[PL][S007] S7 Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Moderator: Moderatoren
-
nederland24
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
- Locatie: Breda
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
S7 Gdańsk - Warszawa
Ook in central-Noord Polen wordt aan de S7 gebouwd. Hier wat foto's van het wegvak Mława - Olsztynek, ongeveer halverwege.
Ook in central-Noord Polen wordt aan de S7 gebouwd. Hier wat foto's van het wegvak Mława - Olsztynek, ongeveer halverwege.
- SPOILER: TOON
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
S7 Kraków - Rabka-Zdroj
In het diepe zuiden van Polen is 16 kilometer S7 goedgekeurd tussen Lubien en Rabka-Zdroj. Tegelijkertijd is ook een kort stukje van de nieuwe 2x2 autoweg DK47 goedgekeurd tot Chabówka. Op deze manier wordt het Tatragebergte weer een stukje beter ontsloten.
In het diepe zuiden van Polen is 16 kilometer S7 goedgekeurd tussen Lubien en Rabka-Zdroj. Tegelijkertijd is ook een kort stukje van de nieuwe 2x2 autoweg DK47 goedgekeurd tot Chabówka. Op deze manier wordt het Tatragebergte weer een stukje beter ontsloten.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
S7 Gdańsk
Wat foto's van het noordelijkste deel van de S7, langs de zuidkant van Gdańsk. Dit deel moet in mei 2012 opengesteld worden en is 18 kilometer lang.
Wat foto's van het noordelijkste deel van de S7, langs de zuidkant van Gdańsk. Dit deel moet in mei 2012 opengesteld worden en is 18 kilometer lang.
- SPOILER: TOON
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
S7 Plońsk - Warszawa
Op 7 september is 35 kilometer S7 goedgekeurd tussen Plońsk en Czosnów, wat een deel reeds bestaande S7 rondom Nowy Dwór Mazowiecki omvat.
route:

Op 7 september is 35 kilometer S7 goedgekeurd tussen Plońsk en Czosnów, wat een deel reeds bestaande S7 rondom Nowy Dwór Mazowiecki omvat.
route:

-
Rene
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 36943
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
- Locatie: Noord-Holland
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Dus daar wordt de bestaande 2x2 ongelijkvloers gemaakt.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Dat klopt. Het deel rond Nowy Dwór Mazowiecki is reeds 2x2 ongelijkvloers, en is "grandfathered" in het S-wegennet, zoals dat zo mooi heet. Er zal wel een en ander aan gemoderniseerd moeten worden denk ik.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
S7 Kielce - Kraków
Vandaag is 21 kilometer S7 goedgekeurd, tussen Chęciny en Jędrzejów, feitelijk de voortzetting van de S7 rond Kielce. Dit is weer een stap naar de volledige uitbouw van de DK7 naar S7 tussen Warszawa en Kraków.
kaart:

Vandaag is 21 kilometer S7 goedgekeurd, tussen Chęciny en Jędrzejów, feitelijk de voortzetting van de S7 rond Kielce. Dit is weer een stap naar de volledige uitbouw van de DK7 naar S7 tussen Warszawa en Kraków.
kaart:

-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
-
chriskrusz
- autoweg
- Berichten: 2391
- Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
- Locatie: Almere
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
In Gdańsk hebben dan ook de nodige Hollandse kooplui gewoond, inclusief trapgevels in het centrum.Chris schreef:S7 Gdańsk
Een foto van de S7 in aanleg aan de zuidkant van Gdańsk. Dit is het enigste gebied in Polen waar je polders kan vinden zoals in Nederland.
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 36943
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
- Locatie: Noord-Holland
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Niet zozeer alleen in Dantzig, als wel in de hele Weichseldelta; het hele gebied tussen Dantzig en Pruissisch Holland.
Nederlanders zijn daar destijds aangetrokken om die delta te ontginnen, waarbij ze tevens in vrijheid hun afwijkende geloof konden belijden.
http://home.planet.nl/~farjo001/weichsel_v.htm
Nederlanders zijn daar destijds aangetrokken om die delta te ontginnen, waarbij ze tevens in vrijheid hun afwijkende geloof konden belijden.
-
Ernst
- dorpsstraat
- Berichten: 170
- Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 16:36
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Toch leuk dat Nederlanders ook gastarbeid in Polen hebben verricht. Wat is de Poolse naam nu voor Pr. Holland?
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
S7 Kielce - Kraków
Woensdag zijn de werkzaamheden aan de S7 begonnen ter hoogte van Kielce. Hier ligt al een rondweg, die over 22,7 kilometer verdubbeld wordt naar 2x2 rijstroken, inclusief een knooppunt met de S74. De kosten bedragen € 161 miljoen, of circa € 7 miljoen per kilometer. In 2012 moeten de werkzaamheden voltooid zijn. Er komen 5 ongelijkvloerse aansluitingen. Het tracé loopt van Kielce-Północ (noord) tot Chęciny.
Woensdag zijn de werkzaamheden aan de S7 begonnen ter hoogte van Kielce. Hier ligt al een rondweg, die over 22,7 kilometer verdubbeld wordt naar 2x2 rijstroken, inclusief een knooppunt met de S74. De kosten bedragen € 161 miljoen, of circa € 7 miljoen per kilometer. In 2012 moeten de werkzaamheden voltooid zijn. Er komen 5 ongelijkvloerse aansluitingen. Het tracé loopt van Kielce-Północ (noord) tot Chęciny.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
S7 Skarżysko-Kamienna
Dit deel van de S7 wordt ten noorden van de stad Kielce gebouwd, bij de middelgrote plaats Skarżysko-Kamienna. Dit deel moet ook vrij binnenkort opengesteld worden.
Dit deel van de S7 wordt ten noorden van de stad Kielce gebouwd, bij de middelgrote plaats Skarżysko-Kamienna. Dit deel moet ook vrij binnenkort opengesteld worden.
- SPOILER: TOON
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
S7 Kraków
Een klein stukje van de S7 aan de oostkant van Kraków zal binnenkort opengesteld worden, vanaf de A4 naar het noorden. Voorlopig vooral van belang voor forenzenverkeer vanuit de regio Wieliczka.


Een klein stukje van de S7 aan de oostkant van Kraków zal binnenkort opengesteld worden, vanaf de A4 naar het noorden. Voorlopig vooral van belang voor forenzenverkeer vanuit de regio Wieliczka.


-
Snelwegenkenner
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6203
- Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
- Locatie: Roosendaal
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
S7 Radom - Kielce
Vandaag is 22 kilometer S7 goedgekeurd in het zuiden van Mazowieckie, tussen Radom en Kielce, en betreft het tracé door de powiat Szydlowiekci. Hierbij wordt de bestaande DK7 omgebouwd naar expressweg. De aanleg moet spoedig beginnen en november 2013 voltooid zijn. De kosten bedragen € 190 miljoen, of circa € 8,6 miljoen per kilometer, wat hoger dan gemiddeld in Polen omdat de omgeving enigszins lintbebouwing kent.

Vandaag is 22 kilometer S7 goedgekeurd in het zuiden van Mazowieckie, tussen Radom en Kielce, en betreft het tracé door de powiat Szydlowiekci. Hierbij wordt de bestaande DK7 omgebouwd naar expressweg. De aanleg moet spoedig beginnen en november 2013 voltooid zijn. De kosten bedragen € 190 miljoen, of circa € 8,6 miljoen per kilometer, wat hoger dan gemiddeld in Polen omdat de omgeving enigszins lintbebouwing kent.

