Dit is de locatie: https://www.google.com/maps/@44.0809838 ... ?entry=ttu
De afrit lijkt hoofdzakelijk gebruikt te worden door personeel van de kolencentrale (TE Kakanj = Termoelektrana Kakanj).

Moderator: Moderatoren

Dit is niet Bosnië maar HerzegovinaChris schreef: zo 18 aug 2024, 11:42 Mooie beelden van de 'brug Hercegovina' bij Počitelj in Zuid-Bosnië.
Ik denk dat je ook wel minimaal half oblo moet zijn (of een Slavische taal moet hebben geleerd of daar noties van hebben) om dit taalkundig te kunnen volgen en/of het uit te kunnen spreken.Palance schreef: ma 19 aug 2024, 18:02 Lokaal bestaat er uiteraard wel een adjectief voor de landsnaam, bosanskohercegovački.
Dit kaartje geeft het ongeveer aan.Chris schreef: ma 19 aug 2024, 20:44 Hoe zou je dan de term 'Bosnië' geografisch definiëren als het niet als naam voor het hele land gebruikt mag worden? (wat in de praktijk bijna altijd wel gebeurt). Is dat dan het noordwesten?

Zeker, het ging mij alleen om de regio. En toch wel mijn verbazing dat er geen adjectief bestaat in het Nederlands.Coen Tunnel schreef: ma 19 aug 2024, 22:20 Iemand die in Bosnië en Herzegovina is geboren een Bosniër noemen is niet fout, het is slechts het bijvoeglijk naamwoord van de landsnaam Bosnië en Herzegovina.

Je rijdt daar toevallig ook heen?Hajo schreef: zo 18 aug 2024, 12:10 Indrukwekkend!![]()
Mooie bestemming voor je volgende roadtrip, Chris.![]()

Heel toevallig? Ja, ja...