OldSchool:Mitch schreef:Wat is Old-School en NBA eigenlijk? Sorry hoor dat ik het niet weet, maar ik vroeg het me af

NBA:

Moderator: Moderatoren
OldSchool:Mitch schreef:Wat is Old-School en NBA eigenlijk? Sorry hoor dat ik het niet weet, maar ik vroeg het me af
Die hebben aan het begin van die oprit altijd al een handwijzer gezien met afstanden tot de steden waar de snelweg naartoe leidt, dus dat probleem is er niet.SnarfFlevoland schreef:Logischer? De mensen die de snelweg bij die oprit net zijn opgekomen moeten dan pas wachten tot de volgende afrit... (niet echt logisch :P )Coen Tunnel schreef:Maar in mijn ogen wel logischer.
Ah, natuurlijk. Bedankt voor je geheugensteuntje.ViaHaaren schreef:Die hebben aan het begin van die oprit altijd al een handwijzer gezien met afstanden tot de steden waar de snelweg naartoe leidt, dus dat probleem is er niet.
Klopt:Mitch schreef:Okee helemaal duidelijk. Is redesign nu wat vooral wordt aangegeven met anwb-uu?
Jawel hoor, het zijn gewone HWN borden. Dit stuk is als een Schnellstrasse gebouwd. Daar horen dezelfde borden bij als die je ook op alle andere Schnellstrassen en Autobahnen in Oostenrijk vindt.doorntje schreef:De borden die SnarfFlevoland laat zien zijn dan ook geen snelwegborden...
Ah, op die manier.doorntje schreef:Dat weet ik, maar op snelwegen vindt ik de bewegwijzering toch echt veel drukker/lelijker/onleesbaarder doordat ze bijv.
Hoeveel lettertypes gebruiken die wel niet?Vinny schreef:Ik vind dit overigens ook wel een mooie wegwijzer. Al ligt het meer aan het schattige lettertype
Inhoudelijk heb ik er trouwens het nodige op aan te merken, zoals het ontbreken van wegnummers
Nu niet meer, wij gebruiken tegenwoordig bij afriten ook zulke markeringen. Daar komt nog eens bij dat je die verlichting ook in België vind alsook de vaingrails en de elektronisch signalisatieSnelwegfreak schreef:Nou wil ik toch niet veel zeggen hoor, maar het wegbeeld is óverduidelijk Frans. In ieder geval de markering.
SNV, Caractères, Helvetica en dat lettertype voor toeristische doelen.Snelwegfreak schreef:Twee.
Ik denk dat het onderscheid met 3 kleuren minder handig is dan in grotere landen. Omdat er in veel gebieden alleen logische routes via de snelweg zijn, en tolwegen nagenoeg ontbreken, zouden er op veel plaatsen voornamelijk blauwe en witte doelen verschijnen en zouden de groene routes vooral buiten de Randstad en aangrenzende gebieden zijn gesitueerd. Toch zou ik een kleurenonderscheid in Nederland ook (of misschien juist) midden in de steden in de Randstad wel waarderen. Dat kan dan ook iets als het Duitse systeem op niet-snelwegen zijn.Feder schreef:Sommige landen lenen zich volgens mij meer voor een systeem met een kleurenonderscheid dan andere landen. Het Franse systeem zou in NL tot een vervelende kleurenkermis leiden. Een groot aantal wegwijzers zou meerdere blauwe (autosnelweg), groene (grote stad in de buurt via niet-autosnelweg), en witte (lokaal, omgeving) bestemmingen krijgen. Dit in tegenstelling tot Frankrijk, waar vaak geen autosnelweg in de buurt is (dus geen blauw) en maar 1 of 2 grote steden in de buurt zijn (dus slechts 2 groene bestemmingen).
Franse markering? Hoe bedoel je dat?Snelwegfreak schreef:Nou wil ik toch niet veel zeggen hoor, maar het wegbeeld is óverduidelijk Frans. In ieder geval de markering.