- SPOILER: TOON
[E034] [FOTO] Gierle => Retie
Moderator: Moderatoren
-
- 2x4 autosnelweg
[E034] [FOTO] Gierle => Retie
Gisterenmiddag wat foto's gemaakt op de E34 richting Eindhoven tussen Gierle (oprit 22) en Retie (de laatste afrit voor de grens, 26), het was mooi weer en zeer kalm op de baan:
-
- polderweggetje
Re: [Foto] E34 Gierle => Retie
Die oude klassieke verlichtingspalen in de middenberm! Zou dat niet het laatste stukje snelweg in Vlaanderen zijn waar dat type nog te vinden is?
-
- 2x2 autosnelweg
Mooie fotoserie.

^Die losse bordjes met afritnummers zijn echt heel lelijk. Waarom niet even op het afritbord integreren?
^Die losse bordjes met afritnummers zijn echt heel lelijk. Waarom niet even op het afritbord integreren?
De autogordel: een band voor het leven.
-
- expressweg

Bij het allernieuwste systeem komen die los niet meer voor. Ze worden zowiezo al in de witte afritborden geïntegreerd. Wat nu nog het meest gangbaar is, is een wit afritbord plus een afzonderlijk bevestigd afritnummerbordje aan de paal van de uitsmijter. De meeste van de uitsmijters zijn nog te goed van kwaliteit om ze zomaar te gaan vervangen vanwege een afritnummer.
Nieuwste systeem:
Nog meest voorkomend (met of zonder de vermelding van "uitrit ** ")
Laatst gewijzigd door Wimpie24 op zo 27 sep 2009, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
- 2x2 autosnelweg
Vooral die van Lier ziet er mooi uit. Maar voor je een heel land hebt vervangen...
De autogordel: een band voor het leven.
-
- expressweg
In dit geval, een deel van een land
. Maar misschien is het leuk om te weten, wanneer men aan zo'n uitsmijter een nieuw reflecterend bord hangt ipv. een lichtbak, dan gebruikt men daar een erg Nederlands aandoende ondersteuningsconstructies voor om te zorgen dat het bord altijd zijn vorm behoud en niet door wind gaat omplooien. Die borden blijven wat betreft oppervlakte immers enorm.

I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
-
- 2x4 autosnelweg
Ik kan mij alvast geen andere plaats herinneren waar er nog staan.filipdemeyere schreef:Die oude klassieke verlichtingspalen in de middenberm! Zou dat niet het laatste stukje snelweg in Vlaanderen zijn waar dat type nog te vinden is?
-
- stadsweg
Ga maar eens zien op de R4 (Ring Gent), meer bepaald ten noorden van Zelzate (stuk R4 tussen Leegstraat en Kerkstraat)... 

-
- stadsweg
Ontzettend lelijk... :kotskots:Wimpie24 schreef:Nog meest voorkomend (met of zonder de vermelding van "uitrit ** ")
Wie niet van de Wegen geniet, geniet niet van zijn Leven!
-
- 4x5 autosnelweg
Ik vind het mooier dan wanneer het afritnummer onderin staat, en er een uitsparing in de bies wordt gemaakt. Dat vind ik nou afgrijselijk...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x3 autosnelweg
Mooie foto's van een weg die ik niet zo goed ken.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- expressweg
Klopt! Na Turnhout rij je precies in het Oost-Blok richting Nederland... Zo duur zijn nieuwe masten met nieuwe lichten toch niet?filipdemeyere schreef:Die oude klassieke verlichtingspalen in de middenberm! Zou dat niet het laatste stukje snelweg in Vlaanderen zijn waar dat type nog te vinden is?
-
- Hoofdmoderator
Mooie foto's!
Ik vind die lantaarnpalen echt lelijk hoor, die nieuwere (1970(?)) modellen een stuk mooier.

