De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Pino
4x3 autosnelweg

Re: [F][A001] Lille - Paris

Bericht door Pino » vr 18 aug 2023, 15:18

^^ Haut Koenigsbourg is als ik me goed herinner door het departement specifiek ontwikkeld omdat ze meenden dat een mooie aire halverwege wel wenselijk zou zijn voor verkeer binnen de Elzas. Wat ik goed kan plaatsen. Weet niet of daar echt een vorm van subsidie in zit (zoals departementen hebben geïnvesteerd in aires langs de A20 en A75, die ze mede als uithangbord van de streek gebruiken), maar winst maken op de locatie zoals je ziet met Nederlandse en Duitse pachtlocaties lijkt geen groot doel te zijn geweest. Het departement heeft schoonhouden, landscaping etc trouwens ondergebracht bij de pachters E.Leclerc en Autogrill. Daar betaal je dus voor als je daar een kop koffie met croissant bestelt, maar als in die consumptie géén enorme pachtsom bij het departement hoeft te worden verwerkt is dat prima behapbaar. In zoverre is het vergelijkbaar met het model dat de tolmaatschappijen hanteren.
Coen Tunnel schreef: vr 18 aug 2023, 15:01In Italië hangt het naar mijn idee heel erg af van de weg en de locatie; langs sommige hoofdroutes liggen flinke verzorgingsplaatsen op strategische punten, zoals Secchia aan de A1 bij Modena en Villoresi langs de A8 bij Milaan. Maar dat zijn daar de uitzonderingen, de meesten zijn inderdaad kleiner en simpeler. Maar een VZP als Secchia doet me wel aan een VZP als die bij Assevilliers denken.
Secchia is echt uniek in zijn soort binnen Italië. Prima stop, maar je hebt er maar één van. Villoresi ligt mij te dicht onder de rook van Milaan en binnen een open tolsysteem, dus daar blijf ik liever weg. Voor de rest verschilt het inderdaad wel een beetje per weg langs dezelfde lijn die je in Frankrijk ziet. Op de absolute hoofdroutes Autosole en A4, A14 en A22 is het solide: tankstation, autogrill, parkeerplaats. Op andere snelwegen wordt het aanbod vanzelf kleiner: nog steeds tankstation, autogrill en parkeerplaats, maar gewoon kleiner (regelmatig een bar met nauwelijks zitplaats en zeer beperkt eet-assortiment) en vaak ook een beetje vergaan, gewoon minder sjeu. Zelfde ten zuiden van Napoli, ook op de absolute hoofdroute A2. En Sicilië is dan gewoon echt een ander land ...

Ik beperk me hier maar even tot de autosnelwegen. VZPs langs superstrade laat ik hier maar even onbesproken - onderwerp op zichzelf (maar wanneer goed gedaan, mijn grote zwak) ;)
Laatst gewijzigd door Pino op vr 18 aug 2023, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Nathan_070
woonerf

Bericht door Nathan_070 » vr 18 aug 2023, 23:54

Alvast mijn excuses dat ik niet lang van stof ben. Eerder juist kort van stof maar ik ben wel dankbaar voor de uitleg van jullie. En ik was onder de indruk van de Aires daar. Zelfs de Aires zonder tankstations vond ik voor Nederlandse begrippen al wel ruim opgezet. Maar die grote aire waar jullie het over hadden ben ik niet geweest. Het was vannacht op de terugweg richting Rotterdam. Volgens mij was het de Aire de Reasons Est. En dat vond ik al een doolhof en zeer indrukwekkend.

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » za 19 aug 2023, 9:54

Er zijn eigenlijk 3 gigantische op de A1: Assevillers (noemt nu Hauts de France denk ik), Ressons en Vémars.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » za 19 aug 2023, 10:31

^^ Assevilliers heet tegenwoordig Coeur des Hauts-de-France inderdaad. De regio Hauts-de-France heeft zich daar een paar jaar terug ingekocht. De twee andere aires die je noemt zie ik vooral als groot in oppervlakte en (vrachtwagen)parkeerplaatsen; ze zijn minder ruim in de voorzieningen dan Assevilliers. Die laatste is de klassieke grote aire halverwege; de andere twee zijn in recente jaren uitgebreid om toenemend vrachtverkeer kwijt te kunnen - zoals je eerder terecht opmerkte.

