(EDIT: foto's zijn inmiddels verplaatst)
Alleen de provincie waarin ik woon heb ik nog niet...

Moderator: Moderatoren
Misschien had ik hem even schoon moeten maken?kees schreef:wel grappig dat het bord van de jongste provincie er het meest verweerd uit ziet.
Och, ze komen wel voor hoor, langs niet-snelwegen. Maar inderdaad niet heel erg veel.paolie schreef:Weet iemand trouwens waarom, voor zover ik weet, alle provincies provincieborden hebben geplaatst langs SNELwegen, behalve Noord-Holland?
Dat vind ik ook verreweg de mooiste borden.Wouter N14 schreef:Het Drenthse en Zeeuwse bord zijn de enige die nog volgens de (oude) richtlijnen zijn vormgegeven
Nee, draaien was niet nodig. De ambulance mocht ook toen gewoon doorrijden.paolie schreef:Dus ik rij met mijn ambulance richting een neergestort vliegtuig, en zie het bord Gemeente Haarlemmermeer. Oei, dat is een andere gemeente, daar heb ik geen bevoegdheden. Draaien!
Volgens mij in (ofwel op de) Hasseberg.Coen Tunnel schreef:Die van Groningen is toch bij Bourtange gemaakt Harry?
Groningen heeft op de provinciegrens waar de N364 ophoudt een bord die ook zo is gemaakt. Lettertype is alleen wel Uu en er is op de eerste regel 'Welkom!' toegevoegd geloof ik.Wouter N14 schreef:Het Drenthse en Zeeuwse bord zijn de enige die nog volgens de (oude) richtlijnen zijn vormgegeven
Mooi, graag zo spoedig mogelijk verwijderen. Nooit geweten trouwens dat die borden een dergelijke semi-juridische achtergrond hadden. Ze kwamen op mij altijd over als een stukje nutteloze promotie van de gemeente.Hajo schreef:Dat is er inmiddels wel en die borden zouden vandaag de dag inderdaad kleiner kunnen óf verwijderd kunnen worden.
Het grappige aan dat Limburgse bord is, dat het samen met Belgisch Limburg is ontworpen. Beide provincies gebruiken dus een vrijwel identiek bord (in de Belgische variant ontbreken de gele en blauwe band, omdat die ook niet in de vlag van Belgisch Limburg voorkomen.)Pino schreef:Het vage aan de Brabantse en Limburgse borden is wat mij betreft dat beide gevallen promotie lijken te zijn voor een landstreek die veel groter is dan de provincie in kwestie. Het wordt toch een beetje vreemd als je op de Limburgs-Limburgse grens tussen Nederland en België nog eens zo'n bord krijgt.
Hmm, gezien de slagboom is het volgens mij toch Bourtange, daar ben ik wel eens geweest. De weg richting Rhede. De Hasseberg ben ik ook wel geweest, maar die ligt ietsje zuidelijker.harry schreef:Volgens mij in (ofwel op de) Hasseberg.Coen Tunnel schreef:Die van Groningen is toch bij Bourtange gemaakt Harry?
Provinsje Fryslân, OK. Maar wel provincie Friesland alstublieft!harry schreef:
We zijn er met zijn allen hard ingetuind op dat punt. Ook de Nederlandstalige naam van deze provincie is tegenwoordig Fryslân. Waarschijnlijk door het parlement heen geduwd op een moment dat iedereen helemaal murw was na het zoveelste oninteressante symbooldossierTies schreef:Provinsje Frislân, OK. Maar wel provincie Friesland alstublieft!
Dat is wel jammer dat het officieel Fryslân is, wat jij ook wil... Alleen is het voor niet Fries makkelijker om Friesland te zetten.Palance schreef:Friesland is gewoonweg de Nederlandse naam, wat Friesland ook wil.
Feitelijk klopt het toch niet. De â is geen Nederlandse letter. Maar goed, in de volksmond wordt toch overal Friesland gebruikt, dus deze gedwongen verfriesing is uiteindelijk toch een farce.brandsrus schreef:Dat is wel jammer dat het officieel Fryslân is, wat jij ook wil... Alleen is het voor niet Fries makkelijker om Friesland te zetten.Palance schreef:Friesland is gewoonweg de Nederlandse naam, wat Friesland ook wil.
Daarbij is Fryslân de officiële naam in Nederland (al is dat ook een regel die in principe alleen voor overheidsinstanties geldt), maar niet in het Nederlands. Immers kan Nederland niet opleggen welk woord er in België en Suriname gebruikt moet worden om aan die Nederlandse provincie te refereren. Daarom noemen de Nederlandse Taalunie en de Dikke van Dale het beestje gewoon bij de Nederlandse naam, niks geen officieel gewouwel... :kotskots:Palance schreef:Feitelijk klopt het toch niet. De â is geen Nederlandse letter. Maar goed, in de volksmond wordt toch overal Friesland gebruikt, dus deze gedwongen verfriesing is uiteindelijk toch een farce.brandsrus schreef:Dat is wel jammer dat het officieel Fryslân is, wat jij ook wil... Alleen is het voor niet Fries makkelijker om Friesland te zetten.Palance schreef:Friesland is gewoonweg de Nederlandse naam, wat Friesland ook wil.