2 weken geleden de heenweg heerlijk gereden door duitsland op een dinsdag, niet erg druk, flink op het gas gestaan, meestal ergens tussen de 140-180 kunnen blijven rijden, afgezien van een inhalende vrachtwagen of langzamere auto... Hele traject (vanaf de NL-D grens op de BAB280 bij Bunde tot aan de D-A grens op de BAB3 bij Passau) niet 1 keer vol in de ankers gehoeven voor iemand die hem zo naar links trapte, en maar 1x verzocht aan iemand om naar rechts te gaan.... Dat heb ik in Nederland al binnen 20km gescoord op de A7 naar Heerenveen
Terugweg moest ik 1x vol in de ankers:
Op de BAB33 tussen Paderborn en Bielefeld... Reed 180 ofzo (vmax van de Fiesta ook ongeveer), verderop een camper, daarachter een Focus en een rode 159... Alfa geeft richting, zet hem direct weer uit en remt, ik weet dus dat hij mij gezien heeft, dus lift het gas een beetje maar hou mijn snelheid... Zit ik naast die Alfa, zet de Focus de richting aan en komt direct langzaam naar links (@100 ofzo)

hock: In de remmen en knipperen... Focus stuurt direct scherp naar rechts, knal er langs, verschrikt dametje achter het stuur... SPIEGELEN! Wellicht overbodig om te vermelden dat er een gele kentekenplaat op zat
Op dat ene incident na op de 1800km (900 heen, en 900 terug) kan je dus prima ook doordeweeks, en tijdens spitsuren op de stukken zonder snelheidsbeperking stevig doorrijden en hogere snelheden (191 is de max wat ik op de gpstrack zag staan) rijden... Werd regelmatig ingehaald door auto's die veel sneller reden, goed blijven spiegelen, en verder vooral veel vooruit kijken en anticiperen. En als iedereen dat doet, en men een beetje ruimte geeft en om elkaar denkt, dan rijdt het bijzonder prettig.... Als ik dan gisteravond van Nieuweschans naar Marum keutel over de A7, waar men met 3km/u verschil inhaalt, hem zo naar links gooit, of waar men links blijft hangen (en dat binnen 40km snelweg), dan snak ik alweer naar vakantie in het buitenland.. Alleen al om het rijgedrag van onze oosterburen...