De ANWB heeft verder niks met de kaarten te maken. Zij maken er alleen een mooie legenda bij, en geven het geheel met een als atlas uit

Moderator: Moderatoren
In editie 2 staat voorin dat enkele kaartbeelden uit 2005 stammen. Een vergelijking met editie 1 leert dat dit waarschijnlijk waar is.Ties schreef:Dat is niet helemaal waar, want de atlas uit 2005 is waarschijnlijk stiekem ook iets ouder
Niet overdrijven hèVinny schreef:Een topografische kaart is nog authentiek tekenwerk.
Kadaster schreef:De afdeling Geo-informatie van het Kadaster verzamelt, verwerkt en verstrekt topografische informatie van het gehele Nederlandse grondgebied. De informatie verzamelen we via luchtfoto's en terreinverkenning en verwerken we vervolgens tot digitale bestanden.
http://www.kadaster.nl/kadaster/wat_doe ... rland.html
Dat is nog geen redenen om voorin te verklaren dat de kaartbladen uit 2009 stammen, terwijl ze daadwerkelijk tenminste zes jaar ouder zijn. Als de kaartbladen ouder zijn (wat klaarblijkelijk wel is aangetoond), geef dat dan ook gewoon aan.Vinny schreef:Een topografische kaart is nog authentiek tekenwerk. Daar kan best een tijdje overheen gaan...(en de kaartbladen worden inderdaad maar eens in de vijf jaar geactualiseerd).
Ja, ik noemde dat vroeger de 'datumsinflatie'.Ties schreef:2012/2013? Dat is erg voorbarig.
Voor Tsjechië beveel ik de Cykloatlas 1:75000 aan. De stijl lijkt sterk hierop:Chris schreef:Ik heb toevallig ook voor het eerst in bijna 2 jaar weer een nieuwe wegenatlas gekocht. Dit maal de Superatlas Tschecische Republik van Freytag & Berndt, schaal 1 op 150.000. Ik vond de prijs wat aan de hoge kant (€ 19,95) maar veel goedkoper kan je het in Nederland toch niet krijgen. Ik ga volgende week naar Tsjechië en ik heb geen navigatiesoftware van dat land, en ook geen zin om dat aan te schaffen. De atlas heeft 100 pagina's op A4-formaat, dus da's behoorlijk gedetailleerd.
Behalve van Nederland en Duitsland koop ik i.h.a. ook niet ieder jaar een kaart of atlas, vaak is het aantal aanpassingen klein.Ik heb besloten om af te zien van de aanschaf van de Rand McNally Large Scale Road Atlas van de Verenigde Staten, voor het eerst in 6 jaar. Van wat ik gelezen heb was het feitelijk een carbon copy van de 2011 editie, en daar ga ik geen 20 euro aan uitgeven.
Ja en wegen die het jaar ervoor al gereed waren nog altijd "in aanleg" weergeven...Ja, ik noemde dat vroeger de 'datumsinflatie'.
Vinny schreef:We hebben een lijstje
Op het lokale en regionale vlak wel. Er wordt hier in vergelijking met andere landen veel bijgebouwd en dat heeft vanzelfsprekend gevolgen voor het lokale of regionale wegennet.Alfa schreef:Nieuwe wegen worden hier toch nauwelijks aangelegd.
De uitbouw van de N33, de Centrale As (in het buitenlandRene schreef:Jullie vergeten nog de uitbouw van de N62, de aanleg van de N23 in Flevoland, de aanleg van de omleggingen in de N18, het gereedkomen van de N260 om Tilburg, etcetera.
Waar koop jij meestal de kaarten van Europa en de rest van de wereld?Chris schreef:Ik heb toevallig ook voor het eerst in bijna 2 jaar weer een nieuwe wegenatlas gekocht. Dit maal de Superatlas Tschecische Republik van Freytag & Berndt, schaal 1 op 150.000. Ik vond de prijs wat aan de hoge kant (€ 19,95) maar veel goedkoper kan je het in Nederland toch niet krijgen. Ik ga volgende week naar Tsjechië en ik heb geen navigatiesoftware van dat land, en ook geen zin om dat aan te schaffen. De atlas heeft 100 pagina's op A4-formaat, dus da's behoorlijk gedetailleerd.
Ik heb besloten om af te zien van de aanschaf van de Rand McNally Large Scale Road Atlas van de Verenigde Staten, voor het eerst in 6 jaar. Van wat ik gelezen heb was het feitelijk een carbon copy van de 2011 editie, en daar ga ik geen 20 euro aan uitgeven.
Pied-a-terre http://www.jvw.nl/ heeft heel wat meer, daar ga ik altijd naartoe als ik in Amsterdam ben.Rein schreef:In de Utrechtsestraat in Amsterdam heb je de reisboekhandel à la Carte met ook een behoorlijk groot assortiment aan (what's in a name) kaarten ed.