De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door waldo79 » do 03 sep 2020, 21:39

Eigenlijk doe ik het op dezelfde manier als Palance.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door paolie » do 03 sep 2020, 22:35

Rein schreef: do 03 sep 2020, 19:45
brytje008 schreef: do 03 sep 2020, 18:18 vzp's stellen in Nederland naar mijn mening sowieso niet echt iets voor. Meer dan een tankstation met een starbucks of een burger king/ mcdonalds ( en 9/10 keer alleen een tankstation) is het niet. Ik zou dan zo graag gezien hebben dat ze meer leken op een Franse aire :lol:.
Ik denk dat er in Nederland amper een markt voor is. Voor de meeste Nederlanders zijn zo'n beetje alle uithoeken van Nederland, nou in ieder geval 90% van Nederland, binnen 2,5 uur wel te bereiken. Als ik naar Maastricht, Delfzijl of Vlissingen ga, zal ik onderweg echt niet gaan stoppen op een VZP. En zo zal het bij de meeste mensen zijn denk ik. Dan hou je feitelijk alleen maar wat buitenlanders op doorreis en een enkeling die 1,5 uur rijden al ver vindt over die op een VZP gaan stoppen.
Stop voor de grap eens op zaterdag- of zondagmiddag/avond bij een willekeurig wegrestaurant op of langs een Nederlandse snelweg, bij voorkeur van het type fastfood: ze zitten stuk voor stuk bomvol. Van ouders met kinderen die onderweg naar huis een hapje eten tot hele voetbalteams.

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 655
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door CasablancaMarocco » do 03 sep 2020, 22:38

Ik woon in Zwolle en stop standaard bij de Esso ter hoogte van Amersfoort - Vasthorst, je hebt daar gratis toiletten en meestal haal ik gelijk 2 blikjes drinken voor onderweg als ik richting de randstad moet. Het is wel fijn om even te stoppen, zeker nu alles nog langer duurt met die 100 limiet.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Palance » vr 04 sep 2020, 6:57

Rein schreef: do 03 sep 2020, 20:12 Écht? Het komt niet eens in mijn hoofd op om bij zo'n ritje binnen Nederland te gaan stoppen.
Ja, echt! Waarom niet? Het hangt helemaal af van mijn route, tijdstip van de dag, of een sanitaire stop nodig is, of ik trek heb, etc, maar ik zie niet in waarom ik niet in Nederland bij een VZP zou stoppen. Soms doe ik een lange rit in één keer, soms stop ik onderweg even.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » vr 04 sep 2020, 8:26

Ik rij in het weekend vaak met mijn vriendin voor het plezier. VZP's langs de snelweg zijn vaak de beste plekken voor een sanitaire stop: de zekerheid dat er een wc is, en die is vaak ook relatief schoon. Meestal halen we dan ook wel wat te drinken en soms wat te eten. Het is niet vaak dat we bij andere mensen op bezoek gaan, ons doel is vaak eerder stedenbezoek of van de natuur genieten. Dan is ter plekke een toiletbezoek niet altijd mogelijk, dus daar proberen we dan wel rekening mee te houden, en dan kom je voor het gemak al gauw bij een VZP uit.

Ook stoppen we er wel eens om te eten, bijvoorbeeld op de terugweg van een bezoek aan een stad, of tijdens een lange dag rondrijden. En als ik dan in zo'n La Place om me heen zit te luisteren hoor ik toch vooral veel Nederlands.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Rein » vr 04 sep 2020, 8:30

Palance schreef: vr 04 sep 2020, 6:57
Rein schreef: do 03 sep 2020, 20:12 Écht? Het komt niet eens in mijn hoofd op om bij zo'n ritje binnen Nederland te gaan stoppen.
Ja, echt! Waarom niet? Het hangt helemaal af van mijn route, tijdstip van de dag, of een sanitaire stop nodig is, of ik trek heb, etc, maar ik zie niet in waarom ik niet in Nederland bij een VZP zou stoppen. Soms doe ik een lange rit in één keer, soms stop ik onderweg even.
Waarom niet? Nou omdat zoals ik aangaf voor mij en de meeste Nederlanders zo'n beetje heel Nederland zonder binnen 2 uur of 2,5 uur te bereiken is. Ik zie niet in waarom ik na bijvoorbeeld 1 uur rijden zou gaan stoppen terwijl mijn bestemming nog een half uur (of een uur) rijden weg is.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Palance » vr 04 sep 2020, 8:33

Jij plast liever in je broek als het moment daar is dan dat je een stop maakt?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Peter » vr 04 sep 2020, 8:55

De meeste mannen (<60 jaar) kunnen wel 3-5 uur zonder plaspauze, als de blaas geleegd is daarvoor en er niet gezopen wordt. Veel vrouwen niet, ook niet bij normaal drinkgedrag (2 bakken koffie of grote beker melk bij ontbijt ofzo). Kleinere blaas omdat de baarmoeder er ook bij moet...

