Duitse spoorlijnen

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

omNOMNOMNOM
stadsweg

Re: Duitse spoorlijnen

Bericht door omNOMNOMNOM » ma 10 jul 2023, 23:08

waldo79 schreef: ma 10 jul 2023, 17:16 1,5 week geleden moest ik bij een enkelsporige overweg in Stolberg ook vrij lang wachten (4-5 minuten) voor het passeren van een enkelbaks stoptrein. Als je in Nederland bent, kun je na 45 seconden weer door.
In de nabijheid van Frankfurt ligt een spoorovergang met vijf doorgaande sporen, de slagbomen zijn daar per uur makkelijk een half uur dicht. Ik heb nooit begrepen dat die niet ongelijkvloers gemaakt is. De recensies zijn ook niet mis:
https://maps.app.goo.gl/Sb85tTvmHy2Na1L97

Sondermaut
stadsweg

Re: Duitse spoorlijnen

Bericht door Sondermaut » ma 24 jul 2023, 18:35

In de originele draad gaat de discussie met dit onderwerp off-topic:
omNOMNOMNOM schreef: ma 24 jul 2023, 16:22 ^^
Volgens mij rijden er alleen op de NBS tussen Hannover en Würzburg en tussen Mannheim en Stuttgart regelmatig goederentreinen. Tussen Keulen en Frankfurt zijn ze niet toegestaan wegens te heuvelachtig, en op de andere trajecten zijn ze (in beperkte mate) toegestaan maar worden ze niet ervoor gebruikt.
De grootste beperking in het rijden op de NBS is dat de locomotief een uitgebreider beveiligingssysteem nodig heeft (LZB in plaats van PZB). Op de NBS tussen Erfurt en Leipzig kom je alleen met ERTMS.