Discussieer hier over het mobiliteitsbeleid, de positie van het wegverkeer en de gevolgen voor de wegenplannen.
Moderator: Moderatoren
-
jelger
- expressweg
Bericht
door jelger » wo 23 sep 2009, 10:22
Het zal bij het voorbeeld van de N470 wel te maken hebben met te verwachten verkeersdruk. Je ziet dat er op de 2x1 plekken al fysiek rekening is gehouden met 2x2. Als je overal tunneltjes aanlegt onder de rotondes door, dan zul je meteen daar een 2x2 investering in moeten doen. Het is daarmee meteen een stuk duurder dan nu. Nu is in ieder geval zinnig geinvesteerd, met zinnige tunnels. Een tunnel is altijd nog aan te leggen op die kruisingen.
Vergelijk de rest van de belastingtarieven in Nederland met die van andere landen. Dat is ook bepaald niet evenredig, toch is het geen reden om Nederland massaal te verlaten.
Belastingtarieven in de gehele westerse wereld verschillen niet dramatisch. De meest ontwikkelde landen [HDI index] hebben ook de hoogste lasten. Blijkbaar zit er dan toch
iets in.....of je het nu leuk vindt of niet.
Maar ook omdat er te veel zogenaamde "deskundigen" zijn die menen dat OV alle problemen wel oplost en dat meer asfalt alleen maar tot meer verkeer leidt.
zolang mensen verbitterd zijn over 6 miljard voor 160 km spoor, maar het prima vinden dat 6km asfalt 1 miljard mag kosten is er nog een hoop te bereieken in dit land.
-
hoevenpe
- expressweg
Bericht
door hoevenpe » wo 23 sep 2009, 10:27
Op de N470 is er juist fysiek geen rekening gehouden met een ombouw naar 2x2, alle kunstwerken zijn daarvoor te smal uitgevoerd...
Dan nog lijkt het me dat als de hoofdrichting gewoon netjes doorrijdt (stel iedereen 85km/h) ik niet zie waarom een 2x1 tunneltje ervoor zorgt dat we opeens verderop 2x2 nodig hebben?
-
jelger
- expressweg
Bericht
door jelger » wo 23 sep 2009, 10:30
dan heb ik die tunneltjes niet goed in mijn hoofd zitten, rij het niet elke dag. noch wekelijks.
-
Peter
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Peter » wo 23 sep 2009, 10:54
Er past evt een 3e (spits / bus ?) strook in de (2?) tunneltjes. Veel andere obstructies voor 2+2 zijn er niet in de N470 dacht ik. Geen idee of de tunnels voor deze reden breder zijn (brede middenberm) dan 1+1, maar te smal voor 2+2.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
waldo79
- 2x5 autosnelweg
Bericht
door waldo79 » wo 23 sep 2009, 11:53
Chris schreef:Waar ik me aan erger zijn standaard r=18 rotondes op doorgaande provinciale wegen waar voorheen een relatief onbelangrijke kruising zat met de provinciale weg in de voorrang.
Ik ben je even kwijt. Je bedoelt van die soort mini-rotondes, die ook binnen de kommen worden toegepast. Die zijn hopeloos krap. Bubeko zou je een rotonde eigenlijk in de derde versnelling moeten kunnen nemen.