[A][A021] A21 Wiener Außenring Autobahn

Moderator: Moderatoren

roylabruyere
stadsweg

[A][A021] A21 Wiener Außenring Autobahn

Bericht door roylabruyere » vr 28 aug 2009, 12:41

Hier de 2e reportage van de terugweg!

Afbeelding

http://picasaweb.google.nl/TreinSpotter ... ltlengbach#

Veel kijkplezier!
Wie niet van de Wegen geniet, geniet niet van zijn Leven!

Frits
2x2 autosnelweg

Re: [FOTO][AT] A3/A2 - Wien - Altlengbach

Bericht door Frits » vr 28 aug 2009, 19:27

Afbeelding
^Met de pijlen omhoog kan je goed verkeerssituaties uitleggen, maar of dit duidelijk is? De kaders lijken voor indirecte bestemmingen gebruikt te worden.

Afbeelding
^Deze werkzaamheden staan ook op NOS teletekst vermeld. Een ovaaltje met Duitsland lijkt me overigens hier nog niet nodig.

Mooie fotoserie weer!
De autogordel: een band voor het leven.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » vr 28 aug 2009, 20:03

Prachtige fotoserie weer! :D *Geniet van Oostenrijkse wegwijzers* :hypocrite:
Frits schreef:Een ovaaltje met Duitsland lijkt me overigens hier nog niet nodig.
Ach, in Oostenrijk zijn ze gewoon heel goed internationaal ingesteld! Positief toch? Het land is één der rijkste landen ter wereld! Stukken rijker dan Nederland. Dat hadden we natuurlijk weer niet gedacht. :P Maar goed, dat verklaard wel deels die symbooltjes. Een rijk land moet ook internationaal gericht zijn (anders wordt je niet zomaar rijk). Ik zou willen dat Duitsland dat ook wat meer deed. Stel je voor dat als je bijv. bij Kreuz Oberhausen komt aanrijden en landen als Luxemburg (rijkste land ter wereld), Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië allemaal al zag aangegeven. En van Wenen naar Duitsland is wel even stukken verder als van Groningen naar Maastricht.

Even de officiële cijfers: Om precies te zijn staat Oostenrijk op plaats 8 van rijkste landen ter wereld en op plaats 3 van gelukkigste landen ter wereld.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

roylabruyere
stadsweg

Bericht door roylabruyere » vr 28 aug 2009, 20:44

^^ Kijk daar hebben we nog is wat aan!

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » vr 28 aug 2009, 21:43

Het zal niet zozeer met de rijkdom van het land te maken hebben, als wel met het feit dat Oostenrijk een zeer belangrijk transitland is.
Door de ovaaltjes hoeft het transitverkeer alleen maar het ovaaltje van het volgende land te volgen en hoeven ze zich niet druk te maken om plaatsen als Linz of Graz.

De verkeersstromen van Duitsland via Wenen naar Hongarije of van Duitsland naar Slovenie zal vele malen groter zijn dan bv. een verkeersstroom Denemarken - Luxemburg. Daarom is het niet nodig om in Keulen allemaal ovaaltjes te gaan aangeven.

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » vr 28 aug 2009, 21:45

Om precies te zijn staat Oostenrijk op plaats 8 van rijkste landen ter wereld en op plaats 3 van gelukkigste landen ter wereld.
Vind het, vanuit een wetenschappelijk perspectief bezien, behoorlijk nietszeggend :x

Het kan hoe dan ook geen reden zijn voor priegelige en te drukke bewegwijzering :!:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » vr 28 aug 2009, 23:56

waldo79 schreef:Vind het, vanuit een wetenschappelijk perspectief bezien, behoorlijk nietszeggend
Zo kan je alle onderzoeken wel ontkrachten... :wijsvinger:
waldo79 schreef:Het kan hoe dan ook geen reden zijn voor priegelige en te drukke bewegwijzering
Dat zeg ik ook niet, maar een rijk en internationaal land moet zeker andere landen goed aangeven.
Willem schreef:Het zal niet zozeer met de rijkdom van het land te maken hebben, als wel met het feit dat Oostenrijk een zeer belangrijk transitland is.

