http://picasaweb.google.nl/TreinSpotter ... ltlengbach#
Veel kijkplezier!
Moderator: Moderatoren

Ach, in Oostenrijk zijn ze gewoon heel goed internationaal ingesteld! Positief toch? Het land is één der rijkste landen ter wereld! Stukken rijker dan Nederland. Dat hadden we natuurlijk weer niet gedacht. :P Maar goed, dat verklaard wel deels die symbooltjes. Een rijk land moet ook internationaal gericht zijn (anders wordt je niet zomaar rijk). Ik zou willen dat Duitsland dat ook wat meer deed. Stel je voor dat als je bijv. bij Kreuz Oberhausen komt aanrijden en landen als Luxemburg (rijkste land ter wereld), Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië allemaal al zag aangegeven. En van Wenen naar Duitsland is wel even stukken verder als van Groningen naar Maastricht.Frits schreef:Een ovaaltje met Duitsland lijkt me overigens hier nog niet nodig.
Vind het, vanuit een wetenschappelijk perspectief bezien, behoorlijk nietszeggendOm precies te zijn staat Oostenrijk op plaats 8 van rijkste landen ter wereld en op plaats 3 van gelukkigste landen ter wereld.
Zo kan je alle onderzoeken wel ontkrachten...waldo79 schreef:Vind het, vanuit een wetenschappelijk perspectief bezien, behoorlijk nietszeggend
Dat zeg ik ook niet, maar een rijk en internationaal land moet zeker andere landen goed aangeven.waldo79 schreef:Het kan hoe dan ook geen reden zijn voor priegelige en te drukke bewegwijzering
Willem schreef:Het zal niet zozeer met de rijkdom van het land te maken hebben, als wel met het feit dat Oostenrijk een zeer belangrijk transitland is.
Dat ben ik zeker wel met je eens, maar waarom zetten ze dan bij Basel geen 'CH' schildjes neer op de A5? Dat doen ze pas helemaal op het laatst.Willem schreef:Daarom is het niet nodig om in Keulen allemaal ovaaltjes te gaan aangeven.
Wat mij betreft had hier alleen Wien A2 E59 rechtdoor moeten staan, en rechtsaf had men St. Pölten en vooral CZ kunnen weglaten (voor Tsjechië kun je hier uiteraard ook rechtdoor)Frits schreef:
^Met de pijlen omhoog kan je goed verkeerssituaties uitleggen, maar of dit duidelijk is? De kaders lijken voor indirecte bestemmingen gebruikt te worden.

Dat is een voorstadje ja, maar het hoort bij de agglomeratie van Basel.Seat Ibiza schreef:De aansluitende stad in Duitsland heet volgens mij Weil am Rhein en niet Basel...
Dat klopt, maar het wil niet zeggen dat het deel in Duitsland daarom ook Basel heet of er toe behoort.SnarfFlevoland schreef:Dat is een voorstadje ja, maar het hoort bij de agglomeratie van Basel.![]()
SnarfFlevoland schreef:Met andere woorden: Het hoort nog gewoon bij Basel.
Basel Badischer Bahnhof ligt gewoon in Zwitserland...SnarfFlevoland schreef:Overigens heb je ook nog een treinstation in Basel van de Duitsers, oftewel de Basel Badischer Bahnhof. Daar stoppen alle treinen eerst, voordat ze op het centraal station van Basel komen (Basel SBB).
Oh nee? Je ziet anders genoeg voorstadjes die de naam van de grote stad dragen en vervolgens daaronder de vermelding van de naam van het voorstadje.Seat Ibiza schreef:Dat klopt, maar het wil niet zeggen dat het deel in Duitsland daarom ook Basel heet of er toe behoort.
Nee, want Vaals is geen agglomeratie van Aken. Weil am Rhein is dat wel van Basel.Seat Ibiza schreef:Vaals kan ook tot de agglomeratie van Aken worden gerekend, maar het hoort toch echt niet bij Aken.
Dat wist ik wel.Seat Ibiza schreef:Basel Badischer Bahnhof ligt gewoon in Zwitserland...