Nathan_070
woonerf

Bericht door Nathan_070 » za 19 aug 2023, 12:03

Pino schreef: za 19 aug 2023, 10:31 ^^ Assevilliers heet tegenwoordig Coeur des Hauts-de-France inderdaad. De regio Hauts-de-France heeft zich daar een paar jaar terug ingekocht. De twee andere aires die je noemt zie ik vooral als groot in oppervlakte en (vrachtwagen)parkeerplaatsen; ze zijn minder ruim in de voorzieningen dan Assevilliers. Die laatste is de klassieke grote aire halverwege; de andere twee zijn in recente jaren uitgebreid om toenemend vrachtverkeer kwijt te kunnen - zoals je eerder terecht opmerkte.
Ressons est heeft nog aardig wat voorzieningen. O.A een McDonalds en Starbucks en een Autogrill. Is het trouwens normaal in Frankrijk dat Aires indirecte aansluitingen met het onderliggende wegennet hebben?

Alfa
2x4 autosnelweg

Bericht door Alfa » za 19 aug 2023, 12:15

Pino schreef: za 19 aug 2023, 10:31 ^^ Assevilliers heet tegenwoordig Coeur des Hauts-de-France inderdaad. De regio Hauts-de-France heeft zich daar een paar jaar terug ingekocht. De twee andere aires die je noemt zie ik vooral als groot in oppervlakte en (vrachtwagen)parkeerplaatsen; ze zijn minder ruim in de voorzieningen dan Assevilliers. Die laatste is de klassieke grote aire halverwege; de andere twee zijn in recente jaren uitgebreid om toenemend vrachtverkeer kwijt te kunnen - zoals je eerder terecht opmerkte.

Eigenlijk is dat een verschrikkelijke naam, veel te lang (zeker in combinatie met Ouest en Est) en veel te nietszeggend. De regio Hauts-de-France is sowieso een administratief gedrocht.

Hier staat trouwens dat de aire de tweede grootste trekpleister in de regio is na Parc Astérix wat ik dan wel een grappig feitje vind.

Ook werd recent de speciale brug tussen de twee kanten gesloopt zonder vervanging. Kennelijk is er niet veel behoefte om van de ene kant naar de andere kant te wandelen: https://www.google.com/maps/@49.8867162 ... &entry=ttu
Laatst gewijzigd door Alfa op za 19 aug 2023, 12:24, 3 keer totaal gewijzigd.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » za 19 aug 2023, 12:16

Ik weet niet zeker hoe je de vraag bedoeld, maar in principe moet je natuurlijk altijd nog langs een tolpoortje als de weg een tolweg is. Dat een verzorgingsplaats bereikbaar is via het OWN is ook handig voor het personeel en leveringsdiensten. In Nederland kennen we dat overigens ook.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » za 19 aug 2023, 12:33

Nathan_070 schreef: za 19 aug 2023, 12:03
Ressons est heeft nog aardig wat voorzieningen. O.A een McDonalds en Starbucks en een Autogrill. Is het trouwens normaal in Frankrijk dat Aires indirecte aansluitingen met het onderliggende wegennet hebben?
Nee, maar het is goedkoper in aanleg, want je hebt al een afrit en oprit omwille van de VZP. Zeker op kleinere autoroutes worden de 2 vaak gecombineerd. Neemt ook minder plaats in beslag.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » za 19 aug 2023, 13:46

Alfa schreef: za 19 aug 2023, 12:15Hier staat trouwens dat de aire de tweede grootste trekpleister in de regio is na Parc Astérix wat ik dan wel een grappig feitje vind.
Allemaal passanten; ik weet niet of je daar als regio blij mee moet zijn. Maar grote kans dat dat heeft bijgedragen aan de keuze van de regio om in de aire te investeren om daar een beetje aan zelfpromotie te mogen doen. Hadden ze alleen niet met deze naam moeten doen. Dat ben ik met je eens (en dan kunnen we de goede en kwade kanten van de nieuwe Franse regio’s wel laten).
Ook werd recent de speciale brug tussen de twee kanten gesloopt zonder vervanging. Kennelijk is er niet veel behoefte om van de ene kant naar de andere kant te wandelen: https://www.google.com/maps/@49.8867162 ... &entry=ttu
Hebben ze meen ik gedaan bij de verbouwing in 2019. De services aan beide kanten zijn ook gelijk, dus waarom zou je een oversteek mogelijk willen maken? Toch niet omdat je je koffie liever van Starbucks hebt dan van Paul (ik noem even twee willekeurige namen)? Vroeger had je aan een van de kanten een hotel, ik meen in de rijrichting Parijs. Dat is er niet meer, dus dat zal bij de verbouwing wel aanleiding hebben gegeven tot sloop. Je kunt je ruimte beter gebruiken.