Uiteraard, Oostenrijk is een heel groot transit verkeer land. Maar wat denk je dat de Oostenrijkers verdienen op het doorvoeren van producten? Best veel!
Willem schreef:Daarom is het niet nodig om in Keulen allemaal ovaaltjes te gaan aangeven.
Dat ben ik zeker wel met je eens, maar waarom zetten ze dan bij Basel geen 'CH' schildjes neer op de A5? Dat doen ze pas helemaal op het laatst.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » za 29 aug 2009, 9:03

Omdat de verwijzingen "Basel" vanaf plaatsen als Hattenbach en de Mönchhofdreieck al meer dan voldoende aangeven dat je op weg bent naar Zwitserland? :idea:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » za 29 aug 2009, 9:37

^^ Basel ligt ook voor een klein deel in Duitsland. ;)

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » za 29 aug 2009, 11:49

^^
Wat bazel je nu? :mrgreen:
De aansluitende stad in Duitsland heet volgens mij Weil am Rhein en niet Basel...

marcel
2x2 autosnelweg

Bericht door marcel » za 29 aug 2009, 12:30

Frits schreef:Afbeelding
^Met de pijlen omhoog kan je goed verkeerssituaties uitleggen, maar of dit duidelijk is? De kaders lijken voor indirecte bestemmingen gebruikt te worden.
Wat mij betreft had hier alleen Wien A2 E59 rechtdoor moeten staan, en rechtsaf had men St. Pölten en vooral CZ kunnen weglaten (voor Tsjechië kun je hier uiteraard ook rechtdoor)

roylabruyere
stadsweg

Bericht door roylabruyere » za 29 aug 2009, 12:50

Vind je het handig als al het vrachtverkeer naar CZ in Wien-Zentrum komt? Dan kunnen we best wat files verwachten denk ik. Ik vind het goed dat het verkeer om de stad heen wordt geleid.

marcel
2x2 autosnelweg

Bericht door marcel » za 29 aug 2009, 13:11

Ik zie nu dat het gaat om een omleiding via S1-A4 i.p.v. A2-A23. Eigenlijk zou dan de E59 beter ook zo geleid kunnen worden.

roylabruyere
stadsweg

Bericht door roylabruyere » za 29 aug 2009, 14:53

Ja, dat hadden ze inderdaad wel beter kunnen doen.

Afbeelding
Dit is misschien een nog beter idee?

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » za 29 aug 2009, 15:49

Seat Ibiza schreef:De aansluitende stad in Duitsland heet volgens mij Weil am Rhein en niet Basel...
Dat is een voorstadje ja, maar het hoort bij de agglomeratie van Basel. ;) Met andere woorden: Het hoort nog gewoon bij Basel. Overigens heb je ook nog een treinstation in Basel van de Duitsers, oftewel de Basel Badischer Bahnhof. Daar stoppen alle treinen eerst, voordat ze op het centraal station van Basel komen (Basel SBB).

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » za 29 aug 2009, 16:46

SnarfFlevoland schreef:Dat is een voorstadje ja, maar het hoort bij de agglomeratie van Basel. ;)
Dat klopt, maar het wil niet zeggen dat het deel in Duitsland daarom ook Basel heet of er toe behoort.
SnarfFlevoland schreef:Met andere woorden: Het hoort nog gewoon bij Basel.

Onzin dus. Vaals kan ook tot de agglomeratie van Aken worden gerekend, maar het hoort toch echt niet bij Aken.
SnarfFlevoland schreef:Overigens heb je ook nog een treinstation in Basel van de Duitsers, oftewel de Basel Badischer Bahnhof. Daar stoppen alle treinen eerst, voordat ze op het centraal station van Basel komen (Basel SBB).
Basel Badischer Bahnhof ligt gewoon in Zwitserland...

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » za 29 aug 2009, 17:15

Het Badischer Bahnhof is nog wel in beheer van de Deutsche Bahn. En er geldt een speciale regeling, waardoor je nog niet binnen Zwitsers douanegebied bent. Heb wel eens begrepen dat die douane-regeling de voornaamste reden is dat ook intercities nog steeds op het Badischer Bahnhof stoppen. In de twee minuten dat de trein er stopt wordt de hele restauratie leeggehaald om heffing van invoerrechten te voorkomen.

Overigens verandert dat helemaal niets aan de zaak dat Basel natuurlijk absoluut niet Duits te noemen valt. Weil am Rhein en Lörrach kunnen daar niets aan veranderen. Huningue maakt van Basel evenmin een Franse stad.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » za 29 aug 2009, 18:15

Het Badischer Bahnhof is, zoals de naam al zegt, Duits extraterritoriaal grondgebied in Zwitserland. Het station hoort dus tot Duitsland. Dat is vooral om treinen van Weil am Rhein richting Waldshut een douane-controle te besparen.
Door deze regeling hoeven alleen uit- en instappende reizigers gecontroleerd te worden.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » za 29 aug 2009, 18:32

Seat Ibiza schreef:Dat klopt, maar het wil niet zeggen dat het deel in Duitsland daarom ook Basel heet of er toe behoort.
Oh nee? Je ziet anders genoeg voorstadjes die de naam van de grote stad dragen en vervolgens daaronder de vermelding van de naam van het voorstadje.
Seat Ibiza schreef:Vaals kan ook tot de agglomeratie van Aken worden gerekend, maar het hoort toch echt niet bij Aken.
Nee, want Vaals is geen agglomeratie van Aken. Weil am Rhein is dat wel van Basel. :idea:
Seat Ibiza schreef:Basel Badischer Bahnhof ligt gewoon in Zwitserland...
Dat wist ik wel. ;)

