GPS uit
Moderator: Moderatoren
-
- 2x4 autosnelweg
GPS uit
Heeft iemand foto's van (tijdelijke) bebording "GPS UIT" of iets in die trant?
Of weet iemand de exacte tekst die op verschillende plaatsen gebruikt wordt? Ik weet in ieder geval zelf dat het in Hilversum in verband met de N201 en op de A2 bij Eindhoven staat.
De foto 'op Google' heb ik reeds gevonden.
Of weet iemand de exacte tekst die op verschillende plaatsen gebruikt wordt? Ik weet in ieder geval zelf dat het in Hilversum in verband met de N201 en op de A2 bij Eindhoven staat.
De foto 'op Google' heb ik reeds gevonden.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- autoweg
Re: GPS uit
Ik heb foto's van de borden (destijds?) rondom Eindhoven, echter staan die thuis op mijn pc waar ik nu zo even niet bij kan. Volgens mij stond daar inderdaad "GPS UIT" op. (En na afloop weer "GPS AAN".) Zal vanavond even voor je kijken.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill
-
- 2x4 autosnelweg
U wordt bij voorbaat vriendelijk bedankt.
-
- stadsweg
die van 'AAN' heb ik via het forum wel gevonden:

-- Bart --
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
-
- 2x4 autosnelweg
-
- autoweg
GPS uit/aan zou ook wel verkeerd zijn... Navigitatie uit/aan is ok
GPS = ook tracking bv... Veel mensen leggen trouwens ook niet de link tomtom/gps...
GPS = ook tracking bv... Veel mensen leggen trouwens ook niet de link tomtom/gps...
-
- 4x5 autosnelweg
-
- expressweg
-
- stadsweg

-- Bart --
-
- 4x5 autosnelweg
De N3 bij Papendrecht: (zulke borden staan ook op de A16)Attietattie schreef:Heeft iemand foto's van (tijdelijke) bebording "GPS UIT" of iets in die trant?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
In een A73-fotoreportage is volgens mij ooit een bord langsgekomen met GPS in een kader en een rood kruis.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x4 autosnelweg
Palance, held. Dit bord zag ik een uurtje geleden en toen hoopte ik dat iemand daar een foto van zou hebben.
-
- autoweg
Bij Eindhoven stonden dit voorjaar (staan er nu nog??) de volgende borden:

"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill
-
- verkeersader
Vorige maand zijn de gele borden met de tekst "GPS uit" en "GPS aan" vervangen door "Navigatie uit" en "Navigatie aan". Het is het eerste klinkende resultaat van het Digitaal Klantenpanel 

