in totaal 145 kilometer aan snelheidslimieten gaan afschaffen! Bovendien wordt waarschijnlijk in heel Duitsland het hebben van navigatiesystemen met vaste flitslocaties ook toegestaan. Men hoopt op deze manier dat er meer begrip komt voor de maximumsnelheid en dat eventuele controles niet als afzetterij worden beschouwd.
Lijkt me een goed besluit. Op de plekken waar de maximumsnelheden echt een goed doel hebben zal deze dan beter gerespecteerd worden.
Hier staat tegenover dat wel meer snelheidscontroles uitgevoerd gaan worden in Nedersaksen. Persoonlijk vind ik dit geen verkeerd besluit. Snelheid omhoog of afschaffen waar dit kan, in ruil voor meer controle. Zo zijn helaas ook in Duitsland onnodige en/of belachelijk lage snelheidslimieten (zoals 80 km/h voor een 2x2 tunnel). En daar waar het echt nodig is, moet men zich er ook aan houden.
Vind ik ook. Daarbij komt, mis een Duitsland een keer een controle of rij een keer 10-20kmh te hard, zelfs dan is de schade best te overzien.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » vr 28 sep 2012, 10:49

duikgek89 schreef:In Nederland mag de algemene Vmax dan 120 of 130 zijn, over de sneeuw is het naar mijn mening niet zo verstandig om dan ook maar meteen de Vmax te rijden.
Mee eens. En dat zelfde geldt ook voor 100 km/h op het Duitse OWN. Daar zet men ook niet bij elke scherpe bocht een Vmax bordje neer. Alhoewel ik soms best wel van mening ben dat met een beetje sneeuw op het wegdek nog prima 130 km/h gereden kan worden als je dat voorzichtig en oplettend doet. Sommige mensen zijn ook snel 'bang' voor een paar winterse omstandigheden. IJzel vind ik persoonlijk veel gevaarlijker dan een beetje sneeuw.
duikgek89 schreef:Daarbij komt, mis een Duitsland een keer een controle of rij een keer 10-20kmh te hard, zelfs dan is de schade best te overzien.
Precies. Je betaald tussen 10 en 30 euro voor zo'n overtreding en je krijgt geen punt of andere narigheid.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » vr 28 sep 2012, 12:59

SnarfFlevoland schreef:
duikgek89 schreef:In Nederland mag de algemene Vmax dan 120 of 130 zijn, over de sneeuw is het naar mijn mening niet zo verstandig om dan ook maar meteen de Vmax te rijden.
Mee eens. En dat zelfde geldt ook voor 100 km/h op het Duitse OWN. Daar zet men ook niet bij elke scherpe bocht een Vmax bordje neer. Alhoewel ik soms best wel van mening ben dat met een beetje sneeuw op het wegdek nog prima 130 km/h gereden kan worden als je dat voorzichtig en oplettend doet. Sommige mensen zijn ook snel 'bang' voor een paar winterse omstandigheden. IJzel vind ik persoonlijk veel gevaarlijker dan een beetje sneeuw.
Ijzel is echt link inderdaad, zeker als het rustig is op de weg kan het verdomd slecht te zien zijn. Sneeuw valt best mee, je ziet het duidelijk en je kunt heel goed voelen hoe de sneeuw is. Als het flink vriest heb je vaak hele poederige sneeuw, lijkt wel wat op poedersuiker, als je dan een hele dunne laag hebt valt het allemaal heel erg mee. 130kmh is dan naar mijn idee wel wat hard, maar 100-110 heb ik in dergelijke omstandigheden wel gereden (op de A57 noordelijk van Rheinberg, erg bekende weg, weinig verkeer en geen zijwegen, scherpe bochten of iets dergelijks). Echter, als het net onder het vriespunt is krijg je vaak van die grote natte plakkende vlokken, dat is echt veel gladder, kan goed zijn dat je dan nog maar 60kmh kunt rijden.
En natuurlijk scheelt het ook wat voor een banden en aandrijving je hebt. Goede winterbanden schelen een hoop, en 4x4 aandrijving helpt voor je stabiliteit (NIET voor je remweg!!!!!!!!!).
duikgek89 schreef:Daarbij komt, mis een Duitsland een keer een controle of rij een keer 10-20kmh te hard, zelfs dan is de schade best te overzien.
Precies. Je betaald tussen 10 en 30 euro voor zo'n overtreding en je krijgt geen punt of andere narigheid.
[/quote]
Daarom kun je ook gewoon lekker gaan autorijden op de Vmax en dan is het ook niet zo erg mocht je er eens een tikje overheen lopen oid. terwijl je bij het consequent veel te hard rijden wel gewoon de sigaar bent. In Nederland ben je altijd de sigaar, zelfs al rij je met 108 over startbaan A2.

hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe » vr 28 sep 2012, 14:01

Daarom is die hele 130 ophef ook zo zinloos...

Had in dit land gewoon de marge wat opgetrokken zodat bijv. pas voor 114 een bon krijgt dan voor 104 dan zou dat veel zinvoller zijn. Nu is het vooral de rapporten-bende die eraan verdiend heeft.

