Dat is de enige logische verklaring die ook bij mij opkwam toen ik de rare pijlencombinatie op het bord zag.jan schreef:Die linkerpijl op het rechterpaneel moet overigens wel iets van een tijdelijk sticker geval zijn (hoop ik).
[A002][A059] NBA: Ring 's-Hertogenbosch
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Re: NBA: A2/A59 Ring 's-Hertogenbosch
-
- 2x5 autosnelweg
Bij oldschool had er dit moeten hangen:
http://img28.imageshack.us/img28/5971/a2db1.png
Maar eigenlijk natuurlijk deze, want die A59 wit-op-rood is hier volkomen fout. Die dubbelnummering moet pas na knp. Hintham beginnen:
http://img193.imageshack.us/img193/7430/a2db2.png
Maar eigenlijk natuurlijk deze, want die A59 wit-op-rood is hier volkomen fout. Die dubbelnummering moet pas na knp. Hintham beginnen:
-
- 2x2 autosnelweg
Ik vrees van niet. Ik heb een stukje van de originele foto uitvergroot en ik zie geen sticker. Het lijkt de definitieve situatie. En dan zijn de rechtoorpijlen dus ook niet even lang.jan schreef:Die linkerpijl op het rechterpaneel moet overigens wel iets van een tijdelijk sticker geval zijn (hoop ik).

Ik vroeg me dat ook al af. Waarschijnlijk zullen deze knooppuntborden straks ook wel bij knooppunt Empel en Vught verschijnen.jan schreef:http://asw.roadpics.net/pic/279/slides/ ... ntham.html
^ Waarom hier een ring aanduiding? Je zit al namelijk al op de ring.
De autogordel: een band voor het leven.
-
- Forumbeheerder
-
- 2x5 autosnelweg
Jawel, ik zie duidelijk dat het een sticker is, kijk maar naar de naden die niet doorlopen over de pijl. Daarnaast zit er een klein bobbeltje in de sticker.
-
- 2x2 autosnelweg
Mark, ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Het lijkt zo toch een sticker (gelukkig!).
-
- dorpsstraat
Bij het zien van deze mooi ontworpen old-schoolborden van ViaHaaren weet ik weer waarom ik old-school veel duidelijker vind dan hetgeen er nu hangt.ViaHaaren schreef:Bij oldschool had er dit moeten hangen:
Ander punt wat me opvalt, en al terecht is opgemerkt, is het plotseling verschijnen van RING 's-Hertogenbosch bij knooppunt Hintham, terwijl je al vanaf knooppunt Vught op deze ring zit.

-
- autoweg
http://asw.roadpics.net/pic/279/slides/ ... eghel.html
^Frits, kun je ook zien of er stickers op dit rechterpaneel zitten? Zou haast wel moeten want ook hier matcht de linkerpijl niet met de eindsituatie.
^Frits, kun je ook zien of er stickers op dit rechterpaneel zitten? Zou haast wel moeten want ook hier matcht de linkerpijl niet met de eindsituatie.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
Ik twijfel. In ieder geval, als het wel zo is dan zit de sticker er echt heel glad op.jan schreef:^Frits, kun je ook zien of er stickers op dit rechterpaneel zitten? Zou haast wel moeten want ook hier matcht de linkerpijl niet met de eindsituatie.

