GPS uit
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
Re: GPS uit
Het blijft natuurlijk alletwee Engels. 

I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
- Moderator
Er zit meer verschil tussen American English en British English dan de meesten denken.... niet alleen in schrijfwijze, maar ook in woordkeuze. Bijvoorbeeld License vs Licence, Liter vs Litre, maar ook truck vs lorry of overtaking vs passing.
-
- expressweg
Dat weet ik, en dat is in Vlaanderen ook vaak een bron van discussie. Het enige Engels dat enkel op onze Vlaamse scholen gegeven wordt is namelijk British English, Amerikaans Engels is uit den boze. Maar wat als een student woorden op zijn Amerikaans spelt? Moet de leerkracht dit dan fout rekenen, en als hij dit doet is dat dan wel verantwoord? Want relatief gezien schrijven meer mensen in een groter land " Neighbor " in plaats van "Neighbour". Bij gebrek aan duidelijke regelgeving rekenen de meeste Engelse leerkrachten in Vlaanderen beide vormen juist maar zeggen er wel vaak bij dat "Neighbour" juister is om toch maar binnen de regels te blijven.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
-
- Moderator
Ik kreeg vroeger ook British English geleerd. Ik vraag me af waarom die voorkeur eigenlijk bestaat, aangezien in de spreektaal Nederlanders eerder een Amerikaans dan Brits accent hebben. Echt British English is voor Nederlanders veel geforceerder spreken dan American English, mede door de grote invloed van Amerikaans Engels door bijvoorbeeld reclames, films en TV-series zijn we meer gewend aan de Amerikaanse uitspraak dan de Britse. British English komt bij veel mensen als bekakt over.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik geef de voorkeur aan het Brits Engels. Die ene letter in color, gouvernment, etc. maakt ook niet zoveel uit. Daarnaast vind ik het beter klinken dan het rauwe Amerikaanse accent (zeker uit de zuidelijke staten).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
Er is ook niet echt één Amerikaans accent. In de zuidelijke staten heb je idd dat redneck accent met woorden als "howdy" en "y'know" en "y'all". In New England (ten noordoosten van New York) is er weer een sterk Brits accent, terwijl ze in California weer anders praten dan in de Midwest. Ik heb wel eens een testje gedaan waarbij bleek dat mijn accent, of het interpreteren daarvan, vooral uit de Great Lakes region komt, bijvoorbeeld Chicago of Michigan.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik vermoed dat jouw accent erg Nederlands is 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
Uiteraard, daarom schreef ik dat ook 
Zo'n accent krijg je niet weg met het typen van Engels, maar door het dagelijks te spreken. Ach, zolang je goed kan converseren is dat belangrijker dan welk accent ook.

Zo'n accent krijg je niet weg met het typen van Engels, maar door het dagelijks te spreken. Ach, zolang je goed kan converseren is dat belangrijker dan welk accent ook.
-
- 2x2 autosnelweg
Brits Engels komt m.i. wat netter (en schattiger
) over. Ik weet nog wel dat op mijn middelbare school mijn leraar engels absoluut geen amerikaans accent wilde horen...
On-topic: ook bij Venlo staan borden met "navigatie aan/uit" om verkeer richting Maastricht via de oude route te leiden (en niet via de afgesloten roertunnel).

On-topic: ook bij Venlo staan borden met "navigatie aan/uit" om verkeer richting Maastricht via de oude route te leiden (en niet via de afgesloten roertunnel).
-
- zandpaadje
Ik kan even het artikel niet vinden, maar in mijn vakantie las ik een artikel over het aantal mensen die verkeerd gereden waren bij wegwerkzaamheden. Bij de werkzaamheden op de A67/A2 bij Eindhoven zouden 300 mensen verkeerd gereden zijn omdat zij hun dom-dom nog aan hadden staan.
-
- stadsweg
Volgens mij zijn de borden rond Eindhoven nu weg maar ze mogen ze van mij terugplaatsen. Heel veel navigatiesystemen geven nog steeds 100 als maximum snelheid terwijl op de hoofdrijbaan 120 als maximum snelheid geldt. Gevolg is nu dat veel mensen 100 blijven rijden omdat het navigatiesysteem anders gaat schreeuwen dat er te hard gereden wordt.
-
- stadsweg

-- Bart --
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
-
- stadsweg
Dan heb ik de laatste keer dat ik langs Eindhoven kwam dus niet goed genoeg opgelet (meer zitten genieten van de verbeteringen rond Eindhoven).
-
- autoweg
Zijn er echt mensen die die optie aan hebben staan??rene19663 schreef: Gevolg is nu dat veel mensen 100 blijven rijden omdat het navigatiesysteem anders gaat schreeuwen dat er te hard gereden wordt.

Of zouden ze niet weten hoe hij die waarschuwing uit moet :-)
-
- 2x4 autosnelweg
Ik ja. Toen ik naar Madrid reed. Ideaal.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- woonerf
Dat geluidje kan ook uit, dan krijg je alleen een rood balkje. En dat is makkelijker te negeren dan elke keer een piepje.