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » vr 28 sep 2012, 15:08

duikgek89 schreef:In Nederland ben je altijd de sigaar, zelfs al rij je met 108 over startbaan A2.
Met 108 op de teller, krijg je echt geen bon omdat tellerafwijking en correctie ervoor zorgen dat je op een snelheid uitkomt die niet bekeurd wordt. Je moet echt 110 of meer rijden om in de gevarenzone te komen en dan heb je het al lang niet meer over een kleine onbewuste overtreding, maar een bewuste grote overschrijding van de maximumsnelheid.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » vr 28 sep 2012, 16:03

^^
Ik wil niet heel veel zeggen, maar de snelheidsmeter van mijn auto is behoorlijk nauwkeurig. Als ik 108 km/h op de teller rij dan ben ik al de sigaar met de nieuwe snelheidsmarges.

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » vr 28 sep 2012, 16:27

Bij mijn wijzerplaat zit op 120 km/u toch al snel een afwijking van 4 à 5 km. Daarbij geteld de marge van 5 km/u die de wegpolitie hanteert kan ik met een gerust hart 130 op de autostrade doen. De wegpolitie Limburg gebruikte vroeger zelfs een marge van 15 km/u!

DjIdee
autoweg

Bericht door DjIdee » vr 28 sep 2012, 16:33

Verschil ook tussen handhaving door een apparaat, of het oog van een agent irt het overige verkeer en je rijgedrag. 2x een waarschuwend vingertje gehad bij 150@120 (A50 om 6.00 tussen Zwolle en Apeldoorn) en 160@120 (A1 tussen Amersfoort en Apeldoorn om 23.30) van een KLPD Volvo. En natuurlijk ook een keer 88@80 door een statief. Dat is dan gewoon sneu, maar vooruit.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » vr 28 sep 2012, 17:16

SnarfFlevoland schreef:^^
Ik wil niet heel veel zeggen, maar de snelheidsmeter van mijn auto is behoorlijk nauwkeurig. Als ik 108 km/h op de teller rij dan ben ik al de sigaar met de nieuwe snelheidsmarges.
Inderdaad, dat heb ik ook. Tenminste, als de winterbanden er onder zitten - die hebben waarschijnlijk net wat andere afmetingen waardoor de snelheidsmeter dan geen afwijkingen heeft.
Deze gebruikers waarderen Coen Tunnel voor dit bericht:
Coen Tunnel

hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe » vr 28 sep 2012, 17:32

Bij mij is 140 op CC rond de 135/136 op de GPS. Dus met de nieuwe minimale marge op 130 trajecten ben ik dan net niet/wel de pineut...

Iemand een idee of GPS ook nog iets teveel aangeeft altijd of kan die ook te weinig aangeven?

Groningen
expressweg

Bericht door Groningen » vr 28 sep 2012, 19:39

^^ GPS heeft ook een bepaalde onnauwkeurigheidsmarge. Dus kan het zijn dat die niet helemaal klopt, maar veel zal het niet schelen. Die marge is zeer klein.

peter1980
zandpaadje

Bericht door peter1980 » di 09 okt 2012, 13:57

hallo allemaal

ik heb een vraagje aan julie allemaal. weten jullie of maxium snelheid is op de knooppunten op de snelweg? bevoorbeeld je rijdt op A31 en je wilt de
A30 op richting nederland.

gr van peter

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 09 okt 2012, 14:45

Als er geen expliciete snelheidsbeperking staat geldt er geen limiet, maar die knooppunten liggen er in D niet zo strak bij als in NL.
Ik zou daar mijn snelheid behoorlijk terugbrengen. In binnenbochten kun je veelal niet harder dan 40-50. In buitenbochten zal het bij 80 ophouden.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » di 09 okt 2012, 14:49

De meeste echte snelwegknooppunten kennen in Duitsland inderdaad geen snelheidslimiet. Het ligt net aan je auto hoe ver je je snelheid moet terugbrengen. Ik kan in principe met 60-70 km/h door de krappe klaverblad lusjes rijden, maar dit is niet voor elke auto aan te bevelen. De buitenbochtjes kunnen soms ook heel krap zijn uitgevoerd en soms moet je dan ook terug naar 60 km/h. Gewoon op veilig gevoel rijden. ;)

Steptimer
verkeersader

Bericht door Steptimer » di 09 okt 2012, 16:08

Ik ben van mening dat hoge snelheden op de Duitse Autobahn te ver gaan. Het komt de veiligheid niet ten goede.. Sterker nog, het levert regelmatig gevaarlijke momenten op.
Zelf heb ik een wat oudere auto die maar 120\130 gaat. Met een harde wind tegen en een volle auto zelfs nog een heel stuk zachter.
Als er dan opeens auto's met 200km per uur voor bij komen gassen terwijl ik zelf net de 110 aantik dan is dat af en toe best wel even schrikken.
Ik ben van mening dat 130 hard genoeg is op de Duitse Autobahn.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 09 okt 2012, 16:26

Anticipeer op snellere weggebruikers, Steptimer. Het is niet zo dat je zomaar met 110 km/h even naar links kunt komen (op zijn Nederlands: knipperlicht uit en gaan en dan nog verwachten dat je voorrang hebt). Face it dat er harder dan 130 km/h gereden wordt.

Overigens stel ik lichtdouches van snellere 5/7-series niet op prijs als ik al uit alle macht aan het versnellen ben om een inhaalmanoeuvre af te ronden.
Men moet ook als snellere bedacht zijn op voertuigen die kortstondig links zitten en daarbij niet boven 150 km/h komen :nuts: