Discussies over planning, aanleg en reconstructies van Gewestwegen (en Gemeentelijke Wegen)
Moderator: Moderatoren
-
duikgek89
- 2x2 autosnelweg
Bericht
door duikgek89 » wo 30 sep 2009, 13:13
Wimpie24 schreef:Ik denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat die zone borden gewoonweg niet genoeg opvallen. De dynamische zoneborden die aan scholen staan zijn veel groter, vallen bijgevolg veel harder op en worden dus niét genegeerd.
Ah daar heb je het wellicht. Misschien moet je dan de zoneborden veranderen of beter plaatsen zodat ze wel opvallen? Ik denk echt dat de oplossing ergens in die richting gezocht moet worden en niet in de richting van het Duurzaam Verpesten van wegen.
Willem schreef:duikgek89 schreef: Als men aan die markering gewend is, dan rijd men nadien naar mijn idee weer net zo hard.
Of de markering moet zo zijn aangebracht dat de weg na de aanpassing smaller lijkt. Dat lijkt wel een blijvend effect te hebben.
Weet jij voorbeelden van wegen waar dat daadwerkelijk zo heeft geholpen? Hier zijn enkele wegen die eerst Vmax 80kmh waren en waar men 85 a 90 reed, en die zijn nu 60kmh en men rijd er nou 80 a 85, dus veel verschil is het niet.
Wel zijn er een aantal andere smalle wegen die van 80kmh naar 60kmh zijn gegaan, maar daar reed toch niemand 80...
-
Davy
- expressweg
Bericht
door Davy » wo 30 sep 2009, 17:55
ik geloof ook niet helemaal in DV... soms is het allemaal wat overdreven en betuttelend vind ik.
vooral het inhaalverbod schiet op bepaalde plaatsen helemaal zijn doel voorbij... zie het vrijwel dagelijks op de weg van Sluis tot aan Schoondijke, daar zitten enkele kaarsrechte stukken in met veel overzicht, maar toch mag je er niet inhalen. en als er dan eentje voor je zit die er aan 50 of 60 rijdt, tjah dan kan je de gevolgen al raden. (Vmax = 80)
Ik zie trouwens stilaan ook meer en meer inhaalverboden komen in Vlaanderen ook, sedert gisteren op de N376 tussen Westkapelle en de rotonde om naar Heist-aan-zee te rijden. Moet wel zeggen dat ik het daar nog begrijpelijk vind, de weg is er vrij smal, erg druk bij momenten, niet super overzichtelijk en veel vrachtverkeer... het zal hoog tijd worden dat de AX-A11 er ligt aldaar!
Ook in de haven van Zeebrugge is er een stuk weg die er DV-achtig uitziet trouwens (dubbele doorgetrokken streep in het midden)