[PL][A002][S002] A2 + S2 Świecko - Poznań - Warszawa - Terespol
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)
De DK2 tussen Slubice/Frankfurt Dammvorstadt en Rzepin/Reppen ligt op een RAB-tracé.
-
- Moderator
Aanstaande maandag (28-9-2009) om 13.30 uur zullen alle contracten voor het wegvak Stryków - Konotopa (94 kilometer tussen Łódź en Warszawa) getekend worden. Dit wegvak is opgedeeld in 5 contracten. In mei 2012 moet de weg opengaan.
-
- Moderator
Dit is het plan van de A2-S2 door Warszawa:

-
- verkeersader
Vrijwel dwars door een aantal parkeerplaatsen en grondgebied van het vliegveld? Das knap lullig.Chris schreef:Dit is het plan van de A2-S2 door Warszawa:

Daar gaat weer een uitbreiding van het vliegveld weg dan

Edit: Als ik de kaart letterlijk moet geloven, crashen de vliegtuigen die een lange landingsbaan nodig hebben zo tegen de snelweg aan

Er is daar niet veel ruimte om een weg aan te leggen, tenzij de bestaande weg word vervangen + doorgetrokken aan de *ANDERE KANT* (oostelijk) van de spoorlijn

Laatst gewijzigd door Vegi op zo 27 sep 2009, 0:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
Het kaartje is indicatief he. Het is geen officiële plankaart. Dit is een versimpelde weergave 

-
- Moderator
Zoals verwacht zijn vandaag de contracten getekend voor alle 5 segmenten van de A2 tussen Stryków en Konotopa. Het project is 91 kilometer lang en kost 763 miljoen euro, wat een flinke meevaller is, want de GDDKiA had dit traject op 1.359 miljoen euro begroot. Op dit stuk snelweg komen 10 rustplaatsen en een gesloten tolsysteem. De ontwerpsnelheid is 120 km/uur. In mei 2012 moet de snelweg opgeleverd worden.

-
- 2x2 autosnelweg
Op dit kaartje lijkt de A2 tot bijna in Warschau te lopen. Ik dacht dat het tracé wat meer naar het zuiden was.
De autogordel: een band voor het leven.
-
- verkeersader
Ik vond het al wat vreemdChris schreef:Het kaartje is indicatief he. Het is geen officiële plankaart. Dit is een versimpelde weergave

-
- polderweggetje
Hoeveel tolpoorten komen er op dit traject? en is al duidelijk waar deze worden geplaatst?
Op het traject Swiedko-Nowy Tomysl komen er geloof ik 2. En op de bestaande weg zijn er al 3.
Op het traject Swiedko-Nowy Tomysl komen er geloof ik 2. En op de bestaande weg zijn er al 3.
-
- stadsweg
Op zich best zuur dat ze nu tol gaan heffen terwijl ze de wegen bijna gratis gekregen hebben van de EU.
-
- Moderator
De EU financiert die wegen in de vorm van leningen van de Europese Investeringsbank (EIB). Die moeten ze dus terugbetalen.
-
- polderweggetje
Ik vind het op zich geen probleem om tol te betalen als ik maar over een veilige en snelle weg kan rijden. Ik moet heel Polen door van West naar Oost en tot nu toe is het wegennet matig (al niet meer zo waardeloos als in de jaren negentig trouwens) dus ik zie graag een snelweg tot in ieder geval Warschau en daarna een paar leuke espress-wegen.
Ik heb wel wat Zloty's over om snel door Polen heen te rijden!
Ik heb wel wat Zloty's over om snel door Polen heen te rijden!
-
- 2x3 autosnelweg
Als de bedragen meevallen mogen ze van mij tol heffen. Zeker Swiecko - Nowy Tomysl, want de huidige DK2 die daar ligt is ramp... Het andere stuk ken ik niet, maar van horen zeggen is dat nog erger... Dan heb ik er ook wel wat voor over om over een snelweg te rijden.
-
- zandpaadje
De DK2 is inderdaan een ramp, dit is een foto van de rondweg van Swiebodzin, waar de DK2 een dubbelnummering heeft met de DK3.

-
- 2x2 autosnelweg
Even erg als de A58 door Roosendaal.
Ze zijn die snelweg daar toch al an het maken?