-
- autoweg

http://asw.roadpics.net/pic/279/slides/ ... eghel.html
-
- 2x2 autosnelweg

Als ik nog veel verder inzoom lijkt er een sticker over te zitten.
-
- verkeersader
Inderdaad. De naad tussen RINGA2 en A59 loopt naar links niet goed door. Wel zie je, direct rechts van de pijl en vlak boven en onder die naad, bobbels.
-
- stadsweg
-
- autoweg
Re: NBA: A59 / A2 's-Hertogenbosch
Vandaag ook gezien, de borden zijn nog niet eerder voorbij gekomen hier. Verder zag ik nog een vorkbord voor de afrit Rosmalen in de verbindingsweg van de A59 naar de A2 in kp. Empel, ook nog niet voorbij gekomen hier geloof ik.Queue schreef:Ik weet niet of knp Empel vanuit het westen (A59) al ergens is besproken. Hier is een vorkbord te zien (rechtdoor: RING-Oost, Nijmegen, Eindhoven / rechtsaf: Amsterdam, Utrecht). Daarna nog portalen met dezelfde inhoud.
(Er zijn nu trouwens 2 NBA topics over de A2 bij Den Bosch..)
-
- expressweg
Re: NBA: A59 / A2 's-Hertogenbosch
Er waren eerst drie of vier topics over verschillende gedeelten van de ring rond 's-Hertogenbosch. Die zijn op 10 augustus in 1 topic gebundeld. Het topic waar jij naar verwijst is notabene ver na die datum aangemaakt, namelijk op 20 september. Dat is duidelijk onoplettendheid van de initiator en ook van de moderatoren, want die hadden de twee topics meteen ineen moeten schuiven.jan schreef: (Er zijn nu trouwens 2 NBA topics over de A2 bij Den Bosch..)
Maar eerlijk is eerlijk, ik had het ook niet in de gaten (kijk eigenlijk alleen in 'nieuwe berichten')
-
- verkeersader
Wellicht de gele retroreflecterende afplakfolie die VDL heeft ontwikkeld voor gebruik op (niet-magnetische) aluminium borden.Geert33 schreef:Lijkt iets op de Duitse afplakband.
Er stond vorige week het nodige in de wachtkamer op het terrein van een VDL vestiging:

(meer foto's: klik)
Er hangen toch ook een boel nieuwe Agmi lamellen aan de portalen rond 's Hertogenbosch... zou dat allemaal tijdelijk zijn? VDL levert kennelijk de definitieve borden.
-
- Hoofdmoderator
-
- 2x5 autosnelweg
Mooi om te zien zo! De ring-aanduidingen bij knooppunten zijn wel handig, aangezien er enkel nog RING-oost/west etc. staat.
-
- dorpsstraat
Het aantal Agmi lamellen blijft beperkt tot enkele tijdelijke wegwijzers. Alle nieuw geplaatste definitieve borden zijn van hetzelfde type als jij op de foto hebt gezet, van de VDL-groep dus. Verder leuk om eens een kijkje in de keuken te nemen, koef!koef schreef:Er hangen toch ook een boel nieuwe Agmi lamellen aan de portalen rond 's Hertogenbosch... zou dat allemaal tijdelijk zijn? VDL levert kennelijk de definitieve borden.
-
- autoweg
Ik heb de borden ook gezien en gefotografeerd. Overigens zag ik vandaag ook dat de verbindingsboog A2 Utrecht -> A59 Oss open is. Dat was vorige week nog niet zo. Op knooppunt Hintham ook nog een NBA-bord gespot, maar weet niet zeker of dat al op het forum staat.jan schreef:Vandaag ook gezien, de borden zijn nog niet eerder voorbij gekomen hier. Verder zag ik nog een vorkbord voor de afrit Rosmalen in de verbindingsweg van de A59 naar de A2 in kp. Empel, ook nog niet voorbij gekomen hier geloof ik.Queue schreef:Ik weet niet of knp Empel vanuit het westen (A59) al ergens is besproken. Hier is een vorkbord te zien (rechtdoor: RING-Oost, Nijmegen, Eindhoven / rechtsaf: Amsterdam, Utrecht). Daarna nog portalen met dezelfde inhoud.
knp. Empel (A59 richting A2-zuid)
knp. Hintham (A59 richting A2-zuid). Ik blijf het zeer verwarrend vinden dat alle 's-Hertogenboschbestemmingen verdwenen zijn op de borden...
-
- autoweg

Tot voor kort hing er hier een mengelmoes van NBA en oude stijl, dat is hier ook weleens voorbij gekomen.Hanno schreef:Op knooppunt Hintham ook nog een NBA-bord gespot, maar weet niet zeker of dat al op het forum staat.
-
- autoweg
Het vorkbord wordt niet vooraf gegaan door een echt 1200 m-bord...
-
- Moderator
En wat staat er dan op 600m? 