-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
S7 Gdańsk
Foto's van de zuidelijke bypass van Gdańsk. Een deel komt op een lang viaduct te liggen.
Foto's van de zuidelijke bypass van Gdańsk. Een deel komt op een lang viaduct te liggen.
- SPOILER: TOON
-
snelweg65
- stadsweg
- Berichten: 300
- Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 8:13
- Locatie: 013
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
bandwith exceeded 
- TOEVOEGING
- de foto's zijn weer zichtbaar
Laatst gewijzigd door snelweg65 op ma 08 nov 2010, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-- Bart --
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
S7 Skarżysko-Kamienna - Kielce
Dit deel wordt binnenkort opengesteld:










Dit deel wordt binnenkort opengesteld:
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
S7 Kraków
Gisteravond laat (15-11-2010) is een kort stukje S7 opengesteld aan de oostkant van Kraków. Het gaat om het deel tussen de A4 (knooppunt Biezanów) en de afrit Kraków-Christo Botewa, een afstand van 2,7 kilometer. Dit deel wordt onderdeel van de ring Kraków (obwodnica Krakowa).

Gisteravond laat (15-11-2010) is een kort stukje S7 opengesteld aan de oostkant van Kraków. Het gaat om het deel tussen de A4 (knooppunt Biezanów) en de afrit Kraków-Christo Botewa, een afstand van 2,7 kilometer. Dit deel wordt onderdeel van de ring Kraków (obwodnica Krakowa).

-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
S7 Warszawa - Radom
Slecht nieuws, de GDDKiA heeft door geldtekort de bouw van de S7 tussen Warszawa en Radom moeten uitstellen tot minstens 2013. Dit betekent dat een volledige snelweg op dat traject niet voor 2017 te verwachten is.
Slecht nieuws, de GDDKiA heeft door geldtekort de bouw van de S7 tussen Warszawa en Radom moeten uitstellen tot minstens 2013. Dit betekent dat een volledige snelweg op dat traject niet voor 2017 te verwachten is.
-
chriskrusz
- autoweg
- Berichten: 2391
- Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
- Locatie: Almere
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Ik neem aan dat dit het stuk tussen Warszawa en Grójec betreft?
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
-
chriskrusz
- autoweg
- Berichten: 2391
- Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
- Locatie: Almere
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Uh? Het stuk van Grójec naar Radom is al een S-weg, van de zomer overheen gereden, cruise control aan en proberen niet in slaap te vallen.Chris schreef:Ook de rest naar Radom. Maar dat is al een 2x2-weg.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85893
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Niet helemaal, de S7 loopt tot net voorbij Białobrzegi, de laatste 15 kilometer naar Radom is nog gelijkvloers.
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 36943
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
- Locatie: Noord-Holland
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Ernst schreef:Toch leuk dat Nederlanders ook gastarbeid in Polen hebben verricht. Wat is de Poolse naam nu voor Pr. Holland?
Ik zie deze bijdrage nu pas. Chris' antwoord is niet juist.Chris schreef:Holąd Pruski
Preussisch Holland heet tegenwoordig Pasłęk.
-
Ernst
- dorpsstraat
- Berichten: 170
- Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 16:36
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Ik had het ook wel kunnen zien, Nederland is toch Holandia in het Pools?
Soms zijn Duitse namen letterlijk vertaald (Nowa Sól = Neusalz), soms lijkt het er een beetje op (Szczecin = Stettin), en soms is het compleet anders (Gorzów Wielkopolski = Landsberg an der Warthe).
Soms zijn Duitse namen letterlijk vertaald (Nowa Sól = Neusalz), soms lijkt het er een beetje op (Szczecin = Stettin), en soms is het compleet anders (Gorzów Wielkopolski = Landsberg an der Warthe).
-
Vegi
- verkeersader
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 20:03
Re: [S 7] Gdańsk - Warszawa - Kraków - Rabka
Vrij weinig problemen mee. Het is niet opvallend. Ik geloof dat je wel een aantal stoplichten daar hebt nog. (2 of 3? vergeten)Chris schreef:Niet helemaal, de S7 loopt tot net voorbij Białobrzegi, de laatste 15 kilometer naar Radom is nog gelijkvloers.



















