De aanleg van de zuidelijke bypass van Gdańsk.

Moderator: Moderatoren
Zoiets zal het wel zijn, het is zeer vervelend en onstabiel terrein om op te bouwen, en sowieso moet de weg kruisen met spoorwegen, water, wegen en wat al niet.Chris schreef:wellicht een alternatief voor onderheien.
Wat een mooei foto's. Ik wist niet dat het landschap heuvelachtig is. En ja, die ruimtereserveringen vielen mij ook op. Is dat nu dan echt standaard geworden bij S-wegen?Chris schreef:S7 Radom - Kielce
Twee foto's van het opengestelde deel van de S7 ten noorden van Kielce. Volgens berichten is de reistijd verkort van 30 naar 9 minuten. Zo te zien passen ze nu ook ruimtereserveringen toe op kunstwerken.
Uit jouw verhaal neem ik aan dat je via Opolska en Rondo Ofiar Katynia bent gereden, en dat is op het moment nog steeds een zooitje. Buiten de spits is het dan ook het beste om gewoon op Al. 29-ego listopada te blijven, niet rechts Opolska op te gaan en dwars door de stad te rijden. Het hele stuk is dan 4- of 6-baans, en bij Rondo Matecznego kun je dan naar rechts Zakopianka op. Tijdens de spits moet je er sowieso rekening mee houden dat het 45 minuten duurt om de stad door te komen, ongeacht welke route je neemt. Overigens had de noordring allang klaar moeten zijn tot aan Al. 29-ego listopada (de S-7 noord), enkel dat is tegengehouden door de inwoners van Zielonki, een vrij rijke randgemeente van Kraków waar een hoop mensen wonen die in de stad werken, en van de voorzieningen gebruik maken, maar een snelweg door hun gemeente om diezelfde stad te ontlasten een brug te ver vinden... Als gevolg is de noordring nu dus maar klaar totaan de 94 richting Olkusz. Overigens heeft Zielonki er nu nog veel meer last van, want al het zware vrachtverkeer wat van die weg afkomt zoekt sluiproutes door de woonstraten om Ofiar Katynia te mijdenVegi schreef:Tussen Radom en Nowy Targ vrijwel alleen over de S7 gereden. Al met al zo'n 4 uur bezig geweest op een doordeweekse dag. Valt erg mee. Vlak voor en in Kraków zelf wat gezeur omdat de weg krom loopt (30km/h zelfs i.v.m. een aantal zeer scherpe bochten voor vrachtwagens, plus natuurlijk stoplichten), en in Kraków zelf zware wegwerkzaamheden. Die wegwerkzaamheden zijn ook wel hard nodig moet ik zeggen. Kwaliteit S7 in Kraków is ronduit belabberd.
Bedoel je het stuk van Myślenice richting Lubień? Daar zitten inderdaad een aantal bochten in met een beperking van 90 km/u, maar zelfs in mijn auto (een Renault Laguna Kombi uit 2000) kom ik daar probleemloos met 120-130 door... Voor Myślenice zitten er inderdaad een paar scherpe in, maar geldt dan ook een beperking van 70 op veel stukken... De 2x1 van Lubień richting Nowy Targ is inderdaad de grootste bottleneck op het traject naar Zakopane omdat die weg over twee lage bergpassen heen gaat, en op sommige stukken een stijgingspercentage van 7, 8% heeft voor >2 kilometer. Net buiten Rabka zitten er zelfs een paar haarspelden in, maar daar is die weg dan ook 2+1 bergop. Ook maken er nog tractoren gebruik van die weg...Vegi schreef:De bypass Kielce is al met al vrij lang en een zeer mooie route. Helaas (of gelukkig?) ook daar wegwerkzaamheden vooral bij Chęciny waar de S7 denk ik uitgebouwd wordt(?). Tussen Kraków en Rabka-Zdrój op een aantal plaatsen een echt zeer mooie weg. Echter wel vaak steile hellingen en zelfs al in de uitgebouwde S7 (2x2) op sommige plekken zeer scherpe bochten (60km/h). Op de stukken 2x1 met vrachtverkeer kan je niet verwachten harder dan 30km/h te rijden, zeker niet de heuvels op. Mooie route, leuk om een keer te rijden zeker richting Nowy Targ/Zakopane.
