Km357 schreef: ↑wo 10 jun 2020, 20:36
Opeens vinden we hier mensen op dit forum die gaan beweren dat mensen die aan 200 - legaal - komen aangereden niet dienen te rekenen op anderen. Maar zij die 130 doen, rekenen wel dat zij als - soort van wegpolitie - voorrecht hebben op anderen.
I rest my case.
Er mag dan geen maximumsnelheid zijn, de adviessnelheid is in Duitsland niet voor niets 130. Dan mogen mensen die best negeren, maar er zijn ook voldoende mensen die zich aan die adviessnelheid houden. En nee, niemand heeft voorrechten, ik wacht ook vaak genoeg met een inhaalactie omdat ik goed spiegel en het soms beter is dat ik even het gas loslaat dan dat iemand anders keihard op de rem moet trappen. Ik ga heus niet zomaar naar links omdat ik denk dat ik met 130 meer rechten zou hebben. Zeker niet. Maar soms ben je ook gewoon met een normale inhaalactie bezig, of zit je zelfs achter iemand anders die ook inhaalt, en dan komt er zo'n dikke bak met een
Lichthupe en/of de richtingaanwijzer naar links aan, om maar zijn plek op te eisen.
Legaal 200 km/u rijden mag zeker in Duitsland. Maar verwacht niet dat je continu vrij baan hebt en iedereen maar voor je aan de kant gaat. Dat heb je ook in Nederland niet als je 's avonds legaal 130 km/u rijdt, om maar eens een voorbeeld dichterbij huis te nemen.
carman6 schreef: ↑wo 10 jun 2020, 21:14Die in de Audi is waarschijnlijk gewoon een aso, maar het kan best zijn dat het vanuit de Audi eruit ziet alsof het voor jou prima mogelijk was even naar rechts te gaan om hem voorbij te laten gaan. Als jij die mogelijkheid had, maar het niet deed is dat ook niet bepaald netje. Even naar rechts en weer terug naar links om iemand anders de ruimte te geven is voor mij de standaard.
Voor mij ook, als het kan. Ik rij vaak in Duitsland en ik rij echt niet onnodig links. Maar als ik op de A7 tussen Schweinfurt en Kirchheim licht heuvelop met 140 km/u een treintje vrachtwagens die rond de 70 km/u rijden inhaal ga ik niet in een gat van hooguit 5 seconden duiken omdat er iemand met 200 km/u aankomt. Want dan mag ik gelijk keihard op de rem trappen om meneer de coureur voorbij te laten. Zo zit het ook niet. Degene die achterop komt kan ook best anticiperen op de situatie en het gas even loslaten. En ik geef heus wel even volgas bij als ik zo iemand in de achteruitkijkspiegel zie opduiken, zodat ik zo snel mogelijk de inhaalactie afrond. Ik zie niet in wat daar niet netjes aan zou zijn.
In Duitsland mag je op een groot gedeelte van het onw 100 km/h, ook op wegen met scherpe bochten. Dat je die snelheid mag betekend niet dat het moet of kan. Een bestuurder heeft een eigen verantwoordelijkheid en dat zie je dus ook terug op de snelweg. Zoals wij dat met corona in Nederland doen, is het in Duitsland zo met het verkeer. In Duitsland kun je nog steeds veilig 200+km/h rijden. Die paar aso's veranderen dat ook niet.
Er zijn er ook bij die per se 200 willen rijden, ook al leent de weg zich er niet voor (qua ontwerp of qua verkeersdrukte). In sommige gevallen kun je inderdaad relatief veilig 200 km/u rijden. In andere gevallen is het, ondanks het ontbreken van een maximumsnelheid, misschien niet verstandig. Iemand die dit toch per se wil doen kan blijkbaar die eigen verantwoordelijkheid niet nemen. In ieder geval niet de verantwoordelijkheid om een veilige keuze voor zichzelf en anderen te maken.
Chrysa schreef: ↑wo 10 jun 2020, 21:23
Gezien de hoeveelheid verschillende auto's op dat kanaal ga ik ervanuit dat het niet zijn eigen auto's zijn.
Dit is geen rijden meer, dit is racen. Ik ben van mening dat je best flink hard kan rijden op de Autobahn, maar dan moet je wel rekening houden met het overige verkeer. Ik rij ook graag 240km/h op de uitgestorven stompjes van de A1 door de Eifel, maar bij snelheden boven de 200 moet je heel erg rekening gaan houden met het overige verkeer, wat gigantisch veel focus kost. Dat doet deze vent duidelijk niet, het overige verkeer zijn voor hem obstakels op zijn racebaan.
Wanneer ik 200+ rijdt, laat ik altijd direct het gas los wanneer er rechts twee auto's achter elkaar rijden, want je weet nooit of er iemand in gaat halen, en ik kom er liever niet achter of onze auto goed een noodstop kan maken bij dergelijke snelheden. Maar ja, daar lijkt niet iedereen mee bezig. Een kennis van mij stuurde een Gopro-filmpje door waarin hij 326km/h reed op de A59 bij Fijnaart, dan ben je ook niet goed bij je hoofd.
Ik reed met mijn oude Swift eerder graag hard over de Duitse Autobahn, de 160 of hoger heb ik meermaals aangetikt. Op de A3 in de afdaling van Siebengebirge richting Kreuz Bonn/Siegburg (toen die nog onbegrensd was, dat is volgens mij niet meer het geval) ooit zelfs 193 op de GPS, wat natuurlijk belachelijk hard is met zo'n ding. Zeker als je er later achterkomt dat de banden eigenlijk geschikt zijn voor snelheden tot 190 km/u.
Met de Golf Variant van mijn ouders heb ik op de A44 en A46 ooit geprobeerd hoe hard die kon (antwoord: 196 km/u), de BMW van mijn werk heb ik tussen Lübeck en Rostock op de vrij lege A20 een keer op de staart getrapt en ik kwam tot 225 km/u. Op dat moment kroop de naald nog maar langzaam omhoog - er had nog wel meer ingezeten, maar ik heb het niet geprobeerd. Op de terugweg over de A20 en A1 van Rostock naar Hamburg heb ik veelal 160 op de cruise control gereden, want 225 km/u rijden kostte inderdaad veel focus.