[PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36941
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Rene »

Betwijfel of het veel uithaalt. Als niet iedereen bij de zuidelijke rotonde heel duidelijk naar rechts knippert, zal het verkeer vanaf het zuiden komende voor die rotonde tot stilstand komen...
Gebruikersavatar
Allan C
verkeersader
Berichten: 635
Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 13:13
Locatie: France

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Allan C »

Update photos of the new 2x2 expressway of S7 between Miechów and Moczydło at Małopolskie in south of Poland.
Adding the new backfill is reinforced, the auxiliary substructure and the layer protected against frost.
(photo not (really) mine)
Location: https://www.openstreetmap.org/?mlat=50. ... 02/20.1565

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Men is er nog niet echt over uit hoe de DK7 ten zuiden van Kraków aangepakt moet worden. Het terrein is bezaaid met woningen, vaak heuvelachtig, waardoor een nieuw tracé erg kostbaar is. Dus er wordt dan maar ingezet op het ongelijkvloers maken van de bestaande DK7, die al 2x2 rijstroken telt. Omdat het niet aan autosnelweg-eisen voldoet moet het een autoweg klasse GP worden.

Er is nu een milieugoedkeuring voor een ongelijkvloerse kruising in Libertów, direct ten zuiden van de gemeentegrens van Kraków. Volgens tellingen uit 2015 reden hier 41.000 voertuigen per dag, maar dat was op het wegvak tot Głogoczów, waar een belangrijke splitsing ligt. Ik kan mij voorstellen dat het hier dichter bij Kraków wel boven de 50.000 ligt. Voor dat soort intensiteiten en verdere groei wil je liever een volwaardig snelwegtracé hebben en niet een opgewaardeerde rijksweg.

Kaart: rechts = zuid
Afbeelding
Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 19012
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door mavas »

Met name die invoegstroken zijn niet ideaal op zo'n weg. Je moet daar bijna vanuit snelheid 0 beginnen aan het begin van de invoegstrook, dus grote kans dat je dan niet eens een normale snelheid haalt aan het einde van de strook.
Gebruikersavatar
Ger81
autoweg
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Ger81 »

Chris schreef: wo 10 nov 2021, 23:02 Omdat het niet aan autosnelweg-eisen voldoet moet het een autoweg klasse GP worden.
Ik vind het niet erg, nu al een leuke route om te rijden, als ie geheel ongelijkvloers wordt des te meer 8-)
Ubi volentia est, via est
Stroomweg
dorpsstraat
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 18:04

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Stroomweg »

Kan me deze weg ook nog herinneren van onze Polentrip in 2019.
Vanaf Zywiec reden we eerst een stuk binnendoor door het heuvelland, en kwamen we vervolgens op de DK7 op dit punt https://goo.gl/maps/LRufCXDKbGFNWTyF7 . Een mooie weg is het, kan met niet herinneren dat we er file hebben gehad, hoewel het vlakbij Krakow echt wel drukker was.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Vandaag is de tweede rijbaan van de S7 geopend tussen Lubień en het tijdelijk einde bij Naprawa in Zuid-Polen.

Gaat om dit deel: https://www.openstreetmap.org/?mlat=49. ... 50/19.9095

Afbeelding
chriskrusz
autoweg
Berichten: 2391
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door chriskrusz »

Nou de tunnel nog?
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

De tunnel is gepland voor oktober 2022. Nog een jaartje wachten dus.

Zuidelijker wordt ook gebouwd om de DK47 aan te leggen als hoogwaardige dubbelbaans weg van Rabka naar Nowy Targ. Dat zal wel een boel helpen op de drukke dagen naar Zakopane.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
chriskrusz
autoweg
Berichten: 2391
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door chriskrusz »

Leuk zo'n viaduct door je dorp..
waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 22108
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door waldo79 »

Het lijkt me dat hier toch wel weerstand bestaat tegen zo'n ingreep. Zeker omdat het dorp niet oogt als een vervallen bende :?
Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 11452
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Willem »

En met die grond daaronder kun je niets meer bij gebrek aan daglicht.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Dit is een beetje onontkoombaar in Zuidoost-Polen, deze regio ligt bezaaid met lintdorpen met een lage bebouwingsdichtheid, waardoor nieuwe infrastructuur bijna niet te realiseren is zonder doorsnijdingen her en der.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Vandaag is maar liefst 50 kilometer van de S7 opengesteld, tussen Mława en Płońsk. Het is deels nog provisorisch, tussen Pieńki en Płońsk is het blijkbaar één rijbaan.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

^^ Meteen al veel verkeer op de S7. De intensiteiten in 2020 waren 16.000 - 20.000 voertuigen per dag op de DK7.