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » za 29 aug 2009, 18:43

SnarfFlevoland schreef:[Nee, want Vaals is geen agglomeratie van Aken. Weil am Rhein is dat wel van Basel. :idea:
Hoezo dat verschil? De bebouwing van Vaals loopt over de grens door in Aken, net zoals de bebouwing van Weil am Rhein doorloopt in die van Basel. Dus als je Weil als onderdeel van Basel ziet, moet je Vaals (met 33 % van de bevolking Duitsers) net zo goed als onderdeel van Aken zien.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » za 29 aug 2009, 19:51

SnarfFlevoland schreef:Oh nee? Je ziet anders genoeg voorstadjes die de naam van de grote stad dragen en vervolgens daaronder de vermelding van de naam van het voorstadje.
Het gaat hier om Basel. Dragen de plaatsen in Duitsland die tegen Basel aanliggen de naam Basel? Nee dus.
SnarfFlevoland schreef:Vaals is geen agglomeratie van Aken. Weil am Rhein is dat wel van Basel.
Waar haal je deze "wijsheden" nu weer vandaan? :dontknow:
Seat Ibiza schreef:Basel Badischer Bahnhof ligt gewoon in Zwitserland...
SnarfFlevoland schreef:Dat wist ik wel. ;)
Waarom noem je het dan als argument om aan te tonen dat Basel volgens jou ook in Duitsland ligt?

Dit begint weer eens tekenen van "discussiëren op z'n Snarfs" te vertonen; over meningen kun je oeverloos discussiëren, maar jij verdraait gewoon (bewust?) feiten.

Ditho
verkeersader

Bericht door Ditho » za 29 aug 2009, 20:43

Mooie foto's Roy! :blauweduim:
Ze worden steeds beter en een mooi landschap! :top:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » za 29 aug 2009, 22:34

Seat Ibiza schreef:Waar haal je deze "wijsheden" nu weer vandaan?
Wikipedia Encyclopedie schreef:Weil am Rhein heeft een oppervlakte van 19,47 km² en ligt in het zuidwesten van Duitsland tegen de Zwitserse grens. De stad behoort tot de agglomeratie van Bazel.
Zoek ook maar eens Vaals erop na, daar kom je niks tegen dat het een agglomeratie van Aken zou zijn.
Seat Ibiza schreef:Waarom noem je het dan als argument om aan te tonen dat Basel volgens jou ook in Duitsland ligt?
Graag mijn tekst wel even goed interpreteren hè? Ik heb gezegd dat het van de Duitsers is. Moet het dan op Duits grondgebied staan? Natuurlijk niet! :o
Seat Ibiza schreef:"discussiëren op z'n Snarfs"
Leuke woordspeling! :lol: Maar je moet niet direct gaan (voor)oordelen! :wijsvinger: Grapje maken is leuk, maar geen rare dingen (dat ik bijv. de boel met opzet zou verdraaien). Ik haal die informatie gewoon van wikipedia af. En je kan die informatie via Google ook op hele andere websites vinden.

roylabruyere
stadsweg

Bericht door roylabruyere » zo 30 aug 2009, 9:06

Ditho schreef:Mooie foto's Roy! :blauweduim:
Ze worden steeds beter en een mooi landschap! :top:
Dankje!

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » zo 30 aug 2009, 10:26

SnarfFlevoland schreef:Ik haal die informatie gewoon van wikipedia af.
Zoals je zelf ook wel weet, kan iedereen informatie toevoegen op wikipedia. Dat er bij Vaals niks staat over de agglomeratie Aken en bij Weil am Rhein wel over de agglomeratie Basel, bewijst dus helemaal niks van jouw stelling. Een agglomeratie is geen bestuurslaag of iets dergelijks; het is een samenvallende bebouwingsstructuur en het is zowel bij Vaals als bij Weil am Rhein zo dat de bebouwing vastzit aan een grotere stad, die toevallig aan de andere kant van de grens ligt. Verschil tussen die twee is er niet, behalve de nikszeggende vermelding in wikipedia.

Als je je stelling: "Basel ligt gedeeltelijk in Duitsland" nu eens echt zou kunnen bewijzen, door bijvoorbeeld een kaart te laten zien met de naam Basel die bij een Duits stadsdeel hoort, of foto's van Duitse komborden met de naam Basel, dan laat maar komen. Kun je dat niet, dan geef gewoon toe dat je fout zit en zet een punt achter deze onzindiscussie.

SnarfFlevoland schreef:... je moet niet direct gaan (voor)oordelen! Grapje maken is leuk, maar geen rare dingen (dat ik bijv. de boel met opzet zou verdraaien).