Boven de 60 ontwikkelen veel mannen ook frequente plasbehoeftes (prostaatgerelateerd dacht ik). Dat kan makkelijk in een lege colafles natuurlijk of zo'n motorrijders- of wielrijdersbidon 8-)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » vr 04 sep 2020, 8:59

Ik drink graag wat in de auto, een flesje water of een blikje frisdrank. Drie of vier uur hou ik in incidentele gevallen wel eens vol, maar vaak stoppen we toch wel om de twee uur. Vind ik zelf ook prettiger, en het is ook veiliger.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Rein » vr 04 sep 2020, 9:00

Palance schreef: vr 04 sep 2020, 8:33 Jij plast liever in je broek als het moment daar is dan dat je een stop maakt?
Als ik voordat ik wegga naar de wc ga, zal ik over het algemeen tot aan Delfzijl of Vaals kunnen rijden voordat ik weer moet. Als jij niet verder komt dan pakweg Utrecht, dan lijkt het me goed om even een afspraak met de huisarts te maken. ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Palance » vr 04 sep 2020, 9:06

Als ik onderweg (of van te voren) veel drink, is het niet meer dan normaal dat je een plaspauze nodig hebt :)

En bovendien kun je een vervelende file terecht komen waardoor je reistijd flink lange wordt.

Maar zoals gezegd: Het hangt af van gemoedstoestand, tijdstip, etc of ik een stop maak. Maar ik vind het raar dat iemand het raar vindt als er gestopt wordt op een Nederlandse VZP.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door harry » vr 04 sep 2020, 12:48

Coen Tunnel schreef: vr 04 sep 2020, 8:26 Ik rij in het weekend vaak met mijn vriendin voor het plezier. VZP's langs de snelweg zijn vaak de beste plekken voor een sanitaire stop: de zekerheid dat er een wc is, en die is vaak ook relatief schoon. Meestal halen we dan ook wel wat te drinken en soms wat te eten. Het is niet vaak dat we bij andere mensen op bezoek gaan, ons doel is vaak eerder stedenbezoek of van de natuur genieten. Dan is ter plekke een toiletbezoek niet altijd mogelijk, dus daar proberen we dan wel rekening mee te houden, en dan kom je voor het gemak al gauw bij een VZP uit.
Bij mij hetzelfde verhaal, maar dan met 1 vriendin minder. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Via » za 05 sep 2020, 8:39

Palance schreef: do 03 sep 2020, 19:59 Als ik een langere afstand moet rijden stop ik altijd wel even bij een VZP. Niet om te tanken (te duur, dan zoek ik wel een tankstation op het OWN), maar wel voor een sanitaire stop, de aanschaf van een drankje en iets te snacken en/of gewoon om even een rustmomentje te nemen.
Bij mij niet standaard, maar toevallig afgelopen weekend ook zoiets gehad op een ritje Den Bosch-Rotterdam. De dorst was toch te erg om niet te stoppen. ;)

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door boe! » za 05 sep 2020, 8:54

De enige keer dat ik stop op een verzorgingsplaats is om de voorruit van mijn auto schoon te maken vlak voor een nieuwe video. Tanken doe ik altijd bij onbemande pompen langs het onderliggende wegennet en drinken/eten heb ik altijd wel bij me in geval van nood. Langere ritten haspel ik meestal in een keer af zonder pauze.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Durashift » zo 06 sep 2020, 1:27

^^^ lurker ;)

Wel gebruik maken van de faciliteiten én dan niet ff in de shop wat kopen zodat de service van zo'n emmertje water en spons/trekker blijft bestaan :idea:

Mits het natuurlijk wel een beetje schoon water is en een goed rubber en spons aan de steel zit.

Enfin, dergelijke spullen kan je ook van thuis meenemen, fles water mee of een plantenspuit. :top:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rein schreef: vr 04 sep 2020, 8:30
Palance schreef: vr 04 sep 2020, 6:57
Rein schreef: do 03 sep 2020, 20:12 Écht? Het komt niet eens in mijn hoofd op om bij zo'n ritje binnen Nederland te gaan stoppen.
Ja, echt! Waarom niet? Het hangt helemaal af van mijn route, tijdstip van de dag, of een sanitaire stop nodig is, of ik trek heb, etc, maar ik zie niet in waarom ik niet in Nederland bij een VZP zou stoppen. Soms doe ik een lange rit in één keer, soms stop ik onderweg even.
Waarom niet? Nou omdat zoals ik aangaf voor mij en de meeste Nederlanders zo'n beetje heel Nederland zonder binnen 2 uur of 2,5 uur te bereiken is. Ik zie niet in waarom ik na bijvoorbeeld 1 uur rijden zou gaan stoppen terwijl mijn bestemming nog een half uur (of een uur) rijden weg is.
Ach, niet alle mensen reizen single met de vierwieler. Er kan een pauze voor een passagier gemaakt worden, zeker met kleinere kinderen een aanrader soms. Mensen lassen een rookstop in.