Overigens is het wat verwarrend wat er nu precies is geopend, het ministerie noemt 50 kilometer tussen Mława en Płońsk, maar elders wordt genoemd dat het maar 25 kilometer is tussen Strzegowo en Pieńki en dat de rest wellicht morgen opent.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ger81
autoweg
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Ger81 »

Tot 20.000 voertuigen op een enkelbaans weg, in het eerste lockdownjaar... dan had dit ook wel meteen met 2x3 aangelegd mogen worden.
Zeker als je de ontwikkeling van de intensiteiten in Polen van de afgelopen 10 jaar in het achterhoofd houdt.
Ubi volentia est, via est
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Ik heb hier de intensiteiten van 2020 geüpdate: https://www.wegenwiki.nl/S7_(Polen)#Ver ... ensiteiten

TEN-T corridors worden in Polen met een ruimtereservering voor 2x3 rijstroken aangelegd. Inclusief op alle bruggen. Dus indien het over 20 jaar echt druk wordt dan is een verbreding niet zo kostbaar. En bijna alle Poolse autosnelwegen vallen onder het TEN-T netwerk.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Het stuk S7 aan de zuidkant van Warschau is al aardig ver gevorderd. Dit is het deel tussen de S2/S79 bij het vliegveld tot aan Lesznowola.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

^^ Het daarop volgende deel van Lesznowola tot Tarczyn is nog een stuk minder ver.

Van beide delen is het contract ingetrokken geweest vanwege wanprestaties van de aannemer. Op het deel S2 - Lesznowola was dat in mei 2019 en op het deel Lesznowola - Tarczyn in oktober 2020. Dat maakt het verschil. De werkzaamheden aan het deel tot Tarczyn zijn pas na de zomer van 2021 hervat en dit is nu de voortgang:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

De bouw van het ontbrekende stukje S7 bij Rabka. Dit omvat de 2058 meter lange Tunnel Luboń.

Locatie: https://www.google.com/maps/@49.65998,1 ... a=!3m1!1e3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Vandaag is de tweede rijbaan geopend van een stuk S7 in Noord-Polen, tussen Napierki en Mława.

Morgen opent 2 kilometer S7 ter hoogte van de aansluiting Dłużniewo.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36941
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Rene »

Na, het lijkt er nu echt op dat ook zuidelijk van Ermland-Masurië de 7 naar Warschau eindelijk verbeterd wordt.
In 2019 was het contrast ter plaatse van de woiwoidschapgrens nog extreem groot. Noordelijk daarvan alles piekfijn autosnelweg, zuidelijk ervan een zooitje enkelbaans gelijkvloers...
IQ[]
expressweg
Berichten: 4401
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door IQ[] »

Een paar foto's van de S7 bij Gdańsk van september 2021.

1. Komende vanaf de S6 richting Warszawa, afrit Gdańsk Port (DK89) met in de verte de brug over de Motława. Je rijdt hier duidelijk door een rivierendeltalandschap (23-09-2021).
Afbeelding

2. Panorama vanaf de Mariakerk in het centrum van Gdańsk met in de verte de brug van de S7 (25-09-2021).
Afbeelding

Een paar foto's van de S7 van Gdańsk Port richting het knooppunt met de S6 van 26-09-2021.
3. De brug over de Motława.
Afbeelding

4. De brug over de vlakte, die op de panorama te zien was.
Afbeelding

5. Afrit Gdańsk - Lipce.
Afbeelding

6. Afstandenbord met alleen de S6 en A1 als wegennummers.
Afbeelding

7. Knooppunt met de S6, Gdańsk Południe. In werkelijkheid net zo slecht leesbaar als op de foto.
Afbeelding

8. Fly-over over de S6 richting de S6/A1.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

De voortgang aan de S7 tussen Lesznowola en Tarczyn, in de periferie ten zuiden van Warschau.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Vanmiddag wordt 9 kilometer S7 geopend tussen Dłużniewo en Płońsk.

Daarmee is 277 kilometer S7 doorgaand te berijden van Gdańsk tot Płońsk.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Het portaal van de Tunnel Luboń in Zuid-Polen, nabij Rabka. Deze tunnel is 2 kilometer lang. Dit is volgens mij het enige nog resterende snelwegproject in Polen dat door een Italiaans bouwbedrijf wordt uitgevoerd (Astaldi). Het project ligt ongeveer 1 jaar achter op schema.

Afbeelding
IQ[]
expressweg
Berichten: 4401
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door IQ[] »

^^ Twee zaterdagen terug brandde er al licht in de tunnel en waren de signaleringspanelen aan. Het nieuwe stuk S7 reed lekker door in vergelijk met het stukje binnenweg wat er nog was bij de tunnel. Richting Kraków stond trouwens muur en muurvast waar het verkeer de binnenweg op moest (zaterdagavond spits).
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Voortgang aan de S7 tussen Lesznowola en Tarczyn, even ten zuiden van Warschau. Het project moet in Q1 2024 gereed zijn, maar men wil pogen om het nog dit jaar provisorisch open te stellen voor het verkeer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85856
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

De testen zijn succesvol afgerond bij de Tunnel Luboń van de S7 tussen Kraków en Rabka. Dit is een 2058 meter lange tweebuizige tunnel met 2x2 rijstroken en een vluchtstrook.

De president heeft gezegd dat de tunnel over een week of twee zou moeten openen. Men is bezig met het afrondende werk aan de aansluitende trajecten van de S7.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jeff
expressweg
Berichten: 3527
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Jeff »

De enigste Italiaanse partij die wel geleverd heeft in Polen. Helaas is deze partij nu onderdeel van Webuilt, waarbij voor mij onduidelijk is wie er met de scepter zwaait.