Direct? Ik denk dat ik je niet hoef te verwijzen naar eerdere ontspoorde discussies, want die herinner je je vast nog wel...

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 30 aug 2009, 10:48

SnarfFlevoland schreef:Ik haal die informatie gewoon van wikipedia af.
Wikipedia als dé betrouwbaarste bron beschouwen is nou niet echt bepaald slim te noemen. :roll:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 30 aug 2009, 10:53

Nou in het geval van agglomeratie dan kom je weer in de 'postcode'discussie terecht die we eerder voerden: Er is geen wettelijk omschreven definitie van agglomeratie. Ik weet dat de VN vaak aanééngesloten bebouwing op basis van satellietbeelden definieert, waarbij vervolgens officiële gemeentegrenzen worden gevolgd. Dit leidt tot de bizarre situatie dat Nieuw Vennep wel bij de agglomeratie Amsterdam hoort (omdat Badhoevedorp in de gemeente Haarlemmermeer aan Amsterdam vast zit) en Broek in Waterland niet... :o
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » zo 30 aug 2009, 10:57

Redelijk wat landen hebben statistische bureaus die agglomeraties definiëren. In Nederland is dat niet zo, waardoor je vage termen als "De Randstad" krijgt waarvan dan vervolgens geclaimd wordt dat die tussen de 6 en 10 miljoen inwoners telt. :roll:

Overigens kan je best stellen dat Weil am Rhein onderdeel is van de agglomeratie Basel. Of Vaals van Aachen. Maar dat zegt nog niet dat die plaatsen ook echt bij die stad horen. Claimen dat Weil am Rhein bij Basel hoort, of dat Basel zelfs in Duitsland ligt is dus grote onzin.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg

Bericht door SnarfFlevoland » zo 30 aug 2009, 13:35

Chris schreef:Maar dat zegt nog niet dat die plaatsen ook echt bij die stad horen. Claimen dat Weil am Rhein bij Basel hoort, of dat Basel zelfs in Duitsland ligt is dus grote onzin.
Weil am Rhein is een gewoon voorstadje op Basel. Het hoort inderdaad niet bij de 'kern' Basel, of bij het vroegere Kleinbasel. Maar ik heb zeker niet gezegd dat de kern Basel zelf in Duitsland ligt, alswel het verstedelijkte gebied (de agglomeraties eromheen).
Palance schreef:Wikipedia als dé betrouwbaarste bron beschouwen is nou niet echt bepaald slim te noemen.
Het is zeker niet dé betrouwbaarste bron, maar je kan die informatie ook gewoon op andere websites vinden, doormiddel van Google. Zoek maar eens op agglomeraties. Vaals kom ik dan verder ook niet echt tegen als agglomeratie van Aken.

Ik zeg dus ook absoluut niet dat Basel van haar eigen kern in Duitsland heeft, maar wel agglomeraties reken ik toch wel tot een bepaalde stad. Nee, niet zoiets vaags als 'De Randstad', maar denk even aan duidelijke agglomeraties. In Duitsland zie je het ook vaak op de borden, zoals bijv. Aachen-Brand. Brand is een aparte kern, maar is een agglomeratie van Aken en hoort zodanig ook bij de stad. Zo heb ik het ook met aardrijkskunde geleerd. Brand bij Aken is daarvan alleen een voorbeeldje. Ik heb zelfs bij Lörrach een bord gezien met Basel-Weil erop. Dit was overigens in 1996, toen ik daar in de buurt op vakantie was.
Seat Ibiza schreef:Direct? Ik denk dat ik je niet hoef te verwijzen naar eerdere ontspoorde discussies, want die herinner je je vast nog wel...
Dacht je nou echt dat ik een onbegonnen discussie wilde beginnen? Nou ja zeg... :roll: Volgens mij zitten hier controleurs, die het leuk vinden om je eens flink te vermanen als iets verkeerd overkomt.

Wellicht kwam het over alsof de kern 'Basel' in Duitsland zou liggen. Dat bedoelde ik echter niet. Nou ligt Basel wel aan de rechterkant van de Rijn (voormalig Kleinbasel), maar ik bedoel zeker niet dat de kern zelf in Duitsland zou liggen. Basel heeft nou eenmaal een verstedelijk gebied, met meerdere stadjes eromheen, ook in Frankrijk. En als je van 500 km afstand 'Basel' ziet aangegeven, kan je wellicht denken dat je naar Zwitserland gaat, maar je zou daar ook het gehele verstedelijkte gebied mee kunnen bedoelen.

brandsrus
dorpsstraat

Bericht door brandsrus » zo 30 aug 2009, 15:34

^^ Leuke discussie maar volgens mij is dit een fotoreportage.

ff weer terug ontopic

Roy mooie foto's, ga zo door, een compleet nieuw stuk; ben der zelf nooit geweest.