Ik denk dat de gedachtegang was dat ze beter een jaar vertraging konden accepteren dan een hele nieuwe aanbesteding uitschrijven. Want dat zou zeker langer gaan duren.
[PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Moderator: Moderatoren
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Ik denk dat de gedachtegang was dat ze beter een jaar vertraging konden accepteren dan een hele nieuwe aanbesteding uitschrijven. Want dat zou zeker langer gaan duren.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Een korte, maar belangrijke openstelling in Zuid-Polen vandaag, het ontbrekende stuk S7 van 3,5 kilometer lengte ten noorden van Rabka opent, inclusief de 2058 meter lange Tunnel Luboń, de op één na langste tunnel van Polen en de langste bergtunnel van het land. Hiermee is nu 35 kilometer van de S7 in de Beskiden te berijden en heb je 2x2 rijstroken van Kraków tot Rabka.

Er is een trajectcontrole



Er is een trajectcontrole


-
chriskrusz
- autoweg
- Berichten: 2391
- Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
- Locatie: Almere
-
Ger81
- autoweg
- Berichten: 1397
- Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
- Locatie: Utrecht
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
In een tunnel heb ik daar niet zoveel moeite mee (mits de Vmax niet absurd laag is).
Ubi volentia est, via est
-
Jeff
- expressweg
- Berichten: 3531
- Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Ger81 schreef: ma 14 nov 2022, 19:59![]()
In een tunnel heb ik daar niet zoveel moeite mee (mits de Vmax niet absurd laag is).
bron: https://www.youtube.com/watch?v=6g5SMpe1xL4
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
-
Jeff
- expressweg
- Berichten: 3531
- Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Polen was toch saai?
-
Vegi
- verkeersader
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 20:03
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Ik vraag mij af of die fileproblemen Zakopane uit nu wat minder zijn geworden op drukke dagen.
Er ligt ondertussen toch wel een mooi traject die kant uit.
Er ligt ondertussen toch wel een mooi traject die kant uit.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Als straks de DK47 ook 2x2 ongelijkvloers is tussen Rabka en Nowy Targ dan scheelt het wel. Maar Zakopane zelf zal wel een knelpunt blijven, gewoon teveel verkeer dat allemaal naar die ene bestemming wil. Ik denk dat er weinig zulke geconcentreerde toeristenhotspots in Polen zijn als Zakopane.
Een indrukwekkend project trouwens, die DK47. Zie ook: viewtopic.php?p=1230033#p1230033
Een indrukwekkend project trouwens, die DK47. Zie ook: viewtopic.php?p=1230033#p1230033
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Een plaatje van Kielce. Je ziet de S7. Het trompetknooppunt op de voorgrond is voor de S74 richting Piotrków Trybunalski, waarvan vooralsnog alleen het knooppunt is aangelegd en nog niet de S74 zelf.
Die schoorsteen is 213 meter hoog.

Die schoorsteen is 213 meter hoog.

-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Er is een wisselstrook ingericht op de brug van de S7 over de Wisła ter hoogte van Zakroczym. Dit deel wordt gerenoveerd.


-
Palance
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 32778
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
- Locatie: A15xA29
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Dat bord ziet eruit alsof een andere stand met de hand gezet moet worden. Het lijkt niet op welke versie dan ook van een kantelwals oid.
Ik had zelf eerder voor een rood kruis gekozen ipv een
Ik had zelf eerder voor een rood kruis gekozen ipv een
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Seat Ibiza
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6775
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
- Locatie: Ibiza ;-)
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Ik had juist voor een pijl omlaag gekozen in het midden in deze situatie. En voor pijl omhoog indien strook geopend is in andere richting.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43259
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Volgens mij een rode balk als de strook niet in gebruik is en als de strook wel in gebruik is de pijl in de richting waarin de rijstrook geopend is. Ik vind het op zich wel een goede manier van aangeven.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Seat Ibiza
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6775
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
- Locatie: Ibiza ;-)
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik ging ervan uit dat tegemoetkomende richting op de foto twee stroken kon gebruiken. Maar het lijkt er inderdaad op dat de strook voor beide richtingen niet gebruikt mag worden op moment van de foto.
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 36943
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
- Locatie: Noord-Holland
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Spitsafhankelijk is de middenstrook beschikbaar. Waarbij ook pijlwagens worden ingezet.
Situatie is zichtbaar in deze video vanaf 7:25 minuut:
Link
Situatie is zichtbaar in deze video vanaf 7:25 minuut:
Link
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
De S7 tussen Lesznowola en Tarczyn is gereed en zal worden geopend zo snel als de openstellingsvergunning binnen is.
Dit is een enorme verbetering voor verkeer naar Warschau, omdat dan de S7 doorgaand te berijden zal zijn ten zuiden van de stad, en dus niet meer over de DK7/S8 hoeft.
Rond de autosnelweg zijn nog wel enkele werkzaamheden bij aansluitingen en kruisende wegen tot in 2024. Daardoor zal het nog niet onder snelwegregelementen open zijn, maar met een beperkte maximumsnelheid.

Dit is een enorme verbetering voor verkeer naar Warschau, omdat dan de S7 doorgaand te berijden zal zijn ten zuiden van de stad, en dus niet meer over de DK7/S8 hoeft.
Rond de autosnelweg zijn nog wel enkele werkzaamheden bij aansluitingen en kruisende wegen tot in 2024. Daardoor zal het nog niet onder snelwegregelementen open zijn, maar met een beperkte maximumsnelheid.