Nathan_070
woonerf

Bericht door Nathan_070 » za 19 aug 2023, 15:55

Km357 schreef: za 19 aug 2023, 12:33
Nathan_070 schreef: za 19 aug 2023, 12:03
Nee, maar het is goedkoper in aanleg, want je hebt al een afrit en oprit omwille van de VZP. Zeker op kleinere autoroutes worden de 2 vaak gecombineerd. Neemt ook minder plaats in beslag.

Ik bedoelde van die weggetjes die geen afrit zijn maar zijn aangesloten op een aire zoals dat eerst was bij Gennep bij de grensovergang

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » za 19 aug 2023, 16:08

^^ Dat lijkt me wat Vinny omschrijft: een achteringang voor personeel, leveranciers en hulpdiensten. Misschien ook voertuigen die niet de snelweg op mogen, als die een keer daar moeten zijn. Niet specifiek Frans naar mijn gevoel -in Duitsland ben ik ook met de fiets Raststättes opgereden- maar het komt daar denk ik wel vaker voor dan in Nederland.

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » za 19 aug 2023, 17:23

Komt denk ik ook in Nederland wel geregeld voor.

Bij de Hackelaar op de A1 zit of zat er een ingang voor fietsers aan de kant van Muiden.

Bij de Ruigen Hoek langs de A4 loopt er een klein paadje aan de westkant van de snelweg vanaf de Bennebroekerweg.

En zo zullen er veel meer voorbeelden zijn.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » za 19 aug 2023, 17:36

^^ Nederland heeft er absoluut - dat weersprak ik ook niet. Paar maanden terug het wegrestaurant op Hoge Kwel aan de A7 benaderd via de achterkant (want ik moest terug naar Amsterdam en dat was makkelijker wegrijden). Daar is zelfs een speciaal parkeerplaatsje op OWN, en je loopt zo de VZP op. Maar ik heb dus wel het gevoel dat het in Nederland wat minder vaak voorkomt.

Niet dat het in Frankrijk of Duitsland 100% standaard is trouwens. Heb eerder het gevoel dat als er toevallig een OWN-weg in de buurt ligt (of toch al moest worden verlegd om de snelweg aan te leggen), men wel even voor die achter-ingang zorgt. Ligt die er niet, dan doet men het zonder problemen zonder. Ik denk ook zo vlug aan verzorgingsplaatsen die tussen een snelweg en een rivier in liggen: Gotthard-Nord in Zwitserland, Adige-Est op de Italiaanse A22. Nou, even goede vrienden dan hoor 8-)

paolie
expressweg

Bericht door paolie » zo 20 aug 2023, 17:23

Pino schreef: za 19 aug 2023, 17:36 ^^ Nederland heeft er absoluut - dat weersprak ik ook niet. Paar maanden terug het wegrestaurant op Hoge Kwel aan de A7 benaderd via de achterkant (want ik moest terug naar Amsterdam en dat was makkelijker wegrijden). Daar is zelfs een speciaal parkeerplaatsje op OWN, en je loopt zo de VZP op. Maar ik heb dus wel het gevoel dat het in Nederland wat minder vaak voorkomt.
Knuvelkes en Patiel aan de A2 hebben ook beide een achteringang voor voetgangers.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 20 aug 2023, 17:33

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » zo 20 aug 2023, 17:43

paolie schreef: zo 20 aug 2023, 17:23 Knuvelkes en Patiel aan de A2 hebben ook beide een achteringang voor voetgangers.
Heb bij Knuvelkes wel eens vrachtwagenchauffeurs door dat hek zien gaan voor een ommetje. Als je ergens dan toch langere tijd stil moet staan ivm rijtijden, geeft zo’n hek toch wel meer kans op een verzetje.