Ik vind die lantaarnpalen echt lelijk hoor, die nieuwere (1970(?)) modellen een stuk mooier.
-
- 2x4 autosnelweg
Dat is een van de dingen die met de al ingeplande opknapbeurt van de weg gaan gebeuren.Mikhail schreef:Zo duur zijn nieuwe masten met nieuwe lichten toch niet?
-
- polderweggetje
Juist, daar staan ze ook nog.Pete schreef:Ga maar eens zien op de R4 (Ring Gent), meer bepaald ten noorden van Zelzate (stuk R4 tussen Leegstraat en Kerkstraat)...
Die modellen in beton die op de E40 stonden, kan je die nog ergens terugzien? Voor zover ik weet heb je versie in metaal nog tussen Aalst en Affligem.
-
- expressweg

-
- autoweg
Ja vooral enorm veel betonrot.daviedoff schreef:ik vind ze allemaal wel wat hebben trouwens, die hele oude betonnen verlichtingsarmaturen
-
- expressweg
De E34 is een zeer nostalgische snelweg, kwa wegdek en verlichting op de meeste stukken...
MAAR wat is de bewegwijzering hier zeer goed onderhouden!! Ik kan op niets iets aanmerken, behalve op het servicebord in de middenberm, je ziet hier de nieuwe afritborden 1600 en 400m ook goed tot zijn recht komen.
Eigenlijk raar hoe we in Vlaanderen de snelwegen onderhouden. Of het wegdek is gloednieuw maar de bewegwijzering is pover, of de bewegwijzering gloednieuw maar het wegdek pover, ...
MAAR wat is de bewegwijzering hier zeer goed onderhouden!! Ik kan op niets iets aanmerken, behalve op het servicebord in de middenberm, je ziet hier de nieuwe afritborden 1600 en 400m ook goed tot zijn recht komen.
Eigenlijk raar hoe we in Vlaanderen de snelwegen onderhouden. Of het wegdek is gloednieuw maar de bewegwijzering is pover, of de bewegwijzering gloednieuw maar het wegdek pover, ...
-
- woonerf
Idd goeie serie, weinig verkeer.Hajo schreef:Mooie foto's van een weg die ik niet zo goed ken.
Ik rij die regelmatig tussen Limburg-NL en Gent, bijna met de ogen dicht (fig. dan...

Wel risico voor in slaap sukkelen op zwoele zomeavonden. Vrij eentonige weg tussen Eindh en Antwerp beide richtingen, zeker in Wkend met weinig verkeer.
Bij Eindhoven komt er weer wat leven in de brouwerij, gelukkig. Dus ik rij hem liefst in de namiddag retour Limburg of ik pak bij Antwerp de E313. Beetje om maar meer te zien, afwisseling, binnenwegen N75\78 door Maaseik.
Minder kans in slaap te sukkelen. Is me één keer gebeurd, gelukkig zat vrouw naast me. Sindsdien kies ik minder voor E34.
Haast en spoed is zelden goed !
-
- expressweg
Waar vrouwen toch al niet goed voor zijn, ook handig om de camera aan te bevestigen als er al eens een foto getrokken moet worden 

-
- verkeersader
Ik mis Venlo als doel richting Nederland. Alleen Eindhoven is een beetje weining...
-
- 2x2 autosnelweg

-
- woonerf
Waarom niet ineens Kassel, dan heb je gelijk het einde van die weg vast 
Al is dat door de reconstructie in Eindhoven iets veranderd.

Al is dat door de reconstructie in Eindhoven iets veranderd.
-
- Voorzitter

-
- 2x2 autosnelweg
Re: [E034] [FOTO] Gierle => Retie
Hier sla je toch eigenlijk wel linksaf:
https://picasaweb.google.com/monterie.r ... 8004608450
https://picasaweb.google.com/monterie.r ... 8004608450
-
- 4x5 autosnelweg
Duisburg natuurlijk, maar dan moet dat wel bij oprijden van de Eindhovense ring vermeld worden. Bij de huidige doelkeuze op knooppunt De Hogt past maar één smiley:Snelwegenkenner schreef:Eindhoven dekt de lading prima. In Nederland kun je aan een verder doel gaan denken, zoals Duisburg of Venlo.

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Forumbeheerder
Re: [E034] [FOTO] Gierle => Retie