Slechte kwaliteit: foto gemaakt met mobiele telefoon.
Moderator: Moderatoren
Sluit ik me helemaal bij aan...Snelwegfreak schreef:Bord ziet er goed uit, maar dat gele portaal...
In het 'echt' is het een stuk fraaier. Ik vind het eigenlijk wel mooi.Snelwegfreak schreef:Bord ziet er goed uit, maar dat gele portaal... :kotskots:
Hopelijk is dat tijdelijk...
Nou, dat is niet tijdelijk hoor! Heel de ring van 's-Hertogenbosch wemelt ervan. Ook de kunstwerken hebben dergelijke accenten. Zie ook de eerste foto's uit dit album.Snelwegfreak schreef:Hopelijk is dat tijdelijk...
Ik vind het niet lelijk, maar ik zie dit liever niet op andere locaties verschijnen.Remco schreef:In het 'echt' is het een stuk fraaier. Ik vind het eigenlijk wel mooi.
OK, bij deze (met tegenlicht en een smerige voorruit):ViaHaaren schreef:ik ben ook wel benieuwd naar de overige borden op de A2.
Vanuit de trein zag ik gisteren dat ook vanuit de zijweg het vooraankondingingsbord is geplaatst, net als de handwijzers.En nog een foto in de buurt (de "oude N2"). Dit is de allereerste foto ter wereld van deze wegwijzer op deze plaats.
Hij is namelijk zojuist daar neergezet.
De vraag is of dat wel klopt, want vanaf knp Empel kun je het grootste deel van Tilburg (noord en west) sneller bereiken via Waalwijk-Kaatsheuvel dan via Vught-N65.Queue schreef: Positief is dat Tilburg is toegevoegd want dat stond daar voorheen nog niet.
Nu wel, maar misschien moet er in de uiteindelijke situatie hier uitgevoegd worden voor Waalwijk.Wouter N14 schreef:Ontbreken er op het eerste bord geen afstandsaanduidingen tot de splitsingen?
In principe wordt op de ring zelf straks alleen nog RING wegnummer aangeduid. Op de punten waar je de ring oprijdt, moet je een indicatie krijgen welk deel van de ring je oprijdt. De oude werkwijze was dan een grote witte balk, met daarin de ring-richtingaanduiding. Van die topzware witte balken wilden we af, die moesten dus ook in wit op blauw, alleen net als met de witte balken wel bovenaan het bord. Om ze te onderscheiden van doelen zijn ze in een kleinere kapitaalhoogte uitgevoerd (300 ipv 360) en voorzien van een dun streepje er onder dat de vermelding scheidt van de doelen. Het streepje is afgeleid van het streepje dat boven de afstandsaanduidingen staat.mavas schreef:1. Waarom in hemelsnaam strepen onder de RING-aanduidingen? Die streep was toch alleen bedoeld om onder aftanden te plaatsen?
Als je het goed had willen doen, dan had je ze van links naar rechts naast elkaar moeten plaatsen. Het zal je duidelijk zijn dat dat onwerkbaar brede en onleesbare borden oplevert. Ook is het handig dat de afritnaam bovenaan staat in de rij, en de afritnaam is altijd een nabijgelegen doel. Vandaar dat ervoor is gekozen het "veraf boven" principe te hanteren op knooppunten, en bij afritten in rechtdoorgaande richting, maar niet bij afritten in afgaande richting. De meeste afritten hebben overigens geen doelen op zeer grote afstand, dat is toch een minderheid. Zoals bij de N279 of de N302. De soep is dus niet zo heet als die lijkt te worden opgediend.mavas schreef:3. Op het enalaatste bord is maar weer duidelijk te zien wat voor een raar systeem dat omklapprincipe is, de doelen op de snelweg staan wel van veraf naar dichtbij en de doelen op het afritbord precies omgekeerd
Op deze foto wordt een situatie uitgelegd waarbij er sprake is van een splitsing hoofd/parbaan, waarbij op de parbaan direct een afrit volgt. Hierbij is pijlen omhoog een enorme meerwaarde. In de layout met vallende pijlen hadden alle doelen van het rechterbord dus boven elkaar gestaan met twee vallende pijlen, en was je daarna vlak voor de afrit plots daarmee geconfronteerd. Met staande pijlen kan een dergelijke figuratie dus al veel verder van tevoren adequaat worden aangeduid.harry schreef:
Mee eens. Die E25-aanduiding had bijvoorbeeld prima nog onder de aanduiding RING A2 gepast...Wouter N14 schreef:5. Ook hier wordt gerommel met de ruiters
Ik snap de reden wel, die had je wel eens eerder uitgelegd, maar ik ben het er gewoon niet mee eensRene schreef:Ook is het handig dat de afritnaam bovenaan staat in de rij, en de afritnaam is altijd een nabijgelegen doel. , maar niet bij afritten in afgaande richting. De meeste afritten hebben overigens geen doelen op zeer grote afstand, dat is toch een minderheid. Zoals bij de N279 of de N302. De soep is dus niet zo heet als die lijkt te worden opgediend.
Bij een aaneenschakeling van weefvakken in stedelijk gebied is er over het algemeen geen ruimte voor aparte doelenborden. Dat wordt dan opgevangen door de doorgaande doelen ook in rechtdoorgaande richting op te nemen. Al dan niet met afstandsaanduiding.Hanno schreef:Waarom heeft de afrit Veghel eigenlijk een rechtdoorbord met de doelen die op een afstandsbord thuis horenDit is toch niet gebruikelijk bij afritten? Moeten er trouwens niet tal van 's-Hertogenbosch-doelen op die afrit erbij op het bord?
Dat kun je vergeten. Op het OWN geldt namelijk geen keiharde doelensystematiek. De lay-out gaat daar bovendien naar redesign toe - de concept-richtlijn voor redesign op het OWN is (helaas) al in een vergevorderd stadium.mavas schreef:Alles graag in 1 principe uitvoeren en niet 2 systemen door elkaar gebruiken, dat is mijn motto.