Ze zijn die snelweg daar toch al an het maken?
-
- stadsweg
Hoezo dat?Snelwegenkenner schreef:Even erg als de A58 door Roosendaal.![]()
Wie niet van de Wegen geniet, geniet niet van zijn Leven!
-
- 2x3 autosnelweg
Dan ken jij de DK2 nog niet... Die weg is werkelijk verschrikkelijk. Één grote colonne vrachtwagens, met een beetje geluk rijden ze 90, met een beetje pech sta je bekant stil in de file. Om het nog leuker te maken rijden er nog een paar kamikaze piloten door het verkeer heen. Vrachtwagens en bussen die tussendoor inhalen is daar ook niet vreemd... Niet dat ze er iets mee opschieten overigens, misschien dat ze 10 seconden eerder bij de A2 zijn...Snelwegenkenner schreef:Even erg als de A58 door Roosendaal.
Ja, maar volgens mij had die snelweg al een jaar of 4 af moeten zijn. Ze zijn net begonnen maar het schijnt hard te gaan, kijk maar in de voorgaande posts en pagina.Ze zijn die snelweg daar toch al an het maken?
-
- Hoofdmoderator
Dan ken jij Nederlandse provinciale wegen nog niet. Die wegen zijn werkelijk verschrikkelijk. Één grote colonne vrachtwagens, met een beetje geluk rijden ze 70 op de teller, en met een beetje pech mag je niet inhalen....duikgek89 schreef:Dan ken jij de DK2 nog niet... Die weg is werkelijk verschrikkelijk. Één grote colonne vrachtwagens, met een beetje geluk rijden ze 90, met een beetje pech sta je bekant stil in de file. Om het nog leuker te maken rijden er nog een paar kamikaze piloten door het verkeer heen. Vrachtwagens en bussen die tussendoor inhalen is daar ook niet vreemd... Niet dat ze er iets mee opschieten overigens, misschien dat ze 10 seconden eerder bij de A2 zijn...

-
- 2x3 autosnelweg
Het ging toch om de vergelijking tussen de A58 bij Roosendaal en de DK2 in Polen? Dat de provinciale wegen in Nederland ook niet altijd even geweldig zijn dat weet iedereen, maar daar ging het niet over.
-
- 2x2 autosnelweg
Aan mijn twisted-smile kun je zien dat ik het niet helemaal serieus bedoelde. 

-
- 2x3 autosnelweg
owjah
Ik keek te snel en er is ook een chagrijnige versie van die smile, deze:
Had niet in de gaten dat je deze bedoelde:
Nouja, maakt verder niet uit. In ieder geval erg mooi dat ze deze snelweg nu in sneltreinvaart aanleggen.

Ik keek te snel en er is ook een chagrijnige versie van die smile, deze:

Had niet in de gaten dat je deze bedoelde:

Nouja, maakt verder niet uit. In ieder geval erg mooi dat ze deze snelweg nu in sneltreinvaart aanleggen.
-
- Moderator
Ehm, dat heb je toch wel mis. De S8 bij Augustów was één van de meest omstreden projecten in Europa, milieuactivisten vanaf half Europa kwamen daar op af (waarschijnlijk hadden ze daarvoor nog nooit van de Rospuda gehoord, maargoed). Maar echt langslepende projecten hebben ze daar niet (nog) niet. Er is ook een breed draagvlak onder de bevolking.
-
- Moderator
-
- 4x5 autosnelweg
-
- stadsweg
Wat houdt het dat in dat er bij een weg staat : "Deze weg is mogelijk gemaakt door de EU".Chris schreef:De EU financiert die wegen in de vorm van leningen van de Europese Investeringsbank (EIB). Die moeten ze dus terugbetalen.
-
- Moderator
Een deel van de lening zal wel door de Europese Unie in het kader van infrastructuurfondsen worden betaald. Dit geldt voornamelijk voor de E-routes denk ik, de zogenaamde TEN netwerken (Trans European Network).
-
- 2x3 autosnelweg
Schiet lekker op daar volgens mij 
Nu ze zijn begonnen werken ze zo te zien hard door om de snelweg zo snel mogelijk af te krijgen. Goede zaak!

Nu ze zijn begonnen werken ze zo te zien hard door om de snelweg zo snel mogelijk af te krijgen. Goede zaak!
-
- stadsweg
Photobucket schreef:Bandwith exceeded

-- Bart --
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
-
- Moderator
Hmmm, photobucket is echt waardeloos om op drukbezochte fora te gebruiken...
-
- Moderator
S2 Warszawa
De zuidelijke rondweg begint al wat vormen in het landschap te geven. Hier wat foto's. Het verleggen van leidingen en ondergrondse infra zal hier wel wat langer duren dan op de plattelandswegvakken denk ik...
De zuidelijke rondweg begint al wat vormen in het landschap te geven. Hier wat foto's. Het verleggen van leidingen en ondergrondse infra zal hier wel wat langer duren dan op de plattelandswegvakken denk ik...
- SPOILER: TOON