Duitse spoorlijnen

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

waldo79
4x3 autosnelweg

Re: Duitse spoorlijnen

Bericht door waldo79 »

Met zoveel tekst en verwijzingen naar video's is het een onbegrijpelijke brei voor mij :|
Frankenfeldstrasse
zandpaadje

Bericht door Frankenfeldstrasse »

Pardon, Als U blieft. Ja, ik begrijp, wat U wilt zeggen.

Ik wilde het uitleggen.

(Mijn Nederlands Taal is niet goed/ik spreek niet zo goed Nederlands Taal).
Egbert
expressweg

Bericht door Egbert »

Ik zou dit zo niet doen. Ik snap het doel ook niet, ik weet niet wat je wil bereiken met je post.
Ook die image hoster lijkt meer voor advertenties te zijn dan iets anders. Plaats je plaatsjes up imgur en dan kun je ze ook normaal in een post linken.
Frankenfeldstrasse
zandpaadje

Bericht door Frankenfeldstrasse »

@Egbert Pardon, ik wilde geen advertenties plaatsen, ik wilde alleen maar de treinen laten zien. Ik heb de Video's zelf opgenomen op mijn eigen klein privè YouTube Kanaal. Ik heb niets meer. Dat is alles, wat ik heb. Bedankt voor het advies met imgur.
Laatst gewijzigd door Frankenfeldstrasse op di 03 feb 2026, 18:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Sondermaut
verkeersader

Bericht door Sondermaut »

Ten zuidwesten van Stuttgart is sinds zondag de Hermann-Hesse-Bahn, vroeger ook bekend als Württembergische Schwarzwaldbahn, tussen Weil der Stadt en Calw gereactiveerd: https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... t-100.html

Momenteel zijn ze nog bezig met de afbouw van de spoorlijn en rijdt de treindienst dagelijks slechts elk uur tussen 5:30 en 18:30 en doet deze 24 minuten over een enkele reis, wat min of meer even lang is als de bestaande buslijn 670.2. Uiteindelijk wordt er tot aan medio juni stapsgewijs opgeschaald naar een volledige dienstregeling met een uurdienst van 's ochtends om 4:45 tot middernacht en doordeweeks tot 21:00 zelfs elke 30 minuten een trein tussen de twee steden, waarbij de reistijd omlaag gaat naar 18 minuten en buiten de spitsuren wordt doorgereden naar Renningen. Spoorwegmaatschappij SWEG zet op de lijn accutreinen van het type Mireo Plus B in.