Palance
4x5 autosnelweg

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Palance » di 22 aug 2023, 20:20

VZP Sandelingen ligt in beide richtingen tussen de op- en afrit Hendrik-Ido-Ambacht. Ik zag pas dat er een soort van personeelsingang (voor auto’s) is van het OWN naar de VZP

Sandelingen-West https://goo.gl/maps/eVxdS2ZmrtfuGbNn7

Sandelingen-Oost https://goo.gl/maps/GVAddXseAYPSuSe36
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter » di 22 aug 2023, 20:31

Sommigen hebben ook een legale toegang tot OWN, zoals Witte Bergen ( of is dat geen VZP?, maar het is ook geen reguliere afrit ), Of Zurich en Kornwerderzand. Monument op de afsluitdijk is (maar nu even niet) ook per fiets bereikbaar.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 22 aug 2023, 21:19

De Witte Bergen lijkt me een hotel wat via een eigen aansluiting bereikbaar is. Het is mogelijk ter plekke het OWN te gebruiken.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 22 aug 2023, 23:52

Afbeelding
A2, Jutphaas. Bruggetje voor voetgangers.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 22 aug 2023, 23:54

Peter schreef: di 22 aug 2023, 20:31 Witte Bergen ( of is dat geen VZP?, maar het is ook geen reguliere afrit )
Het heeft tegenwoordig een afritnummer, dus mogen we het best een reguliere afrit noemen. Vzp's hebben geen nummer.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Lekkere Kwal
autoweg

Bericht door Lekkere Kwal » wo 23 aug 2023, 0:07

Sterker nog, het was altijd al een reguliere afrit waar slechts het grootste nut, de kom van Laren bereiken, van is weggevallen toen de nieuwe afrit aan de A27 werd geopend.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » wo 23 aug 2023, 12:01

Er zijn legio VZP's met ingangen voor personeel/voetgangers, of anderszins verbindingen met OWN, sommigen afgesloten met een slagboom, hek of klaphek, maar velen vrij toegankelijk, al moet je er soms wat moeite voor doen omdat je op een pad of onverharde weg uitkomt. Bij sommigen zal het hek altijd dicht zijn, maar velen lijken in ieder geval voor voetgangers bruikbaar. Sommigen zijn zelfs met de auto te gebruiken, er staat niet eens altijd een verbodsbod (A7 VZP Laerd bijvoorbeeld).

Ik heb gepoogd een lijstje te maken. Het zijn er rond de 100, waarvan ik schat dat zo'n 70-80 zonder problemen voor voetgangers te bereiken zijn. Als er een hek zit is het soms lastig te bepalen of dat door voetgangers eenvoudig geopend kan worden, of er langs gelopen kan worden, maar ik denk dat deze schatting aardig klopt.

Aansluitingen die alleen een bedrijf bereiken (zoals A1 VZP Bastion of A6 VZP Wellerzand) heb ik niet meegeteld. VZP's die via een voetgangerstunnel of -brug verbonden zijn met een VZP die op enige wijze een verbinding met het OWN heeft (en dus eventueel ook voor voetgangers te bereiken zijn) heb ik ook niet meegeteld.

