Van Roosendaal naar Geneve.

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Re: Van Roosendaal naar Geneve.

Bericht door SnarfFlevoland »

Even wellicht een gekke opmerking, maar waarom gaan we niet gewoon via Karlsruhe? Je hoeft dan zoiezo geen tol te betalen, behalve het Zwitserse tolvignet!

Je gaat dan gewoon via St. Vith (E42) naar Duitsland, zoals eerder in dit topic staat beschreven. Dan pak je vervolgens de route in Duitsland: BAB60 -> BAB1 -> BAB62 -> B10 -> BAB65 -> B10 -> A5 -> D/CH -> A2 -> A1 -> Genève!

De B10 is van Pirmasens naar Landau een mooi uitgebouwde en ongelijkvloerse autoweg, deels met 2x2 rijstroken en deels met 2+1 rijstroken. De weg rijdt lekker door... :D Verder is de BAB62 uitgestorven... De B10 door Karlsruhe is dan weer een Gelbe Autobahn. Prima route! :D

Samen met mijn neef ben ik ook de route over Frankrijk gegaan, en is opzich zeker goed als je vanuit Luxemburg komt rijden, maar als je bij St. Vith de grens overgaat dan kan je veel beter gewoon via Pirmasens, Landau en Karlsruhe rijden. Althans dat is mijn mening en het scheelt je ook meteen weer die Franse tol. Kwa tijd maakt het uiteindelijk toch allemaal niet uit. Wellicht dat via Pirmasens en Karlsruhe vanuit St. Vith iets sneller is...

Het is maar een suggestie, maar deze route leek mij lekker handig. Zeker wanneer je liever zo weinig mogelijk tol wilt betalen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bericht door Snelwegenkenner »

@Snarfflevoland. Het nadeel aan Duitsland is dat je zoveel baustelles hebt, die kilometers duren, dan kun je ook niet opschieten. Daarbij is Duitsland ook weer om, waarbij je de tolkosten er weer uit hebt. :cry: Ook heb je geen Rastplatsen met tankvoorzieningen op de BAB65 of B10. Als je in de nacht rijdt is dat door het weinige licht in Duitsland op de parkeerplaatsen wel noodzakelijk.

Is in plaats via Liege te rijden ook via Luxembourg een goede route?
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Naar Luxembourg kan via Antwerpen - Brussel vanuit Roosendaal. Zie daar geen probleem in :)

Tenzij je persé via Liège wilt rijden.
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Nee, dat bedoel ik niet.
Is het logisch en goed, in plaats van de route via Liege en St Vith, de route via Brussel en Luxembourg te nemen naar Pirmasens?
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Het lijkt me stukken drukker, vanwege het passeren van meer stedelijke gebieden. Maar het is zeker een optie vanuit Roosendaal :)
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Om dan vervolgens via Stuttgart naar Munchen te rijden, om de A3 te ontkomen.
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Je zou toch naar Genève gaan?
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Oh, Haha, dat heb ik al lang gedaan.
Op de openingspost stond op de vierde week van de zomervakantie.... Dat is nu 3 weken geleden. ;)

Uiteindelijk had ik de N57 genomen, omdat die het meeste aansprak. De weg is goed bevallen(wel lang door France). :)

Dit ging meer over de route die Snarf aanhaalde(via Karlsruhe)(inderdaad ook naar Geneve las ik nu) en ik vroeg me af of die ook goed genoeg is om naar Munchen te rijden, of die een alternatief kan vormen voor de drukke A3.
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Snelwegenkenner schreef:Dit ging meer over de route die Snarf aanhaalde(via Karlsruhe)(inderdaad ook naar Geneve las ik nu) en ik vroeg me af of die ook goed genoeg is om naar Munchen te rijden, of die een alternatief kan vormen voor de drukke A3.
Naar München is de route over Pirmasens zeker een geslaagde optie! :)

Je kan het beste niet via Luxemburg rijden, maar via St. Vith. De route over Luxemburg is zeker wel mooi, maar het gedeelte door België voor Luxemburg is erg druk, tenzij je bij St. Vith over de binnenwegen naar Luxemburg wilt gaan rijden, maar dat duurt tijden en je rijdt grotendeels om.

Op de B10 tussen Pirmasens en Landau heb je bij Hinterweidenthal een benzinepomp en een kleine stopgelegenheid, mocht je 's Nachts rijden. Verder weet ik van geen baustelles op de A60 - A1 - A62 - B10 route. Op de A65-B10 route heb je wel 2 baustelles, maar die zijn zeker niet erg. Verder rij je vanaf de Gelbe Autobahn door Karlsruhe meteen de A8 op, via de paar honderdmeter van de A5. Je kan gewoon op de uitvoegstrook blijven rijden, die vanzelf de invoegstrook wordt. Vervolgens rij je de gehele A8 uit tot en met München. Ik verwacht op dit ogenblik weinig last op de A8, omdat diverse baustelles al opgelost zijn.

Je moet natuurlijk zelf maar verder kijken wat je wilt, maar naar München is de route over St. Vith - Pirmasens - Karlsruhe - Stuttgart zeker niet gek.

De A60 en de A62 zijn in ieder geval uitgestorven... :D De B10 bij Pirmasens krijgt dan wel weer het nodige verkeer van de A8 vanuit Saarlois en Luxemburg, maar ook de B10 blijft rustig.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Bedankt voor de uitgebreide informatie. :blauweduim:

Geldt dit voor de beninestops en baustelles ook voor de terugweg?
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Snelwegenkenner schreef:Geldt dit voor de beninestops en baustelles ook voor de terugweg?
Inderdaad! ;) Er zijn op de terugweg evenveel baustelles te verwachten als op de heenweg. Ook het aantal benzinepompen is zowel op de heenweg als op de terugweg hetzelfde.

Bij Pirmasens zijn ze met de uitbereiding bezig van de B10 tot Gelbe Autobahn. Dit heb ik even niet als baustelle meegerekend, omdat je toch nog over de oude enkelbaanse B10 rijdt en sommige stukjes al op de nieuwe rijbanen van de B10 rijdt. Na Pirmasens wordt de B10 weer Gelbe Autobahn tot Hinterweidenthal. Daarna gaat de B10 verder met 2+1 rijstroken.

Alvast een hele goede reis toegewenst! :D Geniet (als dat kan) ook van de mooie route!
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg

Heel erg bedankt. :)