Schleswig-Holstein
Hamburg
Niedersachsen
Bremen (helaas geen foto "in het wild" voorhanden)
Mecklenburg-Vorpommern
Brandenburg
Berlin
Sachsen-Anhalt
Sachsen
Thüringen
Hessen
Nordrhein-Westfalen
Rheinland-Pfalz
Saarland

Baden-Württemburg
Bayern
Moderator: Moderatoren
Vooral met die Aldi vrachtwagentsov schreef:Geeft wel een mooi Autobahngevoel met die Mercedessteruh2:
Aan de Mercedesster herken je de foto's die afkomstig zijn van autobahn-bilder.de. Voor alle duidelijkheid: ik heb ze vrolijk vanaf het Duitse forum geplukt, behalve de foto aan de grens van het Saarland. Die had ik nog in de eigen collectie zitten.tsov schreef:Geeft wel een mooi Autobahngevoel met die Mercedessteruh2:
Het is netter om dat in de oorspronkelijke mail direct te melden!Pino schreef:ik heb ze vrolijk vanaf het Duitse forum geplukt
Het woord deelstaat is de meest correcte Nederlandse vertaling.Pino schreef:Länder, en hoe je dat in het Nederlands vertaalt, moet je zelf weten. Er is op zich weinig mis mee om het te hebben over een provincie. Zelf gebruik ik in de regel het woord deelstaat, maar om het nou over deelstaatborden te hebben ...
Wellicht omdat je 'Kreis' met 'provincie' kunt vertalen en 'Gemeinde' met gemeente...?Als gezegd, ik gebruik hem ook. Maar waarom eigenlijk? Het is een licht filosofische vraag, maar waarom zou je de Duitse term Land (om nog maar niet te beginnen over de in de Länder zelf gebruikte termen als Freistaat of Freie und Hansestadt) eigenlijk per se moeten vertalen met deelstaat?
En ik heb hem 2x kunnen fotograferenPino schreef:In navolging van Harry's Nederlandse overzicht hier een serie foto's aan de grenzen van de verschillende Duitse deelstaten.
Bremen (helaas geen foto "in het wild" voorhanden)
![]()