Hoezo dat verschil? De bebouwing van Vaals loopt over de grens door in Aken, net zoals de bebouwing van Weil am Rhein doorloopt in die van Basel. Dus als je Weil als onderdeel van Basel ziet, moet je Vaals (met 33 % van de bevolking Duitsers) net zo goed als onderdeel van Aken zien.SnarfFlevoland schreef:[Nee, want Vaals is geen agglomeratie van Aken. Weil am Rhein is dat wel van Basel.![]()
Het gaat hier om Basel. Dragen de plaatsen in Duitsland die tegen Basel aanliggen de naam Basel? Nee dus.SnarfFlevoland schreef:Oh nee? Je ziet anders genoeg voorstadjes die de naam van de grote stad dragen en vervolgens daaronder de vermelding van de naam van het voorstadje.
Waar haal je deze "wijsheden" nu weer vandaan?SnarfFlevoland schreef:Vaals is geen agglomeratie van Aken. Weil am Rhein is dat wel van Basel.
Seat Ibiza schreef:Basel Badischer Bahnhof ligt gewoon in Zwitserland...
Waarom noem je het dan als argument om aan te tonen dat Basel volgens jou ook in Duitsland ligt?SnarfFlevoland schreef:Dat wist ik wel.
Seat Ibiza schreef:Waar haal je deze "wijsheden" nu weer vandaan?
Zoek ook maar eens Vaals erop na, daar kom je niks tegen dat het een agglomeratie van Aken zou zijn.Wikipedia Encyclopedie schreef:Weil am Rhein heeft een oppervlakte van 19,47 km² en ligt in het zuidwesten van Duitsland tegen de Zwitserse grens. De stad behoort tot de agglomeratie van Bazel.
Graag mijn tekst wel even goed interpreteren hè? Ik heb gezegd dat het van de Duitsers is. Moet het dan op Duits grondgebied staan? Natuurlijk niet!Seat Ibiza schreef:Waarom noem je het dan als argument om aan te tonen dat Basel volgens jou ook in Duitsland ligt?
Leuke woordspeling!Seat Ibiza schreef:"discussiëren op z'n Snarfs"
Dankje!Ditho schreef:Mooie foto's Roy!![]()
Ze worden steeds beter en een mooi landschap!
Zoals je zelf ook wel weet, kan iedereen informatie toevoegen op wikipedia. Dat er bij Vaals niks staat over de agglomeratie Aken en bij Weil am Rhein wel over de agglomeratie Basel, bewijst dus helemaal niks van jouw stelling. Een agglomeratie is geen bestuurslaag of iets dergelijks; het is een samenvallende bebouwingsstructuur en het is zowel bij Vaals als bij Weil am Rhein zo dat de bebouwing vastzit aan een grotere stad, die toevallig aan de andere kant van de grens ligt. Verschil tussen die twee is er niet, behalve de nikszeggende vermelding in wikipedia.SnarfFlevoland schreef:Ik haal die informatie gewoon van wikipedia af.
SnarfFlevoland schreef:... je moet niet direct gaan (voor)oordelen! Grapje maken is leuk, maar geen rare dingen (dat ik bijv. de boel met opzet zou verdraaien).
Wikipedia als dé betrouwbaarste bron beschouwen is nou niet echt bepaald slim te noemen.SnarfFlevoland schreef:Ik haal die informatie gewoon van wikipedia af.
Weil am Rhein is een gewoon voorstadje op Basel. Het hoort inderdaad niet bij de 'kern' Basel, of bij het vroegere Kleinbasel. Maar ik heb zeker niet gezegd dat de kern Basel zelf in Duitsland ligt, alswel het verstedelijkte gebied (de agglomeraties eromheen).Chris schreef:Maar dat zegt nog niet dat die plaatsen ook echt bij die stad horen. Claimen dat Weil am Rhein bij Basel hoort, of dat Basel zelfs in Duitsland ligt is dus grote onzin.
Het is zeker niet dé betrouwbaarste bron, maar je kan die informatie ook gewoon op andere websites vinden, doormiddel van Google. Zoek maar eens op agglomeraties. Vaals kom ik dan verder ook niet echt tegen als agglomeratie van Aken.Palance schreef:Wikipedia als dé betrouwbaarste bron beschouwen is nou niet echt bepaald slim te noemen.
Dacht je nou echt dat ik een onbegonnen discussie wilde beginnen? Nou ja zeg...Seat Ibiza schreef:Direct? Ik denk dat ik je niet hoef te verwijzen naar eerdere ontspoorde discussies, want die herinner je je vast nog wel...