[A009] Omlegging Badhoevedorp

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » ma 31 okt 2005, 16:14

Hebben ze het over vuile stoffen en gaan ze vuurwerk de lucht inblazen. :EE:

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » di 01 nov 2005, 10:30

Wicher schreef:Zo, dat is nog best makkelijk gegaan allemaal met die omlegging. Complimenten!
Dat dacht je. Dit was een bestuursovereenkomst.
Nu krijgen we nog:
- Trajectnota/MER, met luchtkwaliteitsonderzoeken :roll:
- OTB, TB (met alle inspraakmogelijkheden)
- beroepsmogelijkheid Raad van State
- vinden van gelden

Tegen de tijd dat dat eindelijk allemaal erdoor is (als er al niet iemand roet in het eten heeft gegooid), zijn er geheid weer nieuwe, nog strengere EU-normen gelanceerd die enkel door Nederland streng worden nageleefd in de wegenbouw... :roll:
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » di 01 nov 2005, 10:52

Dus voordat de schop de grond ingaat zijn we 10 jaar verder.... :roll:
Donateur Vereniging Wegenforum

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » di 01 nov 2005, 17:59

Maar hoe kan het dan dat in Nederland elke centimeter asfalt extra een groot probleem is en er in bijvoorbeeld Duitsland, Polen en Frankrijk het asfalt met honderden kilometers tegelijk wordt neergelegd? :roll:

Alain
expressweg

Bericht door Alain » di 01 nov 2005, 18:12

Omdat dat een vertekening van de realiteit is. Vergeet niet dat de wegenbouw in Nederland de afgelopen jaren niet heeft stilgelegen, en dat er behoorlijk wat projecten onderweg zijn. En of het asfalt in de landen die jij noemt nu 'met honderden kilometers tegelijk' wordt neergelegd, betwijfel ik ook. Goed, in Polen, maar die starten bijna vanaf nul.
Dit doet me denken aan het aloude spreekwoord: het gras is altijd groener... Maak zelf maar af...;)

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » di 01 nov 2005, 18:16

Jawel, maar ik heb steeds het idee dat we in Nederland naar verhouding minder doen dan in het buitenland. Zoiets als de A28 in Frankrijk bijvoorbeeld, lijkt in Nederland niet meer haalbaar.

Alain
expressweg

Bericht door Alain » di 01 nov 2005, 18:32

Mwah...De Westerscheldetunnel, de A50 naar Eindhoven, de A5, de A73-zuid met een 2 kilometer lange tunnel om Roermond heen, de verbreding naar 2x5 van Oudenrijn naar Holendrecht, de complete ombouw van de Randweg Eindhoven en 's-Hertogenbosch, de Tweede Beneluxtunnel, de omlegging van de A9 om Badhoevedorp...wat noem jij 'niet veel'?
Vergeet niet dat Nederland al een goed ontwikkeld wegennet heeft. Op bepaalde plaatsen in Duitsland en Frankrijk kan dat niet gezegd worden. Okay, da's geen excuus om nu maar te zeggen: 'we houden er mee op, 't is wel goed zo'. Nieuwe verbindingen, het verbreden/verbeteren van bestaande verbindingen zal moeten gebeuren zolang de verkeersvraag groter is dan de capaciteit. Er mag wel iets meer iets gemakkelijker gebeuren, maar ik ben al met al niet ontevreden met het aantal nieuwe projecten.

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » di 01 nov 2005, 18:35

Alargule, ik ben het met je eens. Als je alles opsomt is het zo gek nog niet. Wij willen alleen nog meer... :)

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 01 nov 2005, 18:38

Alargule schreef:Mwah...De Westerscheldetunnel, de A50 naar Eindhoven, de A5, de A73-zuid met een 2 kilometer lange tunnel om Roermond heen, de verbreding naar 2x5 van Oudenrijn naar Holendrecht, de complete ombouw van de Randweg Eindhoven en 's-Hertogenbosch, de Tweede Beneluxtunnel, de omlegging van de A9 om Badhoevedorp...wat noem jij 'niet veel'?
Vergeet niet dat Nederland al een goed ontwikkeld wegennet heeft. Op bepaalde plaatsen in Duitsland en Frankrijk kan dat niet gezegd worden. Okay, da's geen excuus om nu maar te zeggen: 'we houden er mee op, 't is wel goed zo'. Nieuwe verbindingen, het verbreden/verbeteren van bestaande verbindingen zal moeten gebeuren zolang de verkeersvraag groter is dan de capaciteit. Er mag wel iets meer iets gemakkelijker gebeuren, maar ik ben al met al niet ontevreden met het aantal nieuwe projecten.
Zeker waar. Maar de manier waarop de dingen gaan in Nederland... 30 jaar praten om een snelweg nu wel of niet aan te leggen... geen verbredingen doorvoeren...