A28, VZP Haerst (er ligt inmiddels een nieuw bruggetje)
A28, VZP 't Loo, doorgang naar Bovenheigraaf
A28, VZP Hendriksbos, doorgang naar Schotweg
A28, VZP Dekkersland (hek)
A28, VZP De Markte
A28, VZP De Haere
A28, VZP Leuvenhorst (hek)
A1, VZP Bruggelen
A1, VZP De Hucht, doorgang naar Hoog Buurloseweg
A1,VZP Struik, doorgang naar Langstraat
A1, VZP De Poppe
A50, VZP Het Veen, doorgang naar Eikenlaan
A50, VZP De Brink, doorgang naar personeelsparkeerplaats en Elsbosweg
A50, VZP De Somp, doorgang naar Van Spreekenslaan
A12, VZP Bergh-Noord, parallelweg langs afrit om vanaf OWN VZP te bereiken (al is er formeel een verbod om af te slaan)
A12, VZP Bergh Autoweg (grensparkeerplaats, via dezelfde parallelweg als Bergh-Noord)
A325, VZP Hogewei (hek)
A325, VZP Kempke
A6, VZP Aalscholver (toegang tot wandelroutes Oostvaardersplassen)
A6, VZP Lepelaar (via restaurant toegang tot wandelroute Ooievaarsplas)
A7, VZP Aldewei (hek)
A7, VZP Veenborg (hek)
A7, VZP Roode Til, geeft toegang tot pad langs sloot vanaf waar Scheemderzwaag te bereiken is
A7, VZP Meedenertol, geeft toegang tot pad langs sloot vanaf waar Scheemderzwaag te bereiken is
A7, VZP Poort van Groningen
A32, VZP Smarpot, naastgelegen parkeerplaats alleen voor personeel en leveranciers
A31, VZP De Mieden
A7, VZP Laerd
A12, VZP Ginkelse Zand
A12, VZP Oudenhorst (hek)
A12, VZP De Forten
A27, VZP 't Veentje (naar onverharde weg langs Goyergracht)
A1, VZP Hackelaar
A9, VZP Hammerstein (hek)
A200, VZP De Liede
A7, VZP Zaandam-Zuid (zelfs met benzinepomp langs OWN)
A7, VZP Zaandam-Noord
A9, VZP Twaalfmaat
A7, VZP Kruisoord
A7, VZP Hoge Kwel, ook t.b.v. bushalte
A7, VZP Den Oever, doorgang naar fietspad Frieseweg?
A7, VZP Monument
A7, VZP Breezanddijk
A2, VZP Jutphaas
A2, VZP Bisde (hek, brug in slechte staat)
A2, VZP De Lucht-West
A15, VZP Overbroek
A15, VZP Varakker
A18, VZP Geulenkamp
A4, VZP Den Ruyghen Hoek-West (ook t.b.v. bushalte)
A4, VZP Den Ruyghen Hoek-Oost, ook t.b.v. bushalte
A73, VZP Lokkant
A77, VZP Gennep Autoweg (grensparkeerplaats)
A73, VZP De Wuust
A67, VZP Venlose Heide (grensparkeerplaats)
A67, VZP Helenaveen, doorgang richting Zinkskesweg
A67, VZP Oeijenbraak
A2, VZP Patiel
A2, VZP Knuvelkes
A2, VZP Kruisberg (geen hek en geen noemenswaardige fysieke barrière)
A2, VZP Het Anker
A2, VZP Roevenpeel
A50, VZP Sonse Heide (hek)
A59, VZP Geffense Barrière
A59, VZP De Lucht
A270, VZP Vaarle
A2, VZP Ooiendonk
A2, VZP Velder
A58, VZP Kloosters (onverhard pad langs vangrail)
A58, VZP Kerkeind (hek)
A58, VZP Molenheide
A58, VZP Lage Aard
A58, VZP Liesbos
A58 VZP Hoezaar (geen noemenswaardige fysieke barrière)
A58, VZP Mastpolder
A58, VZP Wouwse Tol-Zuid
A58, VZP Wouwse Tol-Noord
A4, VZP Zandvliet (voor hulpdiensten)
A58, VZP 't Scheld
A17, VZP 't Hol
A17, VZP Keizershof (geen noemenswaardige fysieke barrière)
A17, VZP Bazius (geen noemenswaardige fysieke barrière)
A59, VZP De Fendert (geen noemenswaardige fysieke barrière)
A29, VZP Buttervliet (t.b.v. bushalte)
A15, VZP Staaldiep
A15, VZP Ridderkerk
A15, VZP Steenenhoek
A15, VZP Den Bout
A16, VZP Hazeldonk-Oost
A16, VZP Den Hoek
A16, VZP De Zuidpunt
A16, VZP Sandelingen-West
A27, VZP Kalix Berna
A27, VZP De Keizer
A12, VZP Bodegraven (langs La Place en Gr8 Hotel)
A12, VZP De Andel (hek)
A13, VZP Ruyven
A4, VZP Bospoort (geen noemenswaardige fysieke barrière)
A76, VZP Tienbaan (aansluiting met de Preutersweg bij Bocholtz, kan in beide richtingen door auto's gebruikt worden)
A29, VZP Mijnsheerenland
N31, VZP 't Strand
N50, VZP Zalkerbroek (voor hulpdiensten, vroeger ook voor personeel)
N205, VZP Vijfhuizen-Zuid
N205, VZP Vijfhuizen-Noord
N34, VZP Westerveld
N59, VZP De Tille
N281, VZP Keulseweg
N281, VZP In de Cramer
N366, VZP Nieuwe Pekela-Zuid

