Dat vind ik een ander verhaal. 130 km/u als Vmax is prima, zolang de trajectcontrole ook consequent wordt aangegeven. Op de A9 kwam alleen zo'n standaard bordje als aankondiging, zoals ook normale flitsers worden aangekondigd, maar nergens werd er gerept over een trajectcontrole. 110 km/h als Vmax voor een buitengewoon goed uitgebouwde 2x3 snelweg, zonder afritten, vind ik net als Chris ronduit laag. Om daar dan ook nog eens een trajectcontrole over een flinke lengte van 15 km neer te zetten, vind ik belachelijk. Zo provoceer je natuurlijk dat automobilisten daar de Vmax niet respecteren.
Overigens wordt in Italië op snelwegen buiten trajectcontroles e.d. om regelmatig ook wel massaal te hard gereden. Die indruk heb ik van Franse automobilisten nu niet echt. Hoewel me de rijstijl van de gemiddelde Fransman niet echt bevalt, wordt de Vmax naar mijn beleving op een paar km/h na wel vrij goed nageleeft. Aardig wat automobilisten rijden ruim onder de Vmax was m'n indruk, hetgeen me op het OWN soms wel eens wat irriteerde, maar van dat soort automobilisten zie je er in Duitsland ook steeds meer verschijnen.
Mee eens, maar dat laatste vond ik dus überhaupt niet het geval. Op de heenweg kwamen we op de A20 bij Noailles (ten zuiden van Brive-la-Gaillarde) ook een trajectcontrole voorbij, waar de Vmax vanwege het bochtige tracé best realistisch was en de lengte van de trajectcontrole ook maar enkele kilometers bedroeg. Ook al had ik er prima wat sneller kunnen rijden, heb ik er alsnog wel begrip voor.
Maar goed, de trajectcontrole bij Montpellier is me vooral negatief opgevallen door het bordenprobleem. Ik vertrouw de Franse justitie voor geen meter dat ze het stuk dat vanwege het tijdelijke "einde alle verboden"-bord per ongeluk 130 was, ook in de berekeningen zullen meenemen. Zeker een mooie gelegenheid om een nikswetende en onschuldige automobilist even €45 armer te maken.
Pff... ongelofelijk! Die Fransen hebben ook wel de waanzin van onnodig lage Vmaxen gevonden.Km357 schreef: ↑za 03 feb 2018, 16:51 90km/h over de hele lengte dus, dan mag je bijna blij zijn als je op de 2x3 gloednieuwe, zonder afritten of andere zooi al 110km/h zou mogen. Ik kan redenen bedenken waarom het geen 130 is maar eigenlijk zijn geen van die redenen eigenlijk logisch of realistisch, maar wel ondertussen zwaar in zwang.
Maar ach, zolang het op de A709 alleen maar losse flitscamera's zijn kan je er altijd nog 130 rijden en alleen even kort voor die flitsers afremmen. Dat gaat in een trajectcontrole moeilijk.