Ik vind het tegenwoordig maar lastig dat overdag, bij vele (gemoderniseerde) tankshops langs onze hoofd(snel)wegennet, het simpel afrekenen van getankte brandstof lang duurt omdat je de kassa moet delen bij de voedselcorner en die bestellingen vaak langer / ingewikkelder zijn, naar mijn indruk.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door boe! » zo 06 sep 2020, 9:40

Durashift schreef: zo 06 sep 2020, 1:27 ^^^ lurker ;)

Wel gebruik maken van de faciliteiten én dan niet ff in de shop wat kopen zodat de service van zo'n emmertje water en spons/trekker blijft bestaan :idea:
Mits het natuurlijk wel een beetje schoon water is en een goed rubber en spons aan de steel zit.
Enfin, dergelijke spullen kan je ook van thuis meenemen, fles water mee of een plantenspuit. :top:
Dat emmertje gebruik ik niet. Ik heb mijn eigen doekjes en schoonmaakmiddel bij me. Het gaat mij puur om een veilige plek langs de weg om die schoonmaakwerkzaamheden uit te voeren en daar voldoet een VZP aan (idem voor carpoolplaatsen).

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Jackbauer1350 » ma 07 sep 2020, 19:38

Voor het draaien video's maak ik ook regelmatig gebruik van vzp's. Ook die waar alleen een parkeergelegenheid is. Vlak voor het filmen maar ook tijdens, even een pitstop om de insectenmeuk van de voorruit te poetsen.
Heb altijd doekjes en een fles spray in de auto liggen.

red28
polderweggetje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 21:36

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door red28 » ma 07 sep 2020, 21:32

Weet niet of het volgende onderwerp hier thuishoort...

Al enkele maanden valt het mij op dat verzorgingsplaats De Forten nabij Bunnik langs de A12 gebruikt wordt als "opslaglocatie" van occasion auto's met als eindbestemming Bulgarije/Hongarije. Mag dit eigenlijk wel? Er staan permanent meerdere auto's gestalt die later door autoambulances weer worden opgepikt. Tevens staan er twee á drie grote familiewagens waarin (volgens mij) geslapen wordt. Er staan borden met "parkeren maximaal 24 uur". Geen idee of dit soort zaken zomaar mogen en of er daadwerkelijk hinder van word ondervonden of dat er op gehandhaafd word?

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Durashift » ma 07 sep 2020, 22:28

Dat is al tijden zo, destijds met de automarkt in Utrecht ook wel.
Ze zijn een tijdje weggeweest.

Ik heb er wel eens wat over gelezen, wat wel en niet mag. Kan het alleen niet terugvinden.

De laatste tijd staan er in het weekend ook één of twee vrachtwagens met trailer van een bedrijf met NL naam (ben ik ff kwijt, begint met een S en i s op een geel/zwarte achtergrond) maar witte kentekenplaat erop, weekendrust maken en de chauffeurs zijn ergens in de regio, vermoed ik.
Het mag wel.. maar men gebruikt wel ruimte voor een andere vrachtwagen die ook graag de weekendrust wilt maken én wel bij de auto moet blijven.

Gebruikersavatar
Demassel
stadsweg
Berichten: 364
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 20:02
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Demassel » ma 07 sep 2020, 23:52


Durashift schreef: Het mag wel.. maar men gebruikt wel ruimte voor een andere vrachtwagen die ook graag de weekendrust wilt maken én wel bij de auto moet blijven.
Weekendrust in de auto? Dat mag toch niet meer sinds 1,5 jaar?

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door brytje008 » di 08 sep 2020, 20:27

^^ ik dacht dat dat ook verboden was inderdaad. Maar als je in het weekend ziet hoeveel truckers er nog in hun cabine zitten met al dan wel niet gesloten gordijnen, kan ik me bijna niet voorstellen dat het nog geldt.
Touren is rough so you got to be tough

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Basjuh1981 » di 08 sep 2020, 21:00

^^ Of er wordt gewoon niet op gehandhaafd.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Durashift » di 08 sep 2020, 23:03

brytje008 schreef: di 08 sep 2020, 20:27 ^^ ik dacht dat dat ook verboden was inderdaad. Maar als je in het weekend ziet hoeveel truckers er nog in hun cabine zitten met al dan wel niet gesloten gordijnen, kan ik me bijna niet voorstellen dat het nog geldt.
Het is inderdaad een papieren maatregel.. sinds vorige maand geformaliseerd in de nieuwe verordening (Mobility Package geheten).

