Dit is gewoon een regelrechte schande wat hier gebeurt, gelijk wie er schuld aan heeft

Moderator: Moderatoren
Dat zie ik net vaker bij recentere borden.
Niet echt. Het is een gemeentenaam, die staan in België vaker op de wegwijzers, maar er is geen dorp of stad dat Heuvelland heet.
De A19 was uiteraard verder gepland, dat zie je ook aan het einde bij Ieper. De weg had op de E40 bij Veurne moeten eindigen. Nu is er inderdaad nog een stuk van 31 km over de N38 en N8 tussen het einde van de A19 bij Ieper en de E40 bij Veurne.
Dan ben ik gefopt door Google Earth.Coen Tunnel schreef: ↑di 30 mei 2023, 21:11Niet echt. Het is een gemeentenaam, die staan in België vaker op de wegwijzers, maar er is geen dorp of stad dat Heuvelland heet.
Gemeentenamen zijn officieel, daar kun je je als kaartenmaker of navigatiesoftwarebedrijf makkelijker aan vast houden.Ik denk niet dat je de kaartenmakers hier iets kan aanrekenen
Het hangt er vanaf, op de Michelinkaarten vind je beide. Bij elke kom staat de naam vermeldt en centraal op de fusiegemeente (zoals bij Heuvelland of Lo-Reninge) staat cursief en in het vet de "artificiële naam".
Heuvelland bestaat uit 8 deelgemeenten en dus uit 8 kernen. Ik zie niet wat er zo anders is dat de gemeentenaam nu toevallig Heuvelland is ipv bv Kemmel dat je daardoor de plaatsnamen niet meer op kaarten of op borden zou zetten? Wijtschate of Dranouter blijven aparte plaatsen.
AWV heeft het beleid gehad (of nog steeds) om deelgemeentes zwart-op-wit te bewegwijzeren. Ook weer vanuit die verwrongen logica dat het een soort wijken binnen gemeenten zijn en enkel gemeentes aangeduid moeten worden en deelgemeentes dan binnen de gemeente bewegwijzerd worden. Zie ook deze oude draad.
Dat is de weerspiegeling van de zon, dat linkerbord is een gloednieuw LEDbord zoals wel meerdere borden op dat knooppunt.marcel schreef: ↑za 21 okt 2023, 18:06 29 foto's van 23-8-23
https://photos.app.goo.gl/soYmiAhLzRt77oDt7
Typisch Belgisch
Dat linkerbord ziet er ook niet best meer uit
![]()