Nog een bijzondere, VZP Lemsterhop aan de A6 is niet voor voetgangers bereikbaar, maar wel vanaf het water: er zit een steiger aan de Lemstervaart:

A6, VZP Lemsterhop

Bij VZP Witte Molen aan de A28 zat een pad om vanaf de VZP naar de gelijknamige molen te lopen, maar ergens rond begin 2021 is dat opgebroken.

Op de A73 bij VZP Hondsiep is ergens na 2019 dit pad aangelegd, maar het loopt vooralsnog dood op een hek. Wellicht is hier een doorsteek gepland?

A73, VZP Hondsiep

Op de A73 bij VZP Hoogvonderen staat een laag hek, wat duidelijk geen belemmering is om toch vanaf het OWN de VZP te betreden:

A73, VZP Hoogvonderen

Een soortgelijke situatie langs de A2 bij VZP Vossedal:

A2, VZP Vossedal

Op de A67 bij VZP Deersels is de situatie mij onduidelijk. Het staat niet op de kaart, maar er lijkt hier wel een verbinding te zijn naar het bospad achter de VZP:

A67, VZP Deersels

Op de A2 bij VZP Swentibold is het mij ook onduidelijk, al lijken de satellietbeelden te suggereren dat er hier een zandpaadje naar het Bornerheidepad loopt:

A2, VZP Swentibold
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op ma 04 sep 2023, 13:11, 3 keer totaal gewijzigd.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » wo 23 aug 2023, 22:56

De VZP De Forten aan de A12 is ook bereikbaar voor fietsers en voetgangers via een doorgang.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » wo 23 aug 2023, 23:33

Mijn fout, die had ik over het hoofd gezien. Nu toegevoegd.

omNOMNOMNOM
stadsweg

Bericht door omNOMNOMNOM » zo 03 sep 2023, 2:58

Coen Tunnel schreef: wo 23 aug 2023, 12:01 Op de A2 bij VZP Swentibold is het mij ook onduidelijk, al lijken de satellietbeelden te suggereren dat er hier een zandpaadje naar het Bornerheidepad loopt:

A2, VZP Swentibold
Mijn ouders wonen daar redelijk in de buurt, bij Swentibold kan je zelfs van twee kanten komen. Er ligt inderdaad een paadje naar het Bornerheidepad maar aan de andere kant van de verzorgingsplaats ligt nog een toegang:

https://maps.app.goo.gl/P25jTdQEyZm1ajWX9

Vlak daarbij ligt overigens een naturistencamping, maar over naaktlopers op de A2 heb ik nooit wat gehoord.

paolie
expressweg

Bericht door paolie » zo 03 sep 2023, 10:41

Bij Knuvelkus (A2) zit links van het hek een vrije doorgang voor voetgangers met een houten klaphekje.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » zo 03 sep 2023, 11:34

paolie schreef: zo 03 sep 2023, 10:41 Bij Knuvelkus (A2) zit links van het hek een vrije doorgang voor voetgangers met een houten klaphekje.
Inderdaad! :top: Die had ik gemist.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 03 sep 2023, 11:56

VZP Mijnsheerenland aan de A29. Ik weet niet eens of het hek open is voor publiek of enkel voor personeel met een sleutel, maar hoe dan ook: Je moet een stuk door het gras langs de oprit lopen wil je dat kunnen bereiken.
https://goo.gl/maps/Hskwq4UnsBWR29Cb8

Aan de andere kant, aan de Westdijk, staan wel auto’s geparkeerd niet ver van het hek.
https://goo.gl/maps/PG69w2ViawFw9LDS9

Autosnelwegen.net

Steyn_E
autoweg

Bericht door Steyn_E » zo 03 sep 2023, 18:54

Edit: spuit 11, waren al genoemd.