Ochtendspits:

http://www.verkeerscentrum.be/verkeersi ... 2009_O.pdf
Avondspits:

http://www.verkeerscentrum.be/verkeersi ... 2009_A.pdf
Moderator: Moderatoren
dat valt reuzemee hoor dat gewring. files worden veroorzaakt doordat ter hoogte van Herent zeer véél verkeer Leuven verlaat richting Hageland en Limburg. Tijdens de avondspits kan de e314 al dat verkeer niet aan, omdat deze al verzadigd is met het pendelverkeer uit Brussel. S morgens daarentegen raakt de e314 verzadigd in Aarschot, daar komen er 10 000 voertuigen bij de 25 000 voertuigen komende van Limburg waardoor dit stuk verzadigd raakt. als het hier nog niet verzadigd raakt dan gebeurt dat wel in Holsbeek of aan het viaduct ...Wimpie24 schreef:Op dat eerste stuk van de E314 liggen de afritten dicht achter elkaar en dat creëert heel wat gewring met verkeer dat Leuven uit wil.
Jij duidt de conflicten aan die de file in stand houden. Ik duid de conflicten aan die de file doen ontstaan. Het heeft geen zin om tussen Tielt en Aarschot drie rijstroken aan te leggen, als het verkeer pas vanaf Aarschot stil staat. Als je daarentegen vanaf Aarschot tot de aansluiting met de E40 drie rijstroken aanhoudt (en volgens mij kan je probleemloos de eigenlijke aansluiting met 2 rijstroken volhouden, maar laat de volle lijn verdwijnen die het verkeer van de E314 tegenhoudt omdat vrachtwagens van de E40 naar rechts manoevreren), zal je minder filevorming krijgen op de E314.Ali schreef:@wooter:
Ik vind het bizar dat je zegt dat ik het helemaal mis heb terwijl hetgene je zegt aansluit bij hetgene ik zeg.
Beetje rare vraag, want zo is de missing link er nietJump schreef:
Bedoel je de oprit van de R4 als je van uit Brussel komt? Die is in het voorjaar vernieuwd en ruimer gemaakt.
Kotstudenten op weg naar hun kot?Wimpie24 schreef:Op zondag is er in de avond tussen 5 en 7 tegenwoordig altijd systematische filevorming op de E314 ter hoogte van Aarschot in de richting van Leuven.
Autowegen bestaan niet in België (de borden met autootjes die je heel af en toe ziet geven aan dat er geen langzaamverkeer mag rijden). Maar er liggen al maar liefst 2 expresswegen (volledig 2x2) tussen Gent en Zelzate ! Ik zou dus meer heil zien in de ombouw tot autosnelweg van minstens één van die twee expresswegen, en liefst R4-oost, zodat je een doorgaande verbinding krijgt naar Nederland. De R4 west is bovendien voor een groot deel al 2x2 ongelijkvloers, maar zonder pechstroken en met krappe aansluitingen. Die ombouwen tot snelweg heeft qua capaciteit geen zin en is ook heel duur. De meeste winst valt dus in het oosten te behalen (al wordt ook de R4 west bij Evergem verbeterd, en recent zijn al een ongelijkvloerse aansluiting bij Wippelgem en een knooppunt bij Zelzate-West gerealiseerd).* Aanleg 2x2-autoweg tussen Gent en Zelzate