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Moderator
Maar als het goed is geen vorkbord, want die hebben ze hier al (ten onrechte?) op 1200m neergezet...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x5 autosnelweg
Het zal de gemiddelde weggebruiker echt niet uitmaken of er twee keer een vorkbord staat of niet. En zolang er geen duidelijke voorschriften zijn is alles goed.
-
- dorpsstraat
Tja, ik weet dat het bij NBA gebruikelijk is om op de vorkborden de naam van de eerstkomende afrit te plaatsen maar om midden in knooppunt Hintham als rechtdoordoel voor de A2 St. Michielsgestel aan te geven voegt toch erg weinig toe en staat zelfs erg merkwaardig.
Nogmaals, ik weet dat het gebruikelijk wordt maar het nut van deze lokale doelen op een dergelijk knooppunt ontgaat me volledig. Net of er ook maar één weggebruiker ter informatie in dit knooppunt wil weten dat de afrit naar St. Michielsgestel de eerstvolgende wordt op de ring.
Even heel praktisch, op het punt waar dat vorkbord staat zal er uberhaupt nauwelijks verkeer zijn dat ook daadwerkelijk naar St. Michielsgestel rijdt, dit verkeer is er allang bij de afrit Berlicum afgegaan. Dus ook praktisch gezien voegt het niets toe. De weggebruiker wil op dat punt gewoon bevestiging zien dat hij op de weg naar Eindhoven/Tilburg/Maastricht zit en heeft geen behoefte aan een lokaal doel dat niemand aldaar als eindbestemming heeft maar wel als dusdanig wordt gepresenteerd.
Nogmaals, ik weet dat het gebruikelijk wordt maar het nut van deze lokale doelen op een dergelijk knooppunt ontgaat me volledig. Net of er ook maar één weggebruiker ter informatie in dit knooppunt wil weten dat de afrit naar St. Michielsgestel de eerstvolgende wordt op de ring.
Even heel praktisch, op het punt waar dat vorkbord staat zal er uberhaupt nauwelijks verkeer zijn dat ook daadwerkelijk naar St. Michielsgestel rijdt, dit verkeer is er allang bij de afrit Berlicum afgegaan. Dus ook praktisch gezien voegt het niets toe. De weggebruiker wil op dat punt gewoon bevestiging zien dat hij op de weg naar Eindhoven/Tilburg/Maastricht zit en heeft geen behoefte aan een lokaal doel dat niemand aldaar als eindbestemming heeft maar wel als dusdanig wordt gepresenteerd.
-
- expressweg
Ze hebben afgelopen weekend dan ook erg hard gewerkt aan het voltooien van de verbindingen A2 Utrecht - A59 Oss (fly-over) en A 59 Oss - A2 Eindhoven (dive-under).Hanno schreef: Overigens zag ik vandaag ook dat de verbindingsboog A2 Utrecht -> A59 Oss open is. Dat was vorige week nog niet zo.
Het gaat nu dan ook erg hard. In het Brabants Dagblad staan nu bijna dagelijks artikelen wat er gedaan is of wat ze van plan zijn.
-
- stadsweg
Dat valt denk ik wel mee, meeste mensen die ik ken rijden voor Sint-Michielsgestel toch via die afrit. Rijd een stuk vlotter door dan via afrit berlicum omdat je dan de N279 moet kruisen en het smalle bruggetje overmoet daar en ook nog door Den Dungen rijdt.denbosch12 schreef:
Wel mee eens dat het een beetje raar staat midden in knooppunt hintham. Maar dat komt omdat Afrit Veghel er zo snel na komt, dan zou je er dus voor moeten kiezen die pas later aan te kondigen maar dat is ook niet ideaal.