[PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

^^ Dit project ligt ook een jaar achter op de oorspronkelijke planning. Maar het is wel het enige Italiaanse contract dat niet geannuleerd is.

Ik denk dat de gedachtegang was dat ze beter een jaar vertraging konden accepteren dan een hele nieuwe aanbesteding uitschrijven. Want dat zou zeker langer gaan duren.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Een korte, maar belangrijke openstelling in Zuid-Polen vandaag, het ontbrekende stuk S7 van 3,5 kilometer lengte ten noorden van Rabka opent, inclusief de 2058 meter lange Tunnel Luboń, de op één na langste tunnel van Polen en de langste bergtunnel van het land. Hiermee is nu 35 kilometer van de S7 in de Beskiden te berijden en heb je 2x2 rijstroken van Kraków tot Rabka.

Afbeelding

Er is een trajectcontrole
Afbeelding

Afbeelding
chriskrusz
autoweg
Berichten: 2391
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door chriskrusz »

Meteen inclusief trajectcontrole.
Gebruikersavatar
Ger81
autoweg
Berichten: 1397
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Ger81 »

^^
In een tunnel heb ik daar niet zoveel moeite mee (mits de Vmax niet absurd laag is).
Ubi volentia est, via est
Jeff
expressweg
Berichten: 3531
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Jeff »

Ger81 schreef: ma 14 nov 2022, 19:59 ^^
In een tunnel heb ik daar niet zoveel moeite mee (mits de Vmax niet absurd laag is).
:A1-100:

bron: https://www.youtube.com/watch?v=6g5SMpe1xL4
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Prachtig daar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jeff
expressweg
Berichten: 3531
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Jeff »

^^ volgende reisbestemming dus al uitgezocht?

Polen was toch saai? :hap: :mrgreen:
Vegi
verkeersader
Berichten: 562
Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 20:03

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Vegi »

Ik vraag mij af of die fileproblemen Zakopane uit nu wat minder zijn geworden op drukke dagen.
Er ligt ondertussen toch wel een mooi traject die kant uit.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Als straks de DK47 ook 2x2 ongelijkvloers is tussen Rabka en Nowy Targ dan scheelt het wel. Maar Zakopane zelf zal wel een knelpunt blijven, gewoon teveel verkeer dat allemaal naar die ene bestemming wil. Ik denk dat er weinig zulke geconcentreerde toeristenhotspots in Polen zijn als Zakopane.

Een indrukwekkend project trouwens, die DK47. Zie ook: viewtopic.php?p=1230033#p1230033
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Een plaatje van Kielce. Je ziet de S7. Het trompetknooppunt op de voorgrond is voor de S74 richting Piotrków Trybunalski, waarvan vooralsnog alleen het knooppunt is aangelegd en nog niet de S74 zelf.

Die schoorsteen is 213 meter hoog.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Er is een wisselstrook ingericht op de brug van de S7 over de Wisła ter hoogte van Zakroczym. Dit deel wordt gerenoveerd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32778
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Palance »

Dat bord ziet eruit alsof een andere stand met de hand gezet moet worden. Het lijkt niet op welke versie dan ook van een kantelwals oid.

Ik had zelf eerder voor een rood kruis gekozen ipv een :L8:
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6775
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Seat Ibiza »

Palance schreef: di 14 mar 2023, 14:58 Ik had zelf eerder voor een rood kruis gekozen ipv een :L8:
Ik had juist voor een pijl omlaag gekozen in het midden in deze situatie. En voor pijl omhoog indien strook geopend is in andere richting.
Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 43259
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Vinny »

Volgens mij een rode balk als de strook niet in gebruik is en als de strook wel in gebruik is de pijl in de richting waarin de rijstrook geopend is. Ik vind het op zich wel een goede manier van aangeven.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6775
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Seat Ibiza »

^^
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik ging ervan uit dat tegemoetkomende richting op de foto twee stroken kon gebruiken. Maar het lijkt er inderdaad op dat de strook voor beide richtingen niet gebruikt mag worden op moment van de foto.
Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Rene »

Spitsafhankelijk is de middenstrook beschikbaar. Waarbij ook pijlwagens worden ingezet.
Situatie is zichtbaar in deze video vanaf 7:25 minuut:
Link
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

De S7 tussen Lesznowola en Tarczyn is gereed en zal worden geopend zo snel als de openstellingsvergunning binnen is.

Dit is een enorme verbetering voor verkeer naar Warschau, omdat dan de S7 doorgaand te berijden zal zijn ten zuiden van de stad, en dus niet meer over de DK7/S8 hoeft.

Rond de autosnelweg zijn nog wel enkele werkzaamheden bij aansluitingen en kruisende wegen tot in 2024. Daardoor zal het nog niet onder snelwegregelementen open zijn, maar met een beperkte maximumsnelheid.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

^^ Vanochtend is de 17 kilometer tussen Lesznowola en Tarczyn-Zuid opengesteld voor het verkeer.