Rijkswaterstaat schreef:
Wat vindt de weggebruiker belangrijk? Het antwoord op deze vraag is voor Rijkswaterstaat van groot belang om beter te kunnen voldoen aan de wensen en behoeften van de weggebruiker. Rijkswaterstaat Noord-Brabant heeft hiervoor eind vorig jaar een digitaal klantenpanel opgericht voor snelweggebruikers. Het eerste tastbaar resultaat van dit digitaal klantenpanel is de wijziging bij de werkzaamheden van de A2/A67 Randweg Eindhoven van de borden ‘GPS UIT' in ‘SITUATIE GEWIJZIGD - NAVIGATIE UIT'.
-
- 4x5 autosnelweg
En wat moet ik met zo'n bord als ik geen GPS/navigatie heb?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
-
- 2x3 autosnelweg
Ik heb toch echt laatst ergens GPS UIT gezien. Ofwel op de A50 bij Eindhoven of op de A2 Utrecht - Den Bosch net voor kpt Deil.koef schreef:Vorige maand zijn de gele borden met de tekst "GPS uit" en "GPS aan" vervangen door "Navigatie uit" en "Navigatie aan". Het is het eerste klinkende resultaat van het Digitaal Klantenpanel
Rijkswaterstaat schreef:
Wat vindt de weggebruiker belangrijk? Het antwoord op deze vraag is voor Rijkswaterstaat van groot belang om beter te kunnen voldoen aan de wensen en behoeften van de weggebruiker. Rijkswaterstaat Noord-Brabant heeft hiervoor eind vorig jaar een digitaal klantenpanel opgericht voor snelweggebruikers. Het eerste tastbaar resultaat van dit digitaal klantenpanel is de wijziging bij de werkzaamheden van de A2/A67 Randweg Eindhoven van de borden ‘GPS UIT' in ‘SITUATIE GEWIJZIGD - NAVIGATIE UIT'.
-
- 4x5 autosnelweg
Navigatie - Navigation. Zoek de 10 verschillen :PChris schreef:GPS is een veel bekender term in het buitenland.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Moderator
In het Engels is het echter gebruikelijker om over een "GPS" te praten, dan een navigation system ofzo. En ik denk dat GPS ook handiger is voor chauffeurs uit Centraal Europese landen.
-
- stadsweg
@duikgek Ik denk dat je ze op de A2 hebt gezien of bij afslag Everdingen of afslag Geldermalsen toen deze afslag afgesloten waren afgelopen zomer. Ik twijfel zelf ook bij welke afslag ze nou stonden maar denk haast Geldermalsen.
-
- autoweg
Iemand ueberhaupt al eens onderzoek gedaan naar het effect van die borden? Ik moet de eerste nog tegenkomen die de tomtom uit doet zodra hij zo'n bord ziet.. dat doet dus echt geen h*nd..
-
- 2x4 autosnelweg
Ik heb er geen onderzoek naar gedaan maar ik kan wel uit eigen ervaring zeggen dat je niet blind op je navigatiesysteem staart. Je let veel meer op de bewegwijzering.
-
- 2x5 autosnelweg
Ik heb dus een vriend die dus niet meer naar de bewegwijzering kijkt sinds hij Tomtom gebruikt. Zodra er wegwerkzaamheden zijn of evenementen raakt hij lichtelijk in paniek...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Moderator
-
- 4x5 autosnelweg
Nou de laatste keer dat ik met iemand mee reed had hij zijn TomTom aan bij de afrit Vinkeveen. Dat was superirritant omdat het mens van de TomTom dacht dat we in een weiland reden en volstrekt irritante verkeerde instructies gaf. (sla nu linksaf, terwijl we naar rechts moesten)jeroent schreef:Iemand ueberhaupt al eens onderzoek gedaan naar het effect van die borden? Ik moet de eerste nog tegenkomen die de tomtom uit doet zodra hij zo'n bord ziet.. dat doet dus echt geen h*nd..
Op zo'n moment moet de stem haar bek houden, omdat je geconcentreerd moet kijken welke kruip-door-sluip-door route de wegwerkers nu weer voor je bedacht hebben...
-
- 2x4 autosnelweg
Heb jij nooit een vriendin gehad ofzo? Ik ben het gewend om me zo nu en dan af te sluiten voor vrouwelijk gekwetter in mijn omgeving.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik heb één keer met mijn (toenmalige) vriendin in de auto gezeten. Mijn vader reed toen. Maar ik bevond me toen te veel op een roze wolk om me te storen aan eventueel gekwetter. Sinds ik op mezelf woon heb ik twee echte vriendinnetjes gehad, maar daar heb ik nooit samen mee autogereden (wel een keer met de trein). En verder heb ik wel eens een date. Ook die bezoek ik met het openbaar vervoer...
-
- expressweg
De Amerikanen hebben het nochtans over niets anders dan hun "Navigation" of "Sat-Nav".Chris schreef:In het Engels is het echter gebruikelijker om over een "GPS" te praten, dan een navigation system ofzo. En ik denk dat GPS ook handiger is voor chauffeurs uit Centraal Europese landen.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
- Moderator
-
- Moderator
Volgens mij is satnav Brits, althans dat hoor ik altijd bij TopGear.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge