[PL][A002][S002] A2 + S2 Świecko - Poznań - Warszawa - Terespol
Moderator: Moderatoren
-
- dorpsstraat
Re: [PL][Project] A2 + S2 Świecko (D) - Warszawa - Kukuryki (BY)
Begrijp ik het noud goed dat het stuk van de A2 tussen Rzepin en Oder gebouwd qordt door de Poolse overheid ?? Zover ik weet zal Autostrada Wielkopolska SA dit doen ?? Weet iemand hier meer over.
Bij the way het stuk tussen Nowy Tomsyl en Poznan was zo goed aangelegd dat de afgelopen zomer de toplaag al volledig moet worden vervangen.
Bij the way het stuk tussen Nowy Tomsyl en Poznan was zo goed aangelegd dat de afgelopen zomer de toplaag al volledig moet worden vervangen.
-
- verkeersader
Daar hebben ze wel vaker last van...ReneeBos schreef:Begrijp ik het noud goed dat het stuk van de A2 tussen Rzepin en Oder gebouwd qordt door de Poolse overheid ?? Zover ik weet zal Autostrada Wielkopolska SA dit doen ?? Weet iemand hier meer over.

Op meer projecten gaat het mis raar genoeg.
-
- dorpsstraat
Even een vraag, van mijn kant, er wordt veel geklaagd over de DK2 tussen Swiecko en Nowy Tomysl, maar er zijn ook alternatieve routes richting Pozann, de reistijd is niet korter, maar je rijdt wel relaxter omdat de weg rustiger
De 137 vanaf Swiecko naar Trzciel, hier kun via de 2 naar de A2 of doorrijden naar Zbaszyn, Nowy Tomsyl naar A2 of via de 307 Buk naar Poznan
of via Kostrzyn via de 22 en 24 en vanaf Pniewy vide 92 naar de A2 of doorrijden naar Poznan over de 92
Vanaf Swiebodzin kun je ook verder op de 303 en dan op de 302, 308 en 307 naar Poznan
Ik heb deze routes wel gereden, ik vindt ze wel aardig om te rijden, het is rustiger en je kan doorrijden, wat zij de ervaringen van anderen
De 137 vanaf Swiecko naar Trzciel, hier kun via de 2 naar de A2 of doorrijden naar Zbaszyn, Nowy Tomsyl naar A2 of via de 307 Buk naar Poznan
of via Kostrzyn via de 22 en 24 en vanaf Pniewy vide 92 naar de A2 of doorrijden naar Poznan over de 92
Vanaf Swiebodzin kun je ook verder op de 303 en dan op de 302, 308 en 307 naar Poznan
Ik heb deze routes wel gereden, ik vindt ze wel aardig om te rijden, het is rustiger en je kan doorrijden, wat zij de ervaringen van anderen
-
- dorpsstraat
Ik was net op de site van autostrada wielkopolska, deze site is vernieuwd en bevat recenteinformatie over de aanleg van de a2 tussen Poznan en Swiecko.
-
- polderweggetje
Ik heb naar deze site gekeken (in hoeverre ik het in mijn "steenkolen-Pools" kan volgen). Volgens mij komt er maar één tolpunt over dit stuk (aangeduid met PPO), klopt dit?ReneeBos schreef:Ik was net op de site van autostrada wielkopolska, deze site is vernieuwd en bevat recenteinformatie over de aanleg van de a2 tussen Poznan en Swiecko.
-
- Moderator

Knooppunt Konotopa. Links de A2, rechts naar beneden de S2, rechts omhoog de S8.

-
- dorpsstraat
Tussen Poznan en Swiecko zijn straks zover ik kan tellen 3 tolpunten, de site is er ook in het engels en duits, het knopje ervoor staat boven en onder de pagina.
-
- polderweggetje
Bedankt, ik had niet gezien dat er ook een engelstalige versie was
Ik zie dat op het nieuwe stuk er één Toll Plaza (Tarnawa) komt en vier Toll Stadions (Torzym, Jordanowo, Trzciel en Nowy Tomysl). Op het bestaande stuk Nowy Tomysl - Strykow zijn er drie tolheffingspunten die op deze site worden aangegeven als Toll Plaza. Als op die TollStadions er ook betaald moet worden komen er maar liefst 5 tolheefingspunten bij (dat is dus 3 euro per 21 km!). Dat lijkt mij toch wel veel! Als er alleen op een Toll Plaza wordt geheven komt er slecht één betaalpunt bij. Misschien is dat wel weer weinig, de kosten moeten ergens van betaald worden.

Ik zie dat op het nieuwe stuk er één Toll Plaza (Tarnawa) komt en vier Toll Stadions (Torzym, Jordanowo, Trzciel en Nowy Tomysl). Op het bestaande stuk Nowy Tomysl - Strykow zijn er drie tolheffingspunten die op deze site worden aangegeven als Toll Plaza. Als op die TollStadions er ook betaald moet worden komen er maar liefst 5 tolheefingspunten bij (dat is dus 3 euro per 21 km!). Dat lijkt mij toch wel veel! Als er alleen op een Toll Plaza wordt geheven komt er slecht één betaalpunt bij. Misschien is dat wel weer weinig, de kosten moeten ergens van betaald worden.
-
- dorpsstraat
Ik heb gelezen dat het tolsysteem wordt aangepast, je betaalt bij het begin, het eind of tussentijds verlaten van de weg.
Dat betekent dus 2 grote tolterminals en kleinere bij de afritten
Dat betekent dus 2 grote tolterminals en kleinere bij de afritten
-
- Moderator
Ik denk dat het pas wordt aangepast rond 2012 als de A2 vanaf de grens tot Warszawa voltooid is.
-
- dorpsstraat
Tolplaza Tarnawa PPO en de bestaande bij Poznan dat zijn de enige tolpunten tussen Swiecko en Poznan, de spo bevinden zich op de op en afritten van de weg, heb je als doorgaand verkeer geen last van.
-
- polderweggetje
OK, bedankt. Nu snap ik het!ReneeBos schreef:Tolplaza Tarnawa PPO en de bestaande bij Poznan dat zijn de enige tolpunten tussen Swiecko en Poznan, de spo bevinden zich op de op en afritten van de weg, heb je als doorgaand verkeer geen last van.
-
- Moderator
-
- 2x5 autosnelweg
Wat is de breedte van de weg die er komt te liggen? Het komt me zo breed over.
En de plaatjes doen licht winters aan
En de plaatjes doen licht winters aan

-
- stadsweg
infrasite.nl schreef:19-10-2009
Hollandse ingenieurs pakken infrastructuur Polen aan voor EK 2012
directe snelweg van Amsterdam naar Warschau
Een consortium onder leiding van advies- en ingenieursbureau DHV gaat in opdracht van de Poolse overheid de A2 tussen Lodz en Warschau begeleiden. De nieuwe snelweg wordt in mei 2012 geopend, om daarmee voor het EK in 2012 een directe verbinding te hebben tussen Amsterdam en de Poolse hoofdstad. De totale contractwaarde bedraagt 9,5 miljoen euro.
Het EK voetbal vindt plaats van 9 juni tot 1 juli 2012 in Polen en Oekraïne. Chris Engelsman, directeur Europa bij DHV: ‘Infrastructuur is ontzettend belangrijk. De Oekraïense stad Dnepropetrovsk stond aanvankelijk op de lijst van speelsteden maar door onvoldoende voortgang in de aanleg van infrastructuur rond het vliegveld is een andere speelstad aangewezen. We gaan er dus keihard aan werken de weg in mei 2012 klaar te hebben.’
Het consortium, bestaande uit DHV, Arcadis en het Franse Egis, is verantwoordelijk voor het verifiëren van de ontwerpen en toezicht op aanleg van de 91-kilometer lange snelweg. De totale omzet voor de aanleg van de weg wordt geschat op 3,2 miljard Zloty, omgerekend ongeveer 760 miljoen euro. In 5 contracten wordt de bouw uitbesteed.
Engelsman: ‘Het is natuurlijk een ontzettend mooie opdracht om als Nederlands consortium een bijdrage te mogen leveren aan het EK in 2012, en op deze manier kunnen we de Poolse economie verder helpen.’ De officiële opdrachtgever is het Poolse General Directorate of National Roads and Motorways.
DHV is sinds 1992 gevestigd in Polen. Engelsman: ‘Het land is een van onze belangrijkste groeimarkten. Met 450 medewerkers aldaar zijn we een van de grootste advies- en ingenieursbureaus.’ DHV houdt zich in Polen bezig met de planning, ontwerp en supervisie op diverse duurzame infrastructurele projecten voor transport en water.
DHV is een toonaangevend internationaal advies- en ingenieursbureau dat diensten verleent en innovatieve oplossingen aanbiedt op het gebied van mobiliteit, bouw & industrie, gebiedsontwikkeling, milieu & duurzaamheid en water. Onze dienstverlening richt zich op de totale projectcyclus en omvat management consultancy, adviesdiensten, ontwerp en engineering, project-, contract- en assetmanagement. DHV, met het hoofdkantoor in Nederland, maakt deel uit van de DHV Groep met een netwerk van 70 kantoren wereldwijd. Onze klanten profiteren van de via dit netwerk beschikbare kennis, resulterend in een integrale projectaanpak gericht op een duurzame ontwikkeling van onze leefomgeving. De DHV Groep heeft zo’n 5.500 medewerkers en realiseerde in 2008 een netto-omzet van € 468 miljoen.
-- Bart --
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
-
- Moderator
A2 Świecko - Nowy Tomyśl
De werkzaamheden gaan gestaag door. Nu vooral het aanleggen van viaducten over de snelweg, en waterafvoerpijpen.
De werkzaamheden gaan gestaag door. Nu vooral het aanleggen van viaducten over de snelweg, en waterafvoerpijpen.
- SPOILER: TOON
-
- 2x3 autosnelweg

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- Moderator

-
- zandpaadje
Weet ook iemand wat men met de grenspost Swiecko gaan doen ? Wordt dit gesloopt zodat men net als in de A7 bij Nieuweschans gewoon door kan rijden ?
-
- stadsweg
Ik ken de situatie er niet, maar ik ga er vanuit dat het primair zo zal worden dat je door kan rijden zonder slingers o.i.d. maar eventuele douane gebouwen blijven staan. Men zal altijd tzt controle willen kunnen uitvoeren. Zoals bij veel overgangen tussen Nederland en Duitsland en Nederland en Belgie het geval is. Bijv. A76 naar Aken.
-
- Moderator
A2 Swiecko - Nowy Tomysl
De bomen op dit tracé waren al minstens in 2004 al gekapt, vandaar dat de aanleg zo snel gaat.
De bomen op dit tracé waren al minstens in 2004 al gekapt, vandaar dat de aanleg zo snel gaat.
- SPOILER: TOON
-
- 4x5 autosnelweg
Plus dat de aardenbaan voor een Reichsautobahn op dit tracé in 1943 al tot stand was gekomen.Chris schreef:De bomen op dit tracé waren al minstens in 2004 al gekapt, vandaar dat de aanleg zo snel gaat.
-
- Moderator
Opvallend is ook de hoeveelheid afslagen (of beter: het gebrek daaraan). Op de 105 kilometer die nu in aanleg is komen slechts 3 nieuwe afslagen en één knooppunt (met de S3).
-
- 2x2 autosnelweg
Dat is wel erg weinig.
Zo kun je vanuit die regio helemaal niet op de snelweg komen.

Zo kun je vanuit die regio helemaal niet op de snelweg komen.

-
- Moderator
Veel meer plaatsen dan bij die aansluitingen zijn er ook niet op dat gedeelte. Dit deel van Polen bestaat grotendeels uit dichte bossen.
-
- 2x2 autosnelweg
Op welke plaatsen komen dan die aansluitingen?
-
- 4x5 autosnelweg
Inderdaad. Neubrandenburg heeft altijd al een extreem lage bebouwingsdichtheid gehad.Chris schreef:Veel meer plaatsen dan bij die aansluitingen zijn er ook niet op dat gedeelte. Dit deel van Polen bestaat grotendeels uit dichte bossen.
-
- Moderator
-
- Moderator
A2 Świecko - Nowy Tomyśl
De eerste lagen beton zijn gestort. Niet gek, 3 maand na aanvang van de bouw.

De eerste lagen beton zijn gestort. Niet gek, 3 maand na aanvang van de bouw.

-
- stadsweg
Re: [A 2] / [S 2] Frankfurt/O (D) - Warszawa - Brest (BY)
Is er al iets bekend over de aanbesteding vanaf Warszawa naar het oosten?