Dit betekent een ontkoppeling van de verkeersstromen van de S7 en S8 aan de zuidkant van Warschau. Beide invalswegen zijn nu volledig autosnelweg en komen niet meer uit op het zelfde wegvak tussen Janki en Opacz.

Ook betekent dit dat de S7 nu vanaf Warschau over een afstand van 217 kilometer zuidwaarts te berijden is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ger81
autoweg
Berichten: 1397
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Ger81 »

^^
Waarmee de hoofdstad nu beschikt over een driekwart ringsnelweg, met van daaruit beginnende autosnelwegen in zes richtingen.

Dat is toch wel een enorme vooruitgang te noemen, in vergelijking met nog maar een ruime 10 jaar geleden.
Toen was er rondom de stad nog geen enkel stukje snelweg te bekennen.
Ubi volentia est, via est
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Het nieuw geopende deel van de S7 ten zuiden van Warschau is nog op 80 km/h begrensd:

* er zijn nog werkzaamheden aan aansluitingen
* er zijn nog werkzaamheden op de ventwegen
* er zijn nog geen wildhekken geplaatst

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Over enkele weken (in september) moet het wegvak Moczydło - Miechów worden geopend. Dat is even ten noorden van Kraków.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

600 kilometer naar Gdańsk.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Morgen wordt het 18,7 kilometer lange deel tussen Moczydło en Miechów geopend.

Dat is hier: https://www.openstreetmap.org/?mlat=50. ... 38/20.1791

Hiermee is dan 236 kilometer van de S7 vanaf Warschau zuidwaarts ononderbroken te berijden. Er zijn nog twee delen resterend tussen Warschau en Kraków, beiden niet ver ten noorden van Kraków.

Er ontbreekt nog 5 kilometer tussen Miechów en Szczepanowice en een wat lastiger deel van 18 kilometer tussen Widoma en Kraków zelf. Deze moeten beiden in 2024 worden geopend.

Ik verwacht dat de S7 wel vrij snel behoorlijk druk zal worden. Het verbindt twee van de grootste steden in Polen (Warschau en Kraków) en nog twee andere 100.000+ steden, Kielce en Radom. Plus nog best wel veel kleinere plaatsen van regionale betekenis.
Gebruikersavatar
Ger81
autoweg
Berichten: 1397
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Ger81 »

^^
Inderdaad, dit hadden ze achteraf gezien misschien beter meteen als 2x3 kunnen aanleggen, zoals met de A4 door de GOP ook is gedaan.

Aan de andere kant is het (volledige?) traject al wel voorzien van de ruimtereservering daarvoor.
Ubi volentia est, via est
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Pas op voor herten. Of elanden zelfs (komen die voor in Polen?)

Op de S7 ten zuiden van Warschau geldt nog een maximumsnelheid van 80 km/h rond Tarczyn omdat er nog werkzaamheden zijn aan de parallelwegen, waardoor nog niet overal wildhekken staan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 9084
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren

Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door keokiracer »

Chris schreef: vr 22 sep 2023, 12:38Of elanden zelfs (komen die voor in Polen?)
Bij STOP CHAM heb ik elanden wel een paar keer voorbij zien komen ja.

Voorbeeldje:
Link
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Wat foto's van de GDDKiA van de S7 tussen Widoma en Kraków. Dit is het laatste deel van de S7 tussen Warschau en Kraków dat aangelegd wordt. Het omvat zowel een landelijk deel als een meer stedelijk deel in het oosten van Kraków. Het omvat ook een knooppunt met de S52.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

Er is een nieuwe verzorgingsplaats / MOP in gebruik genomen in beide richtingen op de S7 tussen Moczydło en Miechów. Dit traject is vorige maand geopend. Er is nog geen tankstation of restaurants.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

De aanbesteding voor het ontwerp van de S7 tussen Kraków en Myślenice is geannuleerd. De reden is dat het bureau dat de beste bieding deed, zich uiteindelijk terugtrok uit de aanbesteding, omdat ze zeiden dat ze een rekenfout hadden gemaakt in de kostenraming voor het werk. Er zal een nieuwe aanbesteding worden uitgeschreven.

Dit deel van de S7 wordt gezien als één van de meest complexe snelwegprojecten in Polen vanwege de zeer hoge bebouwingsdichtheid op het platteland ten zuiden van Kraków in combinatie met het heuvelachtige terrein.
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85895
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka

Bericht door Chris »

De Tunnel Luboń is nu 1 jaar open. In die periode passeerden 7.650.329 voertuigen de tunnel, een gemiddelde van 21.000 motorvoertuigen per dag.

Afbeelding