-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Dit betekent een ontkoppeling van de verkeersstromen van de S7 en S8 aan de zuidkant van Warschau. Beide invalswegen zijn nu volledig autosnelweg en komen niet meer uit op het zelfde wegvak tussen Janki en Opacz.
Ook betekent dit dat de S7 nu vanaf Warschau over een afstand van 217 kilometer zuidwaarts te berijden is.

-
Ger81
- autoweg
- Berichten: 1397
- Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
- Locatie: Utrecht
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Waarmee de hoofdstad nu beschikt over een driekwart ringsnelweg, met van daaruit beginnende autosnelwegen in zes richtingen.
Dat is toch wel een enorme vooruitgang te noemen, in vergelijking met nog maar een ruime 10 jaar geleden.
Toen was er rondom de stad nog geen enkel stukje snelweg te bekennen.
Ubi volentia est, via est
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Het nieuw geopende deel van de S7 ten zuiden van Warschau is nog op 80 km/h begrensd:
* er zijn nog werkzaamheden aan aansluitingen
* er zijn nog werkzaamheden op de ventwegen
* er zijn nog geen wildhekken geplaatst

* er zijn nog werkzaamheden aan aansluitingen
* er zijn nog werkzaamheden op de ventwegen
* er zijn nog geen wildhekken geplaatst

-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Over enkele weken (in september) moet het wegvak Moczydło - Miechów worden geopend. Dat is even ten noorden van Kraków.




-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Morgen wordt het 18,7 kilometer lange deel tussen Moczydło en Miechów geopend.
Dat is hier: https://www.openstreetmap.org/?mlat=50. ... 38/20.1791
Hiermee is dan 236 kilometer van de S7 vanaf Warschau zuidwaarts ononderbroken te berijden. Er zijn nog twee delen resterend tussen Warschau en Kraków, beiden niet ver ten noorden van Kraków.
Er ontbreekt nog 5 kilometer tussen Miechów en Szczepanowice en een wat lastiger deel van 18 kilometer tussen Widoma en Kraków zelf. Deze moeten beiden in 2024 worden geopend.
Ik verwacht dat de S7 wel vrij snel behoorlijk druk zal worden. Het verbindt twee van de grootste steden in Polen (Warschau en Kraków) en nog twee andere 100.000+ steden, Kielce en Radom. Plus nog best wel veel kleinere plaatsen van regionale betekenis.
Dat is hier: https://www.openstreetmap.org/?mlat=50. ... 38/20.1791
Hiermee is dan 236 kilometer van de S7 vanaf Warschau zuidwaarts ononderbroken te berijden. Er zijn nog twee delen resterend tussen Warschau en Kraków, beiden niet ver ten noorden van Kraków.
Er ontbreekt nog 5 kilometer tussen Miechów en Szczepanowice en een wat lastiger deel van 18 kilometer tussen Widoma en Kraków zelf. Deze moeten beiden in 2024 worden geopend.
Ik verwacht dat de S7 wel vrij snel behoorlijk druk zal worden. Het verbindt twee van de grootste steden in Polen (Warschau en Kraków) en nog twee andere 100.000+ steden, Kielce en Radom. Plus nog best wel veel kleinere plaatsen van regionale betekenis.
-
Ger81
- autoweg
- Berichten: 1397
- Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
- Locatie: Utrecht
Re: [PL][S007] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Inderdaad, dit hadden ze achteraf gezien misschien beter meteen als 2x3 kunnen aanleggen, zoals met de A4 door de GOP ook is gedaan.
Aan de andere kant is het (volledige?) traject al wel voorzien van de ruimtereservering daarvoor.
Ubi volentia est, via est
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Pas op voor herten. Of elanden zelfs (komen die voor in Polen?)
Op de S7 ten zuiden van Warschau geldt nog een maximumsnelheid van 80 km/h rond Tarczyn omdat er nog werkzaamheden zijn aan de parallelwegen, waardoor nog niet overal wildhekken staan.

Op de S7 ten zuiden van Warschau geldt nog een maximumsnelheid van 80 km/h rond Tarczyn omdat er nog werkzaamheden zijn aan de parallelwegen, waardoor nog niet overal wildhekken staan.

-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
- Locatie: Halsteren
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Wat foto's van de GDDKiA van de S7 tussen Widoma en Kraków. Dit is het laatste deel van de S7 tussen Warschau en Kraków dat aangelegd wordt. Het omvat zowel een landelijk deel als een meer stedelijk deel in het oosten van Kraków. Het omvat ook een knooppunt met de S52.










-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Er is een nieuwe verzorgingsplaats / MOP in gebruik genomen in beide richtingen op de S7 tussen Moczydło en Miechów. Dit traject is vorige maand geopend. Er is nog geen tankstation of restaurants.


-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
De aanbesteding voor het ontwerp van de S7 tussen Kraków en Myślenice is geannuleerd. De reden is dat het bureau dat de beste bieding deed, zich uiteindelijk terugtrok uit de aanbesteding, omdat ze zeiden dat ze een rekenfout hadden gemaakt in de kostenraming voor het werk. Er zal een nieuwe aanbesteding worden uitgeschreven.
Dit deel van de S7 wordt gezien als één van de meest complexe snelwegprojecten in Polen vanwege de zeer hoge bebouwingsdichtheid op het platteland ten zuiden van Kraków in combinatie met het heuvelachtige terrein.
Dit deel van de S7 wordt gezien als één van de meest complexe snelwegprojecten in Polen vanwege de zeer hoge bebouwingsdichtheid op het platteland ten zuiden van Kraków in combinatie met het heuvelachtige terrein.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
De Tunnel Luboń is nu 1 jaar open. In die periode passeerden 7.650.329 voertuigen de tunnel, een gemiddelde van 21.000 motorvoertuigen per dag.