Klopt precies. Ik ben inderdaad via Opolska gereden. Al met al was Kraków (ik was er helaas wel rond een uur of 6 s'avonds, in de spits dus) beter te doen dan verwacht via deze route. Ik was pas 2 keer eerder één dag in Kraków geweest dus ben de borden gaan volgen. Ik zal de volgende keer (met navigatie) de andere route proberen. Zien hoe dat verloopt. Wel hopen dat de noordring er alsnog snel komtClint schreef:Uit jouw verhaal neem ik aan dat je via Opolska en Rondo Ofiar Katynia bent gereden, en dat is op het moment nog steeds een zooitje. Buiten de spits is het dan ook het beste om gewoon op Al. 29-ego listopada te blijven, niet rechts Opolska op te gaan en dwars door de stad te rijden. Het hele stuk is dan 4- of 6-baans, en bij Rondo Matecznego kun je dan naar rechts Zakopianka op. Tijdens de spits moet je er sowieso rekening mee houden dat het 45 minuten duurt om de stad door te komen, ongeacht welke route je neemt. Overigens had de noordring allang klaar moeten zijn tot aan Al. 29-ego listopada (de S-7 noord), enkel dat is tegengehouden door de inwoners van Zielonki, een vrij rijke randgemeente van Kraków waar een hoop mensen wonen die in de stad werken, en van de voorzieningen gebruik maken, maar een snelweg door hun gemeente om diezelfde stad te ontlasten een brug te ver vinden... Als gevolg is de noordring nu dus maar klaar totaan de 94 richting Olkusz. Overigens heeft Zielonki er nu nog veel meer last van, want al het zware vrachtverkeer wat van die weg afkomt zoekt sluiproutes door de woonstraten om Ofiar Katynia te mijdenVegi schreef:Tussen Radom en Nowy Targ vrijwel alleen over de S7 gereden. Al met al zo'n 4 uur bezig geweest op een doordeweekse dag. Valt erg mee. Vlak voor en in Kraków zelf wat gezeur omdat de weg krom loopt (30km/h zelfs i.v.m. een aantal zeer scherpe bochten voor vrachtwagens, plus natuurlijk stoplichten), en in Kraków zelf zware wegwerkzaamheden. Die wegwerkzaamheden zijn ook wel hard nodig moet ik zeggen. Kwaliteit S7 in Kraków is ronduit belabberd.![]()
Het stuk tussen Myślenice richting Lubień had ik weinig problemen mee. Echter zit er, zoals je zelf zei, in, voor en na Rabka een aantal scherpe bochten. Niet geheel gebruikelijk voor een route die toch zo populair is nog. Tussen Lubień en Nowy Targ heb ik een aantal keer achter een vrachtauto met 30km/h gereden. Dan is dat wel de laagste snelheid gemeten natuurlijk, over het algemeen ga je dan tussen de 40 en de 50 nog. Dat er zelfs tractoren gebruik van maken, geeft wel aan dat ze daar toch iets moeten doenClint schreef:Bedoel je het stuk van Myślenice richting Lubień? Daar zitten inderdaad een aantal bochten in met een beperking van 90 km/u, maar zelfs in mijn auto (een Renault Laguna Kombi uit 2000) kom ik daar probleemloos met 120-130 door... Voor Myślenice zitten er inderdaad een paar scherpe in, maar geldt dan ook een beperking van 70 op veel stukken... De 2x1 van Lubień richting Nowy Targ is inderdaad de grootste bottleneck op het traject naar Zakopane omdat die weg over twee lage bergpassen heen gaat, en op sommige stukken een stijgingspercentage van 7, 8% heeft voor >2 kilometer. Net buiten Rabka zitten er zelfs een paar haarspelden in, maar daar is die weg dan ook 2+1 bergop. Ook maken er nog tractoren gebruik van die weg...Vegi schreef:De bypass Kielce is al met al vrij lang en een zeer mooie route. Helaas (of gelukkig?) ook daar wegwerkzaamheden vooral bij Chęciny waar de S7 denk ik uitgebouwd wordt(?). Tussen Kraków en Rabka-Zdrój op een aantal plaatsen een echt zeer mooie weg. Echter wel vaak steile hellingen en zelfs al in de uitgebouwde S7 (2x2) op sommige plekken zeer scherpe bochten (60km/h). Op de stukken 2x1 met vrachtverkeer kan je niet verwachten harder dan 30km/h te rijden, zeker niet de heuvels op. Mooie route, leuk om een keer te rijden zeker richting Nowy Targ/Zakopane.
Wij waren op dat stuk precies op dat moment. Leek net alsof we aan het spookrijden waren, bizar...Paulw schreef:Tijdelijk nog maar een rijbaan opengesteld zonder fysieke scheiding