De chauffeurs van de betreffende vrachtauto's waar ik op doelde volgen dus juist deze regels en maken hun rust thuis (auto's staan ook met open gordijnen geparkeerd) en worden met de auto naar hun werkplek gebracht (dat heb ik op een zondagavond kunnen zien).

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door mhkamp » ma 21 sep 2020, 7:40

Misschien al voorbijgekomen?

Bezig om het album "Oker" van Clouseau te ordenen. Daarbij kom ik een song tegen die Swentibold heet.

Afbeelding

Volgens de wikipedia schijnt het nummer van deze verzorgingsplaats af te komen. Misschien een trivia voor de wegenwiki?
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » ma 21 sep 2020, 12:50


Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Jeroen » ma 21 sep 2020, 14:48

Demassel schreef: ma 07 sep 2020, 23:52
Durashift schreef: Het mag wel.. maar men gebruikt wel ruimte voor een andere vrachtwagen die ook graag de weekendrust wilt maken én wel bij de auto moet blijven.
Weekendrust in de auto? Dat mag toch niet meer sinds 1,5 jaar?
Formeel is alleen een 'normale' weekendrust van minimaal 45 uur niet meer toegestaan in de vrachtauto. Dat wil zeggen dat je met een weekendrust van 44h59 nog steeds twee weken aan één stuk van huis mag zijn. Het zijn echter allemaal papieren regels, want handhaving erop is nihil...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Pino » ma 21 sep 2020, 15:12

Mooi verhaal over Swentibold. Ik wist dat de verzorgingsplaats was vernoemd naar een oude koning, maar het bredere verhaal achter de naam kende ik nog niet. https://www.elsloo.info/tussen-maas-en- ... swentibold. Waar de koning dus begraven ligt in de abdij van Susteren, ligt de verzorgingsplaats zeer kort tegen het genoemde Graetbos en Graetheide aan. Het is weer eens wat anders dan de naam van een allang verdwenen boerderij ...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Pino » do 05 nov 2020, 11:20

Fastnet heeft bij de Raad van State een zaak gewonnen over laadpalen op Den Ruygen Hoek. Als ik het goed begrijp, had Van der Valk daar zes laadpalen voor de eigen deur willen neerzetten. Waar Fastnet het niet mee eens was, want die hebben natuurlijk een eigen laadstation daar. Fastnet voerde daarop het vrij technische verweer dat de minister een tender had moeten organiseren in plaats van gewoon de vergunning te verstrekken. Dat beroep slaagt dus.

https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/ ... 07833-1-r1

De zaak leest voor mij als vrij technisch, en wat hier ook niet helpt is dat er extra laadpalen worden geplaatst vrijwel direct naast een Fastnet-laadstation. Fastnet heeft natuurlijk moeten betalen voor het recht om daar te mogen exploiteren, dus in zoverre snap ik wel waarom zij bepaald niet blij waren met de Valk-laadpalen. Maar vroeg of laat raakt dit ook aan de vraag hoe we reizen per electrische auto en het onvermijdelijke opladen wanneer je langere stukken rijdt voor ons zien. Dan staat het Fastnet-model met voor hoge prijzen snel laden tegenover een ander model waarin je minder snel maar goedkoper laadt terwijl je een stop maakt die je toch al had voorzien. Voor lunch bijvoorbeeld. Beide kunnen naast elkaar bestaan - sterker nog: ik denk dat beide naast elkaar moeten bestaan. Geef de consument die keuze. Kortom, als Fastnet dan zogenaamd wil meebieden op de palen die bij Van der Valk voor de deur staan, laat die tender dan wel zien op laadpalen van het type waar Fastnet zich niet op toelegt. Want anders wordt het gedwongen winkelnering naar hun model toe, en daar geloof ik nou ook weer niet in. Dat lijkt me in zoverre iets dat de Staat, als verpachter/aanbesteder van wat er op onze verzorgingsplaatsen gebeurt, zich zou moeten aantrekken.


@MODS: Weet niet of al elders over deze uitspraak gepost is, dus verplaats vooral indien nodig.

H_BD
dorpsstraat
Berichten: 175
Lid geworden op: za 28 apr 2018, 13:32

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door H_BD » di 10 nov 2020, 18:29

Leuk stukje leesvoer over de oude VZP Hespelaar.

https://www.bndestem.nl/oosterhout/over ... ~a1358c2b/

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door waldo79 » di 10 nov 2020, 19:06

Dat soort artikelen mogen kranten wel vaker publiceren :woop: Heb gelijk een verwijzing en een korte samenvatting aan de Wegenwiki toegevoegd.

Plaats reactie