/het is maar hoet je het bekijkt.
Moderator: Moderatoren
Wel jammer dat je zelfs tijdens de solden geen korting krijgt op je flitsboete.
Is dat iets typisch Duits, om de rechtsbijstandsverzekering daarvoor op te laten draaien? Uiteindelijk gaat dan voor iedereen de premie omhoog. Dat de personen in de auo niet te herkennen zijn is niet relevant in landen waar de kentekenhouder en niet de bestuurder voor de overtreding aansprakelijk is.SnarfFlevoland schreef: ↑di 15 jan 2019, 10:15Ben ooit 1x geflitst in Frankrijk direct na de grens met Spanje met 2 km/h teveel. Was me toendertijd van geen schuld bewust te snel geweest te zijn. De boete heeft toen m'n rechtsbijstandverzekering betaald, plus 5 euro voor mij. Heb online daarvan ook nog een foto opgevraagd die later per post kwam. Personen in de auto waren geen eens te herkennen. Naja, hoe dan ook, het heeft me niks gekost.![]()
Heb je wat concrete voorbeelden van Autoroutes die geen tolweg zijn waar het 110 op het platteland is? Want wegen als de A20 en A35 zijn gewoon 130 waar het kan, en alleen 110 rond steden.ZwolleNoord1 schreef: ↑di 15 jan 2019, 16:23 Op de tolwegen is het vaak 130 maar daarbuiten is het ook vaak 110 zelfs op het platteland![]()
Ik wilde oorspronkelijk gewoon in bezwaar gaan tegen de bekeuring. Dat is toch m'n goed recht?Coen Tunnel schreef: ↑di 15 jan 2019, 17:35Is dat iets typisch Duits, om de rechtsbijstandsverzekering daarvoor op te laten draaien? Uiteindelijk gaat dan voor iedereen de premie omhoog. Dat de personen in de auo niet te herkennen zijn is niet relevant in landen waar de kentekenhouder en niet de bestuurder voor de overtreding aansprakelijk is.
Dat vind ik tamelijk bizar. En je kunt later wellicht nog wel een probleem krijgen als je in Nederland een keer staande wordt gehouden bij een politiecontrole.SnarfFlevoland schreef: ↑wo 16 jan 2019, 10:09Elke buitenlandse boete die in Duitsland wordt afgedragen (dat in mijn geval niet is gebeurd en pas vanaf €70 mogelijk is), hoef je niet te betalen als er geen foto van de bestuurder is. Duitsland past dan lokale wetten toe op buitenlandse boetes.
Ik heb een keer een Duitse boete van € 10 gekregen voor 104 km/u (na correctie) waar 100 km/u was toegestaan. Op een zondag rond 05:00 uur 's ochtends op de A8 bijSnarfFlevoland schreef: ↑wo 16 jan 2019, 14:06![]()
Minimale overschreidingen worden volgens mij in Duitsland nauwelijks gehandhaaft, of het moeten wel overtuigende 7-10 km/h (na correctie) teveel geweest zijn. Ben ook wel eens geflitst met een paar km/h te snel, eveneens nooit wat van gehoord.