Aan de andere kant, veel snelwegen in Frankrijk die nu nieuw gebouwd worden gaan door the middle of nowhere, maar een goede ring om Paris is er niet. Er is nog geen goed alternatief om Paris, of je moet honderden kilometers langs de stad gaan.
Polen begint natuurlijk met niets, en met de toenemende groei van de economie worden ook goede (weg)verbindingen belangrijk. Vroegah ging veel van dat ex-sovjetspul allemaal via het spoor. Dat is nu wel anders.

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » di 01 nov 2005, 18:49

Overigens had Polen ook al autosnelwegen, zoals hier de A6.

Afbeelding

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » di 01 nov 2005, 18:59

Jemig :shock:
Dat wegdek...

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » di 01 nov 2005, 19:25

En dan te bedenken dat dit een nieuwe foto is. Dus wie nog het communistische gevoel wil hebben, moet snel daar naar toe. Overigens wordt ook de A6 onder handen genomen, dus dit zal zeker gaan verbeteren in de toekomst.

Riva
autoweg

Bericht door Riva » di 01 nov 2005, 19:36

Mooie weg, elke afslag een nieuwe schokbreker... :D
Rainier

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 01 nov 2005, 19:48

De A4 is nog stukken slechter; betonplaten met hoogteverschil en die uit elkaar liggen... Maargoed, dit is ook te gek voor woorden.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » di 01 nov 2005, 20:49

Zooo! :shock:

Maar ik denk dat Alain gelijk heeft, we zitten niet stil. Maar er mag natuurlijk wel wat meer gebeuren om de files op te lossen en het netwerk te completeren.

Hensepens
autoweg

Bericht door Hensepens » di 01 nov 2005, 23:06

@praatpaal

Hoe had jij al die stroken met aparte buizen en weefsysteem in gedachten? Naast elkaar? Dan moet je niet alleen de weg ondertunnelen, maar ben je ook nog eens alle bebouwing binnen een meter of 100 links en rechts aan het wegbreken. Anders heb je geen ruimte om dit naast elkaar te leggen.

Geloof niet dat dit als een voordeel gezien kan worden.

Of lees ik jouw bovenste oplossing verkeerd?

Alain
expressweg

Bericht door Alain » di 01 nov 2005, 23:11

ViaHaaren schreef:Zooo! :shock:

Maar ik denk dat Alain gelijk heeft, we zitten niet stil. Maar er mag natuurlijk wel wat meer gebeuren om de files op te lossen en het netwerk te completeren.
In dat laatste heb je absoluut gelijk. Zo nu en dan moeten er knopen doorgehakt worden. Zeker na 30, 40 jaar zinloos getouwtrek...:roll:

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » wo 02 nov 2005, 9:42

En daar ben ik het dan weer mee eens. :lol:

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » wo 02 nov 2005, 12:57

Ik ook. :D
Donateur Vereniging Wegenforum

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » za 17 jun 2006, 11:26

Voorkeurstracé A9 ongewijzigd

Méér dan 600 meter ten zuiden van Badhoevedorp kan het nieuwe tracé van de om te leggen A9 niet komen. Maar een grotere afstand tot de woonbebouwing is ook niet nodig. Dat heeft wethouder M. Bezuijen (VVD/ruimtelijke ordening) gisteren gezegd tijdens een persconferentie.

,,De weg verder van Badhoevedorp aanleggen levert niets méér op'', aldus Bezuijen. ,,Sterker nog, een ligging op 400 meter zou ook voldoende zijn geweest. Maar ik ga uit van een minimale afstand van 600 meter.'' Burgemeester en wethouders steunen dan ook het voorkeurstracé van een zogenaamde stuurgroep, waarvan Bezuijen zelf voorzitter is en waarin verder Schiphol, Rijkswaterstaat, de regio en de provincie zijn vertegenwoordigd. Later deze maand neemt de gemeenteraad van Haarlemmermeer een definitief besluit.

Het voorkeurstracé viel tijdens een bijeenkomst in Badhoevedorp, eind april, niet overal in even goede aarde. De Badhoevedorpers drongen er via hun belangenorganisaties bij Bezuijen op aan zijn best te doen voor een grotere afstand. Bezuijen zei toen al dat 600 meter het maximaal haalbare was. Inmiddels lijkt hij nog zekerder van zijn zaak. ,,Er zijn geen argumenten voor een grotere afstand.'' Met het voorkeurstracé, stelt hij, gaat de leefbaarheid van Badhoevedorp er enorm op vooruit, voor het centrum van het dorp ontstaan als de rijksweg wordt omgelegd zeer goede mogelijkheden om de bereikbaarheid te verbeteren en aan het vervoer van gevaarlijke stoffen dwars door het hart van de noordelijkste kern van de polder komt een einde.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » za 17 jun 2006, 11:38

Ofwel: het gaat waarschijnlijk echt gebeuren?
Goed nieuws! Het zal een veel beter configuratie van Knp Badhoevedorp betekenen, en potentieel een veel betere ontsluiting van Schiphols toekomstige tweede terminal.

praatpaal
autoweg

Bericht door praatpaal » za 17 jun 2006, 12:05

Bestaan die plannen dan nog? Schiphol had eerst wel de ambitie door te groeien naar 85 miljoen passagiers. Een tweede terminal werd daarbij ook genoemd. Ik weet niet wat er van die plannen over is. Misschien wordt daar ondertussen aan verder gewerkt, want ik heb er verder niets meer van gehoord.

Ik hoop dat bij de configuratie van knooppunt Badhoevedorp de lussen zullen verdwijnen, evenals het weven, zodat door vlechtwerken en hoofdbanen(de A9's vloeiend door laten stromen) de doorstroming hoogwaardig verloopt, want gezien de drukte heb je dat wel nodig. Het klaverblad was in mijn ogen dan ook zwaar gedateerd. De A5 heeft in de afgelopen jaren wel al zijn vruchten afgeworpen, zodat de grootste druk voor het verkeer richting Alkmaar verdwenen is.
wie op de wegenwacht, wacht het langst

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » zo 18 jun 2006, 10:52

Ik kan me de A9 nog wel herinneren en toen ik er reed vond ik het al jammer van het dorp dat er zo'n snelweg doorheen liep.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » zo 18 jun 2006, 11:26

praatpaal schreef:Bestaan die plannen dan nog?
Jij had ooit een vraag mbt de verkeersstromen op Schiphol, en toen ik heb ik een linkje gegeven naar die plannen. Heb je die dan ooit bekeken, want daar staan die plannen in.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » zo 18 jun 2006, 16:58

ViaHaaren schreef:Ik kan me de A9 nog wel herinneren en toen ik er reed vond ik het al jammer van het dorp dat er zo'n snelweg doorheen liep.
Ik ben er afgelopen week nog overheen gekomen (lijn 175 Amstelveen - Haarlem) Je ziet eigenlijk zo goed als niks van Badhoevedorp door die dikke ondoorzichtige schermen.

Wel duidelijk is het dus dat het onmogelijk is om de A9 te verbreden, en dat het alleen al leefbaarheidsbelangen noodzakelijk is om er wat aan te doen. Eerst was ik nog voor een tunnel, maar ik was al vrij snel 'om' (hehe). Als ze de plannen nou samen met de A6-A9 verbinding pakken zou het helemaal mooi zijn. Liefst daarbij omnummering, waarbij er een A6 Groningen - Schiphol (B'dorp) en een A9 Alkmaar - Schiphol (B'dorp) ontstaat.

praatpaal
autoweg

Bericht door praatpaal » zo 18 jun 2006, 23:11

mavas schreef:
praatpaal schreef:Bestaan die plannen dan nog?
Jij had ooit een vraag mbt de verkeersstromen op Schiphol, en toen ik heb ik een linkje gegeven naar die plannen. Heb je die dan ooit bekeken, want daar staan die plannen in.
Ja, ik heb hem toen bekeken. Ik ben de link eerlijk vergeten in die tijd. :oops:
Daar zullen wel updates en dergelijke op staan. Waarschijnlijk dus even een kwestie van terugzoeken in dit topic.
wie op de wegenwacht, wacht het langst

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 29 jun 2006, 22:09

Hoe staat het met dit project?

Afbeelding

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » vr 30 jun 2006, 9:52

Met een demissionair kabinet nu en een kabinet Bos to-come wordt dat wel minstens 2015 of zo...
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » vr 30 jun 2006, 9:53

Als dat echt zo is, geeft Bossie meer om weilanden dan om gezondheid van mensen :roll:

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » vr 30 jun 2006, 9:55

Het geld zal vanaf volgend jaar wel nóg rijkelijker naar het OV gaan vloeien (zonder dat dat overigens ook maar iets zal gaan opleveren), en dan is er dus geen geld meer voor dit soort projecten.